Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2018, 20:31   #21
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Proef de koloniale logica.
Mja, voor zover de zwarten die zich nu het land willen toe-eigenen voorouders hadden die zelf immigreerden toen de Boeren het land al aan het bewerken waren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 20:42   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mja, voor zover de zwarten die zich nu het land willen toe-eigenen voorouders hadden die zelf immigreerden toen de Boeren het land al aan het bewerken waren.
Mogen de Fransen dan ook de haven van Antwerpen uitbaten? Zij hebben tenslotte de Schelde heropend, de eerste dokken laten aanleggen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 20:52   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mogen de Fransen dan ook de haven van Antwerpen uitbaten? Zij hebben tenslotte de Schelde heropend, de eerste dokken laten aanleggen.
Verkeerde vergelijking. De oorspronkelijke bevolking woonde er toen al.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 21:17   #24
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mogen de Fransen dan ook de haven van Antwerpen uitbaten? Zij hebben tenslotte de Schelde heropend, de eerste dokken laten aanleggen.
Antwerpen was al de voornaamste haven van Europa in de jaren 1500,

dus enkele eeuwen voor het Bonaparte dok gegraven werd.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 21:45   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"De Amerikaanse president Donald Trump mengde zich met een tweet in het debat over de omstreden landhervorming in Zuid-Afrika.

Hij vroeg de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo om de onteigeningen van boeren, het in beslag nemen van landbouwbedrijven en “de grootschalige moordpartijen op boeren” nauwlettend in de gaten te houden"

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rika~ab4da263/




Eindelijk een wereldleider die opkomt voor het lot van onze Afrikaanse taalbroeders die in beste geval onteigend worden zonder behoorlijke vergoeding en in het slechtste geval zonder enige vergoeding of zelfs met geweld verdreven worden van hun boerderij.

https://www.news.com.au/finance/econ...6656ea1fff49eb

Trump heeft zijn gebreken ,maar als hij iets goed doet mag dat ook gezegd worden.
Dikke vette 2! We zouden met een goed uitgerust privéleger Zuid-Afrika moeten innemen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 11:56   #26
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Suriname en Zuid Afrika zijn 2 compleet verschillende landen. Het is de boerenoorlog 100+ jaar geleden die de boel in voorgoed brand heeft gezet;
en buiten dat Zulu's zijn de nazies onder de negers; lees hun geschiedenis; ze hebben een naam hoog te houden door complete gebieden te ontvolken lees genocide; zelfs al het om eigen stammen gaat.

Nu moet ik zeggen dat ik ook het globale gif heel langzaam Suriname binnen zie trekken; helaas !!


Het idee dat je blank bent en dus onteigent mag worden maar die blanke de keuze heeft wel de keuze om te staan te gaan waar hij wil. Die mensen die dat beweren horen in een gesticht thuis of in de kerker.

Wat zullen wij godverdomme nou krijgen zeg !!
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen. Waarom zouden niet blanken nu niet alles mogen afpakken van de blanken indien ze de mogelijkheid hebben?
Kijk nu naar ZA. Zelfs op democratische wijze (westers, blank!) gaat men nu de blanken van hun grond beroven. Daar kan men toch niks tegen hebben?

Interessanter is dat dit ons ook te gebeuren staat in West Europa en overal waar er een blanke minderheid leeft. Geloof mij, de 21ste eeuw wordt de eeuw van de spartelende blanke man, daarna is het gedaan.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 25 augustus 2018 om 11:57.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 12:13   #27
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen. Waarom zouden niet blanken nu niet alles mogen afpakken van de blanken indien ze de mogelijkheid hebben?
Kijk nu naar ZA. Zelfs op democratische wijze (westers, blank!) gaat men nu de blanken van hun grond beroven. Daar kan men toch niks tegen hebben?

Interessanter is dat dit ons ook te gebeuren staat in West Europa en overal waar er een blanke minderheid leeft. Geloof mij, de 21ste eeuw wordt de eeuw van de spartelende blanke man, daarna is het gedaan.
Typische reactie van de "weg met ons" mentaliteit.

Niet iedereen deelt die mening in ook niet in Zuid-Afrika.

Er is nu een stadje, Orania, gesticht waar de Afrikaners zich verder willen ontwikkelen,zonder inmenging van buitenaf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 12:29   #28
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Typische reactie van de "weg met ons" mentaliteit.

Niet iedereen deelt die mening in ook niet in Zuid-Afrika.

Er is nu een stadje, Orania, gesticht waar de Afrikaners zich verder willen ontwikkelen,zonder inmenging van buitenaf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
Zever! Ik heb geen "weg met ons" mentaliteit. Ik begrijp het mechanisme juist heel goed. Een mechanisme waarbij niet blanke volksmenners in staat zijn om grote groepen mensen achter hen te krijgen om hen dan te overtuigen dat ze het recht hebben om het "af te pakken" of "terug te pakken". Vergeet niet dat miserie altijd de schuld is van "de andere"!

De blanken in ZA hebben maar 1 kans om te overleven (indien ze ter plaatse blijven): snelle escalatie van geweld en landonteigeningen waarna de VS militair ingrijpt en de blanke milities gaat bewapenen. Stel je voor dat Rusland hen voor zou zijn!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 12:31   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Typische reactie van de "weg met ons" mentaliteit.

Niet iedereen deelt die mening in ook niet in Zuid-Afrika.

Er is nu een stadje, Orania, gesticht waar de Afrikaners zich verder willen ontwikkelen,zonder inmenging van buitenaf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
Dat is een beetje rare reaktie: reken je jezelf tot geestesgenoot van 'De Boeren'? Dat zijn/waren ook rare jongens hoor.

Of heb je het over de Engelse grootgrondbezitters?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:02   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Proef de koloniale logica.
Zou je die van de middeleeuwse inquisitie ook niet bijhalen?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 20:50   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen.
Vind jij dat de Zuid-Afrikaanse zwarten sterker en slimmer worden?

Je slaagkansen in het leven liggen voor een deel genetisch vast, en zijn voor een deel het product van je omgeving: onderwijs, opvoeding, voeding, enz ...

Het fameuze nature & nurture duo.

Ziehier het nature-aspect bij zwarte Zuid-Afrikanen:

A Study of the Intelligence of Xhosa Children in South Africa

Citaat:
There has been controversy regarding the intelligence of sub-Saharan Africans. In his compilation of race differences in intelligence, Lynn (2006) gave results for 57 sub-Saharan African samples for which the median " Greenwich IQ " was 67.
En hier kunnen we het nurture-aspect in actie zien:

Why South Africans burn their schools

Wanneer Afrikaanse samenlevingen niet langer zoet gehouden worden met kolonisering of ontwikkelingshulp, dan vertonen ze een hartstochtelijke hunker naar het stenen tijdperk.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 21:00   #32
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Vind jij dat de Zuid-Afrikaanse zwarten sterker en slimmer worden?
Ze worden sterker, anders zouden ze niet zo arrogant doen. Slimmer, dat geloof ik niet. Beter geïnformeerd wel uiteraard.

Citaat:
Het fameuze nature & nurture duo.
Deze link lees ik dus niet hé.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 25 augustus 2018 om 21:03.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 21:19   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dikke vette 2! We zouden met een goed uitgerust privéleger Zuid-Afrika moeten innemen.
Strak plan. Een einsatzgruppe onder leiding van bijvoorbeeld Max Von Dietschland die met een paar honderd NSV militieleden het parlement bestormt en de regering afzet en fusileert.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 23:25   #34
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen. Waarom zouden niet blanken nu niet alles mogen afpakken van de blanken indien ze de mogelijkheid hebben?
Kijk nu naar ZA. Zelfs op democratische wijze (westers, blank!) gaat men nu de blanken van hun grond beroven. Daar kan men toch niks tegen hebben?

Interessanter is dat dit ons ook te gebeuren staat in West Europa en overal waar er een blanke minderheid leeft. Geloof mij, de 21ste eeuw wordt de eeuw van de spartelende blanke man, daarna is het gedaan.
Heet van de naald:
Dit noem ik dus gifdenken; Recent met een Farrakhan ideloog aan de Frans Guyanese kant bijna een week opgetrokken; in de rimboe een knallende ruzie gehad; heb beweerde dat ik moest dimmen omdat hij in rechtstreeks contact stond met de president; blanken dit en dat. De Farao's warn zwaren zwarten aldus hem; en geef ik hrm glijk hem want de landbouwrevolutie was nog maar pas begonnen, bijgevolg vitamin D gebrek, natuurlijke selectie blanke huidskleur. vervolgens passeerden wij met de boot Franse vreemdelingenlegionairs die gestationeerd zijn aan de grens.Ik groette; zij groeten terug en werd toen al als een soort van verrader gezien.

Ik heb die Farrakhan 'debiel nog trachten te overtuigen dat er een multimjardair in Nigeria is die zijn vermogen heeft in de industie, gen geen diefstal/politiek. Ook een Nigeriaanse topwikundig kundige die precies tot nagenoeg precies locatie van oliebronnen kan brekenen Beweert weer doodleuk dit een minderheid is en dus zijn toekomst dus in de politiek ligt. p een gegen moemoent moment begon hij een soort van Bach taal uit te slaan; het is de individuele keuze voor de blanken om te vertrekken, bla bla; daarna die beesten verdienen een zelfde lot als onder Mugube. Dit in het Sranga Tongo. Ik had inmiddels een halve fles rum op omdat ik die muskieten niet meer trok en vooral door dat getetter van die 'ideoloog' het zaakje is uit de hand gelopen. Er is niet gemept; maar daarna na opstaan - in een stalen bed - op wat bekvechten op de terugreis zat het project erop. Puntje bij paaltje hij had geen letter op verslag gezet en ik had mijn in depth onderzoek thuis, ondanks mijn herinneringen moeilijk persoon perfect geschreven in 72 uur tijd en geld op mijn bankrekening bijschreven. Hij niets.

Ik denk niet dat het zover zal komen dat blanken het onderspit delven, veel blankem mien en geen hun denkwijze -lees sleutel tot succes aan hun gemixte kinderen door.. Onze denkwijze is superieur op gebied van techniek en bestuur en dat kunnen zij ook ! Enkel vervelende blanken met een wereldvreemd-wereldbeeld en rotjochies zoals boven beschreven halen de boel naar beneden.

Daarbij valt mij op dat langs de Marowijne rivier een gemeenschap/stadje -diep in de rimboe van (zwarte ) Yehova getuige is. Het bulkt in het gebied van het geld door de goudwinninng; alleen de mensen gaan er verkeerd mee om. Behalve dus die gemeenschap van yehova getuigen. In ca. 15 jaar tijd is het van een krottendorp tot een een waar 1e wereld stadje geworden, velvolgens zie je voor een en achter soort van krottenkampen. En dan zie je die neger waarmee ik op de boot was vertwijfelend kijken; ze kunnen op eigen kracht iets bereiken, hetzelfde wat blanken ook kunnen. Echter willen ze geen yehova getuigen worden -en terecht- .

Misschien ben ik een idealist laat de neger veranderen, door niet verbitterd te zijn en hun bewust maken van hun ondergeschikte lot, waarbij het geld nagenoeg enkel te zoeken in de politiek of dominee; maar probeer af te kijken van de blanke. En vooral niet laat hen niet verworden tot een strijdbaar roofdieren.

Neen Bach, u belachelijke opmerkingen - individuele keuze - doen de zaak allesbehalve goed.. Laat hun strijden voor een beter leven zoals die yehova 'sdat langs de Marowijne Rivier hebben gedaan, of bv Finland netjes de schuldbetaling aan de Sovet Unie heeft verricht en toch op eigen kracht een welvarend land is geworden; om mar een voorbeeld te noemen..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 23:25   #35
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel, de blanken hebben de laatste 500 jaar lelijk huisgehouden in de wereld. Dit konden ze doen omdat ze sterker en slimmer zijn. Nu zijn de machtsverhoudingen aan het veranderen. Waarom zouden niet blanken nu niet alles mogen afpakken van de blanken indien ze de mogelijkheid hebben?
Kijk nu naar ZA. Zelfs op democratische wijze (westers, blank!) gaat men nu de blanken van hun grond beroven. Daar kan men toch niks tegen hebben?

Interessanter is dat dit ons ook te gebeuren staat in West Europa en overal waar er een blanke minderheid leeft. Geloof mij, de 21ste eeuw wordt de eeuw van de spartelende blanke man, daarna is het gedaan.
Heet van de naald:

Dit noem ik dus gifdenken; in die 500 jaar is de neger uit de grot getrokken men heeft hen leren lezen en schrijven. Het ligt iets gcompliceerder, de neger is is niet gevangen zoals bij de kusten en eilanden aan de Miiddelandse zee is gebeurd; ze zijn verkocht door hun eigen; u leest het goed ze zijn bverkocht door hun bazen en buren !! SCHANDALIG !!

Recent met een Farrakhan ideloog aan de Frans Guyanese kant bijna een week opgetrokken; in de rimboe met -met de dag meer- met hem en een knallende ruzie gekregen; hij beweerde tekens weer dat ik moest dimmen
en dreigde dat hij omdat hij in rechtstreeks contact stond met de president; Blanken dit kwaad en dat kwaad aldus hem; waar ik nog geen meter naast zat.. De Farao's waren waren zwarten aldus hem; en ik gaf hem gelijk hem want de landbouwrevolutie was nog maar pas begonnen, bijgevolg vitamin D gebrek, natuurlijke selectie blanke huidskleur voor de graaneters. Begon hij te trillen van woede en schreeuwde het uit dat ik met die onzin moet ophouden.

Een dag passeerden wij met de boot met vreemdelingenlegionairs die gestationeerd zijn aan de grens.Ik groette; zij groeten terug en werd toen al als een soort van verrader gezien.. Het sfeertje ging daarna nog meer naar beneden.

Ik heb die Farrakhan 'debiel' nog trachten te overtuigen dat er een multimjardair in Nigeria is die zijn vermogen heeft in de industrie, dus geen diefstal/politiek/foute handel. Ook dat er een Nigeriaanse topwiskundige die precies tot nagenoeg precies locatie van oliebronnen kan berekenen. Beweert hij weer doodleuk dit een minderheid is; dus totaal niet relevant, zijn toekomst carriere ligt daarom in de in de politiek. Op een gegeven moment begon hij een soort van Bach taal uit te slaan -vandaar dat ik gisteren pissed was- ; het is de individuele keuze voor de blanken om te vertrekken uit Zuid Afrika; desnoods met geweld, bla bla; blanken een zelfde behandeling verdienen als onder Mugube. Dit werd wel gezegd wel in het Sranga Tongo.

Ik had inmiddels een halve fles rum op omdat ik die muskieten -honderden-niet meer trok en vooral door dat getetter van die 'ideoloog' . Het zaakje is uit de hand gelopen. Er is niet gemept; maar de volgende mogen na opstaan - in een stalen bed - op wat bekvechten op de terugreis zat het project erop.

Puntje bij paaltje hij had geen letter op verslag gezet en ik had mijn in depth onderzoek thuis, ondanks mijn herinneringen van dat moeilijk persoon perfect geschreven in een bijna nonstop 72 uur tijd en er is 'passend' geld op mijn bankrekening bijschreven. Hij heeft niets gehad, omdat hij praatjes had maar zich niet aan de opdracht hield. Moet ik nu medelijden met dit soort losers hebben; ik dacht het niet.

Ik denk niet dat het zover zal komen dat blanken het onderspit delven, veel blanken mixen donkere mensen en genen hun denkwijze -lees sleutel tot succes aan hun gemixte kinderen door.. Onze denkwijze is superieur op gebied van techniek en bestuur en dat kunnen zij ook ! Enkel vervelende blanken met een wereldvreemd-wereldbeeld en rotjochies zoals boven beschreven halen de boel naar beneden.

Daarbij valt mij op dat langs de Marowijne rivier een gemeenschap/stadje -diep in de rimboe van (zwarte ) Yehova getuige is. Het bulkt in het gebied van het geld door de goudwinninng; alleen de mensen gaan er verkeerd mee om. Behalve dus die gemeenschap van yehova getuigen. In ca. 15 jaar tijd is het van een krottendorp tot een een waar 1e wereld stadje geworden, velvolgens zie je voor een en achter soort van krottenkampen. En dan zie je die negers waarmee ik op de boot was vertwijfelend kijken; ze kunnen op eigen kracht iets bereiken, hetzelfde wat blanken ook kunnen.

Echter willen ze geen yehova getuigen worden -en terecht- .

Misschien ben ik een idealist; laat de neger veranderen, dikt door hen niet verbitterd te zijn en hun bewust maken van hun ondergeschikte lot, waarbij het geld nagenoeg enkel te zoeken in de politiek of dominee; maar probeer hen bewust te maken door af te kijken van de blanke.

En vooral niet laat hen niet verworden tot een strijdbaar roofdieren.

Neen Bach, u belachelijke opmerkingen - individuele keuze - doen de zaak allesbehalve goed.. Laat hun strijden voor een beter leven zoals die yehova 's dat langs de Marowijne Rivier hebben gedaan, of bv Finland netjes de schuldbetaling aan de Sovet Unie heeft verricht en toch op eigen kracht een welvarend land is geworden; om maar een voorbeeld te noemen..

Afsluiting: Aanpakken die gif ideologen !!

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 augustus 2018 om 23:52.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 01:00   #36
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou, ik hoop dat hij het doet ook, het nauwlettend in de gaten houden. Op dit moment krijgt hij al zijn informatie erover van Fox News en een aantal lobbyisten die doen alsof de plaasmoorde een steeds erger wordende
Hoe weet jij zo zeker waar Trump "al zijn informatie" vandaan haalt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
(sinds 1998 is het aantal gehalveerd)
Op basis van bovenstaand citaat heb ik zo al een vermoeden waar jij al je informatie vandaan haalt.

Wellicht uit deze recente artikelen:

Waarom de witte boeren in Zuid-Afrika ineens op Trumps agenda staan

Zuid-Afrika woedend over tweet Trump

Beide artikelen zijn (zoals we intussen van de hersendode reguliere media gewoon zijn) een stuitend eenzijdig en misleidend knip-en-plakwerk dat alleen maar tot doel heeft om het failliete sprookje van (in dit geval) de "Rainbow Nation" in stand te houden, terwijl de bewijzen van het tegendeel zich blijven opstapelen.

Het NRC artikel is geschreven door Bram Vermeulen en het NOS artikel leunt zwaar op citaten van diezelfde journalist.

Neem nu het NRC artikel:

Citaat:
Die cijfers worden stellig tegengesproken door AgriSA, notabene een vakbond van witte boeren. Volgens cijfers die AgriSA in juni bekendmaakte is het aantal moorden op witte boeren in de afgelopen twintig jaar nog nooit zo laag geweest. Werden er in 1998 nog 153 boeren vermoord, vorig jaar was dat gemiddelde gehalveerd tot 74.
Het aantal moorden zou dus gehalveerd zijn op 20 jaar. Maar wat hij er niet bij vermeldt is dat het aantal blanke boeren in Zuid-Afrika sindsdien ook gehalveerd is!

Citaat:
There used to be 60,000 white farmers in South Africa. In 20 years that number has halved.
Dus de kans om als Boer vermoord te worden is dus (volgens de Agri SA cijfers) ... nog steeds even groot als in 1998. In tegenstelling tot wat beide artikelen suggereren.

Waarom laat Vermeulen zo een cruciaal stuk informatie weg?

Of neem nu dit pareltje van misleiding in het NRC-artikel:

Citaat:
Het Institute for Security Studies benadrukt dat de moorden op boeren slechts 0,3 procent uitmaken van de 19.000 moorden die vorig jaar werden gepleegd in Zuid-Afrika.
Zuid-Afrika heeft één van de hoogste moordcijfers ter wereld. Dus dan zullen de plaasmoorde ook wel binnen die lijn passen, niet? Tenminste, dat is wat Vermeulen ons wil doen geloven.

Laten we dat moordcijfer eens van naderbij bekijken.

Citaat:
So, for the overall murder rate, the South African Police Service (SAPS) recorded 19 016 reported murders in South Africa between April 2016 and March 2017. Statistics South Africa estimated the population of the country at 55 908 900 in mid-2016. This means that the overall murder rate nationally was 34 per-100 000 people.
34 moorden per 100.000 inwoners per jaar. Dat is niet van de poes, vooral in vergelijking met Nederland (0,73) of België (1,85).

Geldt hetzelfde moordcijfer onder blanke Zuid-Afrikaanse boeren?

Nee, het blijkt veel hoger te liggen! Behoor je tot een blanke boerenfamilie? Dan is je kans om vermoord te worden 1,6 maal groter dan het Zuid-Afrikaanse gemiddelde. En voor een gezinshoofd van een blanke boerenfamilie is de kans om vermoord te worden 3,2 maal groter dan het gemiddelde:

Citaat:
In 2016/17, according to the TAU SA data, 66 of these 74 murders were clearly of white farmers or family members, and 51 of white farmers alone.
Citaat:
One is thus looking at a population of around 47 218 “white farmers”, of whom half are fully engaged in commercial agriculture, and a population of 125 000 when it comes to “white farmers and their families.” This matches the universe of white South Africans affected by farm murders, in terms of the standard SAPS definition. If TAU SA’s numbers are right you are thus looking at an overall murder rate for the white farming population of around 51,2 per 100 000 (1.6 times the national average) and of “white farmers” alone of around 108 per 100 000 (3.2 times the national average.)
Laten we dat eens recapituleren: ben je gezinshoofd van een blanke boerenfamilie in Zuid-Afrika? Dan is de kans dat je binnen het jaar vermoord wordt meer dan 1 op 1000. De kans dat er een moordpoging of ander geweld tegen jou en je familie wordt gepleegd is nog vele malen hoger. En maak je borst maar nat voor het vooruitzicht dat jij en je familieleden daarbij worden gefolterd, verminkt en/of verkracht. Zijn jij & je familie het jaar zonder kleerscheuren doorgekomen? Dan is het tijd voor de volgende draai aan het roulette-wiel!

Mensen die die realiteit onder de aandacht proberen te brengen worden door Bram Vermeulen weggezet als "extreem-rechts" en "weerzinwekkend":

Citaat:
Waar kwamen die beschuldigingen ineens vandaan? De mythe van een ‘witte genocide’ op de witte boeren in Zuid-Afrika doet al jaren de ronde op extreemrechtse websites, zoals Stormfront. De beschuldigingen vinden ook een gewillig oor bij rechts-populistische partijen als de PVV in Nederland.
Citaat:
In Zuid-Afrika kreeg de lobby van Afriforum bij het CATO-instituut en Amerikaanse Congresleden felle kritiek. De rector van de Witwaterrand Universiteit, Adam Habib, noemde Kriel en Roets zelfs „weerzinwekkende mensen”.
Om nog even terug te komen op deze zinswending:

Citaat:
Die cijfers worden stellig tegengesproken door AgriSA, notabene een vakbond van witte boeren.
Wat in de NRC "stellig tegengesproken" wordt genoemd, is niets meer dan Agri SA die de officiële politie-statistieken citeert.

Hoe "vrij" blanke organisaties kunnen spreken in Zuid-Afrika, komt pijnlijk aan het licht tijdens een interview in de "Farmlands" documentaire van Lauren Southern:

https://www.youtube.com/watch?v=a_bDc7FfItk&t=19m38s

Wellicht zou Vermeulen ook hier oordelen dat Southern haar gerichte vragen "stellig" worden "tegengesproken" door leden van de Blood Sisters.

De blanke Boer minderheid leeft in een land waar de vorige president op een bijeenkomst van tienduizenden ANC-aanhangers stond te zingen dat de Boeren moesten omgebracht worden:

Jacob Zuma sings Kill the Boer at ANC Centenery Celebrations in Bloemfontein, South Africa

Zie jij Mark Rutte al heen en weer huppelen en "dood aan de Friezen" brullen op een bijeenkomst?

Waarom verzwijgt Vermeulen zoiets? Waarom vindt hij zijn statistische leugens relevanter voor het artikel dan die oproep tot genocide van Jacob Zuma?

De blanke Boer minderheid leeft in een land waar de "Commander-In-Chief" (sic) van de 3de grootste politieke partij, het EFF, de ene oproep tot genocide na de andere doet aan het adres van de Boer minderheid:

MALEMA SINGING KILL THE BOER DURING AFRICA DAY CELEBRATION RALLY

Malema singing agian - kiss/shoot the boer

Malema: We won't kill whites ..... at least for now

Voor Vermeulen is dit (in tegenstelling tot het ge-lobby van Afriforum) blijkbaar allemaal niet "weerzinwekkend" genoeg om te vermelden binnen de beperkte ruimte van zijn artikel.

Oftewel: waarover niet gesproken wordt is vaak leerzamer dan wat er wel gezegd wordt.

"Journalistiek" anno 2018.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 01:06   #37
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik mag dromen toch?
Ja hoor, droom maar rustig verder.

Wanneer je uitgeslapen bent, neem dan eens een kijkje op het weblog van Arnold Karskens voor enkele vernietigende analyses over hoe de NPO je met je eigen belastinggeld probeert voor de gek te houden. Zoek op de titels die beginnen met "Zwartboek NOSjournaal".

Ook met de NRC is het kwalitatief snel bergafwaarts gegaan sinds de overname door het Vlaamse Mediahuis en de komst van Peter Vandermeersch, nadat hij eerst De Standaard inhoudelijk de nek heeft omgewrongen. In Vlaanderen zijn er een klein aantal grote krantengroepen die zwaar gesubsidieerd worden door de overheid. Die bedrijven zijn nu op veroveringstocht in de Nederlandse mediasector. Het eindresultaat is een gelijkgeschakelde pers. Een echokamer van cultuurmarxistische meningen die elkaar versterken, elkaar herhalen en tot eenheidsdenken leiden.

Eén van de pijnlijkste voorbeelden hiervan is de manier waarop de reguliere pers zich collectief in een hoek geschilderd heeft als gevolg van hun jarenlang minimaliseren van de plaasmoorde in Zuid-Afrika.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 02:37   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Heet van de naald:

Dit noem ik dus gifdenken; in die 500 jaar is de neger uit de grot getrokken men heeft hen leren lezen en schrijven. Het ligt iets gcompliceerder, de neger is is niet gevangen zoals bij de kusten en eilanden aan de Miiddelandse zee is gebeurd; ze zijn verkocht door hun eigen; u leest het goed ze zijn bverkocht door hun bazen en buren !! SCHANDALIG !!

Recent met een Farrakhan ideloog aan de Frans Guyanese kant bijna een week opgetrokken; in de rimboe met -met de dag meer- met hem en een knallende ruzie gekregen; hij beweerde tekens weer dat ik moest dimmen
en dreigde dat hij omdat hij in rechtstreeks contact stond met de president; Blanken dit kwaad en dat kwaad aldus hem; waar ik nog geen meter naast zat.. De Farao's waren waren zwarten aldus hem; en ik gaf hem gelijk hem want de landbouwrevolutie was nog maar pas begonnen, bijgevolg vitamin D gebrek, natuurlijke selectie blanke huidskleur voor de graaneters. Begon hij te trillen van woede en schreeuwde het uit dat ik met die onzin moet ophouden.

Een dag passeerden wij met de boot met vreemdelingenlegionairs die gestationeerd zijn aan de grens.Ik groette; zij groeten terug en werd toen al als een soort van verrader gezien.. Het sfeertje ging daarna nog meer naar beneden.

Ik heb die Farrakhan 'debiel' nog trachten te overtuigen dat er een multimjardair in Nigeria is die zijn vermogen heeft in de industrie, dus geen diefstal/politiek/foute handel. Ook dat er een Nigeriaanse topwiskundige die precies tot nagenoeg precies locatie van oliebronnen kan berekenen. Beweert hij weer doodleuk dit een minderheid is; dus totaal niet relevant, zijn toekomst carriere ligt daarom in de in de politiek. Op een gegeven moment begon hij een soort van Bach taal uit te slaan -vandaar dat ik gisteren pissed was- ; het is de individuele keuze voor de blanken om te vertrekken uit Zuid Afrika; desnoods met geweld, bla bla; blanken een zelfde behandeling verdienen als onder Mugube. Dit werd wel gezegd wel in het Sranga Tongo.

Ik had inmiddels een halve fles rum op omdat ik die muskieten -honderden-niet meer trok en vooral door dat getetter van die 'ideoloog' . Het zaakje is uit de hand gelopen. Er is niet gemept; maar de volgende mogen na opstaan - in een stalen bed - op wat bekvechten op de terugreis zat het project erop.

Puntje bij paaltje hij had geen letter op verslag gezet en ik had mijn in depth onderzoek thuis, ondanks mijn herinneringen van dat moeilijk persoon perfect geschreven in een bijna nonstop 72 uur tijd en er is 'passend' geld op mijn bankrekening bijschreven. Hij heeft niets gehad, omdat hij praatjes had maar zich niet aan de opdracht hield. Moet ik nu medelijden met dit soort losers hebben; ik dacht het niet.

Ik denk niet dat het zover zal komen dat blanken het onderspit delven, veel blanken mixen donkere mensen en genen hun denkwijze -lees sleutel tot succes aan hun gemixte kinderen door.. Onze denkwijze is superieur op gebied van techniek en bestuur en dat kunnen zij ook ! Enkel vervelende blanken met een wereldvreemd-wereldbeeld en rotjochies zoals boven beschreven halen de boel naar beneden.

Daarbij valt mij op dat langs de Marowijne rivier een gemeenschap/stadje -diep in de rimboe van (zwarte ) Yehova getuige is. Het bulkt in het gebied van het geld door de goudwinninng; alleen de mensen gaan er verkeerd mee om. Behalve dus die gemeenschap van yehova getuigen. In ca. 15 jaar tijd is het van een krottendorp tot een een waar 1e wereld stadje geworden, velvolgens zie je voor een en achter soort van krottenkampen. En dan zie je die negers waarmee ik op de boot was vertwijfelend kijken; ze kunnen op eigen kracht iets bereiken, hetzelfde wat blanken ook kunnen.

Echter willen ze geen yehova getuigen worden -en terecht- .

Misschien ben ik een idealist; laat de neger veranderen, dikt door hen niet verbitterd te zijn en hun bewust maken van hun ondergeschikte lot, waarbij het geld nagenoeg enkel te zoeken in de politiek of dominee; maar probeer hen bewust te maken door af te kijken van de blanke.

En vooral niet laat hen niet verworden tot een strijdbaar roofdieren.

Neen Bach, u belachelijke opmerkingen - individuele keuze - doen de zaak allesbehalve goed.. Laat hun strijden voor een beter leven zoals die yehova 's dat langs de Marowijne Rivier hebben gedaan, of bv Finland netjes de schuldbetaling aan de Sovet Unie heeft verricht en toch op eigen kracht een welvarend land is geworden; om maar een voorbeeld te noemen..

Afsluiting: Aanpakken die gif ideologen !!


Dat wordt serieuze hoofdpijn, the morning after.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 augustus 2018 om 02:38.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 08:35   #39
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Ik begrijp niet goed wat uw probleem is met "individuele keuze" Frankenstein. Wat wil je anders? Een soort van dienstplicht voor gewapend blank verzet in zuid Afrika? En dat om te verdedigen wat in feite een aanval is op een soort van extreem grootgrondbezit dat in Europa zelfs niet bestaat? Dan krijg je weer de kleine man die sterft voor de belangen van de extreem rijke, terwijl hij niet beseft voor wat voor kar hij gespannen is. De media spelen dit spel mee. Ophitserij in plaats van degelijke informatie.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 augustus 2018 om 08:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 09:17   #40
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een beetje rare reaktie: reken je jezelf tot geestesgenoot van 'De Boeren'? Dat zijn/waren ook rare jongens hoor.

Of heb je het over de Engelse grootgrondbezitters?
Zelf heb ik meer sympathie voor onze taalgenoten ,de Afrikaner Boeren dan voor de Engelse grootgrondbezitters.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be