Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 16:09   #241
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben geen moeftie, 3ilm of wat dan ook. Dat u mijn punt niet begrijpt is eerlijk gezegd mijn probleem niet maar goed, voor iemand die alles letterlijk lijkt op te vatten zal dat wel normaal zijn zeker?

Mijn punt is dat jij zonder enige vorm van kritisch denken dingen aanneemt. Varken is haram omdat iemand me dat zegt. Kip is dat niet omdat iemand me dat zegt. Als we vragen waarom dat zo is, dan heb je daar geen antwoord op. Dan kom je af met onnozele excuses zoals "ze eten hun eigen stront op". Als ik dan vraag waarom je dan wel kip eet dan blijf je het antwoord schuldig en wordt God als reddende engel gebruikt.

Maar goed, als je je eigen kan sussen door me onwetend te noemen dan is dat uw goed recht en dan hoef je tenminste niet na te denken. Gewoon volgen, that's the spirit.
Hoezo, je bent geen moeftie? Je verklaart zaken 'haram' en nu kom je beweren dat je geen moeftie bent? Wat is het nu?

Oke, mijn conclusie: Jij wilt dus verder de moeftie uithangen zonder maar enige kennis te hebben van de islam. Wil je een antwoord dan vraag ik u heel beleefd om te stoppen met verzinnen. Maar daar las u over zeker?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 augustus 2010 om 16:10.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:21   #242
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoezo, je bent geen moeftie? Je verklaart zaken 'haram' en nu kom je beweren dat je geen moeftie bent? Wat is het nu?

Oke, mijn conclusie: Jij wilt dus verder de moeftie uithangen zonder maar enige kennis te hebben van de islam. Wil je een antwoord dan vraag ik u heel beleefd om te stoppen met verzinnen. Maar daar las u over zeker?
Ik verzin helemaal niets. Ik vind vissen simpelweg vies omdat ze zwemmen in het water waar ze schijten. Voor mij zijn vissen dus haram. Simpel en helemaal geen verzinsels. Ondertussen blijft u maar rond de pot draaien en heeft u nog steeds geen antwoord waarom u varkens vies vindt omdat ze eigen stront opeten en waarom u kippen niet vies vindt.

Maar goed, als u niet op deze vraag wenst te antwoorden dan stel ik maar een andere. Stel dat 1 of andere moeftie zegt dat vis haram is, gaat u dan geen vis meer eten?

Trouwens, wat een arrogantie alweer om het alleenrecht op dingen haram te verklaren bij een moeftie ligt.

Laatst gewijzigd door fox : 9 augustus 2010 om 16:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:28   #243
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik verzin helemaal niets. Ik vind vissen simpelweg vies omdat ze zwemmen in het water waar ze schijten. Voor mij zijn vissen dus haram. Simpel en helemaal geen verzinsels. Ondertussen blijft u maar rond de pot draaien en heeft u nog steeds geen antwoord waarom u varkens vies vindt omdat ze eigen stront opeten en waarom u kippen niet vies vindt.

Maar goed, als u niet op deze vraag wenst te antwoorden dan stel ik maar een andere. Stel dat 1 of andere moeftie zegt dat vis haram is, gaat u dan geen vis meer eten?

Trouwens, wat een arrogantie alweer om het alleenrecht op dingen haram te verklaren bij een moeftie ligt.
De moeftie geeft commentaar, het alleenrecht is aan God.

'Vis is haram' 'halalvlees mag niet worden klaargemaakt door ongelovigen' Nee fox, je verzint vooral niet. Je liegt alleen maar.


Wat uw vraag betreft:

Zie koranvers 96, hoofdstuk 5.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 augustus 2010 om 16:31.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:32   #244
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
'Vis is haram' 'halalvlees mag niet worden klaargemaakt door ongelovigen' Nee fox, je verzint vooral niet. Je liegt alleen maar.




.
Ik lieg helemaal niet. Vis is voor mij Haram. Dat 1 of andere pipo zegt van niet zal me worst wezen. Ik kan voor mezelf denken en zelf beslissen wat voor eten rein is en welk niet. 1 of andere pipo hoeft dat niet voor mij te beslissen.

En dat halalvlees niet mag klaargemaakt worden door ongelovigen heb ik niet verzonnen en ook niet gelogen. Ik heb het gewoon van wikipedia gehaald. Als dat verkeerd is, tjah, daar kan ik niet veel aan doen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:34   #245
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De moeftie geeft commentaar, het alleenrecht is aan God.

'Vis is haram' 'halalvlees mag niet worden klaargemaakt door ongelovigen' Nee fox, je verzint vooral niet. Je liegt alleen maar.


Wat uw vraag betreft:

Zie koranvers 96, hoofdstuk 5.
Ah ok. God heeft het dus tegen u gezegd. Waar heb je hem gesproken? Ik heb ook wel een paar vraagjes voor hem.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:38   #246
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik lieg helemaal niet. Vis is voor mij Haram. Dat 1 of andere pipo zegt van niet zal me worst wezen. Ik kan voor mezelf denken en zelf beslissen wat voor eten rein is en welk niet. 1 of andere pipo hoeft dat niet voor mij te beslissen.
U stelde dat vis voor moslims haram was maar ik neem het u niet kwalijk.

Die pipo waar jij het over hebt geeft commentaar op de wetten die God gesteld heeft. U als ongelovige zult dat niet kunnen vatten. Met alle respect natuurlijk.

Citaat:
En dat halalvlees niet mag klaargemaakt worden door ongelovigen heb ik niet verzonnen en ook niet gelogen. Ik heb het gewoon van wikipedia gehaald. Als dat verkeerd is, tjah, daar kan ik niet veel aan doen.
Ow het komt van wikipedia, nu pas kom je daarmee af? U laat wikipedia voor u denken

Heb even uw huiswerk gemaakt:

Dit is de Qoranische vers waar ik op doelde: De vangst uit zee en het eten ervan is wettig voor u als voorziening voor u zelf en de reizigers
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:44   #247
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U stelde dat vis voor moslims haram was maar ik neem het u niet kwalijk.

Die pipo waar jij het over hebt geeft commentaar op de wetten die God gesteld heeft. U als ongelovige zult dat niet kunnen vatten. Met alle respect natuurlijk.



Ow het komt van wikipedia, nu pas kom je daarmee af? U laat wikipedia voor u denken

Heb even uw huiswerk gemaakt:

Dit is de Qoranische vers waar ik op doelde: De vangst uit zee en het eten ervan is wettig voor u als voorziening voor u zelf en de reizigers
Dat gaat dus over de vis. Proficiat u mag vis eten volgens een boek. Ik dacht dat God u dat vertelt had, niet 1 of ander boek.

Op wikipedia heb ik gevonden dat halal vlees gedood moet worden in naam van God. Aangezien een ongelovige dat uiteraard niet zal doen, is dergelijk vlees dan niet Halal. Ik heb dat niet enkel op wikipedia gelezen hoor, ik heb dat nog ergens anders gechecked ook. Als dit allemaal verkeerd is dan ben ik niet goed ingelicht.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 16:50   #248
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat gaat dus over de vis. Proficiat u mag vis eten volgens een boek. Ik dacht dat God u dat vertelt had, niet 1 of ander boek.

Op wikipedia heb ik gevonden dat halal vlees gedood moet worden in naam van God. Aangezien een ongelovige dat uiteraard niet zal doen, is dergelijk vlees dan niet Halal. Ik heb dat niet enkel op wikipedia gelezen hoor, ik heb dat nog ergens anders gechecked ook. Als dit allemaal verkeerd is dan ben ik niet goed ingelicht.
Ik eet wat ik wil hoor. Nochtans zijn de hanafis ervan overtuigd dat garnalen haram zijn en niet tot de vissoort behoren. Maar ik laat het rusten want ik denk dat u mij verkeerd begrepen hebt.

Voor alle duidelijkheid: Wij spraken over het 'bereiden' van halalvlees door een ongelovige en niet over het 'slachten'.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:16   #249
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik verzin helemaal niets. Ik vind vissen simpelweg vies omdat ze zwemmen in het water waar ze schijten. Voor mij zijn vissen dus haram. Simpel en helemaal geen verzinsels. Ondertussen blijft u maar rond de pot draaien en heeft u nog steeds geen antwoord waarom u varkens vies vindt omdat ze eigen stront opeten en waarom u kippen niet vies vindt.

Maar goed, als u niet op deze vraag wenst te antwoorden dan stel ik maar een andere. Stel dat 1 of andere moeftie zegt dat vis haram is, gaat u dan geen vis meer eten?

Trouwens, wat een arrogantie alweer om het alleenrecht op dingen haram te verklaren bij een moeftie ligt.
De reden waarom men varkensvlees toen waarschijnlijk verboden heeft was om gezondheidsredenen.
In varkensvlees kunnen dodelijke lintwormen zitten en varkens kunnen ziekten overdragen op de mens. Vandaag de dag is dat niet meer het geval.
Zulke verboden zijn dikwijls ontstaan uit rationele overwegingen, maar door de tijd heen zijn die praktische overwegingen vervangen door: "God of Allah verbiedt................."
Verboden kunnen ook ontstaan uit emotionele/culturele redenen. In culturen waar paarden een significante rol spelen of gespeeld hebben is paardenvlees taboe.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2010 om 18:19.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:47   #250
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
"voornamelijk" ...het zijn dus eerder "opportunisten"
Als ze de opportuniteit hebben eten ze vlees, net zoals knollen , groenten en alles wat eetbaar is. = omnivoor.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:50   #251
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, iets mis mee?

We kunnen anders meteen een beetje beginnen simplifieren. De moslim cultuur bestaat uit het stenigen van overspelige weduwen.
Je vergeet het van wolkenkrabbers gooien van homos, en het handen afhakken van kruimeldieven.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:53   #252
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In mijn visie is dat haram ja. Moslims hebben namelijk niet het alleenrecht om te beslissen wat haram of halal is. Wat een arrogantie zeg.

Vis is uiteraard haram. Die beesten kakken in het water en zwemmen er dan nog door ook. Als dat niet vies is.





Ik vraag al dagen waarom kip wel halal is volgens jullie, maar nog steeds heb ik er geen antwoord op gekregen.
Awel, dat is omdat die kippen enkel kippestront opeten, en géén varkensstront. Moesten die kippen varkensstront opeten, waren ze haram.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:55   #253
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De reden waarom men varkensvlees toen waarschijnlijk verboden heeft was om gezondheidsredenen.
In varkensvlees kunnen dodelijke lintwormen zitten en varkens kunnen ziekten overdragen op de mens. Vandaag de dag is dat niet meer het geval.
Zulke verboden zijn dikwijls ontstaan uit rationele overwegingen, maar door de tijd heen zijn die praktische overwegingen vervangen door: "God of Allah verbiedt................."
Verboden kunnen ook ontstaan uit emotionele/culturele redenen. In culturen waar paarden een significante rol spelen of gespeeld hebben is paardenvlees taboe.
Lintwormen heb je ook met rundsvlees. in de VS at men vroeger ook paardenvlees maar sinds de vorige eeuw met de opkomst van cowboyfilms is het eten van paardenvlees toen een taboe geworden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:57   #254
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk mag halalvlees worden bereid door ongelovigen.


Klopt.




Wat is een 'islamitische land'? Wat heb ik met Indonesië te maken?

In Marokko heb ik het zelf meegemaakt dat mannen hun alcohol voorgeschoteld krijgen in een theepot, ja en dan?



Een murtad is iemand die de islam verlaat dus wat bedoel je nu precies? Heb je niet gelezen dat een moslim verantwoordelijk is voor zn eigen daden. Iemand die met zn hart gelooft in de eenheid van God en ondertussen zuipt is bij mijn weten een moslim die een zonde pleegt. Een moslim laat het oordelen aan God over, wie ben ik om te zeggen dat deze persoon buiten de oevers van de islam treedt?
Dus als een moslim in bvb Casablanca tijdens de ramadan op straat een fles whisky zit leeg te zuipen, zal niemand daar iets over zeggen, want het is god dat oordeelt over zijn gedrag ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:01   #255
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De moeftie geeft commentaar, het alleenrecht is aan God.

'Vis is haram' 'halalvlees mag niet worden klaargemaakt door ongelovigen' Nee fox, je verzint vooral niet. Je liegt alleen maar.


Wat uw vraag betreft:

Zie koranvers 96, hoofdstuk 5.
Wie is die moefti wel om voor anderen te beslissen wat goed is of niet ? Ik dacht dat enkel ( jullie) god oordeelde ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:03   #256
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Niet doen. Dat zijn gewoon slechte stereotypen.
In andere landen kan men dan zeggen dat de Belgische cultuur bestaat uit het neuken van kleine kindjes.
Mo was dus een slecht stereotype
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:04   #257
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De reden waarom men varkensvlees toen waarschijnlijk verboden heeft was om gezondheidsredenen.
In varkensvlees kunnen dodelijke lintwormen zitten en varkens kunnen ziekten overdragen op de mens. Vandaag de dag is dat niet meer het geval.Zulke verboden zijn dikwijls ontstaan uit rationele overwegingen, maar door de tijd heen zijn die praktische overwegingen vervangen door: "God of Allah verbiedt................."
Verboden kunnen ook ontstaan uit emotionele/culturele redenen. In culturen waar paarden een significante rol spelen of gespeeld hebben is paardenvlees taboe.
Varkenvlees kan je nog steeds lintwormen geven natuurlijk. Net als 2000 jaar geleden. Maar als je het goed doorbakt is er geen gevaar daarvoor. Zo simpel is dat.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:06   #258
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Lintwormen heb je ook met rundsvlees. in de VS at men vroeger ook paardenvlees maar sinds de vorige eeuw met de opkomst van cowboyfilms is het eten van paardenvlees toen een taboe geworden.
ALLE rauw of slechtgebakken vlees kan wormen geven. Varkensvlees een beetje meer, dat is alles. Daarom moet je nooit slechtgebakken varkenvlees eten, het mag niet meer roze zijn van binnen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:10   #259
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

in de 15de en 16de eeuw werden islamieten tijdens de reconquista in Spanje voor de keuze gesteld: zich bekeren, verbannen worden naar Marokko of de brandstapel. Velen kozen voor het eerste, maar om te bewijzen dat ze er echt bijhoorden, moesten ze elke dag varkensvlees eten. Dat ligt ook aan de origine van de "serrano" ham in het Alpujaras gebergte in Andalusië, nochtans traditioneel een moors gebied waar de meeste mensen afstammelingen zijn van bekeerde Moren.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 augustus 2010 om 19:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 19:14   #260
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is het nu?

De Koran stelt dat eten van vlees gedood in naam van iets anders dan God niet toegestaan is. Sommige islamitische geestelijken zijn de mening toegedaan dat vlees van toegestane dieren die door een niet-moslim zijn geslacht, maar wel op de door de moslims voorgeschreven wijze, ook halal is. Koosjervlees en vlees van dieren die door christenen in naam van God geslacht zijn, worden ook als halal beschouwd
Als dat geen "load of bollocks " is , dan weet k het ook niet meer.
Wedden dat ze dat om puur commerciele redenen verzonnen hebben?

Laatst gewijzigd door Cdude : 9 augustus 2010 om 19:14.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be