Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud Gisteren, 21:25   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.346
Standaard Parenclubs

Ik heb de eerste parenclubs weten ontstaan ergens begin jaren 80. Toen waren dat nog echte parenclubs waar alleen PAREN binnenmochten en die paren hadden ook allemaal de echte swingersmentaliteit. Alle koppels kwamen daar met de bedoeling om aan partnerruil te doen.

Zoals met veel dingen nam het geldgewin de bovenhand en net zoals deze uitbater nu doet begon men rond te bazuinen (toen nog in de kranten en op TV) dat je daar niet verplicht was om deel te nemen dat je daar alleen mocht komen om te kijken en of om je buikje rond te eten en te drinken.

Langzamerhand veranderde daardoor het publiek en verschenen de meer jongere koppels stijl de siliconenmeisjes en de body builder ventjes. Die mensen hadden niet de echte swingers instelling maar waren veelal blaaskaken die kwamen om te pochen met hun spieren en of dure lingerie setjes.

De romantische en sexy muziek verdween ook in die jaren en in veel clubs werd het meer en meer een ijzige techno gedreun.Het werden beetje de voorlopers van tommorrowland.

Gezien dit al vlug spanningen en misverstanden meebracht zagen veel clubs weer meer winst door die 2 groepen te gaan scheiden. Zo werd in vele clubs de zaterdag de club een erotische disco avond en werden de vrijdagen meer voorbehouden voor de echte swingers.

Stilaan begon men ook alleenstaande mannen binnen te laten ook weer voor het geldgewin gezien die veel meer ingang moesten betalen dan koppels en was het hek van de dam. Ook meer en meer alleenstaande vreemdelingen en je weet wel wat dan het gevolg was.

Vroeger had ik 2 vrijdenkende vriendinnen waar ik regelmatig eens naar die clubs ging.Ik hou er de beste herinneringen aan over maar zou er nu geen stap meer willen binnenzetten. De tijdsgeest is daar in mijn ogen te fel voor veranderd en niet in de leuke zin.

https://www.hln.be/binnenland/de-goe...n-is~a54d5bdd/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : Gisteren om 21:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be