Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Derk-Jan Eppink (LDD) (1 t.e.m. 6 juni) Voormalig assistent van enkele politici (waaronder Frits Bolkestein), eerst journalist bij NRC Handelsblad en nadien voor De Standaard en Knack. Sluit zich begin 2009 aan bij LDD en wordt prompt opgevoerd als lijsttrekker voor Europa. Nadien wordt de lijst nog aangepast in een constructie waarbij J-M Dedecker de lijsttrekker wordt en Eppink de 2de plaats krijgt en 1ste opvolger wordt.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2009, 08:56   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Goede keuze?

Beste Derk-Jan,

Ik heb al heel wat van je gelezen, gezien en gehoord. Vaak kom je op me over als de buitenstaander die in Belgenland (onland ) zegt waar het op staat en dat wordt je door de regerende politici in dit land niet bepaald vergeven, als ik me goed herinner. Ik denk daarbij aan het verhaal waarbij Guy Verhofstadt je van de pagina's van de krant De Standaard wou laten schrapen (mits behulp van een zekere Nederlandse collega F.B. en dergelijke).

Dus ik waardeer uw bijdrage in kritiek op het vastgeroeste maatschappelijke, sociale en politieke debat in dit land enorm. En net om die reden vraag ik me af of jij niet een maatje te groot bent voor een partij met een voorzitter die toch recent heeft getoond nogal dictatoriaal te kunnen zijn hoewel dat niet strookt met de libertarische visie dat het programma zou moeten uitdragen. De voorzitter is ook nogal een populist terwijl mensen als jij en iemand als Boudewijn Bouckaert heel inhoudelijke analyses kunnen maken, los van het feit of de lezer nu houdt van het libertarische.

Voor de heer Bouckaert kan ik niet spreken, want ik heb nog niet voldoende pennen-materiaal van hem gelezen, maar bij u zou ik verwachten dat als je de politieke weg op wil, je dan eerder voor de N-VA zou hebben gekozen.

Kan u me vertellen waarom u niet koos voor de N-VA en wel voor LDD?

PS: Ik ben geen lid van de N-VA (ben het wel ooit geweest). Mijn vraag komt enkel voort uit logica en niet uit voorkeur voor een partij.

Met dank,
Jazeker
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 mei 2009 om 08:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 11:09   #2
Derk Jan Eppink
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Berichten: 17
Standaard

Dag,

In 2004 werd ik door de NVA gevraagd op een lijst te staan. Ik werkte toen voor Bolkestein en het was ook onmogelijk omdat het de vorige Vlaamse verkiezingen waren. Ik heb wel een goed contact met NVA, in bijzonder De Wever en Bourgeois. WAt bij mij de doorslag gaf was het rechtsliberale gedachtengoed bij LDD. Vooral de kwestie belastingen en het Europese standpunt. Maar verder zit ik niet ver verwijderd van het communautaire discours van NVA en ik hoop dan ook dat LDD en NVA goed kunnen samen werken. groet DJ
Derk Jan Eppink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 18:08   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik dank u voor uw antwoord.

mvg,
Jazeker
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:59   #4
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk Jan Eppink Bekijk bericht
Dag,

In 2004 werd ik door de NVA gevraagd op een lijst te staan. Ik werkte toen voor Bolkestein en het was ook onmogelijk omdat het de vorige Vlaamse verkiezingen waren. Ik heb wel een goed contact met NVA, in bijzonder De Wever en Bourgeois. WAt bij mij de doorslag gaf was het rechtsliberale gedachtengoed bij LDD. Vooral de kwestie belastingen en het Europese standpunt. Maar verder zit ik niet ver verwijderd van het communautaire discours van NVA en ik hoop dan ook dat LDD en NVA goed kunnen samen werken. groet DJ
Wat ziet u als mogelijke struikelblokken voor een samenwerking tussen LDD & NVA?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be