Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgt Robert T?
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 0 0%
8.5 1 25,00%
9 2 50,00%
9.5 1 25,00%
10 0 0%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2008, 17:29   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ho maar, ik ben niet de enige separatist op dit forum hoor. De maandenlange discussies over de regeringsvorming hebben mijn overtuiging nog versterkt. Dit apenland bestaat uit twee (nouja, drie) totaal verschillende volkeren die geen raakpunten hebben, noch op cultureel, noch op maatschappelijk en zeker niet op economisch vlak. Alle problemen lopen uiteindelijk vast op communautair gehakketak. Wat een verlies aan energie! Laat ons daarom vriendschappelijk scheiden, maar je mag separatisme niet verwarren met egoïsme. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen zal een zekere vorm van solidariteit niet uitgesloten worden, ik ben van mening dat de transfers, weliswaar met een uitdovend karakter, moeten behouden worden.

De meerwaarde van een onafhankelijk Vlaanderen bestaat erin dat we i.p.v. gekoloniseerden te zijn eindelijk volwaardige burgers gaan worden.
Free at last!
Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 09:37   #122
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Bent u cynischer dan mij ?
Dat weet ik niet. Uit je postings kan ik dat moeilijk uitmaken. Wel neem je soms zeer extreme standpunten in en je bent ook de kampioene van de langste woorden op politics. Overigens vind ik cynisme eerder een ondeugd die ik al jaren tracht te onderdrukken, tot nu toe zonder veel resultaat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 09:51   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?
En wat gebeurt er met Brussel als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:01   #124
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?
Hallo Rudy. Wat er met Brussel moet gebeuren bij Vlaamse onafhankelijkheid is een groot probleem, dat zeer dikwijls door de tegenstanders van onafhankelijkheid opgeworpen wordt om ons, de separatisten, de pas af te snijden. Je hoort er de gekste stellingen over.
Persoonlijk heb ik Brussel afgeschreven. De Franstaligen vergissen zich wanneer ze stellen dat Brussel een Franstalige stad is, in verschillende gemeenten is de meerderheid Arabisch. De Nederlandstaligen stellen geen 10 % van de bevolking meer voor. Voor mij is de beste oplossing er een soort Europese enclave van te maken met gewaarborgde vertegenwoordiging voor de oorspronkelijke bevolking, Franstaligen en Nederlandstaligen. Ietwat plat uitgedrukt, deze stad betekent weinig of niets meer voor mij. We hebben ze niet nodig. Omgekeerd echter... Ik lig er niet wakker van.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:02   #125
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En wat gebeurt er met Brussel als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?
Wat gebeurt er met de Rand als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:12   #126
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Verdekke, dat heb ik zelf gezocht zeker?

Enerzijds lijkt het me voorzichtig haar op het betreffende gebied geen inspraak te geven. Anderzijds vrees ik de gevolgen als zij dit zou lezen en van mening zijn dat inspraak op dit punt haar geheel natuurlijkerwijs toekomt.
Je bezorgdheid ontroert me. Maar wees gerust, het vrouwtje is geen onvoorwaardelijke fan van politics. Soms laat ik haar een posting zien die mij toevallig goed uitkomt. Meer niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:28   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
...

De Franstaligen vergissen zich wanneer ze stellen dat Brussel een Franstalige stad is, in verschillende gemeenten is de meerderheid Arabisch.
...
Dag robert t,

deze stelling heb ik al vaker gehoord/gelezen.

Ik zou eigenlijk gewoon graag willen weten welke gegevens (bronnen, cijfermateriaal, ...) aan de basis van deze stelling liggen.

Er zijn wijken waar de 'Maghrebijnse cultuur' 'dominant' is, maar ook daar gaat het niet om een 'Arabische', doch veeleer om een 'Berberse' invloed.

Bij mijn weten is er echter geen enkele gemeente waar een meerderheid van de bevolking tot die 'Maghrebijnen' behoort, ook niet als we er de ondertussen 'genaturaliseerden' bij optellen.


Vriendelijke groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:50   #128
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag robert t,

deze stelling heb ik al vaker gehoord/gelezen.

Ik zou eigenlijk gewoon graag willen weten welke gegevens (bronnen, cijfermateriaal, ...) aan de basis van deze stelling liggen.

Er zijn wijken waar de 'Maghrebijnse cultuur' 'dominant' is, maar ook daar gaat het niet om een 'Arabische', doch veeleer om een 'Berberse' invloed.

Bij mijn weten is er echter geen enkele gemeente waar een meerderheid van de bevolking tot die 'Maghrebijnen' behoort, ook niet als we er de ondertussen 'genaturaliseerden' bij optellen.


Vriendelijke groeten,

djimi
Ik herinner me dat De Morgen (wat dit betreft een betrouwbare krant) schreef dat in bepaalde wijken van Brussel men geen Europese taal kent.
En dat is reeds een hele tijd geleden!
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 17:34   #129
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Uit je postings kan ik dat moeilijk uitmaken. Wel neem je soms zeer extreme standpunten in en je bent ook de kampioene van de langste woorden op politics. Overigens vind ik cynisme eerder een ondeugd die ik al jaren tracht te onderdrukken, tot nu toe zonder veel resultaat.
Welke van mijn standpunten vindt u (zeer) extreem ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 13:06   #130
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Op welke partij/persoon zou je gestemd hebben mocht je in juni j.l. in een Waalse kieskring gewoond hebben?
(Indien je op een kleine partij gestemd zou hebben: op welke van de "groten" zie je je nog stemmen?)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 20:09   #131
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag robert t,

deze stelling heb ik al vaker gehoord/gelezen.

Ik zou eigenlijk gewoon graag willen weten welke gegevens (bronnen, cijfermateriaal, ...) aan de basis van deze stelling liggen.

Er zijn wijken waar de 'Maghrebijnse cultuur' 'dominant' is, maar ook daar gaat het niet om een 'Arabische', doch veeleer om een 'Berberse' invloed.

Bij mijn weten is er echter geen enkele gemeente waar een meerderheid van de bevolking tot die 'Maghrebijnen' behoort, ook niet als we er de ondertussen 'genaturaliseerden' bij optellen.


Vriendelijke groeten,

djimi
Hallo djimi,

Mijn informatie is gebaseerd op getuigenissen van twee politie-inspecteurs,
waarvan één volbloed Waal en een Vlaming. Deze mensen kennen Brussel zeer goed en doen er dagelijks dienst.

In bepaalde wijken (Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en andere) durft de politie zelfs niet meer patrouilleren. Een eenvoudige passencontrole is al voldoende om als racist uitgescholden te worden. Vervolgingen zijn er bijna niet, wegens plaatsgebrek en omdat de boefjes meestal minderjarig zijn. Meestal gaat het om Marokkanen.

Volgens mijn bronnen is Brussel een tijdbom die aan het tikken is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 20:16   #132
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Welke van mijn standpunten vindt u (zeer) extreem ?
Deze op sociaal en maatschappelijk gebied. Je standpunten zijn volgens mijn mening nogal generaliserend. Vooral deze wat de werklozen betreft, ik erken volmondig dat er heelwat profiteurs tussen zitten, anderzijds zijn er veel werklozen die hun job verloren hebben maar door allerlei redenen in een uitzichtloze situatie verzeild geraken waar ze onmogelijk, één enkele uitzondering daar gelaten, uit geraken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 20:19   #133
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Op welke partij/persoon zou je gestemd hebben mocht je in juni j.l. in een Waalse kieskring gewoond hebben?
(Indien je op een kleine partij gestemd zou hebben: op welke van de "groten" zie je je nog stemmen?)
Moeilijke vraag. Ik loop al niet warm voor de (meeste) Vlaamse partijen, laat staan de Waalse. Ik zou dus blanco gestemd hebben.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 21:29   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hallo djimi,

Mijn informatie is gebaseerd op getuigenissen van twee politie-inspecteurs,
waarvan één volbloed Waal en een Vlaming. Deze mensen kennen Brussel zeer goed en doen er dagelijks dienst.

In bepaalde wijken (Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en andere) durft de politie zelfs niet meer patrouilleren. Een eenvoudige passencontrole is al voldoende om als racist uitgescholden te worden. Vervolgingen zijn er bijna niet, wegens plaatsgebrek en omdat de boefjes meestal minderjarig zijn. Meestal gaat het om Marokkanen.

Volgens mijn bronnen is Brussel een tijdbom die aan het tikken is.
Dag robert,

ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik getuigenissen van twee personen als basis voor een al bij al vrij straffe stelling toch een beetje mager vind.


Ik beaam volmondig dat het in bepaalde wijken van een aantal gemeenten van onze hoofdstad niet bepaald gemakkelijk is politieagent te zijn, maar dat betekent nog lang niet dat die gemeenten als geheel 'een Arabische meerderheid' kennen.


Marokkanen zijn niet allemaal 'Arabieren', hoor. Echt niet! Net zoals niet �*lle 'Belgen' 'franstaligen' zijn. Ik had gehoopt dat je dat wist, eigenlijk.
Heel wat 'Brusselse' Marokkanen zijn 'Berbers', en nogal wat 'Marokkaanse Brusselaars' beschouwen zich ondertussen als 'Belgen' (zelfs al hebben ze vaak genoeg het gevoel dat ze eigenlijk toch maar 'tweederangs'-burgers zijn). Volgens mij laat de "Vlaamse Beweging" hier (bewust?) nogal wat 'terrein' gewoon 'braak' liggen.

Ik hoop dat het 'Vlaams-Marokkaans Culturenhuis' (of hoe het ding ook moge heten) daar verandering in zal brengen.


Zolang de tijdbom niet ontploft is, kan ze nog altijd 'ontladen' worden, niet?

Wat mij betreft zou dit 'ontladen' voor de Vlaamse regering een prioriteit moeten zijn, want in de huidige context is zij de enige 'overheid' die daartoe over de nodige middelen beschikt.
Het komt er m.i. alleen nog op aan de geschikte mensen op de juiste plaatsen aan het werk zetten.
Volgens mij is de nood zo hoog dat succes zo goed als 'gegarandeerd' is.



En meteen ligt de verwezenlijking van een aantal nu nog erg utopisch lijkende doelstellingen (waaronder de verankering van 'Brussel' binnen een 'Vlaanderen' dat voor 'onafhankelijkheid' klaar is) in het verschiet.


Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 22 januari 2008 om 21:30.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 14:17   #135
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Hoeveel punten geven jullie Robert T

De vraag is simpel hoeveel punten krijgt Robert T van jullie?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be