Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2020, 16:47   #61
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nooit gehoord van wetten die rechters horen toe te passen, te veranderen of aan te passen ????
Je was me al voor. Ik heb dat hier regelmatig. Ik lees een antwoord reageer, en ga dan de rest van de antwoorden lezen, om vast te stellen dat iemand eigenlijk al hetzelfde antwoordde ...

Maar inderdaad. Dat is zowat het punt natuurlijk. Refereren naar rechters is nogal makkelijk. Het blijft de van kracht zijnde wetgeving, waarop een rechter zich baseert. En zodoende staat politiek hier zeker niet los van. Integendeel.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 16:49   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mijn vrouw zit nu reeds 5 mnd vast in Venezuela, bijna geen eten, geen ziekenzorg,soms geen water, stroom, internet en met stijgende criminaliteit.
Wat doet jouw vrouw in Venezuela ? Reizen naar Venezuela worden ten stelligste afgeraden, ik vermoed dat dit reeds het geval was sinds de verkiezingen in Venezuela van 2019.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 17:25   #63
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat doet jouw vrouw in Venezuela ? Reizen naar Venezuela worden ten stelligste afgeraden, ik vermoed dat dit reeds het geval was sinds de verkiezingen in Venezuela van 2019.
Haar moeder moest dringend geopereerd worden en het was 2 jaar dat ze er niet terug was bij haar moeder.
Beetje noodgeval vooral omdat het via een privéhospitaal moest de andere hebben zelfs geen medicatie meer.
Veel dokters en opgeleiden zijn gevlucht naar het buitenland.
Vandaag kan je dat land vergelijken met Noord Korea behalve dat in Venezuela de criminaliteit er toe neemt met de dag.
Caracas is de 2de gevaarlijkste stad in de wereld vandaag.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 18:24   #64
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat deed onze overheid niet. Dat heeft dat wijf allemaal zelf geregeld

Gij zijt pro IS of zo?
Citaat:
De Peruaanse overheid sloot het luchtruim als maatregel om een verdere uitbraak van COVID-19 te vermijden. Met steun van het thuisfront probeerden Selena en Ali een vlucht richting huis te regelen met de Belgische ambassade in Peru. “Met een dubbel gevoel uiteraard. Omdat we echter niet konden voorspellen hoe de situatie hier zou vorderen, zouden we ook graag met een gerust hart thuis zijn”, klinkt het.
Afgelopen week kregen ze een mail van de Belgische ambassade met de melding dat ze ermee bezig was om een vlucht te regelen. “Opnieuw een standaardbericht. We dachten dat we voor de zoveelste keer gesust werden.” Dat bleek echter niet het geval te zijn. Op woensdag vernamen ze dat ze op donderdagmiddag met de bus vanuit Cuzco naar Lima gebracht zouden worden. “Alles was heel last minute. We moesten als de bliksem onze koffers pakken.”
Citaat:
Alvorens Fran en Selena in Cuzco op de bus stapten, werd hun koorts gemeten. “In het midden van de reis volgde een nieuwe medische check in het midden van de woestijn. Op vrijdag kwamen we aan in ons hotel in Lima.” Daar moesten ze zaterdagmorgen om half 5 ’s ochtends Peruaanse tijd in de lobby klaar staan. “We vliegen dan normaal gezien zaterdagmiddag om half 12 vanop de militaire luchthaven van Lima naar huis met een vliegtuig van Air Belgium. Op de vlucht zullen heel wat andere Belgen ons vergezellen, want de ambassade heeft landgenoten vanuit heel Peru naar Lima gehaald.


De Belgische overheid regelde dus ook onbewust de repatriëring van Lee de hondsdolle kat.

Laatst gewijzigd door dpg : 29 juni 2020 om 18:31.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 18:33   #65
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De Belgische overheid regelde dus ook onbewust de repatriëring van Lee de hondsdolle kat.
Eens iets positiefs over onze overheid ik begon al te vrezen dat dat niet bestond.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 18:59   #66
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Eens iets positiefs over onze overheid ik begon al te vrezen dat dat niet bestond.
Voor de hele corona-crisis maakte je al opmerkingen over het feit dat je vrouw uit Venezuela niet naar hier mocht komen, waar ging dat dan over ?

Papieren niet in orde ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 06:07   #67
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Voor de hele corona-crisis maakte je al opmerkingen over het feit dat je vrouw uit Venezuela niet naar hier mocht komen, waar ging dat dan over ?

Papieren niet in orde ?
Dat is lang voor de Corona, eerst mochten we niet huwen, dan kreeg ze geen verblijfsvergunning.
Ik verdiende niet genoeg volgens hen terwijl ik net een bedrijf had verkocht waardoor ik de rest van mijn leven op rozen zat.
Gewoon dwars liggen, mijn vrouw is een universitair die ondertussen Nederlands spreekt en geïntegreerd is.
Haar vader was een geëmigreerde Italiaan dus is ze er nog half Europees daar bovenop.
We kosten "niets" aan de staat en indirect via mijn zoon zijn we nog actief wat moet men dan niet uitvinden om het je moeilijk te maken, Kafka ..
Ik begrijp waarom België niet draait, enkel in Brussel doen ze of hun neus bloedt en grabbelen ondertussen "nu" zenuwachtig verder.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 09:18   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is lang voor de Corona, eerst mochten we niet huwen, dan kreeg ze geen verblijfsvergunning.
Ik verdiende niet genoeg volgens hen terwijl ik net een bedrijf had verkocht waardoor ik de rest van mijn leven op rozen zat.
Gewoon dwars liggen, mijn vrouw is een universitair die ondertussen Nederlands spreekt en geïntegreerd is.
Haar vader was een geëmigreerde Italiaan dus is ze er nog half Europees daar bovenop.
We kosten "niets" aan de staat en indirect via mijn zoon zijn we nog actief wat moet men dan niet uitvinden om het je moeilijk te maken, Kafka ..
Ik begrijp waarom België niet draait, enkel in Brussel doen ze of hun neus bloedt en grabbelen ondertussen "nu" zenuwachtig verder.
Als je van oordeel bent dat België niet goed draait kan je elders jouw fortuin najagen. Ik ben persoonlijk wel voorstander van dat als men afreist naar landen in anarchie, zoals Venezuela op dit moment, men de Belgische nationaliteit en alle Belgische rechten verliest.

Kan jouw vrouw niet gaan voor Italiaanse nationaliteit zodat je met haar in Italië je leven kan slijten ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 09:48   #69
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je van oordeel bent dat België niet goed draait kan je elders jouw fortuin najagen. Ik ben persoonlijk wel voorstander van dat als men afreist naar landen in anarchie, zoals Venezuela op dit moment, men de Belgische nationaliteit en alle Belgische rechten verliest.

Kan jouw vrouw niet gaan voor Italiaanse nationaliteit zodat je met haar in Italië je leven kan slijten ?
Ik ben rasechte Belg die hopen geld naar vader staat gebracht heeft, mijn zoon nu nog, dus heb ik recht om hier een mening te hebben en er te leven.
Gelukkig kon ik over mijn eigen daden en leven grotendeels zelf beslissen, van anderen afhangen is hopeloos.
Je ouders helpen die nood hebben is voor ons een normaal gegeven, je doet wat je moet doen waar ook ter wereld (ouderwets he).
Ik vraag ook geen hulp maar ik zie hoe andere landen in de EU reageren en daar schieten we hier "weer" rijkelijk te kort.
Toch bedankt voor uw "goede" raad, maak je geen zorgen "wij" komen er wel uit zonder hulp.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 09:51   #70
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over beslissingen van rechters. Wat hebben rechters met stemgedrag te te maken?
Of wil jij zeggen dat er partijen zijn die de rechters willen afschaffen of opleggen wat ze moeten zeggen?
Dadee toch
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 15:42   #71
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk eigenlijk dat er niemand die vrouwen hier terug wil hebben.
Daar ben ik zo zeker niet van.

Eens ze hier zijn, zullen wel 'topadvocaten' in rij klaar staan om ze zo snel mogelijk terug vrij te krijgen.

Daarbij ze zullen wel 'diepe spijt betuigen' omdat ze een kwaadwillig regime steunden dat geen handen maar hoofden afsneed.

Laatst gewijzigd door De Prof : 30 juni 2020 om 15:43.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:10   #72
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Daar ben ik zo zeker niet van.

Eens ze hier zijn, zullen wel 'topadvocaten' in rij klaar staan om ze zo snel mogelijk terug vrij te krijgen.

Daarbij ze zullen wel 'diepe spijt betuigen' omdat ze een kwaadwillig regime steunden dat geen handen maar hoofden afsneed.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat men zich niet beperkte tot het terughalen van de kinderen. De ouders zijn duidelijk in hun plichten van een goede opvoeding tekortgeschoten, wat plaatsing in pleeggezin of centrum rechtvaardigt. Nu zijn die kindjes dus ook het terugkeerticket voor die dames geworden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:43   #73
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Europa beslist….van uit Amerika mogen Amerikanen, van uit Rusland mogen russen….van uit Turkije mogen Turken om reden van corona Europa niet binnen….
En wie mag wel België binnen, wie haalt België binnen …..IS terroristen…..

Dan is de politiek hier verwonderd dat er extreem gekozen word.
Wij moeten in ons kot blijven en vooral zwijgen en alles toegeven!!!!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 10:44   #74
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
tis voor de kinders dat we het doen he meneer
Laat tenminste de Vrankx "madammen" dan waar ze voor gekozen hebben.
Bij de lotto vraag je toch ook je geld niet terug als je niet gewonnen hebt?
Ze zijn en blijven achterlijk daar in Brussel en bij de BRT, weer stemmen bij voor het VB.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:02   #75
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

mottig wordt rik van die advocatuur, altijd zich (gratis ?) willen profileren met mediazaken en als kleine garnaal betaal je als niemendalletje je blauw aan hun assistenten .
Ik neem nooit zo'n mediageil figuur...

Laatst gewijzigd door edwinp : 1 juli 2020 om 11:02.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:04   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat men zich niet beperkte tot het terughalen van de kinderen. De ouders zijn duidelijk in hun plichten van een goede opvoeding tekortgeschoten, wat plaatsing in pleeggezin of centrum rechtvaardigt. Nu zijn die kindjes dus ook het terugkeerticket voor die dames geworden.
Dat is zo door de rechter beslist. De Belgische Overheid had daar ook weinig zin in.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:04   #77
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over beslissingen van rechters. Wat hebben rechters met stemgedrag te te maken?
Of wil jij zeggen dat er partijen zijn die de rechters willen afschaffen of opleggen wat ze moeten zeggen?

het is de ergste soort politiek vast benoemde ambtenaren die er zijn
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:07   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

het is de ergste soort politiek vast benoemde ambtenaren die er zijn
Het is daarom dat ze in dit geval de Uitvoerende Macht tegenspreken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:14   #79
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het probleem is mijns inziens die kinderen: men vindt het niet kunnen dat ze in die omgeving blijven. Dat snap ik: ik stel aldus voor alleen de kinderen te repatrieren. Net zoals je hier in België kinderen hebt, die omwille van problematische opvoedingssituatie, van hun ouders worden gescheiden en in een pleeggezin geplaatst, zou dit hier ook moeten.

De moeders gaven zelf aan dat het hun 'om het het welzijn van hun kinderen' was te doen, welaan dan: dat ze ze dan afgeven aan een pleeggezin, en zelf daar blijven. Nu heb ik heel sterk de indruk dat ze die kinderen gebruiken als hun ticket terug naar België, en blijkbaar met succes.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:24   #80
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over beslissingen van rechters. Wat hebben rechters met stemgedrag te te maken?
Of wil jij zeggen dat er partijen zijn die de rechters willen afschaffen of opleggen wat ze moeten zeggen?
Rechters die politiek benoemt zijn!
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be