Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2006, 22:58   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Hey , wel een beetje verschil tussen Geert en Philip zunne. Ze zijn wel beide tegen de islam , maar VB slaat wat door. Philip heeft ook moeite met afrikaanse voetballers.
Geert is een anti-slamiet en das niet zelfde als een rascist.
Hij durft tenminste zijn mond tegen die gasten opendoen, terwijl de rest in de broek doet.
Oesje, als we maar niiets zeggen waarbij ze beledigd zijn, maar onze meiskes mogen wel voor "hoer" gescholden worden. Zelf meegemaakt bij de supermarkt; wel die gast, die dat zei heeft zijnen beste dag nie gehad, na mijn commentaar. Maar dan bent ge rascist zekrs??..Mijn botte zunne....
Heb ik iets tegen die gast omdat hij marrokaan of turk is? Nee, ik heb wat tegen die religie van waaruit hij onze vrouwen uitscheld omdat ze volgens hun god en profeet nie zedig gekleed zouden zijn.
Maar wel ne profeet volgen die met zijn tengels ergere dingen deed dan de pedo's vandaag.
Gelukkig durft Wilders hier tegen ingaan en hopelijk nog velen met hem. En hopelijk worden de kerken ook eens wakker, wnat strijd tegen islam heeft 0,0 met rascisme vandoen.
Dus mijn conclusie: associeren van Wilders met VB klopt nie helemaal.
Maar toch wordt hij daarmee geassocieerd, of ik daar nou voor of tegen ben. Blijkbaar valt er in Vlaanderen ook wel wat aan de integratie te doen, maar ik denk niet dat een moskeeënstop (zoals Wilders voorstelt) daar enige verandering in aanbrengt. Ik ken aardig wat moslims, en die zijn echt niet zo opvliegerig als dat stelletje asocialen waar jij het over had. Want terwijl een paar kl*temarokkaantjes uit de grote goede moslims vrouwen uitmaken voor hoer, worden onschuldige mensen door hippies in elkaar geslagen. Dat is van de Islam nog altijd verboden en op sommige terreinen heb ik bewondering voor die godsdienst. Natuurlijk op het overgrote deel ben ik ermee oneens, maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 november 2006 om 22:59.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 06:15   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is het ontkennen van het Vlaming-zijn dan wel wenselijk? Vlaams nationalisme is toch niet per definitie de wil onafhankelijk te worden? Het kan ook een sterker Vlaanderen in de Belgische constructie betekenen.
Ontken ik Vlaming te zijn?

Vlaams-nationalisme, het woord zegt het zelf, is het streven naar een Vlaamse natie, en dus een onafhankelijke staat. Misschien is dat voor u als Nederlander moeilijker te begrijpen, maar voor ons is dat vrij duidelijk...

Gelukkig zijn ze een kleine minderheid.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 07:01   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ontken ik Vlaming te zijn?

Vlaams-nationalisme, het woord zegt het zelf, is het streven naar een Vlaamse natie, en dus een onafhankelijke staat. Misschien is dat voor u als Nederlander moeilijker te begrijpen, maar voor ons is dat vrij duidelijk...

Gelukkig zijn ze een kleine minderheid.
Nee, nationalisme is niets meer dan een samenhorigheidsgevoel. Ik zou niet weten waarom dat in (een ander) België niet zou kunnen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 09:35   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het probleem situeert zich hier rond vooroordelen, net zoals Belgicisten ook met vooroordelen te kampen hebben.

Vooroordelen tegenover Belgicisten: fransdol, oud, blauwbloedig, anti-Vlaams etc. Met alle respect, maar dat belichaamt verre van de realiteit. Ikzelf ben een jonge Antwerpse, Vlaamse Belgiciste en heb helemaal geen banden met wie dan ook in de adelstand. Ik ben ook nog maar 22 dus oud ben ik ook al niet!

Vlaams-nationalisme associeert men quasi altijd met het Vlaams Belang en tja, dat is nu eenmaal een partij die niet echt als zijnde gematigd overkomt. Moet men daarom veralgemenen? Zeker niet, en dat tracht ik (en vele anderen met mij) dan ook altijd voor ogen te houden.

Ook u veralgemeent enigszins door de vraag aan "de Belgicisten" te stellen, dit terwijl u dit eigenlijk slechts aan één iemand hoeft te vragen. Ik kan me niet herinneren dat ik u of iemand anders hier op dit forum ooit versleten heb voor "racist".
Er is een groot verschil tussen nationalisme en patriotisme. Maar idd het streven van het Vlaamse volk naar onafhankelijkheid wordt al snel in de extreem rechtse hoek gedouwd.
Dat geldt ook voor Heel- en Groot-Nederlanders.
Die extreem rechtsen zullen ongetwijfeld bestaan, maar de meeste posters hier zijn dat beslist niet.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 09:50   #25
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ze zien je als een racist omdat ze veronderstellen dat je de Walen (of Brusselaars) niet kan uitstaan. Terwijl het ook zo kan zijn (waarschijnlijk zo is) dat je je alleen met de Vlamingen verbonden voelt. Dan ben je geen racist. Echter, Nederlanders associëren Vlaams nationalisme met het Vlaams Belang, dat een beetje een Geert Wilders-achtige partij is (die nota bene deze verkiezingen 9 zetels heeft gehaald, spijtig genoeg).
En ik associeer Nederland met de hoeveelheid Joden die er uitgeroeid werd in WOII.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 09:58   #26
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee, nationalisme is niets meer dan een samenhorigheidsgevoel. Ik zou niet weten waarom dat in (een ander) België niet zou kunnen.
Nationalisme is wel degelijkheid streven naar autonomie voor een volk, met als summum dat ieder volk zijn eigen staat (wat dan een natie word genoemd) heeft.
Je kan het volksnationalisme noemen voor de duidelijkheid, maar eigenlijk is dit de enigste vorm van nationalisme die er bestaat.

Staatnationalisme, zoals belgicisme, gaat niet over naties dus kan je in principe ook niet spreken over nationalisme. Maar ja, what's in a name...
M'n punt is eigenlijk dat nationalisme meer is dan een samenhorigheidsgevoel.
Als het alleen maar een samenhorigheidsgevoel zou zijn, dan kunnen we de supporters van deze of gene voetbalclub ook nationalisten noemen.
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:43   #27
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En ik associeer Nederland met de hoeveelheid Joden die er uitgeroeid werd in WOII.

En ik associeer België met het aantal vermoordde en uitgebuitte mensen in Congo.

En Duitsland met WOI en WOII.

En England met de slavenhandel en hun vieze imperialisme.

En Amerika met de uitroeiing van de indianen.

En Frankrijk met Napoleon en hun imperialisme (Afrika, Europa) en hun arrogantie.

En Rusland met Stalin.

En China met hoe-heet-die-gast.

En Noorwegen, Zweden en Denemarken met de Viking strooptochten door Europa.

En Italië met de Romeinse onderdrukking en de invoering van het Christendom.

En de Spanjaarden, als laatste, geef ik er de schuld van dat ze de Nederlanden hebben opgesplitst waardoor ik nu dit ongelooflijk onzinnige antwoord moet geven op aapjes als ...
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:52   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ontken ik Vlaming te zijn?
Je président-fondateur moest het eens horen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 november 2006 om 11:53.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:23   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En ik associeer Nederland met de hoeveelheid Joden die er uitgeroeid werd in WOII.
Dan bent u niet intelligent.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:58   #30
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan bent u niet intelligent.
Misschien mogelijk, maar het is nu eenmaal zo dat ik die associatie doe. Terwijl Nederland zich als tolerant propageert en, zoals u zegt, Vlamingen associeren met Vlaams Belang, associeer ik Nederland met precies het tegenovergestelde van tolerant gelet op de cijfers van het aantal verdwenen Nederlandse joden. En als ik me niet vergis ligt dat percentage beduidend hoger dan in Belgie. En als iemand Belgie associeert met de misdaden in Congo geef ik dat volmondig toe. Blijkbaar mag u een associatie maken over Vlaanderen maar als een vlaming een associatie maakt over Nederland ben je daar met het woord 'niet intelligent'. Dat zegt wel iets over Nederland vind ik. Het zou juister zijn te bevragen waar die associatie vandaan komt en daarover te discussieren in plaats van wat te schelden over de domme vlaming.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:06   #31
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Misschien mogelijk, maar het is nu eenmaal zo dat ik die associatie doe. Terwijl Nederland zich als tolerant propageert en, zoals u zegt, Vlamingen associeren met Vlaams Belang, associeer ik Nederland met precies het tegenovergestelde van tolerant gelet op de cijfers van het aantal verdwenen Nederlandse joden. En als ik me niet vergis ligt dat percentage beduidend hoger dan in Belgie. En als iemand Belgie associeert met de misdaden in Congo geef ik dat volmondig toe. Blijkbaar mag u een associatie maken over Vlaanderen maar als een vlaming een associatie maakt over Nederland ben je daar met het woord 'niet intelligent'. Dat zegt wel iets over Nederland vind ik. Het zou juister zijn te bevragen waar die associatie vandaan komt en daarover te discussieren in plaats van wat te schelden over de domme vlaming.
Nederland is helemaal niet zo tolerant als de rest van de wereld denkt. Sterker nog, de regering heeft onder leiding van Rita Verdonk een anti-tolerantie campagne gevoerd om het aantal gelukzoekers drastisch te verminderen. Ik heb het er niet zo op om landen terug te laten komen op wat lange tijd geleden gebeurd is. Nederlanders associëren Vlaams Belang met Geert Wilders, niet omdat ze voor onafhankelijkheid zijn, maar vanwege het rascistische imago. (imago, dus dat het zo is, wil ik niet direct zeggen)
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:12   #32
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Misschien mogelijk, maar het is nu eenmaal zo dat ik die associatie doe. Terwijl Nederland zich als tolerant propageert en, zoals u zegt, Vlamingen associeren met Vlaams Belang, associeer ik Nederland met precies het tegenovergestelde van tolerant gelet op de cijfers van het aantal verdwenen Nederlandse joden. En als ik me niet vergis ligt dat percentage beduidend hoger dan in Belgie.
Wat zul jij het moeilijk hebben met dat soort associaties. Ik weet niet hoeveel Nederlandse joden er gedeporteerd zijn, kwa aantallen of procentueel gezien. Ik meen mij te herinneren dat dat ook iets te maken had met het feit dat Nederland alles netjes geregistreerd had, waardoor het voor de Duitsers een makkelijke klus was om ze te vinden. Enfin, ik ga mij als Nederlander niet verdedigen voor dingen die in het verleden door Nederlanders gedaan zijn. Ik associeer Vlamingen ook niet met het Belgische wan-beleid in Congo. Ik gebruikte dat slechts als voorbeeld. Als je elk volk met z'n slechtste eigenschappen of verleden associeert, wat een hekel zul je dan aan de wereld hebben.

Citaat:
En als iemand Belgie associeert met de misdaden in Congo geef ik dat volmondig toe. Blijkbaar mag u een associatie maken over Vlaanderen maar als een vlaming een associatie maakt over Nederland ben je daar met het woord 'niet intelligent'. Dat zegt wel iets over Nederland vind ik. Het zou juister zijn te bevragen waar die associatie vandaan komt en daarover te discussieren in plaats van wat te schelden over de domme vlaming.
Vlamingen zijn niet dom. Een enkele uitzondering daargelaten.

Nederland heeft volgens mij verhoudingsgewijs veel meer immigranten dan de andere landen van Europa. Daarnaast hebben wij geen racistische partijen zoals het Vlaams Belang (die ook nog eens 20% vd Vlaamse stemmen haalt). Volgens mij is de associatie die jij legt met Nederland daarom uiterst kortzichtig en onterecht.

Overigens associeer jij ons (Nederland = alle Nederlanders) met collaboratie = nazisme. Ik ben liever dom dan nazi.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?

Laatst gewijzigd door Keats : 29 november 2006 om 15:15.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:20   #33
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nederland is helemaal niet zo tolerant als de rest van de wereld denkt. Sterker nog, de regering heeft onder leiding van Rita Verdonk een anti-tolerantie campagne gevoerd om het aantal gelukzoekers drastisch te verminderen. Ik heb het er niet zo op om landen terug te laten komen op wat lange tijd geleden gebeurd is. Nederlanders associëren Vlaams Belang met Geert Wilders, niet omdat ze voor onafhankelijkheid zijn, maar vanwege het rascistische imago. (imago, dus dat het zo is, wil ik niet direct zeggen)
Ik vind ons dus wel ergerlijk tolerant. Ik heb CDA gestemd, maar eigenlijk had ik toch Fortuyn of Wilders moeten stemmen. Ik ben geen racist, maar ik heb gewoon niks met islam. Waarom moet ik aanzien dat die mensen zich in ons land niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Culturen mengen nou eenmaal niet goed samen, en de islamitische cultuur mengt al helemaal nergens mee.
Dat het ook anders kan bewijzen de Chinezen altijd en overal, dus waarom tolerant zijn voor moslims?

En toch zou ik als ik Vlaming was denk ik niet op het Vlaams Belang stemmen, want dat zijn racisten.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?

Laatst gewijzigd door Keats : 29 november 2006 om 15:21.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:24   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik vind ons dus wel ergerlijk tolerant. Ik heb CDA gestemd, maar eigenlijk had ik toch Fortuyn of Wilders moeten stemmen. Ik ben geen racist, maar ik heb gewoon niks met islam. Waarom moet ik aanzien dat die mensen zich in ons land niet fatsoenlijk kunnen gedragen? Culturen mengen nou eenmaal niet goed samen, en de islamitische cultuur mengt al helemaal nergens mee.
Dat het ook anders kan bewijzen de Chinezen altijd en overal, dus waarom tolerant zijn voor moslims?

En toch zou ik als ik Vlaming was denk ik niet op het Vlaams Belang stemmen, want dat zijn racisten.
Hebt u op TV gezien hoe buschauffeurs onschuldige moslima's weigeren de bus in te laten gaan? Schande. Is misschien een voorbeeld, maar dit soort taferelen komen regelmatig voor en is, zoals inderdaad CDA altijd zegt, respectloos.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:25   #35
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

"Unless we hate what we are not, we cannot truely love what we are"
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:28   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
"Unless we hate what we are not, we cannot truely love what we are"
Mooie uitspraak, maar gaat lang niet altijd op.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:34   #37
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hebt u op TV gezien hoe buschauffeurs onschuldige moslima's weigeren de bus in te laten gaan? Schande. Is misschien een voorbeeld, maar dit soort taferelen komen regelmatig voor en is, zoals inderdaad CDA altijd zegt, respectloos.
Nee ik heb het niet gezien, ik kijk amper TV. Dat die buschauffeurs die mensen niet toelaten zal vast wel een reden hebben. Je gaat me niet vertellen dat er zoveel buschauffeurs racist zijn. Persoonlijk ga ik uit van wat Nederlanders vertellen, en niet van wat de arme moslims vertellen. Da's ook meteen het verschil tussen links en rechts volgens mij.

Overigens kunnen we ook een hele discussie beginnen over het woordje 'onschuldig'. In hoeverre is alleen het contactoppervlak (de kutmarokkanen) schuldig aan de problemen in tegenstelling tot de kern, de cultuur, waar de moslima's deel van uitmaken? (Moeilijk zin, sorry).

Maar als die chauffeurs daadwerkelijk racisten waren dan was dat compleet respectloos, en moet je proberen te achterhalen waarom zij racisten zijn geworden om zo de kern van het probleem proberen aan te pakken. Die mensen zijn waarschijnlijk uit de periode dat er nog geen reden was om racist te worden, en zijn het geworden door de instroom van immigranten. Dan hebben dus ofwel die immigranten daar aanleiding toe gegeven, of zijn die mensen vanuit onze cultuur niet in staat om andersdenkende mensen te accepteren.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:42   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Ik kan nog tientallen van dergelijke berichten gaan zoeken als ik wil, maar deze deed bij mij de emmer overlopen.

Daarom zou ik eens klaar en duidelijk willen horen, waarom ik een racist ben als ik voor de splitsing van België ben.

Mijn stelling: ik kom tot de conclusie dat België niet werkt. Dat is net dezelfde conclusie als die van de Belgicisten. Mijn oplossing is dan een splitsing van België zodat we als 2 vredelievende staten langs elkaar kunnen leven, en ieder zijn goesting kan doen met met staat.

Jullie zijn Belgisch-nationalisten, waarom zijn jullie geen racisten maar ik wel? Jullie willen ook niet in het zelfde land wonen als de Britten, Nederlanders, Duitsers,....

Géén gezever, niet rond de pot draaien, ik ben racist volgens jullie: awel leg me uit hoe jullie op die analyse gekomen zijn. Want als ik een racist ben om dat ik voor de splitsing van België ben, zijn jullie evenzeer racisten omdat jullie voor de splitsing van de Nederlanden zijn.
Zoals Kim reeds zei, het is niet omdat één iemand systematisch een link plaatst tussen Vlaams-nationalisme en racisme (of xenofobie), dat alle "Belgicisten" dit ook denken.

Neen, er is geen noodzakelijk verband tussen Vlaams-nationalisme en racisme. Maar het is inderdaad zo dat nationalisme een weg kan zijn (en ik zeg "kan") naar racisme wanneer het nationalistisch gevoel een "wij zijn beter" of "eigen volk eerst" gevoel doet ontstaan.
Dit gevaar bestaat zowel voor Vlaams-nationalisten als voor Waals-nationalisten als voor "Belgisch-nationalisten".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:50   #39
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Nee ik heb het niet gezien, ik kijk amper TV. Dat die buschauffeurs die mensen niet toelaten zal vast wel een reden hebben. Je gaat me niet vertellen dat er zoveel buschauffeurs racist zijn. Persoonlijk ga ik uit van wat Nederlanders vertellen, en niet van wat de arme moslims vertellen. Da's ook meteen het verschil tussen links en rechts volgens mij.

Overigens kunnen we ook een hele discussie beginnen over het woordje 'onschuldig'. In hoeverre is alleen het contactoppervlak (de kutmarokkanen) schuldig aan de problemen in tegenstelling tot de kern, de cultuur, waar de moslima's deel van uitmaken? (Moeilijk zin, sorry).

Maar als die chauffeurs daadwerkelijk racisten waren dan was dat compleet respectloos, en moet je proberen te achterhalen waarom zij racisten zijn geworden om zo de kern van het probleem proberen aan te pakken. Die mensen zijn waarschijnlijk uit de periode dat er nog geen reden was om racist te worden, en zijn het geworden door de instroom van immigranten. Dan hebben dus ofwel die immigranten daar aanleiding toe gegeven, of zijn die mensen vanuit onze cultuur niet in staat om andersdenkende mensen te accepteren.
Ik durf te wedden dat die buschauffeurs wel Chinezen de bus inlaten.
Echte racisten zijn het dan dus niet. Dat komt omdat Chinezen hun eigen cultuur in een ander land op de tweede plaats zetten. Dat doen moslims niet.

Ik ben er vrij zeker van dat alle Nederlandse moslims zich in de eerste plaats moslim voelen, en daarna pas Nederlander. Als er ooit een wereldwijde cultuur-clash komt tussen de Westerse en Arabische culturen, dan hebben wij hier in Europa een groot probleem.
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:52   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat die buschauffeurs wel Chinezen de bus inlaten.
Echte racisten zijn het dan dus niet. Dat komt omdat Chinezen hun eigen cultuur in een ander land op de tweede plaats zetten. Dat doen moslims niet.

Ik ben er vrij zeker van dat alle Nederlandse moslims zich in de eerste plaats moslim voelen, en daarna pas Nederlander. Als er ooit een wereldwijde cultuur-clash komt tussen de Westerse en Arabische culturen, dan hebben wij hier in Europa een groot probleem.
ik denk dat jij weinig Chinezen ken. die passen zich totaal niet aan.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be