Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2009, 15:48   #4601
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
J
...
In mijn kennissenkring zijn er wel. Maar ik ken dan geen anti-rokers: die vliegen rapper uit mijn kenissenkring dan ze erin gekomen zijn.

...
Jij kent mensen in je kennissenkring die roken in het bijzijn van pasgeborenen, binnenshuis?
Ik vind dat die mensen een effektieve gevangenisstraf verdienen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 15:52   #4602
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij kent mensen in je kennissenkring die roken in het bijzijn van pasgeborenen, binnenshuis?
Ik vind dat die mensen een effektieve gevangenisstraf verdienen.
Jij vindt zoveel.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 16:24   #4603
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Nee, het is een kwestie van logische keuze tussen stress en roken. Ik werk beter ontspannen dan onder stress, en een sigaret is nog altijd het minst schadelijk anti-stress middel. Bovendien, doodt stress meer mensen dan nicotine.
Het minst schadelijke anti-stress middel ?

Sport ?
Sex ?
Ontspanning ?
Goed eten en drinken ?
Enz....

Amai...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 17:28   #4604
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het minst schadelijke anti-stress middel ?

Sport ?
Sex ?
Ontspanning ?
Goed eten en drinken ?
Enz....

Amai...
Terwijl ik aan 't werken was? Hmm, sex was wel mogelijk maar ik had dat idioot idee dat je trouw moet zijn aan je vrouw.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 19:25   #4605
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Tavek,
Ik weet niet wat je precies doet als job, maar het lijkt alsof je iemand bent die de nodige uurtjes per dag doet vijf dagen per week en de rest doet wat hij wil. Maar er zijn mensen die jobs doen die die mogelijkheid niet bieden en waar je altijd beschikbaar voor moet zijn.
Zou jij je job kunnen doen zonder die mensen?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:14   #4606
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Roken veroorzaakt juist stress.

Want als de tijd wat verstrijkt, dan komt de goesting voor de nikotine opduiken. En als je dan per ongeluk niet in de gelegenheid bent om eentje op te steken, ..... stresssss mannn !!!

Je geraakt in een verkeerde spiraal.

Vergelijk met iemand die gelooft dat ie ontstresst van een Duvel.


Let op hé, ik zeg niet dat sommige mensen, in sommige jobs dat niet zouden kunnen 'handlen'. Net zoals mensen een koffie-verslaving hebben .... Maar fundamenteel ..
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:39   #4607
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Roken veroorzaakt juist stress.

Want als de tijd wat verstrijkt, dan komt de goesting voor de nikotine opduiken. En als je dan per ongeluk niet in de gelegenheid bent om eentje op te steken, ..... stresssss mannn !!!

Je geraakt in een verkeerde spiraal.

Vergelijk met iemand die gelooft dat ie ontstresst van een Duvel.

Let op hé, ik zeg niet dat sommige mensen, in sommige jobs dat niet zouden kunnen 'handlen'. Net zoals mensen een koffie-verslaving hebben .... Maar fundamenteel ..
Misschien werkt het voor sommigen wel zo, maar toch niet bij iedereen. Ook in mijn "hectische" banen had ik vaak genoeg urenlang geen gelegenheid tot roken en "knopje om" want aan alles komt een eind.

Graag en vaak rijd ik urenlang in mijn voertuigje en onder het rijden roken lukt mij niet, leidt teveel af maar totaal geen probleem hoor en al helemaal geen "spiraal".

Evengoed verwerk ik toch per de meeste etmalen wel 1 pakje halfzware = ongeveer 40 shaggies dus de belastingendienst kan trots blijven op mij.

Duvel is een lekker en MOOI bier; lang niet meer aan gedacht maar toevallig zijn mij met vaderdag 2 flesjes toegestopt plus een fraai glas en die staan redelijk koel (kouder wil ik niet) mooi te bezinken op de tegelvloer onder mijn computertafeltje. Ooit waren 4 stuks per avond mijn tax maar dat haal ik tegenwoordig nog maar af en toe met gewoon pils .... misschien vannacht heel bedachtzaam weer eens 1 nuttigen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:16   #4608
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tavek,
Ik weet niet wat je precies doet als job, maar het lijkt alsof je iemand bent die de nodige uurtjes per dag doet vijf dagen per week en de rest doet wat hij wil. Maar er zijn mensen die jobs doen die die mogelijkheid niet bieden en waar je altijd beschikbaar voor moet zijn.
Zou jij je job kunnen doen zonder die mensen?
Neen want die mensen betalen de belastingen waarmee mijn project wordt gefinancierd

Even serieus, wat ik wilde zeggen is dat regelmatig sport beoefenen, een gezond dieet, nu en dan wat ontspannen enorm goed zijn tegen stress over het algemeen. Ook op moment dat je dit niet kan doen even, zal je merken dat je veel relaxter met je werk omgaat.

Ik was vroeger een stresskikker opt werk, 4 keer per week sporten heeft mijn levenskwaliteit SERIEUS verbeterd. De stress zwem ik er letterlijk vanaf.

Nu, 4 keer sport is veel, maar 1 of 2 keer kan al voldoende zijn. Ik werk trouwens ook een pak meer uren als normaal. Ik ben op dit moment zelfs aan het werken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:34   #4609
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Roken veroorzaakt juist stress.

Want als de tijd wat verstrijkt, dan komt de goesting voor de nikotine opduiken. En als je dan per ongeluk niet in de gelegenheid bent om eentje op te steken, ..... stresssss mannn !!!

Je geraakt in een verkeerde spiraal.

Vergelijk met iemand die gelooft dat ie ontstresst van een Duvel.


Let op hé, ik zeg niet dat sommige mensen, in sommige jobs dat niet zouden kunnen 'handlen'. Net zoals mensen een koffie-verslaving hebben .... Maar fundamenteel ..
Als je het zo goed weet heb je dus ook gerookt.

Ik rook al 45 jaar dezelfde hoeveelheid per dag. Dus, nicotine behoudt dezelfde uitwerking aan dezelfde dosis. Kalmerende middelen (en andere drugs) daarentegen hebben een effect van gewenning waardoor je steeds meer moet nemen (kassa kassa voor de farma industrie), met alle gevolgen vandien door de bijwerkingen.

(de beste vriend die ik ooit had is na acht jaar van door dokters voorgeschreven kalmerende middelen overleden door een overdosis)

Alcohol inhibiteerd sociaal gedrag. Als je sociaal aangelegd en goed in je vel bent zal het een ontspannende uitwerking hebben.
Ben je echter gefrustreerd dan komen je frustraties, normaliter geinhibiteerd door je sociale opvoeding, naar boven en uiten zich in een agressief gedrag. Je verliest tevens ook alle inschattingsvermogen op mogelijke risico's.
Geen vergelijking met een sigaret.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:57   #4610
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen want die mensen betalen de belastingen waarmee mijn project wordt gefinancierd
Misschien houden ze ook jouw project aan het draaien. Of valt er nooit iets in panne?
Citaat:
Even serieus, wat ik wilde zeggen is dat regelmatig sport beoefenen, een gezond dieet, nu en dan wat ontspannen enorm goed zijn tegen stress over het algemeen. Ook op moment dat je dit niet kan doen even, zal je merken dat je veel relaxter met je werk omgaat.

Ik was vroeger een stresskikker opt werk, 4 keer per week sporten heeft mijn levenskwaliteit SERIEUS verbeterd. De stress zwem ik er letterlijk vanaf.

Nu, 4 keer sport is veel, maar 1 of 2 keer kan al voldoende zijn. Ik werk trouwens ook een pak meer uren als normaal. Ik ben op dit moment zelfs aan het werken.
Kwestie van gezond dieet: ik weeg 5 kilo meer dan 47 jaar geledenen en mijn bloeddruk is een bron van verbazing telkens mijn dokter hem meet.
Kwestie van zwemmen: ik ben allergisch aan chloor en heb het lang geleden opgegeven. ALs kind zwom ik in het Albertkanaal en lifte mee met de aken.
Nu niet meer aan te raden.

Maar mijn punt is dat niet iedereen dezelfde levensstijl/instellling/persoonlijkheid heeft als de jouwe en een beetje tolerantie niemand kwaad doet. Think out of the box.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:01   #4611
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Misschien houden ze ook jouw project aan het draaien. Of valt er nooit iets in panne?

Kwestie van gezond dieet: ik weeg 5 kilo meer dan 47 jaar geledenen en mijn bloeddruk is een bron van verbazing telkens mijn dokter hem meet.
Kwestie van zwemmen: ik ben allergisch aan chloor en heb het lang geleden opgegeven. ALs kind zwom ik in het Albertkanaal en lifte mee met de aken.
Nu niet meer aan te raden.

Maar mijn punt is dat niet iedereen dezelfde levensstijl/instellling/persoonlijkheid heeft als de jouwe en een beetje tolerantie niemand kwaad doet. Think out of the box.
Voor mijn part moogt gij roken ze. Alleen vind ik roken nog steeds een verslaving en een abnormaliteit, wat dus wilt zeggen dat het ook de verantwoordelijkheid van de roker is om geen overlast te veroorzaken voor niet-rokers.

Als gij uw sigaretje tijdens uw pauze wilt oproken, moet ge dan even gewoon naar buiten gaan, zoals op dit moment het geval is in zowat alle bedrijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:05   #4612
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Anyway,

een observatie. Als ik onder collegas ben (ir.'s, dr.'s en prof.'s) zit er vrijwel geen enkele roker tussen. Op beide instituten waar ik gewerkt hebt (en een homogeen hooggeschoold publiek werkte) was roken een zeldzaamheid en zeker niet de 20 + % die men tegenkomt onder de gewone mens. Eerder 2 a 3 %. En dan nog vaak zuid europeanen. De techniekers en poetsploegen rookten wel.

Het is een observatie. Ik hang er op dit moment geen conclusies aan vast. Het is ook algemeen bekend dat onder humane wetenschapper er wel een pak meer gerookt wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:06   #4613
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En te zeggen dat het roken in openbare gebouwen was afgeschaft voor onderhoud te verminderen.

Had men geweten wat we nu moeten meemaken..ze waren blijven verder smoren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:25   #4614
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mijn part moogt gij roken ze. Alleen vind ik roken nog steeds een verslaving en een abnormaliteit, wat dus wilt zeggen dat het ook de verantwoordelijkheid van de roker is om geen overlast te veroorzaken voor niet-rokers.
Wij leven in een cultuur van Political Correctness", een clutuur waar de mindeheid meer rechten heeft dan de meerderheid.
Twee vraagjes:
Ben jij zeker dat jij geen verslaving/abnormalitiet hebt?
Aan welk criterium toets jij wat normaal is en wat niet?
Citaat:
Als gij uw sigaretje tijdens uw pauze wilt oproken, moet ge dan even gewoon naar buiten gaan, zoals op dit moment het geval is in zowat alle bedrijven.
Ik ben nu met pensioen en thuis, maar toen ik werkte, werkte ik nooit in mijn bedrijf en de bedrijven waar ik werkte waren maar al te blij om mij te zien. Nooit problemen gehad. Ze kwamen zelfs met een asbak aandraven.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:39   #4615
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anyway,

een observatie. Als ik onder collegas ben (ir.'s, dr.'s en prof.'s) zit er vrijwel geen enkele roker tussen. Op beide instituten waar ik gewerkt hebt (en een homogeen hooggeschoold publiek werkte) was roken een zeldzaamheid en zeker niet de 20 + % die men tegenkomt onder de gewone mens. Eerder 2 a 3 %. En dan nog vaak zuid europeanen. De techniekers en poetsploegen rookten wel.

Het is een observatie. Ik hang er op dit moment geen conclusies aan vast. Het is ook algemeen bekend dat onder humane wetenschapper er wel een pak meer gerookt wordt.
In mijn generatie was het anders, meerderheid rookte en niets te maken met hooggeschoold zijn of niet. In de generatie van mijn ouders rookte zowat alle mannen, (voor vrouwen pastte dat niet) en hoofdzakelijk hooggeschoolden rookten. De anderen konden zich dat niet permitteren.

Wat versta je onder humane wetenschappen"?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:42   #4616
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Sigaretje is extra lekker vlak na het zwemmen.

__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:49   #4617
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Sigaretje is extra lekker vlak na het zwemmen.

... en na sex, na een goed maal, na een pintje, na een koffie, ...
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:52   #4618
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Interviewster tegen Dame: "Rookt U na de sex?" - Dame: weet ik niet; ik zal er de volgende keer naar kijken".
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 23:23   #4619
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Interviewster tegen Dame: "Rookt U na de sex?" - Dame: weet ik niet; ik zal er de volgende keer naar kijken".
Ik heb eens een niet-rokende vriendin gehad die mie zei dat als ik een sigaret opstak na sex voor haar betekende dat ze het goed had gedaan.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:16   #4620
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

goor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be