Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2020, 23:56   #161
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb deze week m'n eerste pensioen ontvangen.
Ik loop bruto ongeveer 75 euro / maand mis omdat ik er 4 jaar eerder de brui aan gaf.
Ik heb 43 dienstjaren op de teller staan.

Ik moet zeggen dat, voor mijn netto pensioen, veel mensen iedere dag vroeg moeten opstaan en hard moeten werken, en het dan nog niet hebben.
Het is natuurlijk een pak minder dan toen ik ging werken, maar ik ben tevreden.

Ik krijg daarbij een prettige som die we (de baas en ik) gespaard hebben.
Als ik nog 20 jaar leef en ik verdeel dat geld per maand, dan mag ik per maand 300 euro netto toevoegen aan mijn pensioen.

Het is toch heerlijk om geen verplichtingen meer te hebben, ik ben deze maand nog maar één keer terug op een werf geweest (was geen verplichting, maar ik deed dat omdat onze baas steeds goed was voor ons), en het was betaald hé.
ik ben jaloers

ik ben twee maanden over de helft van mij carrière volgens MyPension.be
ik denk daar anders over
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 09:16   #162
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zonder in detail te treden: welke sector geeft geen salariswagens aan zijn betere medewerkers?
Zoals ik zeg, in de industrie is dat toch niet zo schering en inslag als men hier lijkt te denken. Ja, bij het absolute topmanagement wellicht wel. Maar bij staf- en kaderfuncties. Nee, zeker niet.

Bedrijfs- en salariswagens zijn toch vooral in IT en de dienstensectoren echt bijna standaard onderdeel van het loonpakket. En bij mensen die effectief veel op de baan zijn: werfleiders, technici, commerciële functies,...

Op Ford Genk bijvoorbeeld was dat ook maar beperkt tot de echte directiefuncties. Zelf heb ik voor de overstap naar mijn huidige werkgever ook gesolliciteerd bij een grote speler in de chemie voor een gelijkaardige functie als mijn huidige. Ook daar was er een heel mooi loonpakket, maar géén bedrijfswagen.

Laatst gewijzigd door JBM : 1 december 2020 om 09:21.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 09:18   #163
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Let wel op met premies want die zijn belast.
Een 'onkosten rekening' is dat amper of niet.
Och, er zijn zoveel truuken om de fiscus (wettelijk) te omzeilen.
Onkostenvergoeding zit er ook bij natuurlijk. En de premies vallen gedeeltelijk onder CAO90, die ook maar zeer beperkt belast zijn. Daarnaast heeft mijn werkgever nog wel wat handigheidjes gevonden om het loonpakket te optimaliseren zeg maar
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 09:45   #164
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Zoals ik zeg, in de industrie is dat toch niet zo schering en inslag als men hier lijkt te denken. Ja, bij het absolute topmanagement wellicht wel. Maar bij staf- en kaderfuncties. Nee, zeker niet.

Bedrijfs- en salariswagens zijn toch vooral in IT en de dienstensectoren echt bijna standaard onderdeel van het loonpakket. En bij mensen die effectief veel op de baan zijn: werfleiders, technici, commerciële functies,...

Op Ford Genk bijvoorbeeld was dat ook maar beperkt tot de echte directiefuncties. Zelf heb ik voor de overstap naar mijn huidige werkgever ook gesolliciteerd bij een grote speler in de chemie voor een gelijkaardige functie als mijn huidige. Ook daar was er een heel mooi loonpakket, maar géén bedrijfswagen.
In de metaal en de chemie zijn bedrijfswagens vaak geen standaard stuk van de verloning voor de hogere bedienden en kaders.

In de IT heeft iedereen een firmawagen. Wat lollig is: de IT diensten van die metaal en chemie bedrijven hebben vaak wel firmawagens...om marktconcurrentieel te zijn. Dan heb je situaties dat een lagere IT support bediende met een firmawagen rondrijdt maar de projectmanager niet....uiteraard heeft die laatste wel een veel hoger loon, maar nog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 10:19   #165
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Firmawagen als statussymbool ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 10:40   #166
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En als je kan zorgen voor een 'bakstenen' extra-pensioen.
Nu is dat wel wat moeilijker geworden, maar zorg dat je een eigen huis hebt of probeer dat toch.
Komt neer op en kleine 700...1000 euro meer pensioen én een extra appel voor de dorst als je later naar een service flat of home moet of wenst te gaan.
Och ja en die dat dat niet kunnen betalen gaan ook naar een home. Voor die legt het OCMW het verschil bij maar die zitten daar ook met als enig verschil dat die er hun eigen centen niet (meer) moeten insteken.

Misschien zijn dat wel de slimste. Je moet rijk leven en arm sterven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2020 om 10:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 10:48   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De NMBS en dochters o.a.
Maar er zijn zo ook productiebedrijven.
Ik wilde aantonen dat de ambtenaarkes en schoolmeesterkes die denken dat bijna iedereen in de privé met iets of wat functie een bedrijfswagen of noem het salariswagen heeft dwalen. Ik merk dat mijn bewering door meerdere forumleden gestaafd werden.
Alsof dit forum een weerspiegeling zou zijn van actieve mensen met een goede functie ? Die hebben wel wat beters te doen dacht ik.

Bekijk het aantal mensen met iet of wat functie en tel het aantal bedrijfswagens of noem het salariswagens. Trek zelf uw conclusies.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2020 om 10:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 10:59   #168
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Ja op pensioen, eeuwige vakantie.Alleen je dagen vullen anders ga je de dieperik in.
Ikzelf ben op 63 begonnen met motor rijlessen.Koop eerst een lichte motor(Bmw r1150rt occasie),om volgend jaar een goldwing aan te schaffen of een Bmw grand America en de wereld in.

Laatst gewijzigd door fabianen : 1 december 2020 om 11:00.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 12:30   #169
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de metaal en de chemie zijn bedrijfswagens vaak geen standaard stuk van de verloning voor de hogere bedienden en kaders.

In de IT heeft iedereen een firmawagen. Wat lollig is: de IT diensten van die metaal en chemie bedrijven hebben vaak wel firmawagens...om marktconcurrentieel te zijn. Dan heb je situaties dat een lagere IT support bediende met een firmawagen rondrijdt maar de projectmanager niet....uiteraard heeft die laatste wel een veel hoger loon, maar nog.
'k Heb gepast voor een firmawagen. Ze kunnen me nooit geven waar ik nu mee rondtuf.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 13:30   #170
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alsof dit forum een weerspiegeling zou zijn van actieve mensen met een goede functie? Die hebben wel wat beters te doen dacht ik. Bekijk het aantal mensen met iet of wat functie en tel het aantal bedrijfswagens of noem het salariswagens. Trek zelf uw conclusies.
Correct in deze. In een vorig leven als actieve zelfstandige met 2 KMO N.V.-tjes met slechts een tiental medewerkers zou ik de mogelijkheid niet hebben gehad hier dagelijks te komen lullen zoals vandaag de dag.

Maar ja...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be