Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2014, 08:57   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een toemaatje: u weet het misschien al. De vereniging 'Vlaanderen vlagt' houdt ermee op.

Zou het iets kunnen te maken hebben dat het VB geen geld meer gaat krijgen of tenminste belange niet meer zoveel na haar electorale pandoering. Ik stel de vraag maar.

Het werd anders tijd dat mijn TV-scherm niet meer verpest werd door al die Vlaamse Leeuwen bij een aankomst in de Ronde van Frankrijk. Wat die leeuwen daar te zoeken hadden, blijft me nog altijd een raadsel.
Er zijn tal van vlaggen te zien in de Ronde Van Frankrijk, waarom zou een Vlaamse leeuw dan niet mogen? Niet dat zo een symbool mij interesseert maar ik vind het nogal zielig dat sommige mensen zich storen aan een vlag. Een stuk textiel. Hoe zielig moet je dan niet zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:58   #42
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans, het stond verleden week pas in de krant.


Vlaanderen kleurt... Hmm...Zwart-geel zeker?
Vreemd, want de VZW "Vlaanderen Vlagt" werd ontbonden kort na het overlijden van Ivan Mertens ( november 2010 ).
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 08:59   #43
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Algerije is een veredelde caféploeg. Zo zeggen voetbalexperts. Onze "jongens" gaan dus winnen. De experts zeggen ook dat onze dikbetaalde potstampers eruit zullen liggen bij de 1/8 finales. Daarna is het over en out voor de nationale ploeg en de beschilderde apen die ons land zogezegd vertegenwoordigen maar het in feite belachelijk maken. Voor mij niet gelaten, ik ben niet met den belgiek getrouwd.
Bekijk de nationale ploeg gewoon als een selectie uit spelers afkomstig uit een geografisch gebied. Het is niet dat ze bereid zijn te sterven voor de koning hé, ook al zullen ze voor deze editie extra voor het volkslied geoefend hebben.

Het is niet omdat de nationale ploeg speelt, dat de politieke problemen verdwijnen.

BTW, je kan wat betreft de vlaggen dezelfde logica gebruiken als diegenen die stellen dat 68% van de kiezers niet voor N-VA heeft gestemd.
Je zou zelfs de conclusie die ze eraan kleven op één lijn kunnen plaatsen. Of beiden echter juiste zijn...
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:00   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jupiler-vlaggen zijn het goedkoopst. Bovendien, er zijn ook een heleboel niet-Jupiler-vlaggen. Vooral op de wagens.
Reklame maken voor harddrugs (zoals alcohol er ene is), en sympathie betuigen aan het koninkrijk belgie, een strijd
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:00   #45
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op school is er geen driekleur te zien.
Kijk, dat geloof ik dus niet, Jan.
Elke school in de regio waar ik woon werkt op de één of andere manier wel rond dat thema.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:01   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Reklame maken voor harddrugs (zoals alcohol er ene is), en sympathie betuigen aan het koninkrijk belgie, een strijd
Oei, dat klinkt erg.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:02   #47
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, Vlaanderen Vlagt is er al een hele tijd mee gestopt. Een nieuwe vereniging zag het licht, nl. "Vlaanderen kleurt".
Geel?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 juni 2014 om 09:02.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:04   #48
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk, dat geloof ik dus niet, Jan.
Elke school in de regio waar ik woon werkt op de één of andere manier wel rond dat thema.
Dat denk ik toch ook. Zelfs op de lagere school van mijn jongste dochter hangen er vlaggen, wordt er in de klas over gesproken en krijgen ze vandaag geen huiswerk.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:04   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, het is niet omdat jij een nationalist bent dat anderen dat ook zijn. Nogmaals, het is niet omdat jij het verschil niet kan zien tussen de staat Belgie en het land Belgie dat anderen dat niet kunnen.
Nogmaals, het is niet omdat jij voetbal en politiek structuren dooreen haspelt dat anderen dat ook doen.
Nogmaals, het is niet omdat de Ronde Van Vlaanderen bij u pijn doet, dat anderen daar ook maar 1 politieke gevolgtrekking uit halen.


Dit gezegd zijnde, hoort dit topic thuis in de sportsectie. Nochtans lijkt het me vrij bewust in het verkeerde subforum geplaatst door de TS.
Ik stel gewoon vast dat in mijn gemeenten en omliggende dorpen er heel wat Belgische vlaggen aan de huizen hangen. En dat dit niet erg fijn moet zijn voor een Vlaams-nationalist daarlangs te moeten lopen of rijden. Dat is alles.

Wees gerust: aan mijn huis hangt geen Belgische vlag. Mochten ze ooit wereldkampioen worden, dan misschien wel. Ik heb echter geen Belgische vlag. Zal er dus een moeten gaan kopen. Nochtans ben ik hier redelijk gerust in: ik denk niet dat ik er een zal moeten gaan kopen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:04   #50
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Internationale top? Neen, ze plaatsten zich voor het WK waar ik al wat 'toppers' aan het werk heb gezien. Maw, ze moeten zich nog bewijzen.

BTW, de tijd blijft niet stil staan, dus er is altijd een vervolg op een decennium.



Klopt.
Toplanden zoals Kroatië, Bosnië,... -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:07   #51
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk, dat geloof ik dus niet, Jan.
Elke school in de regio waar ik woon werkt op de één of andere manier wel rond dat thema.
Op de school van mijn dochter heb ik in ieder geval nog niks gemerkt. Ik kom er nochtans dagelijks. Niet dat het mij zou storen, ik vind voetbal wel leuk, maar het is nu eenmaal zo.

Maar bon, dit topic staat nog steeds in het verkeerde topic. Om maar te illustreren dat sport en politiek niks met elkaar te maken hebben kan ik vertellen dat mijn voetbalvrienden zonder uitzondering op N-VA hebben gestemd omdat ze de politieke structuur van dit land slecht vinden. Vanavond gaan ze zonder uitzondering supporteren voor de Duivels omdat ze voetbalfan zijn.

Ik begrijp niet dat Belgisch nationalisten stellen dat de Ronde Van Vlaanderen niks met politiek te maken heeft, maar aan de andere kant wel topics van De Rode Duivels beginnen open op een politiek forum.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:11   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Internationale top? Neen, ze plaatsten zich voor het WK waar ik al wat 'toppers' aan het werk heb gezien. Maw, ze moeten zich nog bewijzen.

BTW, de tijd blijft niet stil staan, dus er is altijd een vervolg op een decennium.



Klopt.
Mijn criterium is: wereldwijd behoort een voetbalploeg tot de top indien ze zich kan plaatsen voor het WK. Of België tot de 'supertop' behoort, zullen we vandaag al kunnen zien. Want men heeft onze ploeg nogal opgehemeld. Dat ze het nu maar eens bewijzen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:11   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat in mijn gemeenten en omliggende dorpen er heel wat Belgische vlaggen aan de huizen hangen. En dat dit niet erg fijn moet zijn voor een Vlaams-nationalist daarlangs te moeten lopen of rijden. Dat is alles.

Wees gerust: aan mijn huis hangt geen Belgische vlag. Mochten ze ooit wereldkampioen worden, dan misschien wel. Ik heb echter geen Belgische vlag. Zal er dus een moeten gaan kopen. Nochtans ben ik hier redelijk gerust in: ik denk niet dat ik er een zal moeten gaan kopen.
Dat "dit niet erg fijn moet zijn voor een Vlaams-nationalist" is geen vaststelling, maar een projectie van uw eigen gevoelens naar de Vlaamse leeuw toe tijdens wielerwedstrijden.

Een stuk stof heeft me nooit geraakt en zal mij ook nooit raken, want meer dan een stuk stof is het niet. In tegenstelling tot u ben ik geen symbolische nationalist. Ik ben een Vlaams nationalist omdat ik tegen de Staat Belgie ben en die associeer ik helemaal niet met de Belgische Vlag. De Staat Belgie associeer ik met immobilisme, ondemocratische grendels, machtsbastions, verzuiling en ondemocratische besluitingvorming. Ik vind het niet erg fijn om Elio Di Rupo en co te zien liegen op tv. Daar kan ik me in opwinden. Een vlag en voetbal hebben daar niks mee te maken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 juni 2014 om 09:11.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:15   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mijn criterium is: wereldwijd behoort een voetbalploeg tot de top indien ze zich kan plaatsen voor het WK. Of België tot de 'supertop' behoort, zullen we vandaag al kunnen zien. Want men heeft onze ploeg nogal opgehemeld. Dat ze het nu maar eens bewijzen.
Uw criterium slaat op niet veel. Een ploeg als OHL of Bergen kan zelfs winnen van Iran. Dat is geen wereldtop

Trouwens, 25% van de deelnemende Europese landen kwalificeren zich voor de eindronde. Bij de beste 25% van Europa behoren is bij ook niet echt een teken van wereldtop. Belgie heeft een paar goeie spelers, maar zo uitzonderlijk zijn ze eigenlijk niet, al begrijp ik wel dat er heel wat commerciele belangen spelen om dat wel zo te laten lijken. Commercieel is het belangrijk om in elk land een gevoel te creeëren alsof ze stuk voor stuk uitzonderlijke spelers in de kern hebben rondlopen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 juni 2014 om 09:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:20   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw criterium slaat op niet veel. Een ploeg als OHL of Bergen kan zelfs winnen van Iran. Dat is geen wereldtop

Trouwens, 25% van de deelnemende Europese landen kwalificeren zich voor de eindronde. Bij de beste 25% van Europa behoren is bij ook niet echt een teken van wereldtop. Belgie heeft een paar goeie spelers, maar zo uitzonderlijk zijn ze eigenlijk niet, al begrijp ik wel dat er heel wat commerciele belangen spelen om dat wel zo te laten lijken. Commercieel is het belangrijk om in elk land een gevoel te creeëren alsof ze stuk voor stuk uitzonderlijke spelers in de kern hebben rondlopen.
Als ik zie hoe bepaalde andere ploegen spelen, zelfs met een ref die tegen hun fluit, dan vrees ik een beetje voor de Belgen mochten ze de groepsfase overleven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:24   #56
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik zie hoe bepaalde andere ploegen spelen, zelfs met een ref die tegen hun fluit, dan vrees ik een beetje voor de Belgen mochten ze de groepsfase overleven.
Ik dicht ze ook niet al te veel kansen toe. Hun grootste zwakte is het feit dat ze geen goeie trainer hebben. Wilmots zet gewoon 11 spelers op het veld en zegt dat het collectieve belangrijk is, maar veel tactisch genie moet je daar niet gaan zoeken. Ze moeten dus rekenen op wat flitsen van de flankspelers, want die zijn wereldklasse en op wat mirakels van Courtois.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:28   #57
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik dicht ze ook niet al te veel kansen toe. Hun grootste zwakte is het feit dat ze geen goeie trainer hebben. Wilmots zet gewoon 11 spelers op het veld en zegt dat het collectieve belangrijk is, maar veel tactisch genie moet je daar niet gaan zoeken. Ze moeten dus rekenen op wat flitsen van de flankspelers, want die zijn wereldklasse en op wat mirakels van Courtois.
Bwa, volgens Jan Mulder is dat ook niet nodig! Allez, voor de Nederlandse ploeg toch!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 17 juni 2014 om 09:29.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:31   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Bwa, volgens Jan Mulder is dat ook niet nodig! Allez, voor de Nederlandse ploeg toch!
Na het debacle van het vorig WK hadden de Nederlanders nog iets goed te maken. Met die instelling krijg je zo een match: op de scherp van de snee, spektakel en veel goals. Ik heb genoten. Tegen dat Nederland met die instelling hebben wij geen kans.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:31   #59
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Bij ons in de straat heeft er iemand zijn gevel vol leeuwenvlaggen gehangen. :] Doorgeflipt van al de driekleuren.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 09:36   #60
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Uiteraard is het als Vlaming pijnlijk om al die tricolore zever te zien.
Gelukkig is er nog de wetenschap dat het verschijnen van al dat zwart-geel-rood meer te maken heeft met het drinkgedrag van de desbetreffende mensen dan met hun idee over de staatsstructuur...

Voor de belgicisten zal het toch nog pijnlijker zijn om te zien hoe hun favoriete kleurtjes in handen zijn van enkele grote bedrijven...
Het belgïëgevoel in Vlaanderen gaat gelukkig niet verder dan de volgende bak van INBEV of coca cola...

Mss nog eens een ideale moment om na te denken over de "sport" voetbal en de onlosmakende verbinding met INBEV. De eerste klasse is er aan verkocht...
Dit is uiteraard een gevolg van "de juiste mensen aan de juiste enveloppen" , voor welke politici zorgt inbev voor een extra zakcentje??? Nu nog zelfs...












Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stella is koppijn in een fleske. Geef mij maar een Vedett.
Dit ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 17 juni 2014 om 09:58.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be