Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2015, 14:19   #121
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach eigenlijk werkt ons gerecht vrij eenvoudig. Heb je geld dan verjaart je zaak of wordt ze geseponeerd door procedurefouten .
Heb je geen geld dan wordt je veroordeeld voor dingen die je niet gedaan hebt.
Of ben ik mis ?
dat is mij toch ook al heel dikwijls opgevallen.

al is het soms zo dat 'veel geld' het onderspit moet delven tegen 'nog veel meer geld' ook ... dus het blijft wel een relatief gegeven, mss niet echt een klasse gegeven

we willen ni de indruk geven dat we ineens pvda geworden zijn hé

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 februari 2015 om 14:21.
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:20   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach eigenlijk werkt ons gerecht vrij eenvoudig. Heb je geld dan verjaart je zaak of wordt ze geseponeerd door procedurefouten .
Heb je geen geld dan wordt je veroordeeld voor dingen die je niet gedaan hebt.
Of ben ik mis ?
Ongeveer, het kweken had ik wel gedaan, maar zonder hun gefabriceerd bewijsmateriaal hadden ze niets.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:21   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie denk je dat de rechter gelooft, de eerlijke politieman die bewijs 'gevonden' heeft of de schurk die soft-drug kweekt?

Het is wat geven en nemen, zo ben ik dan weer niet veroordeeld voor de pistolen die de politie tijdens een huiszoeking gestolen had van mij.
Ik kan u in dit verband verhalen vertellen , echt gebeurd maar je gaat me nooit geloven.
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:23   #124
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ongeveer, het kweken had ik wel gedaan, maar zonder hun gefabriceerd bewijsmateriaal hadden ze niets.
dus crimineel veroordeeld voor bezit van 70g ...


... en hoeveel had je gekweekt ?
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:24   #125
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie denk je dat de rechter gelooft, de eerlijke politieman die bewijs 'gevonden' heeft of de schurk die soft-drug kweekt?

Het is wat geven en nemen, zo ben ik dan weer niet veroordeeld voor de pistolen die de politie tijdens een huiszoeking gestolen had van mij.


die leggen ze nog wel eens terug
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:25   #126
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik kan u in dit verband verhalen vertellen , echt gebeurd maar je gaat me nooit geloven.
komaan hé zeg, zo gaan we ni beginnen hé !
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:39   #127
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komaan hé zeg, zo gaan we ni beginnen hé !
Eentje dan.
Een vriend van mij , toen hij 14-15 jaar was , was bevriend met het zoontje van een dikke advocaat , maar nen hele dikke.
Uit zottigheid had hij en het zoontje een auto gestolen , maar dat was nog niet alles , ze hadden tijdens hun ritje een zwangere vrouw aangereden .
Dan zeg je als normale mens / dikke shit.
Maar niets is minder waar.
De dikke advokaat wist veel over de rechter die over de zaak moest oordelen (seksfeestjes ) .
Dossier is verloren gegaan , de zaak is nooit voorgekomen.
Je zou zeggen , dit is verzonnen , maar ik weet dat uit ZEER goede bron.

De vrouw heeft weken in de kliniek gelegen.
Het zoontje , te dom om te helpen donderen had ook ineens op zijn 18-de een diploma secundair onderwijs , terwijl hij het eerste middelbaar 3 keer had gedaan .
Privé onderwijs.
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:41   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus crimineel veroordeeld voor bezit van 70g ...


... en hoeveel had je gekweekt ?
De correcte term is 'handel en bezit.' Staat twee jaar op max.

En hoeveel wiet ik gekweekt had weet ik niet meer.

Al bij al viel het wel mee, ik heb zes maand gedaan, vier in voorarrest en twee op halve vrijheid.

Ik had alles samen vijf jaar gekregen, maar omdat het proces 23 keer was uitgesteld was de rechter redelijk, hij gaf er me 18 maand van effectief, zes maand dus.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:44   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Eentje dan.
Een vriend van mij , toen hij 14-15 jaar was , was bevriend met het zoontje van een dikke advocaat , maar nen hele dikke.
Uit zottigheid had hij en het zoontje een auto gestolen , maar dat was nog niet alles , ze hadden tijdens hun ritje een zwangere vrouw aangereden .
Dan zeg je als normale mens / dikke shit.
Maar niets is minder waar.
De dikke advokaat wist veel over de rechter die over de zaak moest oordelen (seksfeestjes ) .
Dossier is verloren gegaan , de zaak is nooit voorgekomen.
Je zou zeggen , dit is verzonnen , maar ik weet dat uit ZEER goede bron.

De vrouw heeft weken in de kliniek gelegen.
Het zoontje , te dom om te helpen donderen had ook ineens op zijn 18-de een diploma secundair onderwijs , terwijl hij het eerste middelbaar 3 keer had gedaan .
Privé onderwijs.
Ik ken iemand die heeft drie jaar gekregen, gebaseerd op een Marlboro-peuk die ze op de plaats van een inbraak gevonden had met zijn DNA op.

Nu, die gast rookte Bastos, en de enige keer dat hij een Marlboro gerookt heeft was toen hij er een kreeg van een politieman op het politiebureau tijdens een ondervraging over iets anders.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:47   #130
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Eentje dan.
Een vriend van mij , toen hij 14-15 jaar was , was bevriend met het zoontje van een dikke advocaat , maar nen hele dikke.
Uit zottigheid had hij en het zoontje een auto gestolen , maar dat was nog niet alles , ze hadden tijdens hun ritje een zwangere vrouw aangereden .
Dan zeg je als normale mens / dikke shit.
Maar niets is minder waar.
De dikke advokaat wist veel over de rechter die over de zaak moest oordelen (seksfeestjes ) .
Dossier is verloren gegaan , de zaak is nooit voorgekomen.
Je zou zeggen , dit is verzonnen , maar ik weet dat uit ZEER goede bron.

De vrouw heeft weken in de kliniek gelegen.
Het zoontje , te dom om te helpen donderen had ook ineens op zijn 18-de een diploma secundair onderwijs , terwijl hij het eerste middelbaar 3 keer had gedaan .
Privé onderwijs.
tja, ocharme die dikke advokaat met een zoon met zulke capaciteiten ... nu ja, met een beetje sjans kan m nog altijd ergens rechter laten benoemen hé
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:49   #131
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Eentje dan.
Een vriend van mij , toen hij 14-15 jaar was , was bevriend met het zoontje van een dikke advocaat , maar nen hele dikke.
Uit zottigheid had hij en het zoontje een auto gestolen , maar dat was nog niet alles , ze hadden tijdens hun ritje een zwangere vrouw aangereden .
Dan zeg je als normale mens / dikke shit.
Maar niets is minder waar.
De dikke advokaat wist veel over de rechter die over de zaak moest oordelen (seksfeestjes ) .
Dossier is verloren gegaan , de zaak is nooit voorgekomen.
Je zou zeggen , dit is verzonnen , maar ik weet dat uit ZEER goede bron.

De vrouw heeft weken in de kliniek gelegen.
Het zoontje , te dom om te helpen donderen had ook ineens op zijn 18-de een diploma secundair onderwijs , terwijl hij het eerste middelbaar 3 keer had gedaan .
Privé onderwijs.
wat een subtiel venijnige vernedering van die papa ... genen auto voor zoonlief op zijn 18e
Anna List is offline  
Oud 12 februari 2015, 14:51   #132
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat een subtiel venijnige vernedering van die papa ... genen auto voor zoonlief op zijn 18e
Dat weet ik niet , daar ben ik niet van op de hoogte.
Pericles is offline  
Oud 12 februari 2015, 16:14   #133
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jeroen krijgt dat omdat de rechter geloof hecht aan de opsluiting door enkele IS'ers. Die zullen dus (theoretisch...) die schadevergoeding moeten ophoesten.
ALs ik het goed begrepen heb, gaat het om de leiders van Sharia4Belgium en de andere verdachten in deze zaak. Hij heeft zich immers burgerlijke partij gesteld tegen hen.

"Jejoen stelt zich ook burgerlijke partij tegen de leiders van Sharia4Belgium, van wie hij 1 euro provisionele schadevergoeding eist, en ook tegen de beklaagden die hem in Syrië hadden vastgehouden en gefolterd. Van hen eist hij 20.000 euro schadevergoeding. "
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ijspraak.dhtml
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 12 februari 2015, 18:59   #134
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nochtans gingen er tallozen vrijuit en ook Bontinck wordt "aangekeken" op wat hij heeft gedaan.
Met 5000 euro schadevergoeding?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 12 februari 2015, 19:05   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
ALs ik het goed begrepen heb, gaat het om de leiders van Sharia4Belgium en de andere verdachten in deze zaak. Hij heeft zich immers burgerlijke partij gesteld tegen hen.

"Jejoen stelt zich ook burgerlijke partij tegen de leiders van Sharia4Belgium, van wie hij 1 euro provisionele schadevergoeding eist, en ook tegen de beklaagden die hem in Syrië hadden vastgehouden en gefolterd. Van hen eist hij 20.000 euro schadevergoeding. "
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ijspraak.dhtml
Citaat:
Toen hij zich op 23 september 2013 kon vrijpraten, had hij maar één keuze: het spelletje meespelen. Hij liep één of twee keer wacht, waarbij hij een munitievest en een wapen kreeg, en gooide uit verveling ook een keer met een granaat.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 13 februari 2015, 02:28   #136
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het is toch op zijn minst vreemd te noemen dat iemand een schadevergoeding krijgt toegewezen wegens onrecht/vrijheidsberoving hem aangedaan in een vreemd land. Wie gaat dat betalen, de staat? Of gaat men dat verhalen op de 13 medebeklaagden in Syrie? Daar zal veel volk naar komen zien.

Deredactie.be:
Het is inderdaad zeer eigenaardig dat de media in alle talen zwijgt over de betaling van die schadevergoeding... Wie, waar, wanneer? Of bestaat er een "fonds" gespijsd met belastinggeld voor dergelijke gevallen?
andev is offline  
Oud 13 februari 2015, 09:43   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik meen dat indirecte bewijzen helemaal niets betekenen. En de Nederlandse rechters schijnen mij gelijk te geven.

Tenzij je me kan overtuigen dat wie een muts met gaten bezit automatisch een terrorist is die veroordeeld moet worden voor moorden die hij niet gepleegd heeft.
Dat indirecte bewijzen niets betekenen is iets dat veel mensen denken, op basis van wat ze in amerikaanse politiefeuilletons zagen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 13 februari 2015, 10:00   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is inderdaad heel interessant.

Het volstaat dus dat ons parlement onze eigen wet uit 1874 (!) wijzigt, en "we zijn thuis". Ik bedoel "Belkacem is daarmee thuis".

.
Het lijkt me onrealistisch dat er ooit een parlementaire meerderheid zou bereid zijn om het basisprincipe van niet-uitlevering van eigen onderdanen ongedaan te maken, zelfs met voldoende excepties. We zouden dan als europees land diametraal de omgekeerde richting uitgaan dan de andere europese landen. In duitsland bijvoorbeeld stelt zelfs de grondwet dat het niet mogelijk is.

Ik hoop meer op het gerecht : er is nu een penale veroordeling en wel eentje voor leiderschap van een terroristische organisatie. Het is nu zaak dat het gerecht snel de nodige stappen zet om Belcacem zijn belgische nationaltiteit te ontnemen.
En aangezien we met Marokko een uitleveringsverdrag hebben, kunnen we hem nadat hij geen belg meer is probleemloos overhandigen aan de marokkaanse autoriteiten waar hij dan kan terechtstaan voor zijn drugsdelicten daar.
In afwachting daarvan moet hij natuurlijk wel eerst zijn straf uitzitten hee.

Fouad Belcacem zijn baard zal grijs zijn voor die nog ooit de vrijheid ziet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 13 februari 2015, 10:07   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
ALs ik het goed begrepen heb, gaat het om de leiders van Sharia4Belgium en de andere verdachten in deze zaak. Hij heeft zich immers burgerlijke partij gesteld tegen hen.

"Jejoen stelt zich ook burgerlijke partij tegen de leiders van Sharia4Belgium, van wie hij 1 euro provisionele schadevergoeding eist, en ook tegen de beklaagden die hem in Syrië hadden vastgehouden en gefolterd. Van hen eist hij 20.000 euro schadevergoeding. "
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ijspraak.dhtml
Ja, en daar zal natuurlijk het schoentje knellen : ik denk niet dat er veel van die kornuiten één rotte euro hebben dus zal er van die schadevergoeding van 5000 euro niet veel in huis komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 13 februari 2015, 10:08   #140
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is inderdaad zeer eigenaardig dat de media in alle talen zwijgt over de betaling van die schadevergoeding... Wie, waar, wanneer? Of bestaat er een "fonds" gespijsd met belastinggeld voor dergelijke gevallen?
Wanneer ga je nu eindelijk snappen dat die schadevergoeding dient opgehoest te worden door de veroordeelden, en niet door een of ander fonds ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be