Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2002, 19:06   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Nergens hebben de werknemers het ooit materiëel beter gehad dan hier en nu in België.Toch wordt er om de vijf minuten gestaakt, altijd voor het binnenhalen van korte-termijn groepsbelangen.
Vandaag(15/12)op TV gezien:
-een stakende brandweerman die doden door verzuim tijdens zijn stakingsactie wel wilde accepteren.
-een beroepsstaakster die zich het"stakingsbeest van Mechelen"laat noemen.
Onmiddellijk ontslag zou hier op zijn plaats zijn.
Die beelden van joelende en baldadige stakerspiketten zijn misselijkmakend.

Heel logisch,

verlies jij graag je job? Ik hoop dat jij heel rap ontslagen wordt!
Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 19:26   #22
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Werkgever , werknemer...
Blijkbaar een moeilijke relatie..

Volgens mij zit er een grote moeilijkheid in het bijna instinctieve wantrouwen tussen beide partijen.
De één denkt voortdurend dat hij door de andere in het ootje wordt genomen.
Daar moet dringend een mentaliteitswijziging optreden bij beide partijen.
Gebeurt dit dan komen we tot een win-win situatie.
Beide partijen hebben elkaar immers méér dan nodig.


Toch mogen we ook de rol van het kapitaal niet uit het oog verliezen.
Door druk van de aandeelhouders bijvoorbeeld worden dikwijls werknemers geslachtoffert in naam van nog meer winst, van nog meer profijt.
Ook dit is keiharde realiteit waarbij de heren werkgevers ook eens moeten stil staan.
Maar geld is als water.
Waar er al veel is stroomt er nog makkelijker meer naar toe.
De rest slibt dicht.

Nog een bijkomende kanttekening echter voor ons land.
Naar de burger toe werden enorm veel beloftes verkondigd door de huidige regering.
Bijgevolg dacht iedereen dat alles kon, dat dit positief gevolg zou hebben voor ieders portemonnee.
Nu dit niet het geval blijkt te zijn, zijn velen echter ontgoocheld en wordt er al sneller naar het stakingswapen gegrepen...

Er werd mooi weer voorspelt maar het water valt al met bakken naar beneden...
En niemand die z'n paraplu bijheeft...
Iedereen ontevreden, weerman incluis...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 21:00   #23
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Nergens hebben de werknemers het ooit materiëel beter gehad dan hier en nu in België.Toch wordt er om de vijf minuten gestaakt
Misschien moet U dat eens omdraaien. Nergens hebben de werknemers het ooit materiëel beter gehad dan hier en nu in België. Misschien zou het kunnen dat een sterke vakbond daar voor iets tussen zit?

En als U het stakingsrecht wil 'beperken' dan moet U ook zeggen hoever U daarin wilt gaan. Dat U mensen die voor hun rechten opkomen op een uiterst genuanceerde wijze 'joelend, baldadig en misselijkmakend' noemt, geeft mij echter een flauw vermoeden dat dat vrij ver zal zijn.
Precies!
Schaf het stakingsrecht af, als stok achter de deur, en we zitten binnen de korste keer terug in de 19° eeuw.
Sterke vakbonden zijn voor de werkende bevolking inderdaad weldegelijk een zegen. De toestand van de werkende bevolking in Groot-Brittannië is een duidelijke illustratie van wat er gebeurt als de macht van de vakbonden en het stakingsrecht drastisch worden ingeperkt. De inkomensongelijkheid is daar nu zelfs groter dan ze was tijdens de 19° eeuw.

De lonen zijn, micro-economisch bekeken, voor de bedrijven enerzijds kosten, doch langs de andere kant vormen de lonen, macro-economisch bekeken, ook koopkracht. Het is juist deze koopkracht die de economie doet draaien. Als het consumentenvertrouwen in elkaar klapt (omdat de mensen bv. beknibbelen op hun uitgaven omdat ze zich werkonzeker voelen), dan is dat bijzonder slecht nieuws voor onze economie.

Wat ons land betreft, is het meer dan vermeldenswaard op te merken dat ons land nog het enige is in Europa waar de automatische koppeling van de lonen aan de index nog steeds bestaat. Deze koppeling beschermt de werkende bevolking tegen koopkrachtverlies. Het is integraal te danken aan de vakbonden dat dit mechanisme bij ons nog steeds bestaat. De werkgevers (alsook bepaalde (regerings)partijen) zouden daar maar al te graag vanaf willen.

W&V staat in ieder geval onvoorwaardelijk aan de kant van de werkende bevolking en is weldegelijk overtuigd van het nut van sterke vakbonden.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 21:22   #24
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
[
Dit is grappig!!! Internationaal zijn we uitgepraat, maar binnenlands kan ik je echter bijna volledig volgen.

Niemand vraagt het verbieden van stakingsrecht, wel het beperken van de macht van de vakbonden,

NIEMAND houdt je tegen om zelf je kans te wagen :
-Ik zie daar geen tegenspraak in. Die oude links-rechts tegenstelling heeft al lang afgedaan maar de vakbonden bijv. hebben dat nog niet door.
-En dat in het belang van de werknemers zelf!
-Maar het wordt wel verdomd moeilijk gemaakt en het aantal starters daalt alarmerend dus ziet het er voor Superstaaf en co. op middellange termijn nog slechter uit.
Tenslotte een advies aan Sven: denk goed na alvorens ge u financiëel vogelvrij verklaart. Wist ge dat een asielzoeker over een beter sociaal statuut beschikt als een zelfstandige?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 21:33   #25
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
[
Wat versta je precies onder 'zelfstandindige ondernemers' ?
Als je de kleine ondernemers bedoeld zit je eveneens fout met uw redenering. De meesten leven van de binnenlandse markt.
De koopkracht van de mensen is dus belangrijk voor de zelfstandige ondernemer. Of niet soms?
Als grote ondernemingen verdwijnen of delokaliseren delen de plaatselijke KMO's in de klappen dat is juist.
Mijn stelling is juist dat de vakbonden met hun onaangepaste acties de koopkracht aantasten. Ik verwacht mij binnenkort aan massale afdankingen bij de spoorwegen, de post, Alcatel, Opel, Ford...
Ik durf wedden dat de stakingen weer niet van de lucht gaan zijn, wat nog wat meer biidraagt tot een slecht ondernemingsklimaat enz.enz.
Voor de zelfstandige ondernemers GEEN sociaal vangnet echter...
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 21:44   #26
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
[
Heel logisch,
verlies jij graag je job? Ik hoop dat jij heel rap ontslagen wordt!
Thomas
Ik ben zelfstandige dus ik kan niet ontslagen worden: als ik failliet ga zal ik eens bij de vakbonden langsgaan om wat te bedelen; misschien is er nog wat over van het stakingsgeld.
Meestal gaat dat staken niet over jobverlies maar over het mislopen van één of twee vakantiedagen en het een week te laat uitbetalen van een premie van 1500 frank.
Dus die brandweerman die mensen wilt laten omkomen omwille van zijn"verworven rechten", dat moet dus kunnen voor u? 't is te hopen dat u niks overkomt tijdens zo'n stakingsactie.
Maar ziet gij nu echt niet in dat al dat staken NIKS uithaalt op langere termijn? Al eens van Sabena gehoord? In feite moeten de werknemers beschermd worden tegen hun eigen vakbonden.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 22:12   #27
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Voor de zelfstandige ondernemers GEEN sociaal vangnet echter...
Dat klopt en dat ligt grotendeels aan de zelfstandigen zelf.
Als zelfstandigen een sociaal vangnet wensen moeten ze ook betalen daarvoor. En welke ondernemer met een bloeiende zaak wenst te betalen?
Zolang het hun voor de wind gaat en ze zich sterk voelen hechten ze er geen waarde aan. Maar het tij kan keren helaas. En dan worden ze op een dag geconfronteerd met de donkere en vlijmscherpe kantjes van het kapitalisme dat ze eerst aanbaden en hen vervolgens verpletterd.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 22:25   #28
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
[Als zelfstandigen een sociaal vangnet wensen moeten ze ook betalen daarvoor.
Zolang het hun voor de wind gaat en ze zich sterk voelen hechten ze er geen waarde aan. Maar het tij kan keren helaas. .
-Het is nog iets heel anders om een mooi netto-loontje te ontvangen waarbij alles voor u automatisch wordt geregeld dan telkens te moeten afwegen welk bedrag ge aan uw investeringen gaat onttrekken om voor slechtere tijden opzij te zetten.
Volgens uw redenering zoudt ge dus ook jonge werklozen, asielzoekers en gehandicapten voor hun vangnet moeten laten betalen!
-Zelfst. ondern. hebben een andere mentaliteit en maar goed ook anders leefden we hier allemaal nog van overlevings-landbouw.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 16:40   #29
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
[
beperken van de macht van de vakbonden, en nog geen klein beetje ook. Waar die mensen zicht toch mee bemoeien, ongelooflijk. En dan zijn ze uiteraard verbaasd als de industrie gewoon verdwijnt.
Zo is het maar net. Om een uitkering of terugbetaling van ziektekosten te verkrijgen moet dat via de bonden gebeuren. Wat heeft dat te maken met hun oorspr. bedoeling?
Vandaag nog(16/12)kondigen de bonden van het bankpersoneel acties aan(lees:stakingen). Gaat de KBC dicht? Nee het gaat erom om hun "erg gunstig", en dus onbetaalbaar,soc.statuut veilig te stellen. Dat dit ten koste zou gaan van andere groepen die een veel minder of zelfs onbestaand statuut hebben is wel het minste van hun zorgen.
Denk aan Sabena:j�*renlang tesamen potverteren en als het dan misloopt vliegen al die verschillende vakbonden elkaar naar de keel.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 18:21   #30
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik heb nooit gestaakt, was ook nooit bij een vakbond, maar heb om de zoveel jaar een heel effectieve protestactie gevoerd!!!! In het stemhokje!
Dat is de ENIGE actie waarvan "ze" echt wakker liggen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 12:24   #31
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
[
Heel logisch,
verlies jij graag je job? Ik hoop dat jij heel rap ontslagen wordt!
Thomas
Ik ben zelfstandige dus ik kan niet ontslagen worden: als ik failliet ga zal ik eens bij de vakbonden langsgaan om wat te bedelen; misschien is er nog wat over van het stakingsgeld.
Meestal gaat dat staken niet over jobverlies maar over het mislopen van één of twee vakantiedagen en het een week te laat uitbetalen van een premie van 1500 frank.
Dus die brandweerman die mensen wilt laten omkomen omwille van zijn"verworven rechten", dat moet dus kunnen voor u? 't is te hopen dat u niks overkomt tijdens zo'n stakingsactie.
Maar ziet gij nu echt niet in dat al dat staken NIKS uithaalt op langere termijn? Al eens van Sabena gehoord? In feite moeten de werknemers beschermd worden tegen hun eigen vakbonden.
Absoluut ongelijk,

werknemers horen op te komen voor hun rechten en in België moet dat nu eenmaal met staken. De zelfstandigen kunnen niet zonder!! De arbeiders moeten dat doen! Anders gaat het niet. Faillet gaan? Dat is een totaal andere zaak, de arbeiders die dan in uw zaak werken die zullen er dan pas onder lijden!!! Jij kunt nog rechtgetrokken worden met premies of regelementen van nv en trouwcontracten of iets dergelijks.

Groeten

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 19:08   #32
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Niemand ooit bij stilgestaan dat dat zogenaamde stakingsrecht niets anders is dan een gelegaliseerde vorm van afpersing.
Slechts een kleine groep Belgen heeft de mogelijkheid om via staking zijn positie te verbeteren. Het gros kan niet eens staken.
Zou het niet beter de wetgeving zodanig te verbeteren dat stakingen overbodig werden. Dan waren de mogelijkheden voor iedereen gelijk.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 21:25   #33
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
[Absoluut ongelijk,
werknemers horen op te komen voor hun rechten en in België moet dat nu eenmaal met staken. De zelfstandigen kunnen niet zonder
Thomas
Absoluut gelijk. Ik doek morgen mijn bedrijf hier op en ga dat voortzetten in Polen of Bulgarijë. Die werknemers hier kunnen hun plan trekken.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 21:32   #34
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Niemand ooit bij stilgestaan dat dat zogenaamde stakingsrecht niets anders is dan een gelegaliseerde vorm van afpersing.
.
100 % juist, maar dat stakingsrecht is een heilige koe, zoals de syndicaten er nog wel meer op stal hebben staan.
Vreemd toch: als Jahjah met enkele mensen op straat komt wordt er al over burgeroorlog gesproken maar als stakers een spoor van vernieling achterlaten is dat"sociale actie". Denk maar aan die straatschuimer d'Orazio die de ene geweldpleging na de andere op zijn kerfstok heeft maar omdat hij de juiste partijkaart op zak heeft is dat zog. een held!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 21:41   #35
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik vind dat ze eerst moeten overleggen en als dat niet werkt, prikacties moeten overwegen. Of stiptheidsacties. Staken is een laatste middel. Van bij het begin al meteen beginnen staken is gewoon onverstandig.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 21:55   #36
Mens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: BXL
Berichten: 25
Standaard

Mensen staken is heilig...

Waarom is staken heilig..., wel het was en is een belangrijk middel om druk te zetten en zo de eisen van werknemers veilig te stellen. Heel veel vanzelfsprekende dingen nu, zoals bijvoorbeeld stemrecht, sociale zekerheid, betere arbeidsvoorwaarden en dergelijke hebben zich juist kunnen ontwikkelen omdat er groeperingen zich hebben ingezet om zich in te zetten voor verbetering, niet alleen van zichzelf maar ook van anderen. Nu deze verbetering is ook te wijten aan een sterke overlegpolitiek, maar deze werd pas echt kracht bijgezet door staking.

Waar ik naar toe wil, misschien besef je het niet, maar de rijkdom die je zelf hebt, de mogelijk om hiet wat te zeiken over stakingen op je computertje net te wijten is aan die klotige stakingen. Het is waar dat arbeiders het hier, in vergelijking met andere landen het relatief goed hebben, maat dit wil niet zeggen dat zij zich moeten neerleggen bij ongunstige, neoliberale beslissingen van het publiek of prive-beheer, die er alleen maar op gericht is om rationeel-economische doelstellingen na te streven.

Deze neoliberale kijk op arbeid kijkt niet naar mensen en juist daarom moeten die mensen hun stem laten horen, want als ze dat niet komen terecht in een situatie zoals in de Verenigde Staten waar relatief laaggeschoolden drie jobs op zich moeten nemen omdat ze anders niet rondkomen, waar bejaarden geen verzorging kunnen betalen omdat ze destijds niet rijk genoeg waren om een verzekering te betalen, waar invalide worden betekent dat je op straat staat omdat er geen of weinig uitkering bestaat...waar arme mensen langer moeten wachten op de spoeddienst omdat men geen verzekeringskaartje vindt en zo kan ik even doorgaan.

Wat denk je wil je naar zo een situatie of liever toch niet?

Think about it.
Mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 22:18   #37
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humanist
Waarom is staken heilig..., wel het was en is een belangrijk middel om druk te zetten en zo de eisen van werknemers veilig te stellen.

de mogelijk om hiet wat te zeiken over stakingen op je computertje net te wijten is aan die klotige stakingen.

een situatie zoals in de Verenigde Staten .
Wat denk je wil je naar zo een situatie of liever toch niet?
.
-Dat was misschien zo in historische tijden maar nu is het meestal contraproductief. Zegt het woord Sabena u iets?
-Ga die onzin maar wat roepen op uw volgende vakbondsvergadering! Het is natuurlijk net omgekeerd: zonder die"slechte bazen" hadden de arbeiders niks werk en niks inkomen gehad-de situatie van het Ancien Regime dus. D�*t was pas armoe troef!
-Ik zit al in zo'n situatie want ik heb geen sociaal vangnet en weet ge wat?: ik kan u dat aanbevelen want dan zult ge nooit afhankelijk zijn van wat uw vakbonden u toe willen stoppen.
THINK ABOUT THAT!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 10:18   #38
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Waarom is burgeroorlog heilig..., wel het was en is een belangrijk middel om druk te zetten en zo de eisen van de bevolking veilig te stellen. Heel veel vanzelfsprekende dingen nu, zoals bijvoorbeeld stemrecht, sociale zekerheid, betere arbeidsvoorwaarden en dergelijke hebben zich juist kunnen ontwikkelen omdat er groeperingen zich hebben ingezet om zich in te zetten voor verbetering, niet alleen van zichzelf maar ook van anderen. Nu deze verbetering is ook te wijten aan een sterke overlegpolitiek, maar deze werd pas echt kracht bijgezet door staking.
Wanneer het doel de middelen heiligd. Wel niet met 2 maten en gewichten werken.
Het belangrijkste word overigens over het hoofd gezien. Er is slechts een kleine groep mensen die van de staking als drukkingsmiddel gebruik kunnen maken en die hebben dat dan ook meestal gebruikt tot meerdere eer en glorie van zichzelf en helaas ook meestal ten koste van hun medemensen
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 18:15   #39
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
[Absoluut ongelijk,
werknemers horen op te komen voor hun rechten en in België moet dat nu eenmaal met staken. De zelfstandigen kunnen niet zonder
Thomas
Absoluut gelijk. Ik doek morgen mijn bedrijf hier op en ga dat voortzetten in Polen of Bulgarijë. Die werknemers hier kunnen hun plan trekken.
Mensvriendelijk kunnen ze u niet voelen, u bent globalist in hart en ziel. Niet alleen gij moet u brood verdienen.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 18:46   #40
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
[Absoluut ongelijk,
werknemers horen op te komen voor hun rechten en in België moet dat nu eenmaal met staken. De zelfstandigen kunnen niet zonder
Thomas
Absoluut gelijk. Ik doek morgen mijn bedrijf hier op en ga dat voortzetten in Polen of Bulgarijë. Die werknemers hier kunnen hun plan trekken.
Mensvriendelijk kunnen ze u niet voelen, u bent globalist in hart en ziel. Niet alleen gij moet u brood verdienen.

Thomas
Thomas, het is heel simpel eigenlijk : Een bedrijf maakt winst of een bedrijf is niet. Als iemand niet kan leven in een dergelijk bedrijf of als hij/zij vindt dat hij recht heeft op meer...wel, feel free, start dan zelf een bedrijf op, doe uw oude baas concurrentie aan, en praat dan opnieuw.

En ja, sociale correcties zijn nodig, maar 1 ding vergeet men : de eigenaar beslist over de strategie en NIET 1 of andere vakbond délégueee.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be