Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2002, 18:55   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Zeer interessant verhaal, maar het roep 1 vraag bij mij op;
Wat deed een fatsoenlijke mens als Toots Thielemans op zo'n vlaemsch-nationa(alsocia)listisch zangfeest?! :o
Het Brusselse ketje Toots was daar op uitnodiging van het toenmalige bestuur en blijkbaar zag hij er toen geen graten in om op een vlaams zangpartijtje zijn ding te komen doen. Toen hij "Bluesette" speelde was het hek (voor de nationalisten) van de dam natuurlijk. Sindsdien bedankt Toots wijselijk voor dergelijke (politiek geladen) optredens.

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2002, 18:59   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En ik die dacht dat de Baron Belgicist was Of misschien zijn zijn ogen na dat vlaemsch-nazionalsozialistisch festijn opgegaan, en heeft ie zich van de zwarten afgekeerd...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 14:36   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En ik die dacht dat de Baron Belgicist was Of misschien zijn zijn ogen na dat vlaemsch-nazionalsozialistisch festijn opgegaan, en heeft ie zich van de zwarten afgekeerd...
De partijpolitieke kleur van Toots ken ik niet, maar het is wel duidelijk dat hij sindsdien zich beperkt tot waar hij goed in is: muziek maken en beoefenen. Waarschijnlijk heeft hij ook wel gezien wat er destijds met De Strangers gebeurd is, nadat die een paar optredens voor het Vlaams Blok achter de rug hadden en ze voor de rest van hun carriére alleen nog maar op Vlomsche bals konden draaien en ze ferm geweerd werden van de nationale omroep en mijns inziens terecht!



Ik denk dat het management van Toots toen ook nogal belabberd was. Toen ik hem nog niet zo lang geleden proficiat wenste in een email en ik refereerde naar dat accident in't Sportpaleis, kreeg ik een boze mail terug van zijn manager:


Citaat:

Date: Thu, 19 Jul 2001 12:37:37 +0200
Subject: Re: Proficiat Baron Toots !!!
From: Uncle Jazz Productions <[email protected]>

Hartelijk dank voor de felicitaties voor de heer Thielemans.


Mogen wij U, als management van de heer Thielemans, vriendelijk vragen - deze benoeming niet te willen gebruiken om politieke standpunten en visies te beklemtonen. De heer Thielemans is in de eerste plaats muzikant.

De heer Thielemans zou het veel leuker vinden mocht U positief nieuws brengen over bijvoorbeeld - de Edison Award die hij voor zijn volledige oeuvre mocht ontvangen verleden week op het North Sea Jazz Festival of de release van zijn duo-album met Kenny Werner (voorgesteld op North Sea Jazz Festival in Nederland en op Brosella Jazz in België) - of een oproep om de heer Thielemans te komen beluisteren op zijn concert op het Jazz Middelheim Festival te Antwerpen.


Met vriendelijke groeten
Dirk Godts/Veerle Van de Poel
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 22:14   #24
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En ik die dacht dat de Baron Belgicist was Of misschien zijn zijn ogen na dat vlaemsch-nazionalsozialistisch festijn opgegaan, en heeft ie zich van de zwarten afgekeerd...
Nog altijd het eenvoudige woord "Vlaams" niet leren spellen, vriend? Troost je, "Belgisch" is nog steeds wél op de archaïsche "sch"-wijze.
Maar in elk geval bewijs je weer prachtig hoe raak mijn topic van Belgicitis wel is.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 22:24   #25
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Waarschijnlijk heeft hij ook wel gezien wat er destijds met De Strangers gebeurd is, nadat die een paar optredens voor het Vlaams Blok achter de rug hadden en ze voor de rest van hun carriére alleen nog maar op Vlomsche bals konden draaien en ze ferm geweerd werden van de nationale omroep en mijns inziens terecht!
Piano slaagt er weer eens in zijn dubbele standaarden te demonstreren. Eerst klaagt hij de onderdrukking van de kunst aan in totalitaire maatschappijen en de intimidatie van kunstenaars door de regerende kaste. Geheel toevallig was die regerende kaste toen rechts.
Een paar postings verder vindt hij het wel heel terecht dat de Strangers om politieke redenen geweerd werden van de televisie en hun carrière werd verwoest louter omdat ze, naast optredens voor ongeveer elke Vlaamse partij, OOK hadden opgetreden voor het Vlaams Blok.

De conclusie is dus: Wanneer een rechts regime kunstenaars beknot en tegenwerkt om politieke redenen, is dat volgens hem tragisch en verwerpelijk.
Wanneer een ander regime kunstenaars tegenwerkt en beknot, vindt hij dat heel terecht, omdat die kunstenaars hun eigen keuze durfden maken betreffende hun cliënten en die niet louter op de gangbare politieke visie maakten.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 23:53   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

gene zever
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 00:10   #27
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als jij de toenmalige Strangers succesliedjes (?) zoals dat van de 'Ziekenkas' e.a., die zuiver racistische bullshit was gebaseerd op weinig meer dan leugens en vooroordelen, typische vlomsche 'KUNST' wilt noemen, wie ben ik dan om je tegen te houden hé
De Strangers waren de beste groep die Vlaanderen ooit gehad heeft! En zij konden nog zingen ook! En hun teksten waren heeeeeerlijk!
Hun discriminatie zal voor altijd een smet blijven op de vRT en de politieke opdrachtgevers!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 00:15   #28
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als jij de toenmalige Strangers succesliedjes (?) zoals dat van de 'Ziekenkas' e.a., die zuiver racistische bullshit was gebaseerd op weinig meer dan leugens en vooroordelen, typische vlomsche 'KUNST' wilt noemen, wie ben ik dan om je tegen te houden hé
De Strangers waren de beste groep die Vlaanderen ooit gehad heeft! En zij konden nog zingen ook! En hun teksten waren heeeeeerlijk!
Hun discriminatie zal voor altijd een smet blijven op de vRT en de politieke opdrachtgevers!
Je bedoelt waarschijnlijk hun racistische en discriminerende teksten waarmee zij de Vlaamse identiteit van intellect en tolerantie grote schade toebrachten, er terecht voor op de bon werden gezwierd
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 08:14   #29
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

De Strangers staken ook hun neus aan sommige vakbondsbloemen (als Louis Major met zijn zeven huizen en een yacht) maar keerden zich af van die stank en lieten die bloemen staan voor de Georgische apen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 10:17   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
lieten die bloemen staan voor de Georgische apen!
Als je het niet kan laten iedereen die je mening niet deelt te beledigen, je doet maar, maar wat mij betreft verdwijn je voor lange tijd in mijn stoffige schuif, onnozel manneke! Je kan natuurlijk ook altijd je eigen waarheid bij onze Georgische organisatie komen luchten, maar ik verwittig je maar op voorhand: dat zijn niet zo'n lieverdjes zoals ik
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 19:41   #31
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als jij de toenmalige Strangers succesliedjes (?) zoals dat van de 'Ziekenkas' e.a., die zuiver racistische bullshit was gebaseerd op weinig meer dan leugens en vooroordelen, typische vlomsche 'KUNST' wilt noemen, wie ben ik dan om je tegen te houden hé
De Strangers waren de beste groep die Vlaanderen ooit gehad heeft! En zij konden nog zingen ook! En hun teksten waren heeeeeerlijk!
Hun discriminatie zal voor altijd een smet blijven op de vRT en de politieke opdrachtgevers!
Je bedoelt waarschijnlijk hun racistische en discriminerende teksten waarmee zij de Vlaamse identiteit van intellect en tolerantie grote schade toebrachten, er terecht voor op de bon werden gezwierd
Het begrip "satire" is hem opeens volkomen onbekend! Is dat diezelfde Piano die zichzelf rotlachte met het publiceren van gemanipuleerde foto's van Vlaams Blok-mandatarissen met onnozele onderschriften?
Toen was het een beetje lachen en onschuldig vertier. Twee maten twee gewichten weerom, dat is duidelijk!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 19:48   #32
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

opgekuisd, gedaan met zeveren
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 19:55   #33
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het begrip "satire" is hem opeens volkomen onbekend! Is dat diezelfde Piano die zichzelf rotlachte met het publiceren van gemanipuleerde foto's van Vlaams Blok-mandatarissen met onnozele onderschriften?
Toen was het een beetje lachen en onschuldig vertier. Twee maten twee gewichten weerom, dat is duidelijk!
Oh, welke topic was dat?Alhoewel jij steevast beweert geen Blokker of sympathisant ervan te zijn, zijn er maar weinigen die hunnen winkel zo goed verdedigen als jij. Volgens mij hou jij ons maar wat voor de gek, jij bent gewoon een dubbelganger van Guderian ofzo [/quote]

In ongeveer elke topic zie ik wel een foto opduiken van Verreycken met een vikinghelm op zijn kop of andere "grappen".
Verder verwar je alweer iedereen die niet 100% opgaat in jouw propaganda met een Blokker. Zo presteerde je het al eens om op PI een lijst namen van zo'n vijftig nicks af te leveren met alle namen van de "mestkevers" volgens jou. Ik stond daar ook bij.
Geestig detail: Toen heb je na een PM van mij nog toegegeven dat ik inderdaad geen "mestkever" was en heb je de lijst een beetje aangepast.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 19:57   #34
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

opgekuisd, gedaan met zeveren
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be