Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2004, 13:29   #21
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules

Betekent dit dat u vanaf nu de belgische wetten naast u neer gaat leggen ?
Wanneer morgen de wet zegt dat het verboden is adem te halen, zal ik die wet naast me neerleggen.
Wanneer vandaag de wet zegt dat het verboden is de waarheid te vertellen, dan zal ik die wet ook naast me neerleggen.
Inderdaad, wat is er verkeerd om met feiten over de brug te komen?
Zolang ze niet opgesmukt of vervalst zijn is het geen probleem...
Sam is offline  
Oud 23 april 2004, 15:10   #22
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules

Betekent dit dat u vanaf nu de belgische wetten naast u neer gaat leggen ?
Wanneer morgen de wet zegt dat het verboden is adem te halen, zal ik die wet naast me neerleggen.
Wanneer vandaag de wet zegt dat het verboden is de waarheid te vertellen, dan zal ik die wet ook naast me neerleggen.
Je assimilatiedenken is verboden.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 23 april 2004, 15:31   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Je assimilatiedenken is verboden.
sinds wanneer is denken ook al verboden????????? of gaat iedereen voor iemand anders denken
Dixie is offline  
Oud 23 april 2004, 17:12   #24
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules

Betekent dit dat u vanaf nu de belgische wetten naast u neer gaat leggen ?
Wanneer morgen de wet zegt dat het verboden is adem te halen, zal ik die wet naast me neerleggen.
Wanneer vandaag de wet zegt dat het verboden is de waarheid te vertellen, dan zal ik die wet ook naast me neerleggen.
Aangezien ik in de rechtstaat geloof, zou ik -mocht ik in dat geval zijn- deze wet aanklagen bij het Europees Strafhof. Ik geloof alleszins niet in het willekeurig naast je neerleggen van wetten.
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 23 april 2004, 18:34   #25
thijseken
Vreemdeling
 
thijseken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Enkele satellieteenheden van het zwarte Blok zijn veroordeeld wegens racisme, ondermeer op basis van partijprogramma's.

U heeft die mede ondersteund.

Hoe voelt u zich, nu u weet dat u racistisch geïnspireerde daden gepleegd heeft en zo de waarden en normen van de moderne maatschappij aan uw laars heeft gelapt?
Beste,

Kan u me dan een voorbeeld geven van de 'racistisch geïnspireerde daden' die mevr. Dillen, en de andere leden van het VLBL gepleegd hebben?

Vrije meningsuiting is geen racistisch geïnspireerde daad. Politiek is geen racistisch geïnspireerde daad.

Wanneer u zegt dat de partijprogramma's racistisch geïnspireerd zijn, dan zeg ìk u dat CD&V niet Christelijk meer is, SP.a het 'anders' nogal letterlijk heeft genomen en niet zo sociaal voelend meer is (zie budgetten gezondheidzorg, onderwijs en andere SOCIALE zaken), VLD is niet echt zo democratisch, vrije meningsuiting he, en ga zo maar door.

Partijprogramma: ik citeer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Programma Vlaams Blok
-de immigratiestop moet waterdicht worden en het systeem van gezinshereniging herbekeken
-alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel
-wie niet in aanmerking komt voor asiel of illegaal in ons land verblijft, moet gerepatrieerd worden
-vreemdelingencriminaliteit moet onderzocht en aangepakt worden
-criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden
Wie kan me zeggen waar het rascisme in dit programma staat?

Ik citeer nogmaals, dit keer uit het eigenlijke, volledige programma: "Wij moeten bereid zijn de hand uit te steken naar die vreemdelingen die een eerlijke inspanning doen, onze taal leren, onze wetten, waarden en normen respecteren." Ik vind dit logisch, niet rascistisch.

Nog een citaat: "Het gaat erom, net zoals in de Noordamerikaanse samenleving het geval is, de overwegend islamitische migranten de bij ons geldende levenswijze en waarden te doen aanvaarden. Het naast elkaar leven van culturen en godsdiensten in West-Europa kan natuurlijk, maar dan wel met eerbiediging van de waarden die ten grondslag liggen aan onze beschaving en die hun uitdrukking vinden in de elementaire rechten en vrijheden die in onze grondwet opgenomen en gewaarborgd zijn. Zij die desondanks bij het integrisme en het fundamentalisme willen blijven, moeten de kans krijgen terug te keren naar hun land van herkomst."

Rascitisch? Wie dit vind, gelieve het me te zeggen! Eén van de volgende dagen zal ik jullie zeggen wiens citaat dit is, in tussentijd mag iedereen drie keer raden...

Het volledige programma en de partijstandpuneten vind je op http://vlaamsblok.be/index.shtml

Grtz,

Thijs
__________________
Wandel om 10 uur rond in de Brusselse metro, en je word vanzelf rascist. Of je nu wil of niet...
thijseken is offline  
Oud 23 april 2004, 18:37   #26
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut

Wanneer morgen de wet zegt dat het verboden is adem te halen, zal ik die wet naast me neerleggen.
Wanneer vandaag de wet zegt dat het verboden is de waarheid te vertellen, dan zal ik die wet ook naast me neerleggen.
Aangezien ik in de rechtstaat geloof, zou ik -mocht ik in dat geval zijn- deze wet aanklagen bij het Europees Strafhof. Ik geloof alleszins niet in het willekeurig naast je neerleggen van wetten.
ik denkt niet dat jij in Straatsburg geraakt zonder adem te halen
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 april 2004, 18:38   #27
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijseken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Enkele satellieteenheden van het zwarte Blok zijn veroordeeld wegens racisme, ondermeer op basis van partijprogramma's.

U heeft die mede ondersteund.

Hoe voelt u zich, nu u weet dat u racistisch geïnspireerde daden gepleegd heeft en zo de waarden en normen van de moderne maatschappij aan uw laars heeft gelapt?
Beste,

Kan u me dan een voorbeeld geven van de 'racistisch geïnspireerde daden' die mevr. Dillen, en de andere leden van het VLBL gepleegd hebben?

Vrije meningsuiting is geen racistisch geïnspireerde daad. Politiek is geen racistisch geïnspireerde daad.

Wanneer u zegt dat de partijprogramma's racistisch geïnspireerd zijn, dan zeg ìk u dat CD&V niet Christelijk meer is, SP.a het 'anders' nogal letterlijk heeft genomen en niet zo sociaal voelend meer is (zie budgetten gezondheidzorg, onderwijs en andere SOCIALE zaken), VLD is niet echt zo democratisch, vrije meningsuiting he, en ga zo maar door.

Partijprogramma: ik citeer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Programma Vlaams Blok
-de immigratiestop moet waterdicht worden en het systeem van gezinshereniging herbekeken
-alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel
-wie niet in aanmerking komt voor asiel of illegaal in ons land verblijft, moet gerepatrieerd worden
-vreemdelingencriminaliteit moet onderzocht en aangepakt worden
-criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden
Wie kan me zeggen waar het rascisme in dit programma staat?

Ik citeer nogmaals, dit keer uit het eigenlijke, volledige programma: "Wij moeten bereid zijn de hand uit te steken naar die vreemdelingen die een eerlijke inspanning doen, onze taal leren, onze wetten, waarden en normen respecteren." Ik vind dit logisch, niet rascistisch.

Nog een citaat: "Het gaat erom, net zoals in de Noordamerikaanse samenleving het geval is, de overwegend islamitische migranten de bij ons geldende levenswijze en waarden te doen aanvaarden. Het naast elkaar leven van culturen en godsdiensten in West-Europa kan natuurlijk, maar dan wel met eerbiediging van de waarden die ten grondslag liggen aan onze beschaving en die hun uitdrukking vinden in de elementaire rechten en vrijheden die in onze grondwet opgenomen en gewaarborgd zijn. Zij die desondanks bij het integrisme en het fundamentalisme willen blijven, moeten de kans krijgen terug te keren naar hun land van herkomst."

Rascitisch? Wie dit vind, gelieve het me te zeggen! Eén van de volgende dagen zal ik jullie zeggen wiens citaat dit is, in tussentijd mag iedereen drie keer raden...

Het volledige programma en de partijstandpuneten vind je op http://vlaamsblok.be/index.shtml

Grtz,

Thijs
Misschien moet jij toch maar eens dat vonnis lezen
jules is offline  
Oud 23 april 2004, 18:42   #28
thijseken
Vreemdeling
 
thijseken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 19
Standaard

En u hebt heel mij uitleg op minder dan 1 minuut gelezen? Proficiat!

Enig idee van wie het citaat is?

Thijs
__________________
Wandel om 10 uur rond in de Brusselse metro, en je word vanzelf rascist. Of je nu wil of niet...
thijseken is offline  
Oud 23 april 2004, 18:54   #29
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijseken
En u hebt heel mij uitleg op minder dan 1 minuut gelezen? Proficiat!

Enig idee van wie het citaat is?

Thijs
de klokjes duiden vier minuten aan.
de feiten niet verdraaien hé


Anyway, lees er het vonnis maar eens op na, daar blijkt duidelijk genoeg uit dat het blok wel degelijk ALLE vreemdelingen "aanvalt"
jules is offline  
Oud 23 april 2004, 19:06   #30
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijseken
En u hebt heel mij uitleg op minder dan 1 minuut gelezen? Proficiat!

Enig idee van wie het citaat is?

Thijs
de klokjes duiden vier minuten aan.
de feiten niet verdraaien hé


Anyway, lees er het vonnis maar eens op na, daar blijkt duidelijk genoeg uit dat het blok wel degelijk ALLE vreemdelingen "aanvalt"
ik heb dat vonnis gelezen en het staat vol onzin
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 april 2004, 19:14   #31
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules

de klokjes duiden vier minuten aan.
de feiten niet verdraaien hé


Anyway, lees er het vonnis maar eens op na, daar blijkt duidelijk genoeg uit dat het blok wel degelijk ALLE vreemdelingen "aanvalt"
ik heb dat vonnis gelezen en het staat vol onzin
tja de helft van de tekst bestaat dan ook uit citaten uit Blok publicaties
jules is offline  
Oud 23 april 2004, 19:44   #32
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

grappig , de andere helft bestaat dus uit onzin van het hof 8)
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 april 2004, 20:13   #33
wb
Burgemeester
 
wb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 598
Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Dillen
Ik blijf bij mijn overtuiging en zal het partijprogramma van het Vlaams Blok altijd en overal verdedigen.
Ik ben eens benieuwd hoeveel er van die overtuiging overblijft als de dotaties verdwijnen... bedoel je niet "Ik blijf mijn goedbetaald postje altijd en overal verdedigen" ?

Citaat:
Daarenboven meen ik geen enkele les te moeten krijgen van de SP-a wat overtredingen van het Strafwetboek en juridische procedures betreft.

...en van de LSP?
wb is offline  
Oud 23 april 2004, 20:27   #34
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Dillen
Ik blijf bij mijn overtuiging en zal het partijprogramma van het Vlaams Blok altijd en overal verdedigen.
Ik ben eens benieuwd hoeveel er van die overtuiging overblijft als de dotaties verdwijnen... bedoel je niet "Ik blijf mijn goedbetaald postje altijd en overal verdedigen" ?

wb , ben je nu zo naief?

als de dotaties verdwijnen richten we toch gewoon een nieuwe partij op die automatisch weer dotaties krijgt.... al die moeite om het vlaams blok te stoppen heeft maar 1 verliezer : het vlaams volk , zij betalen al die rechtzaken, centrums en al de kostbare tijd die men steekt in het maken van speciale wetten
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 april 2004, 20:47   #35
thijseken
Vreemdeling
 
thijseken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 19
Standaard

"Woensdag 21 april 2004 werden drie vzw's die gelieerd zijn aan het Vlaams Blok veroordeeld wegens schending van de antiracismewet. De zaak tegen deze vzw's was aangespannen door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding en door de Liga voor Mensenrechten."

Stond vermeld op de site van de Liga voor de Mensenrechten. Het gaat hier dus over de drie vzw's die gelinkt zijn aan het Vlaams Blok zélf, aan pamfletten en brochures die z�*j verspreiden. In het partijprogramma, nogmaals, vind niets 'rascistisch' of zelfs niet 'fascistisch' zoals gezegd werd in Polspoel & Desmedt, terug.

Natuurlijk staan in deze pamfletten 'citaten' van Vl-Bl kopstukken, maar wie kan bewijzen dat hun woorden niet verdraaid werden, of nog waarschijnlijker, scherper geformuleerd werden dan oorspronkelijk de intentie was. Wanneer het programma zegt dat "Wij moeten bereid zijn de hand uit te steken naar die vreemdelingen die een eerlijke inspanning doen, onze taal leren, onze wetten, waarden en normen respecteren.", dan gaat het over de migranten die hier vermeld worden en niet, zoals elders in dit debat vermeld, alle migranten. Wanneer een vzw hier misbruik van maakt en zelf in de (ongunstige doch promotionele) daglicht wil komen te staan, is dit de zaak van de vzw zelf.

Het programma van het Vl-Bl is geenszins rascistisch of fasistisch, wat de vzw's schrijven is hun zaak, niet die van de partij.

Grtz,
Thijs
__________________
Wandel om 10 uur rond in de Brusselse metro, en je word vanzelf rascist. Of je nu wil of niet...
thijseken is offline  
Oud 23 april 2004, 20:51   #36
Bollinasius
Burger
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 146
Standaard

Daarom zijn die vzw's ook veroordeeld hé en niet het VB ! Opdoeken die vzw's want die doen hun werk niet goed - dat zegt u toch zelf - ze verdraaien de woorden van de kopstukken van het VB -foei !
__________________
Wie klaagt en zaagt,
heeft meer dan hij vraagt !
Bollinasius is offline  
Oud 23 april 2004, 21:03   #37
thijseken
Vreemdeling
 
thijseken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
Daarom zijn die vzw's ook veroordeeld hé en niet het VB ! Opdoeken die vzw's want die doen hun werk niet goed - dat zegt u toch zelf - ze verdraaien de woorden van de kopstukken van het VB -foei !
In de partijstandpunten zijn geen sporen van rascisme te vinden. De vzw's zijn inderdaad in de fout gegaan door deze uitspattingen, die ik trouwens ook veroordeel, maar het Vl-Bl mag en kan geenszins vergeleken worden met 'haar' vzw's!

De vzw's vertegenwoordigen de partij, maar de partij vertegenwoordigt de vzw niet. Dus als de partij een uitspraak doet kan de vzw deze uitdragen, maar omgekeerd geldt dat echter niet.

De vzw's moeten nu schadevergoedingen betalen, maar eigenlijk is Vl-Bl evenzeer slachtoffer van deze affaire en zouden ze aan het Vl-Bl ook schadevergoeding moeten betalen. Heet dat dan niet laster en eerroof?

Grtz,
Thijs
__________________
Wandel om 10 uur rond in de Brusselse metro, en je word vanzelf rascist. Of je nu wil of niet...
thijseken is offline  
Oud 23 april 2004, 21:13   #38
Bollinasius
Burger
 
Geregistreerd: 1 april 2004
Berichten: 146
Standaard

Het Blok moet dan maar een rechtzaak aanspannen tegen zijn vzw's om er afstand van te nemen - misschien wel een goed idee - dan nemen ze echt afstand van de 'racistsche' uitlatingen.

Er is iets van dat het één, het ander niet noodzakelijk veroordeeld zoals bvb. Aruna voor Anderlecht speelt maar niet toch niet volledig kan instaan voor zijn daden en uitspraken. Het is echter wel zo dat de kopstukken van het Vlaams Blok het woord voeren ter verdediging van de vzw's en er dus geen afstand van nemen - daardoor veroordelen ze zichzelf en het VB !
__________________
Wie klaagt en zaagt,
heeft meer dan hij vraagt !
Bollinasius is offline  
Oud 24 april 2004, 12:08   #39
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
Je assimilatiedenken is verboden.
sinds wanneer is denken ook al verboden????????? of gaat iedereen voor iemand anders denken
Lees het arrest. In strijd met culturele vrijheid minderheden.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 24 april 2004, 12:39   #40
thijseken
Vreemdeling
 
thijseken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
Het Blok moet dan maar een rechtzaak aanspannen tegen zijn vzw's om er afstand van te nemen - misschien wel een goed idee - dan nemen ze echt afstand van de 'racistsche' uitlatingen.

Er is iets van dat het één, het ander niet noodzakelijk veroordeeld zoals bvb. Aruna voor Anderlecht speelt maar niet toch niet volledig kan instaan voor zijn daden en uitspraken. Het is echter wel zo dat de kopstukken van het Vlaams Blok het woord voeren ter verdediging van de vzw's en er dus geen afstand van nemen - daardoor veroordelen ze zichzelf en het VB !
Ik geef je volledig gelijk. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom politieke partijen de statuten van vzw's misbruiken om geld binnen te rijven. Het enige wat ze ermee hebben is last.

En inderdaad, moest het Vl-Bl het spel slim spelen, zouden ze afstand moeten doen van het de vzw's. Dat zou tenminste in lijn liggen met het programma dat zij vertegenwoordigen.

Dus, een raad aan het Vl-Bl distantieër je van de vzw's en leef je eigen leven. Dat geldt trouwens voor alle politieke partijen in Vlaanderen!

Grtz,
Thijs
__________________
Wandel om 10 uur rond in de Brusselse metro, en je word vanzelf rascist. Of je nu wil of niet...
thijseken is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be