Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2018, 10:10   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Daar zijn hier naïevelingen die denken dat er een illegale migratiestroom op gang gaat komen naar een superrijke regio, die de oliepompende Arabieren herbergt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:16   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn hier naïevelingen die denken dat er een illegale migratiestroom op gang gaat komen naar een superrijke regio, die de oliepompende Arabieren herbergt.
Als men in de EU elektriciteit meer- en meer gaat aanspreken als zijnde 'alternatieve' energiebron voor wagens en andere dan denk ik dat de oliepompende Arabieren de kaka al in de broek hebben.

Men ziet dat daar gewoon aankomen dat men tot in bepaalde gevallen zal zeggen: 'hou uw olie maar bij' en daarom sturen ze uit die andere landen al hun volk al richting de EU.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 oktober 2018 om 10:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:18   #63
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Symptoombestrijding Schoofzak.

Dit is realistischer.

"Slavoj Žižek: Until the rich world thinks 'one world,' migration will intensify"

Hieruit:
Als je de bijeengegaarde "rijkdom" van het Westen wil delen met een paar honderd miljoen Afrikanen en een miljard Indiërs, Chinezen, Mohammedanen... zal er van uw levensstandaard niet veel overblijven.

Hoe naïef kan je zijn? Maar het siert u hoor, zoals een kind van 10 nog naïef kan zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:20   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Losse bemerkingen:
de Europese of Vlaamse grenzen sluiten: mooie slagzin, maar in de praktijk onmogelijk. De meest strikte grensbewaking van heel de geschiedenis was deze van het ijzeren gordijn. Dat was veel muur, veel pinnekesdraad en veel militairen die mochten schieten.

De enige oplossing is wat men kan noemen "het parkeerbeleidsmodel".
Als gij verkeerd parkeert, dan krijgt gij een boete waar gij ambetant van wordt. Zodat ge dat niet of niet zo makkelijk meer doet.
Kan iemand dat eens uitleggen aan de tsjeven en de blauwsels? Verspeel je tijd niet met het te proberen uitleggen aan sossen en groensels.

besluit: er zijn dus meer transmigranten (dat zijn mensen die illegaal het grondgebied binnen gekomen zijn, met de bedoeling om door te illegaal door te reizen naar een ander land) en de mensen blijven teveel stemmen op partijen die daarvoor geen oplossing wensen.
Hoeveel zijn er door gekomen als de muur er stond? Honderdduizenden of enkelingen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:45   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Losse bemerkingen:
de Europese of Vlaamse grenzen sluiten: mooie slagzin, maar in de praktijk onmogelijk. De meest strikte grensbewaking van heel de geschiedenis was deze van het ijzeren gordijn. Dat was veel muur, veel pinnekesdraad en veel militairen die mochten schieten.
Europa moet zelfs geen muur bouwen, er is al een heel diepe gracht om de illegalen tegen te houden.
Het hoofd probleem is dat die illegalen weten dat ze tijdens de toch over die gracht worden opgepikt door zeewaardige schepen die hen dan verder naar Europa brengen.
En dat eens in Europa er geen opvangplaatsen zijn en ze dus vrij rond kunnen lopen en heel Europa kunnen doorzwerven.


Citaat:
De enige oplossing is wat men kan noemen "het parkeerbeleidsmodel".
Als gij verkeerd parkeert, dan krijgt gij een boete waar gij ambetant van wordt. Zodat ge dat niet of niet zo makkelijk meer doet.
Kan iemand dat eens uitleggen aan de tsjeven en de blauwsels? Verspeel je tijd niet met het te proberen uitleggen aan sossen en groensels.
Je moet hen dat niet uitleggen, ze weten dat beter danjij en ik.
Maar dat is tegen hun idiologie.
Die zegt namelijk dat iedereeen gelijk is en iedereen dezelfde rechten heeft.
Voor hen heeft een Irakees en Syriër dezelfde rechten als een Belg en Nederlander.


Citaat:


besluit: er zijn dus meer transmigranten (dat zijn mensen die illegaal het grondgebied binnen gekomen zijn, met de bedoeling om door te illegaal door te reizen naar een ander land) en de mensen blijven teveel stemmen op partijen die daarvoor geen oplossing wensen.
Humantiteit is dan ook iets dat met de borstvoeding al word meegegeven, terwijl men eigenlijk in de eerste plaats zelfbehoud moet aanleren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:48   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel zijn er door gekomen als de muur er stond? Honderdduizenden of enkelingen?
In die periode kwam je ook niet zomaar met een gramel bootje van Afrika naar Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:50   #67
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn hier naïevelingen die denken dat er een illegale migratiestroom op gang gaat komen naar een superrijke regio, die de oliepompende Arabieren herbergt.
In Saoudi Arabië komt geen ene immigrant binnen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 10:58   #68
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bij mij kwam er is ene binnen, ik richt mijn riot op hem en vraag hem: "Awel wat komde gij hier zoeken?" "Geld" antwoord die pipo, ik heb een hele nacht mee gezocht, niks.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:02   #69
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest het zo simpel zijn.
Klopt. Volgens mij gaat Filip Dewinter ook niet vrijuit in deze.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:12   #70
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als men in de EU elektriciteit meer- en meer gaat aanspreken als zijnde 'alternatieve' energiebron voor wagens en andere dan denk ik dat de oliepompende Arabieren de kaka al in de broek hebben.

Men ziet dat daar gewoon aankomen dat men tot in bepaalde gevallen zal zeggen: 'hou uw olie maar bij' en daarom sturen ze uit die andere landen al hun volk al richting de EU.
In oliepompende Arabische landen is men momenteel al naarstig onderzoek aan het doen naar een verbrandingsmotor die werkt op zand.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:15   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In oliepompende Arabische landen is men momenteel al naarstig onderzoek aan het doen naar een verbrandingsmotor die werkt op zand.
In de zin van: "Moet er géén zand zijn?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:36   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In die periode kwam je ook niet zomaar met een gramel bootje van Afrika naar Europa.
Dank u om mijn stelling, dat je grenzen kan stellen en handhaven, te bevestigen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 11:41   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vergeef me. Ik had sanctie moeten schrijven ipv boete.
Zonder schuld te ontkennen, deel ik mede dat mijn vergissing veroorzaakt werd door het gegeven dat ik nog nooit een parkeerboete heb moeten betalen, laat staan weggesleept werd.
‘T is u vergeven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 12:00   #74
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je de bijeengegaarde "rijkdom" van het Westen wil delen met een paar honderd miljoen Afrikanen en een miljard Indiërs, Chinezen, Mohammedanen... zal er van uw levensstandaard niet veel overblijven.

Hoe naïef kan je zijn? Maar het siert u hoor, zoals een kind van 10 nog naïef kan zijn.
Men kan ook een win win situatie creëren. Spijtig genoeg is de mindset dikwijls die van de een zijn winst is de ander zijn verlies.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 17:51   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je de bijeengegaarde "rijkdom" van het Westen wil delen met een paar honderd miljoen Afrikanen en een miljard Indiërs, Chinezen, Mohammedanen... zal er van uw levensstandaard niet veel overblijven.

Hoe naïef kan je zijn? Maar het siert u hoor, zoals een kind van 10 nog naïef kan zijn.
Jij schuift me woorden in de mond die ik niet uitgesproken heb.
Doe je dat opzettelijk, of ben je gewoon kwaad omdat ik de transmigranten alleen maar wil aanpakken op overtredingen die ze plegen (illegaal verblijf en mogelijks als het bewezen wordt diefstal enz.) en niet op overtredingen die grootkwakers hen toedichten ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 17:53   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In Saoudi Arabië komt geen ene immigrant binnen...
Zeer scherp opgemerkt. Net dat dat ik bedoelde.
Ik twijfel of je dat opgemerkt had.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:26   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men kan ook een win win situatie creëren. Spijtig genoeg is de mindset dikwijls die van de een zijn winst is de ander zijn verlies.
Win, win? Met islamieten?

Grapjas.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:47   #78
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik stel mij de vraag of links dat uiteindelijk niet doelbewust wil uitlokken, want dan kunnen de multicullers weer roepen dat we hier allemaal wilde facistische racisten zijn.
Dan zouden de woorden fascistisch en racisme weer eens naar hun eigenlijke betekenis kunnen worden teruggebracht... die niets te maken hebben met hetgeen we over bezig zijn!

Laatst gewijzigd door andev : 30 oktober 2018 om 19:02.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:49   #79
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik hoop dat ze komen plunderen als ik thuis ben, dan gaan ze in, niet met, een plastic zak terug naar buiten.
Het grote probleem is dan dat jij in de gevangenis vliegt, en dat is ook niet de bedoeling noch de oplossing zeker? Voor jou zouden ze direct plaats vinden, al moeten ze eerst wat echt gespuis laten lopen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:50   #80
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bij mij kwam er is ene binnen, ik richt mijn riot op hem en vraag hem: "Awel wat komde gij hier zoeken?" "Geld" antwoord die pipo, ik heb een hele nacht mee gezocht, niks.
En je hebt je riotgun mee gegeven zodat hij elders wat meer kracht achter zijn vraag kan steken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be