Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Ontwikkelingssamenwerking splitsen?
Neen. Daar is geen enkele reden voor. 7 46,67%
Ja!! Er is wel geen enkel redelijk argument voor, maar ik offer gaarne alles op voor de Vlaemsche Zaak!!! 8 53,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2003, 16:47   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Bron: http://www.bplus.be

Reactie van OXFAM-Solidariteit op advertentie
15 januari 2003


Beste,

Toevallig heb ik deze morgen, samen met Algemeen Voorzitter van Oxfam-Solidariteit, Stefaan Declercq, de ochtendkranten doorgenomen. Ons oog viel daarbij op de advertentie van B Plus in De Morgen. Oxfam-Solidariteit voert al geruime tijd - samen met andere NGO's - actie tegen het onvoorstelbaar hallucinante voorstel om de Belgische ontwikkelingshulp te defederaliseren. Misschien kan dit dossier (waardoor een degelijke Noord-Zuid-samenwerking en ontwikkelingssamenwerking volledig op losse schroeven komt te staan) toegevoegd worden aan de lijst die B Plus onder de aandacht van de publieke opinie brengt : splitsing van de Sociale Zekerheid en het Gezondheidsbeleid, de NMBS, Justitie. Ook Oxfam-Solidariteit ziet als nationale organisatie voor Noord-Zuidsolidariteit met lede ogen aan hoe men in dit land stelselmatig de sociale en interpersonele solidariteitsbanden tracht te verbreken.

Misschien moeten we hierover eens samen gaan praten.

Met vriendelijke groeten,

Wim de Neuter
Redactie/rédaction Globo
Oxfam-Solidariteit/ Oxfam-Solidarité
Vierwindenstraat 60 - rue des Quatre Vents 60
Brussel - 1080 - Bruxelles
tel : 00-32-2-501 67 24 / fax : 00-32-2-511 89 19
[email protected]


ANTWOORD: DIT IS INDERDAAD EEN FOUT. DEZE FOUT WORDT RECHTGEZET IN ALLE VOLGENDE ADVERTENTIES.

SORRY,
LUDO DIERICKX
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 18:44   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Precies niet. :o Geweldig!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:24   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Aub, flaminganten.

Jullie willen Ontwikkelingssamenwerking splitsen terwijl alle betrokken organisaties er tegen zijn. Geef dan tenminste een reden!

Of is dit weer zoiets van "Alles opofferen voor de Vlaemsche Zaak!"?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:41   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Aub, flaminganten.

Jullie willen Ontwikkelingssamenwerking splitsen terwijl alle betrokken organisaties er tegen zijn. Geef dan tenminste een reden!

Of is dit weer zoiets van "Alles opofferen voor de Vlaemsche Zaak!"?
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?

Liever zie ik dat het geld goed wordt besteed en dat rechtstreeks in het land waar er ontwikkelingsprojecten gebeuren. Indien dat via een Vlaams kanaal efficiënter gebeuren kan, dan moet iedereen dat toejuichen. Of geldt bij de belgicisten: alles opofferen voor "l'état belge, l'état suprême"?

Tussen haakjes: ik merk dat u nog steeds problemen hebt met onze Nederlandse spelling. Is het dan toch zo dat de Nederlandstalige belgicisten hun eigen taal niet zo goed beheersen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:43   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Komaan splitsers...

Nog even een citaatje...

"In het Lambermontakkoord staat dat de ontwikkelingssamenwerking grotendeels aan de deelstaten toegewezen moet worden. Daarvan heb ik onmiddellijk gezegd: dat is binnenlands politiek getouwtrek dat absoluut niks met de belangen van de derde wereld te maken heeft... De splitsing is onuitvoerbaar. Sinds het Lambermontakkoord is dat aspect grondig bestudeerd. Je merkt zeer goed dat iedereen die dat doet, inziet dat het geen zin heeft de federale ontwikkelingssamenwerking in stukjes te splitsen zodat ze in de ontwikkelingslanden niet aan zeven loketten moeten aankloppen."

- Eddy Boutmands in P-magazine.

Zo splitsers, nu is het aan jullie. Weerleg dit maar eens.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:44   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?
Oxfam, en ál de rest. Álle derde-wereldorganisaties zijn tegen de splitsing. En dan bedoel ik ook echt állemaal!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:45   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Komaan splitsers...

Nog even een citaatje...

"In het Lambermontakkoord staat dat de ontwikkelingssamenwerking grotendeels aan de deelstaten toegewezen moet worden. Daarvan heb ik onmiddellijk gezegd: dat is binnenlands politiek getouwtrek dat absoluut niks met de belangen van de derde wereld te maken heeft... De splitsing is onuitvoerbaar. Sinds het Lambermontakkoord is dat aspect grondig bestudeerd. Je merkt zeer goed dat iedereen die dat doet, inziet dat het geen zin heeft de federale ontwikkelingssamenwerking in stukjes te splitsen zodat ze in de ontwikkelingslanden niet aan zeven loketten moeten aankloppen."

- Eddy Boutmands in P-magazine.

Zo splitsers, nu is het aan jullie. Weerleg dit maar eens.
Er valt niets te weerleggen, daar Boutmands gewoon geen argumenten geeft. Hij stelt gewoon: het is onuitvoerbaar. Waarom? Daar hebben we het raden naar...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:48   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?
Oxfam, en ál de rest. Álle derde-wereldorganisaties zijn tegen de splitsing. En dan bedoel ik ook echt állemaal!
De laatste jaren is er zoiets gegroeid als een ontwikkelingssamenwerkingsindustrie die eigenlijk teert op de ellende van de ontwikkelingslanden. Daarom is het veel beter de zaken rechtstreeks te investeren, en ik heb zo'n licht vermoeden dat die organisaties dat wel eens zouden vrezen. Dat er dus onder een doeltreffender Vlaamse administratie allerlei zaken op een andere manier ingevuld zullen worden. En dus vrezen die organisaties voor hun voortbestaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:48   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ja, hij zal het wel weten he. Hij is de bevoegde staatsecretaris. En Boutmans is noch expliciet Belgicist, noch flamingant. Het enige dat hem écht interesseert is de derde wereld.
Als het beter zou zijn voor de derde wereld zou hij waarschijnlijk splitser #1 zijn!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:49   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En dan nog iets, wáárom een nodeloos dure splitsing uitvoeren?

Waarom?

Wie vraagt erom?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:55   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, hij zal het wel weten he. Hij is de bevoegde staatsecretaris. En Boutmans is noch expliciet Belgicist, noch flamingant. Het enige dat hem écht interesseert is de derde wereld.
Als het beter zou zijn voor de derde wereld zou hij waarschijnlijk splitser #1 zijn!
Wat Boutmans echt interesseert is zijn ministerportefeuille.

En als lid van de SP.a (lid oude stijl dan nog) zou in hoge mate te verwonderen zijn dat hij met een Vlaamsgezind standpunt zou uitpakken.

Feit is: in het door u gegeven citaatje staan er geen argumenten. Hij stelt dat het niet kan, maar waarom vernemen we geenszins. Naarmate Vlaanderen en Wallonië verder zich naar zelfstandige staten ontwikkelen zal de splitsing toch onvermijdelijk gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 19:56   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En dan nog iets, wáárom een nodeloos dure splitsing uitvoeren?
Dure splitsing? Hebt u ergens cijfers gezien die dit moeten staven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 20:29   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ontwikkelingssamenwerking in de vorm waarin het nu bestaat moet niet gesplitst , maar gewoonweg afgeschaft worden

Het is een verkapte vorm van subsidie aan bevriende bedrijven in het buitenland.

Ook begrijp ik niet hoe een land als België met een enorme staatsschuld, ook maar kan aan centen geraken om uit te delen. Of worden die sommen ook geleend om er de banken beter van te laten worden

Als mijn portemonnee leeg is, dan kan ik met de beste wil ven de wereld geen keddootjes meer uitdelen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 22:17   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

[size=6]Dit is de zovéélste oneerlijke poll! Als jullie niet de volwassen genoeg zijn om een eerlijke poll te organiseren dan hoeven jullie van mij geen reacties meer te verwachten. Ik ben die kinderachtige praktijken meer dan beu.[/size]

Dank u.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 22:50   #15
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?
Oxfam, en ál de rest. Álle derde-wereldorganisaties zijn tegen de splitsing. En dan bedoel ik ook echt állemaal!
De laatste jaren is er zoiets gegroeid als een ontwikkelingssamenwerkingsindustrie die eigenlijk teert op de ellende van de ontwikkelingslanden. Daarom is het veel beter de zaken rechtstreeks te investeren, en ik heb zo'n licht vermoeden dat die organisaties dat wel eens zouden vrezen. Dat er dus onder een doeltreffender Vlaamse administratie allerlei zaken op een andere manier ingevuld zullen worden. En dus vrezen die organisaties voor hun voortbestaan.
Ik ben zelf medewerker van de Wereldwinkels, een initiatief van Oxfam. Dit kan bij mij echter geenszins door de beugel, dat iemand van Oxfam aan partijpolitiek deelneemt door een belgicistische vereniging zijn steun toe te zeggen en bovendien stelling inneemt in de binnenlandse problematiek.
Ik zal de heer de Neuter dan ook om tekst en uitleg verzoeken en desnoods zijn werkgevers berichten over deze voor mij ontoelaatbare démarche.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 18:38   #16
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?
Oxfam, en ál de rest. Álle derde-wereldorganisaties zijn tegen de splitsing. En dan bedoel ik ook echt állemaal!
De laatste jaren is er zoiets gegroeid als een ontwikkelingssamenwerkingsindustrie die eigenlijk teert op de ellende van de ontwikkelingslanden. Daarom is het veel beter de zaken rechtstreeks te investeren, en ik heb zo'n licht vermoeden dat die organisaties dat wel eens zouden vrezen. Dat er dus onder een doeltreffender Vlaamse administratie allerlei zaken op een andere manier ingevuld zullen worden. En dus vrezen die organisaties voor hun voortbestaan.
Ik ben zelf medewerker van de Wereldwinkels, een initiatief van Oxfam. Dit kan bij mij echter geenszins door de beugel, dat iemand van Oxfam aan partijpolitiek deelneemt door een belgicistische vereniging zijn steun toe te zeggen en bovendien stelling inneemt in de binnenlandse problematiek.
Ik zal de heer de Neuter dan ook om tekst en uitleg verzoeken en desnoods zijn werkgevers berichten over deze voor mij ontoelaatbare démarche.
Dus naar uw mening mag de heer de Neuter geen eigen politieke mening hebben, omwille van de functie...
Wat moet hij gaan doen op 18 mei? thuisblijven en op een boete wachten?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 19:19   #17
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Betrokken organisaties? De linkse rakkers van Oxfam?
Oxfam, en ál de rest. Álle derde-wereldorganisaties zijn tegen de splitsing. En dan bedoel ik ook echt állemaal!
De laatste jaren is er zoiets gegroeid als een ontwikkelingssamenwerkingsindustrie die eigenlijk teert op de ellende van de ontwikkelingslanden. Daarom is het veel beter de zaken rechtstreeks te investeren, en ik heb zo'n licht vermoeden dat die organisaties dat wel eens zouden vrezen. Dat er dus onder een doeltreffender Vlaamse administratie allerlei zaken op een andere manier ingevuld zullen worden. En dus vrezen die organisaties voor hun voortbestaan.
Ik ben zelf medewerker van de Wereldwinkels, een initiatief van Oxfam. Dit kan bij mij echter geenszins door de beugel, dat iemand van Oxfam aan partijpolitiek deelneemt door een belgicistische vereniging zijn steun toe te zeggen en bovendien stelling inneemt in de binnenlandse problematiek.
Ik zal de heer de Neuter dan ook om tekst en uitleg verzoeken en desnoods zijn werkgevers berichten over deze voor mij ontoelaatbare démarche.
Dus naar uw mening mag de heer de Neuter geen eigen politieke mening hebben, omwille van de functie...
Wat moet hij gaan doen op 18 mei? thuisblijven en op een boete wachten?
De heer de Neuter mag voor mij alle meningen ter wereld hebben én die met veel fanfare overal verkondigen.
Wat hij niet mocht doen en toch deed, was dat hij zijn eigen mening koppelde aan zijn eigen professie en daarna nog eens politiek gelijkgezinden (B-Plus) contacteerde en zijn steun toezegde uit naam van de organisatie waarvoor hij werkt.
Een voorbeeldje: Van mij mag Johnny Thijs van de Post om het even welke politieke mening hebben, ongeacht zijn functie. Hij mag echter niet naar de partij van zijn keuze schrijven en uit naam van de Post hen naar de mond praten, adviseren en zelfs nader contact met hen opzoeken, wat de heer de Neuter dus wel deed.

Ik ben eveneens medewerker bij de Wereldwinkels, dus waarom zou meneer de Neuter meer recht hebben dan ik om zijn politieke opvattingen te verkopen als die van Oxfam?
In dat geval mag ik morgen schrijven naar de N-VA dat de Wereldwinkels voor een splitsing zijn van de NMBS en dat de daarmee uitgespaarde miljarden beter in ontwikkelingshulp gestoken worden. Daar zal de heer de Neuter het volmondig niet mee eens zijn, maar welk recht van spreken heeft hij dan nog? Waarom vertolkt hij wél de mening van Oxfam en ik niet?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 20:09   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Sinds wanneer is Bplus een politieke partij/steunt het een politieke partij?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 22:54   #19
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Sinds wanneer is Bplus een politieke partij/steunt het een politieke partij?
Niet onnozel doen hé, Patriot! Jij weet even goed als ik dat B-Plus een groepering is met een politieke agenda, namelijk het afblokken van het Vlaamse streven naar autonomie en het "herstel" van België.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 22:59   #20
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Na recentelijk e-mailverkeer tussen de Neuter en mij bekende de man het volgende:

"Wat mij betreft, ik zal er altijd voor ijveren dat Vlaams nationalisten hun
ding kunnen doen en hun nonsens mogen verkondigen, daarom leven we in een democratisch bestel. Tegelijk neem ik mij echter de vrijheid om hun
nationalistisch geneurzel, hun tweedrachtzaaierij en hun hardnekkige
weerstand tegen hechte solidariteitsbanden tussen de gemeenschappen in dit land te bekampen. De dag dat er alleen nog maar "Vlaamsche" treinen door onze polders en akkerlanden denderen, of dat er onder onze fiere kerktorens alleen nog maar een "Vlaamsche" sociale zekerheid, gezondheidszorg of ontwikkleingsbeleid te vinden zullen zijn, wil ik liefst niet beleven. Dat zal dan wel een fundamenteel meningsverschil zijn tiussen ons beiden, neem ik aan."

Dixit de Neuter. Hij verraadt gewillig zijn anti-Vlaamse ingesteldheid door net als de BUB'ers (toeval?) "Vlaams" te spellen als "Vlaamsch" en neemt het Vlaams-nationalisme zwaar op de korrel.
Het is dus duidelijk dat het de Neuter niet in de eerste plaats ging om de splitsing van ontwikkelingssamenwerking, maar om pure afkeer van de Vlaamse beweging. Hij misbruikt zijn functie van Oxfam om daar lucht aan te geven en te laten uitstralen alsof hij daarmee de mening van Oxfam verkondigt.
Iets waar hij zich best voor zou moeten verantwoorden, lijkt me.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be