Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2012, 14:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard CD&V : OIVO-vragen blijven onbeantwoord

De aankondiging dat de minister Vande Lanotte het beheerscontract met het OIVO opzegt, verwondert CD&V-volksvertegenwoordiger Stefaan Vercamer niet: “Het was voor mij van bij het begin duidelijk dat er heel wat verkeerd liep in het OVIO. Al meer dan een jaar stel ik daar vragen over, maar op geen enkele vraag kreeg ik een duidelijk antwoord.”

Stefaan Vercamer: “De Minister bleef maar rond de pot draaien. Bij zijn antwoord op mijn vijf parlementaire vragen bleek al dat de minister met de zaak verveeld zat. Hij negeerde de antwoorden die het OIVO voor hem had voorbereid en stelde uitdrukkelijk dat die antwoorden hem geenszins engageerden als minister. Ik diende vorige week een nieuwe parlementaire vraag in over de relatie van de directeur van het OIVO met een coöperatief bedrijfje(Trade4you) waarvan diezelfde directeur afgevaardigd beheerder is. Toeval of niet, maar net nu zegt de minister het beheerscontract op…”

Het OIVO heeft altijd beweerd dat Trade4you een vennootschap is die werd opgericht door enkele verbruikersorganisaties die deel uitmaken van het OIVO.
Volksvertegenwoordiger Stefaan Vercamer onderzocht verschillende documenten van Trade4you en daaruit blijkt dat de heer Vandercammen, directeur van het OIVO, niet als vertegenwoordiger van het OIVO in Trade4you zit, maar ten persoonlijken titel, aandeelhouder en afgevaardigd bestuurder is. De voorbije jaren keerde Trade4you serieuze winsten uit aan de aandeelhouders van trade4you.

Stefaan Vercamer wil hierover duidelijkheid. Ook over kosten die het OIVO maakte voor Trade4you moet er duidelijkheid komen.
Stefaan Vercamer: “Met het opzeggen van het beheerscontract is het probleem nog niet van de baan. Ik wil dat er antwoorden komen op mijn vragen. Het gaat immers over overheidsgeld en de besteding daarvan moet transparant zijn en mag niet gebruikt worden om een privé vennootschap te promoten of geld te laten verdienen.”


Meer info:
Stefaan Vercamer

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be