Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2023, 13:51   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard Het Antwerp stadion.

De ‘aangeklaagde’ eigenares van de stadiongrond heeft gesproken en ik vind dat ze gelijk heeft. Ik zou die grond ook niet verkopen aan Gheysens. Als die Antwerp beu is verkoopt hij het met een ferme winst.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230609_97432136

Citaat:
U zou er nochtans een aardige duit voor kunnen krijgen als u verkoopt. Die grond is goud waard.

(fel) “Ik verkoop nooit. Jamais. Niet aan de stad, niet aan Gheysens, aan niemand. En als ik sterf, mag mijn zoon die grond óók niet verkopen. Dat is al allemaal officieel vastgelegd. Ik ben de beste garantie dat de club altijd zal kunnen blijven voetballen op dat plein. Als iemand anders de gronden in handen zou krijgen, ben ik daar niet zo gerust in.”

Daarmee doelt u op Paul Gheysens. Hij is uw vriend niet: waar is het misgelopen tussen jullie?

“In 2015 al. Patrick Decuyper (toenmalige CEO van de club, red.) wilde toen de oude vzw van de club onderbrengen in een nieuwe nv. Maar dat kon alleen als alle schulden waren terugbetaald. Decuyper kon dat naar eigen zeggen niet. Of beter, de mysterieuze geldschieter voor wie hij optrad. Want Decuyper was maar een tussenpersoon. Hij stelde toen aan de schuldeisers voor om twee derde van de schuld kwijt te schelden.”

Wilde u dat?

“Ik wilde daarover praten, op voorwaarde dat ik wist wie die mysterieuze geldschieter was. Als ik twee derde van de schuld zou laten vallen, dan wilde ik wel weten aan wie ik dat geld zomaar gaf, en met wie ik als grondeigenaar sowieso nog moest overeenkomen. Ik kreeg een ‘njet’. Achteraf snap ik dat wel. Als al die schuldeisers hadden geweten dat een kapitaalkrachtig man als Gheysens achter de knoppen zat, hadden ze nooit een twee derde laten vallen.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 16:54   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De ‘aangeklaagde’ eigenares van de stadiongrond heeft gesproken en ik vind dat ze gelijk heeft. Ik zou die grond ook niet verkopen aan Gheysens. Als die Antwerp beu is verkoopt hij het met een ferme winst.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230609_97432136
Dit zal Gheysens niet graag horen denk ik.
Want in de eerste plaats blijft het een ondernemer die geld wil verdienen.

Citaat:
Ghelamco zorgt ook de financiering van de bouw aan marktconforme voorwaarden (zonder bijkomende marge). "We verzoeken dat omdat Antwerp nu jaarlijks enorme sommen aan een nv van Gheysens betaalt voor de 2 tribunes, wat op lange termijn nefast kan worden voor de zelfredzaamheid van de club."
Alle opbrengsten van het stadion (rechtstreeks en onrechtstreeks) moeten ten goede komen aan de club.

https://sporza.be/nl/2023/06/10/oplo...1686386477521/

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 juni 2023 om 16:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 17:08   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dit zal Gheysens niet graag horen denk ik.
Want in de eerste plaats blijft het een ondernemer die geld wil verdienen.
Het is heel goed dat die lompe boer Gheysens eens botst op iemand die hij niet kan pogen te overbluffen door met een pak bankbiljetten te zwaaien.
In de Tijd van vandaag staat er een artikel over iemand uit Knokke die ook niet zinnens is over zich heen te laten lopen i.v.m. een golfterrein die vlak naast zijn deur door Gheysens zou aangelegd worden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 17:09   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dit zal Gheysens niet graag horen denk ik.
Want in de eerste plaats blijft het een ondernemer die geld wil verdienen.
De bal ligt in ieder geval terug in zijn kamp, maar ik denk dat hij niet gaat happen. Dat zou een pak geldverlies zijn en die grond wil hij uiteraard ook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 17:41   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De bal ligt in ieder geval terug in zijn kamp, maar ik denk dat hij niet gaat happen. Dat zou een pak geldverlies zijn en die grond wil hij uiteraard ook.
Ik denk dat ook niet dat hij daar op in gaat.
En achter die grond zal hij kunnen fluiten want verkopen wil ze in geen geval.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2023, 17:08   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dit zal Gheysens niet graag horen denk ik.
Want in de eerste plaats blijft het een ondernemer die geld wil verdienen.
Het is een West-Vlaming en dat zal hij blijven. Hij is geen filantroop en het gaat bij hem altijd om de zeinzen.
Zo is hij ook aan zijn fortuin geraakt.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 11 juni 2023 om 17:09.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2023, 17:41   #7
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Begrijp ik het goed dat die dame intertijd Antwerp heeft gered met een lening? Dat Antwerp die lening niet tijdig heeft afgelost en dat Antwerp nu bleit over de grond die ze kwijt zijn?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2023, 17:52   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat die dame intertijd Antwerp heeft gered met een lening? Dat Antwerp die lening niet tijdig heeft afgelost
Ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht

en dat Antwerp nu bleit over de grond die ze kwijt zijn?
Het is vooral Gheysens die bleit, want hij zou die grond graag hebben. En de Antwerpsupporters volgden hem eerst maar dat was denk ik omdat ze niet goed op de hoogte waren van wat er werkelijk aan de hand was. Na de uitleg van Mintjens zullen ze er waarschijnlijk anders over denken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 juni 2023 om 17:56.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2023, 13:54   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Open oorlog:
Gheysens probeert de zwarte piet naar Mintjenste spelen, maar die bijt onmiddellijk terug en gooit alles op tafel.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230701_94024049
Citaat:
Deze dame en haar entourage stellen telkens weer bijkomende vragen en nieuwe eisen die onredelijk en bijgevolg onaanvaardbaar zijn. De club en andere stakeholders hebben het gevoel dat ze aan het lijntje worden gehouden. De historische clans komen terug de prachtige opmars verstoren. Succes heeft veel vaders. De aasgieren komen erop af.”
Citaat:
De afgelopen weken werden gesprekken gevoerd tussen de juristen van Ghelamco annex de club en de zaakwaarnemer van Mintjens, maar de partijen kwam volgens Vanderhoydonck geen centimeter dichter bij mekaar. “Het enige punt waarmee Antwerp akkoord ging is het eerste: een nieuwe erfpachtovereenkomst met een looptijd van 99 jaar. Met de resterende zes punten, ook het gratis karakter van het gebruik van de grond, ging de club niet akkoord. Dan kan je stellen dat ze het voorstel ten gronde afwijzen.”
Het is nogal duidelijk: Gheysens wil gewoon die grond hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 17:26   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

En nu gooit Mintjens alle email verkeer op straat. Dat komt niet meer goed.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230702_96458400

Citaat:
vrijdag 23 juni: nieuw voorstel Tania Mintjens

Opnieuw komt er snel een antwoord van Francis Vanderhoydonck. Maar de controle blijft een heikel punt, zo blijkt. Opnieuw benadrukt KTM Beheer de noodzaak van een onafhankelijke controle. “Indien een vertegenwoordiging van de supporters in de raad van bestuur van RAFC uiteindelijk niet aanvaardbaar is, dan dient een systeem van onafhankelijke monitoring van de marktconformiteit van hele ontwikkeling-, bouw- en financieringsstructuur te worden opgezet:

Door een onafhankelijke partij met de vereiste expertise die wordt aangeduid door KTM Beheer in overleg met RAFC en supportersvereniging
Die met respect voor de confidentialiteit van de geraadpleegde informatie en de bedrijfsgeheimen van Ghelamco Groep de nodige bevestigingen en attestaties zal geven aan KTM Beheer aangaande de marktconformiteit van de ontwikkelings-, bouw- en financieringscontracten tussen RAFC en Ghelamco Groep en verbonden partijen en de tussen die partijen bestaande financiële stromen.
Bovendien benadrukt Vanderhoydonck dat er ‘consultatie van supporters in de werking’ komt. “Bestaande periodieke consultaties tussen RAFC en de supportersverenigingen worden verdergezet en aangevuld met de eindconclusies van de monitoring zoals hierboven beschreven.”

Diezelfde dag nog, iets meer dan drie uur na het nieuwe voorstel, komt al het antwoord van de raadsman van Paul Gheysens. “Het ontwerp van term sheet werd onmiddellijk en nauwgezet besproken. In bijlage vind je de aangepaste term sheet waar mijn cliënten bereid zijn zich toe te engageren”, klinkt het zakelijk en rustig.

Inhoudelijk is de toon bitsiger geworden. In tegenstelling tot begin juni, toen Paul Gheysens nog héél véél toegevingen wilde doen, blijven er daar nu niet veel meer van over. En zoals verwacht: heel het hoofdstuk over de “externe onafhankelijke controle” wordt van tafel geveegd.
Citaat:
zaterdag 1 juli: de escalatie

Paul Gheysens is het beu en stuurt een communiqué naar alle Antwerpfans persoonlijk. Opmerkelijk: een communiqué dat niet wordt verspreid via de website of sociale media van RAFC. Tania Mintjens alias Francis Vanderhoydonck krijgt de volle lading: “Deze dame en haar entourage stellen telkens weer bijkomende vragen en nieuwe eisen die onredelijk en bijgevolg onaanvaardbaar zijn. De club en andere stakeholders hebben het gevoel dat ze aan het lijntje worden gehouden.”

Die reageert eerst kort en een dag later uitgebreid, met als voornaamste strijdzin “Laat de maskers vallen. Niks meer, niks minder”, waarop de inzet van een bemiddelaar wordt voorgesteld.

Op een officiële reactie van Paul Gheysens en/of zijn raadsman op die laatste demarche is het voorlopig wachten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 juli 2023 om 17:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 23:36   #11
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Vlaams Belang dringt aan op onteigening gronden Bosuil-stadion



ANTWERPEN, DEURNE - Volgens Antwerps gemeenteraadslid Filip Dewinter (Vlaams Belang) is het onteigenen van de gronden van Mintjens de enige optie om uit de impasse te geraken over tribune 2 in het Bosuil-stadion.

BRON
Ik sluit mij aan bij Filip Dewinter. Onteigen dat mens.

Trouwens, Dadeemelee, u gebruikt in uw onderschrift een verzonnen quote van een extreemlinkse HLN-journaliste. Filip Dewinter heeft dat nooit gezegd.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2023, 23:42   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij Filip Dewinter. Onteigen dat mens.

Trouwens, Dadeemelee, u gebruikt in uw onderschrift een verzonnen quote van een extreemlinkse HLN-journaliste. Filip Dewinter heeft dat nooit gezegd.
Okee, onteigenen en dan?

Cadeau geven aan Gheysens/Antwerp? Want dat is wat hij wil, die grond hebben zodat hij die ook als bouwgrond in hartje Deurne kan voortverkopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2023, 00:01   #13
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Okee, onteigenen en dan?

Cadeau geven aan Gheysens/Antwerp? Want dat is wat hij wil, die grond hebben zodat hij die ook als bouwgrond in hartje Deurne kan voortverkopen.
Aan de Paul geven he.

Die mens verdient dat na alles wat hij voor RAFC heeft gedaan (en nog zal doen).
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2023, 09:34   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Aan de Paul geven he.

Die mens verdient dat na alles wat hij voor RAFC heeft gedaan (en nog zal doen).
Ik zou toch maar oppassen met heilig Polleke. Hij probeerde al in het geniep die grond te kopen via zijn stroman Patrick Decuyper. En is hij wel een echte supporter? Ik geloof er niks van. Eerst was hij de mecenas van Gent, maar eens hij zijn tribune neergepoot had stapte hij het af en mocht Gent blijven afbetalen.
Als hij die grond heeft is ‘de ploeg’ plots tientallen miljoenen meer waard.

En hij zou de eerste niet zijn die een grote slag slaat door verkoop van een voetbalploeg. Verhaege (Brugge), Vandenstock (Anderlecht), Gent,…
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2023, 15:17   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Voor degenen die denken dat Gheysens die tribune cadeau heeft gedaan:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230704_92913662

Citaat:
Mintjens’ vraag naar de zogenaamde ‘marktconformiteit’ leidt rechtstreeks terug naar de financiële constructie rond de bouw van de nieuwe hoofdtribune in 2017, het jaar dat RAFC na de titel in de tweede klasse weer naar de hoofdafdeling promoveerde. Een jaar later bevestigden verschillende bronnen aan onze krant dat die tribune toen 21 miljoen euro zou hebben gekost. En dat er een constructie was uitgewerkt waarin Royal Antwerp die tribune zou leasen van Ghelamco gedurende een periode van vijftien jaar voor een totale som van 51 miljoen euro (het eerste jaar 2,1 miljoen en de volgende veertien 3,5 miljoen).
Dat is nog wat anders dan een kasbon aan 2,7%
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be