Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2006, 14:25   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

helaas moet ik u wel informeren dat in Hoboken bij recente peilingen de PVDA nogal ferm achteruit is gegaan terwijl het blok er nog eens ferm op vooruit is gegaan.

Ik heb vele jaren in Hoboken gewoond, dat het blok daar ferm vooruitgaat begrijp ik best. Maar dat dit ten koste gaat van radicaal links, hoewel het normaal omgekeerd moet gaan, vind ik wel zorgwekkend eigenlijk.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 28 april 2006 om 14:26.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 15:10   #22
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

Dat was een peiling waarin gevraagd werd naar het stemgedrag voor de gemeenteraadsverkiezingen. In de peiling naar de districtsraden (zoals Hoboken) scoorde de PVDA wel zeer goed.
PVDA en VB hebben dus een gemeenschappelijk kiespubliek. Het zal er een beetje op aan komen denk ik voor de pvda om de mensen te overtuigen dat een linkse proteststem nuttig is, niet alleen voor een districtsraad, maar ook voor een gemeenteraad

Laatst gewijzigd door Pie : 28 april 2006 om 15:12.
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 15:19   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
Dat was een peiling waarin gevraagd werd naar het stemgedrag voor de gemeenteraadsverkiezingen. In de peiling naar de districtsraden (zoals Hoboken) scoorde de PVDA wel zeer goed.
PVDA en VB hebben dus een gemeenschappelijk kiespubliek. Het zal er een beetje op aan komen denk ik voor de pvda om de mensen te overtuigen dat een linkse proteststem nuttig is, niet alleen voor een districtsraad, maar ook voor een gemeenteraad
Komt de PVDA eigenlijk ook op voor stad Antwerpen want anders moeten mensen voor 2 verschillende partijen stemmen of niet? Ik denk dat het niet evident is dat mensen die voor 't stad VB stemmen voor het district PVDA zullen stemmen. Enfin ik weet niet hoe het daar werkt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 april 2006 om 15:19.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 15:22   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

het lijkt me eerder waarschijnlijk dat wie voor 't stad VB stemt overal VB stemt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 15:32   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het lijkt me eerder waarschijnlijk dat wie voor 't stad VB stemt overal VB stemt.
Yep.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 15:48   #26
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

in ieder geval haalde de PVDA 7% tijdens peilingen specifiek voor de districtraad (denk in oktober)

Ik weet niet hoe dat allemaal zit met foutemarges,daar zou het natuurlijk ook aan kunnen liggen

Ik denk wel dat de PVDA zal opkomen voor de gemeenteraad Antwerpen. Kgeloof dat ze in de laatste peiling 2.6% haalden (dat scheelt ook niet zoveel meer voor een zetel in de gemeenteraad daar)
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 16:06   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
Ik denk wel dat de PVDA zal opkomen voor de gemeenteraad Antwerpen. Kgeloof dat ze in de laatste peiling 2.6% haalden (dat scheelt ook niet zoveel meer voor een zetel in de gemeenteraad daar)
serieus? Dat zou wel een goede zaak zijn, dan is het oppositiemonopolie van het VB eindelijk gebroken. En dat zal volgens mij veel meer geven dan alle cordon sanitairs samen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 16:27   #28
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

oppassen, dat zijn peilingen, dezelfde peiling waarin de pvda maar 2% haalde in Hoboken, en dat de pvda maar 2% zou halen in Hoboken, dat geloof ik niet.

http://www.ptb.be/scripts/article.ph...g=2&obid=30590
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 16:35   #29
tony p
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 950
Standaard

Bij de reacties zegt een zekere 'marc' daar trouwens dat dat vermoedelijk 12% moet zijn, wat wel zeer veel zou zijn.
tony p is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 21:09   #30
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
serieus? Dat zou wel een goede zaak zijn, dan is het oppositiemonopolie van het VB eindelijk gebroken. En dat zal volgens mij veel meer geven dan alle cordon sanitairs samen.
Tis nog maar te zien hoe je die gebruikt. tot vorige legislatuur had de SAP ook een gemeenteraadslid in A'pen. Heb je daar ooit iets van gemerkt?
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 21:25   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

nee. Nou ja, SAP. Hallo zeg...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 21:51   #32
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

waarom is de PVDA zo f*cking belgicistisch??
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 22:04   #33
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Waarom niet?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 10:01   #34
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Tis nog maar te zien hoe je die gebruikt. tot vorige legislatuur had de SAP ook een gemeenteraadslid in A'pen. Heb je daar ooit iets van gemerkt?
verkozen op een agalev (of iets dergelijkgs)-lijst ofzo!
Zo heeft de KP ook nog een gemeenteraadslid via SP en ik hoorde onlangs dat de SAP in Zaventem ook nog een gemeenteraadslid zou hebben (via groen)
Ik denk dat de pvda zo wel een tiental gemeenteraadsleden meer zou kunnen hebben- denk maar aan al die dokters van gvhv die redelijk gekend zijn onder de mensen van hun gemeente. Die zijn gegeerd goed voor partijen zoals SP.A en groen. Maar de vraag is natuurlijk wel of dat zo interessant is...
__________________
Eerst de mensen, niet de winst!

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 14:37   #35
Proletariër
Minister-President
 
Proletariër's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
verkozen op een agalev (of iets dergelijkgs)-lijst ofzo!
Zo heeft de KP ook nog een gemeenteraadslid via SP en ik hoorde onlangs dat de SAP in Zaventem ook nog een gemeenteraadslid zou hebben (via groen)
Ik denk dat de pvda zo wel een tiental gemeenteraadsleden meer zou kunnen hebben- denk maar aan al die dokters van gvhv die redelijk gekend zijn onder de mensen van hun gemeente. Die zijn gegeerd goed voor partijen zoals SP.A en groen. Maar de vraag is natuurlijk wel of dat zo interessant is...
besef je zelf ook dat je echt hilarisch bent?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 18:55   #36
verzetstrijder666
Vreemdeling
 
verzetstrijder666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: willebroek
Berichten: 63
Standaard

In willebroek zal een comac lid opkomen op de lijst van Groen! dus mssn een extra verkozene voor de pvda tis thope
verzetstrijder666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 19:05   #37
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verzetstrijder666 Bekijk bericht
In willebroek zal een comac lid opkomen op de lijst van Groen! dus mssn een extra verkozene voor de pvda tis thope
Lijkt me makkelijker als iedere radicaallinkse opkomt voor groen, sp.a, ... om zich dan na z'n verkiezing als gemeenteraadslid te outen als PVDA'er, LSP'er, ...
Dan heb je 6 jaar om jezelf en je partij te bewijzen

Als iedereen dan nu begint te infiltreren in de "gewone partijen" ( gezien de 50/50 voorwaarden liefst vrouwen ook ) zou in 2012 in een hoop gemeenten toch wel een radicaal-links gemeenteraadslid kunnen zetelen.

A dirty mind is a joy forever
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 21:11   #38
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
serieus? Dat zou wel een goede zaak zijn, dan is het oppositiemonopolie van het VB eindelijk gebroken. En dat zal volgens mij veel meer geven dan alle cordon sanitairs samen.
Al goed dat je van dromen niet dood gaat.

Om een zetel te halen in de Antwerpse gemeenteraad zal je in oktober ongeveer 9000 stemmen nodig hebben, de PVDA haalde er nog geen 5000 bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 23:09   #39
Pie
Schepen
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 430
Standaard

baseerde me op dat artikel in solidair waar stond dat pvda in die peiling 2.6 haalde (3% nodig voor een zetel). in 2000 haalden ze 1.7

Citaat:
Lijkt me makkelijker als iedere radicaallinkse opkomt voor groen, sp.a, ... om zich dan na z'n verkiezing als gemeenteraadslid te outen als PVDA'er, LSP'er, ...
Dan heb je 6 jaar om jezelf en je partij te bewijzen
tja, velen zijn je al voor gegaan, maar om één of andere reden slagen ze er nooit echt in veel potten te breken.

Laatst gewijzigd door Pie : 30 april 2006 om 23:10.
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 23:53   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies Bekijk bericht
Al goed dat je van dromen niet dood gaat.

Om een zetel te halen in de Antwerpse gemeenteraad zal je in oktober ongeveer 9000 stemmen nodig hebben, de PVDA haalde er nog geen 5000 bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000.
4000 stemmen is eigenlijk niet veel, dat moet wel haalbaar zijn voor een partij die toch een stevige inplanting heeft in sommige gemeentes.

ps: vanwaar dat dankbericht in uw onderschrift?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be