Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2007, 00:07   #41
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zoals ik al zei, over joegoslavië weet ik weinig tot niks, dus ga ik daar ook geen uitspraken over doen en oordelen vellen.
Een heel duidelijk antwoord.

Maar gelijkaardige vraag dan : wat vindt u van het uiteenvallen van de Sovjetunie en het verdwijnen van het communistisch regime daar?
Poeten heeft het eerste al een van de grootste geopolitieke rampen genoemd.
Citaat:
En? Deed pvda het in Wallonië beter? 't zal dan wel enkele halve procentjes zijn geweest.
De PS deed het beter...


Citaat:
meer democratie eh.
Maar concreet, hoe zal dat het mogelijk maken om jouw ideeën te verwezenlijken?




Citaat:
neen, want als men probeert dan staat daar een imperialistisch kapitalistisch leger klaar om in te vallen of dood te wurgen: parijs, rusland, cuba, ...
OK dan, anders geformuleerd : welke mannen en vrouwen waren op zijn minst van plan om te verwezenlijken wat jij zou wensen.

Citaat:
Dat moeten zij zelf beslissen, maar ik zou het wel interessanter vinden als de Walen ophouden met die groot-Franse nonsens en weer op hun Waalse eigenheid gaan staan.
Is die er wel? Wat is een Waal?


Citaat:
Die onafhankelijkheid hoeft niet tegen de zin van de Walen te zijn, we hebben de middelen om hen te overtuigen dat onafhankelijkheid een goede zaak is. Al wat we nodig hebben is een politieke leiding die ballen heeft en stappen durft zetten.
Kan dat? Zal Wallonië niet onmiddellijk na de splitsing de pijnlijke gevolgen voelen?

Voor de rest : met welke bewegingen in het buitenland heeft u allemaal contacten?

En daaraan gerelateerd : welke talen spreekt u allemaal (naast Esperanto ?)
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 26 mei 2007 om 00:09.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:28   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Pelgrim, wat is jouw mening over het Verdrag van de Rechten van de Mens? Geloof jij dat ze bindend zijn voor heel de wereld en dus echt universeel of deel je onze mening en vind je dat ze puur cultuurimperialistisch zijn?
'mensenrechten' op zijn Amerikaans, ja dat is puur imperialisme. Mensenrechten in de zin van echte bescherming van de integriteit van het individu staat volgens mij toch wel férm boven alle andere culturele tradities. Stenigingen en besnijdenissen, dat soort zaken moeten wij hoe dan ook blijven bestrijden. Maar niet Yankee-style dus.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:31   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Pelgrim,
Wat is jouw mening over Vrij Vlaanderen? www.vrij-vlaanderen.be
succes ermee, is al wat ik kan zeggen alle kleine beetjes helpen, hoe meer er losgeweekt wordt hoe beter. Slaagkansen op korte termijn: nihil. Je beukt niet zomaar in op de gevestigde politiek, ongeacht of die gevestigden in de oppositie of de meerderheid zitten. Dé grootste macht van dit land zijn namelijk de media. En ik ben Vrij Vlaanderen nog nergens tegengekomen behalve hier.
Slaagkansen op lange termijn: zoals ik al zei, alle beetjes helpen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:34   #44
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Pelgrim wat bedoel je met ik boycot de verkiezing, jij woont toch niet in B-H-V.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:41   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Een heel duidelijk antwoord.

Maar gelijkaardige vraag dan : wat vindt u van het uiteenvallen van de Sovjetunie en het verdwijnen van het communistisch regime daar?
Poeten heeft het eerste al een van de grootste geopolitieke rampen genoemd.
Poetin heeft gelijk, voor de modale Rus bleek de val van de USSR een ramp. Maar da's dan weer relatief, want superslecht is ook slechter dan slecht, maar dat maakt gewoon slecht niet goed. De staatsbureaucratie van de USSR is evenmin een lichtend voorbeeld, maar het bood voor velen nog enige houvast die ze nu niet meer hebben.

Citaat:
De PS deed het beter...
ah sorry, ik dacht dat we over de linksen bezig waren.

Citaat:
Maar concreet, hoe zal dat het mogelijk maken om jouw ideeën te verwezenlijken?
Die vraag stelt elke partij zich. Wie de toverformule heeft om mensen en masse te bekeren mag ze me geven. Anders zal het langzaam werken aan de opbouw zijn.

Citaat:
OK dan, anders geformuleerd : welke mannen en vrouwen waren op zijn minst van plan om te verwezenlijken wat jij zou wensen.
zie een van mijn eerste posts: Zamenhof, Lenin was goed op weg, de communards van 1871, Marx gaf een stevige bijdrage, James Connolly, Jef Van Extergem, uit onze eigen Meervoud kring uiteraard Antoon Roosens.

Citaat:
Is die er wel? Wat is een Waal?
Dat moeten zij zelf beslissen, maar goed, dit is interessant leesvoer:
http://over-de-waalse-taal.skynetblogs.be/


Citaat:
Kan dat? Zal Wallonië niet onmiddellijk na de splitsing de pijnlijke gevolgen voelen?
Wij hebben al een Vlaams-Waals samenwerkingspact voorgesteld: de transfers blijven nog enkele jaren doorgaan, op voorwaarde dat de Waalse regering deze gebruikt om structurele investeringen te doen.

Citaat:
Voor de rest : met welke bewegingen in het buitenland heeft u allemaal contacten?
ik persoonlijk? Vooral de Esperantobewegingen. Qua beweging hebben we veel contacten met de kringen rond Batasuna, ERC, Emgann, Sinn Fein, al wat links-nationaal is eigenlijk.

Citaat:
En daaraan gerelateerd : welke talen spreekt u allemaal (naast Esperanto ?)
nederlands, vrt-vlaams, aantwaarps, engels, frans, vanaf volgend jaar ook een beetje euskara en hopelijk daarna elk jaar nog een.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:44   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Kim heeft Pelgrim als haar opvolger gekozen als forummer van de week. Hiermee heeft Kim de fairplay gehanteerd om niemand uit je eigen strekking te kiezen. Kim is radicaal voor Belgie en Pelgrim is radikaal voor Vlaanderen, Kim is liberaal en Pelgrim is volkscommunistisch, een groter verschil kon er bijna niet zijn.
Nog eeen laatste woordje, op dit forum gelden dezelfde regels als de fora met de 'echte' politiekers, dus niet spammen of beledigen.
Veel succes Pelgrim.
Ik heb nochtans nog geen 1 VBer gezien,en zij maken toch duidelijk de meerderheid op dit forum uit,bij deze twijfel ik echt aan de eerlijkheid van vele op dit forum
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:45   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Pelgrim wat bedoel je met ik boycot de verkiezing, jij woont toch niet in B-H-V.
nope, maar ik ben wel solidair.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 10:32   #48
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
succes ermee, is al wat ik kan zeggen alle kleine beetjes helpen, hoe meer er losgeweekt wordt hoe beter. Slaagkansen op korte termijn: nihil. Je beukt niet zomaar in op de gevestigde politiek, ongeacht of die gevestigden in de oppositie of de meerderheid zitten. Dé grootste macht van dit land zijn namelijk de media. En ik ben Vrij Vlaanderen nog nergens tegengekomen behalve hier.
Slaagkansen op lange termijn: zoals ik al zei, alle beetjes helpen.
Ja dat is ook redelijk logisch!
We moeten pas in 2009 er staan hé. En deze verkiezingen moeten er eerst van tussenuit.
Bedankt voor je antwoord!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 11:30   #49
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb nochtans nog geen 1 VBer gezien,en zij maken toch duidelijk de meerderheid op dit forum uit,bij deze twijfel ik echt aan de eerlijkheid van vele op dit forum
Zeg, er zullen nog VB'ers genoeg aan bod komen hoor, er zijn nog maar 4 mensen de revue gepasseerd...

Die eeuwige slachtofferrol begint me overigens echt wel ferm de keel uit te hangen, overal zie jij complotten en discriminatie in.

Wat doe je hier eigenlijk nog?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 11:41   #50
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Poetin heeft gelijk, voor de modale Rus bleek de val van de USSR een ramp. Maar da's dan weer relatief, want superslecht is ook slechter dan slecht, maar dat maakt gewoon slecht niet goed. De staatsbureaucratie van de USSR is evenmin een lichtend voorbeeld, maar het bood voor velen nog enige houvast die ze nu niet meer hebben.
Maar vindt u het langs de andere kant niet goed dat de Baltische staten, de Georgiërs, de Oekraïners,... hun eigen staat hebben gekregen?



Citaat:
Wij hebben al een Vlaams-Waals samenwerkingspact voorgesteld: de transfers blijven nog enkele jaren doorgaan, op voorwaarde dat de Waalse regering deze gebruikt om structurele investeringen te doen.
En wat vindt u van het argument van sommigen dat Vlaanderen gewoon bergen schulden heeft bij Wallonië?
Citaat:

ik persoonlijk? Vooral de Esperantobewegingen. Qua beweging hebben we veel contacten met de kringen rond Batasuna, ERC, Emgann, Sinn Fein, al wat links-nationaal is eigenlijk.
Kent u soms fora waar deze mensen met mekaar praten hierover?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 11:50   #51
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb nochtans nog geen 1 VBer gezien,en zij maken toch duidelijk de meerderheid op dit forum uit,bij deze twijfel ik echt aan de eerlijkheid van vele op dit forum
Iemand die dolgraag Forummer van de week zou zijn heeft hier gesproken !
"De man in de straat", "de eerlijke, maar harde kritieker van de politieker".

Pelgrim : doe mij en iedereen een plezier en nomineer hem voor de volgende week !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 12:14   #52
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

In de eerste plaats sorry voor mijn ontijdige verdwijning gisterenavond - ik had bepaalde pillen niet genomen & kreeg het tamelijk venauwd in het te kleine lokaal dat succesvoil volgelopen was voor de hoogst interessante uiteenzetting over "Amikumu" .. ik ben overigens lid van dat forum, maar nu ik besef dat om er volledig gebruik van te kunnen maken niet onaanzienlijke bedragen moeten neergeteld worden, krijg ik wat twijfels...

Ben je nu een overtuigd "federalist" geworden of was je dat altijd al ?
Ik kan me jouw "Utopia" redelijk goed voorstellen ; een aangename plek waar het goed toeven is. Ongelukkig genoeg zullen er altijd "burenruzies" en "breekpuntgeschillen" blijven. Er is het probleem van de miksado - mensen
hebben de onweerstaanbare neiging cultureel te "shoppen" of zijn zo zelfs bepaald - verschillende paspoorten, verschillende tijdelijke verblijfsplaatsen
een beetje overal op de wereld doen een etnische basis voor een federalisme vervagen en nopen ons tot een meer pragmatische benadering.

Het is de verdienste van de EU om de barrières tussen de volkeren van dit continent scherp te stellen ; de gevestigde economische belangen doen alles eraan om die barrières te verdoezelen of ze te bedekken onder een ongebreideld economisch optimisme.... stel je voor : een Bulgaar van etnisch turkse afkomst als president van een federale Superstaat EU ! Stel je die superstaat EU bovendien voor als een bondstaat van min of meer "volksdemocratieën" deelstaten zoals Baskenland, Vlaanderen, Friesland, Wales enz.. Waar het kapitalisme zodanig aan banden ligt dat het niet alleen democratisch en ecologisch is, maar de verloning bovendien rechtvaardig zodat er geen onzinnige toplonen betaald worden...

Dat is een volkomen onrealistische "Utopie".. De meer realistische is nl. de
uitvinding van Gorbie : de BRIC landen (Brazilië, Rusland, India en China)
die inmiddels meer BNP genereren dan de USA en de EU samen. Indien ze elkaar vinden vormen ze een mooie "anti-westerse wereldalliantie" die de nationalistische en pattriottische verdeelde "Anti-utopie" waarin we leven netjes zullen opdelen.

Tot op heden kon de geest van de democratie altijd het uiteindelijk doorslaan van de balans naar een versterking en een bevestiging het recht van een individu om naar geluk te streven doen overhellen, maar de tegenstand is zwaar.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 12:45   #53
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Pelgrim ,waarom geen gewone man in de straat,zijn wij minderwaardig (ook aan Kim gesteld)
In welke mate zijn lombas, Kim en Pelgrim geen gewone mensen?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 26 mei 2007 om 12:45.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 13:31   #54
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In welke mate zijn lombas, Kim en Pelgrim geen gewone mensen?
Ik denk (hoop) niet dat er gewone mensen zijn.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 17:48   #55
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Drie woorden(letterlijk) over jezelf?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 19:01   #56
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Pelgrim, wat vindt u van de Waalse separatistische (rattachistische ) partijen? Zoals France?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=38 Hier kwamen ze al ter spraken, en quote ik hun uitspraken over Voeren, Brussel en de Oostkantons.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 20:08   #57
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Wie ga je aanduiden als volgende forummer van de week?

duveltjes382, Metternich (ik ben zeker dat duveltje382 een hevige fan van mij is), baseballpolitieker of nog iemand anders?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 26 mei 2007 om 20:08.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 22:10   #58
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Gun het me enkel dit nog te zeggen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Nee hoor, je hebt groot gelijk. Je moet lid van onze secret society zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
We zullen zien wie de volgende is. Gij of Jaani, volgens mij.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 mei 2007 om 22:11.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 04:03   #59
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Tijdens mijn pauzes tussen mijn nachtelijke blokperiodes kwam ik opeens op volgende vraag voor jou:

Je bent dan wel iemand die een marxistische visie op volk & staat hebt, maar hoe sta je als volksnationalist tegenover de sociale stratificatie?

Geloof jij volledig de marxistische visie dat sociale stratificatie gebeurt op basis van de positionering in de productieverhouding? Of ben je eerder iemand als Weber die stelt dat sociale stratificatie een kwestie is van al dan niet samenvallen van "het economisch criterium", het "criterium van sociaal prestige" en/of "het criterium van de politieke macht"?

Of heb ik gewoon een verkeerde visie op de marxistische visie?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 07:23   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Wel, ook een vraagje :
Wat verkies je : een centrumrechts gematigd liberaal ONAFHANKELIJK Vlaanderen of een perfect met jouw maatstaven overeenkomend links / collectivistisch / marxistisch BELGIE?

Antwoord en draai niet rond de pot ajb.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be