Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2023, 09:07   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Bewoners verzetten zich tegen komst bos Wevelgem

Je houdt het niet voor mogelijk, maar deze bewoners zijn blijkbaar tegen de komst van een bos dat grenst aan hun achtertuin. Want ze vrezen dan hun huizen gaan scheuren (?) en hun uitzicht weg is.

Ze hebben blijkbaar liever een paar keer per jaar een vlaag bestrijdingsmiddelen over hun tuin.

Only in Belgium. "Arme" mensen toch.

https://www.hln.be/wevelgem/nieuw-bo...uren~a317a9d9/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 09:49   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Toch geen probleem ? Breek gewoon die mensen hun lintbebouwing af en verplicht ze in woonkern te gaan wonen. Iedereen blij. Ik, jij, Parkpunt, de eekhoorns en de bewoners vermoedelijk ook want ze hoeven niet de hele dag op een bos te kijken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 15:36   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

En ik onlangs een aangrenzend bos en wei gekocht en nog extra beplant, zoveel mogelijk puur natuur gelaten. Heeft me alvast minstens 20k gekost (zonder eigen werk, maar dat was ook plezant werk)

Een kleine 3 meter schuine corridor het ik open gelaten zodat ik kilometers vrij zicht heb vanaf het terras, ook in de late lente-zomer-herfst als alles groen staat.
(in de winter -en nu nog- kan ik er natuurlijk los door kijken op ~20% na)

Prachtig, zelfs de kat gaat elke dag mee wandelen naar een rustplek in het bosje. Betere lucht en schaduw op de heetste dagen.

De grootste fout die mensen kunnen maken in hun tuin is geen (hoge) bomen en-of struiken te hebben.

En als ik 100%-ongehinderd 180° zicht wil hebben neem ik mijn stoelgerief 10 meter verder mee en zet me aan de bosrand, picknicken in je eigen bos of weide tussen de wilde bloemen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 maart 2023 om 15:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 15:51   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je houdt het niet voor mogelijk, maar deze bewoners zijn blijkbaar tegen de komst van een bos dat grenst aan hun achtertuin. Want ze vrezen dan hun huizen gaan scheuren (?) en hun uitzicht weg is.

Ze hebben blijkbaar liever een paar keer per jaar een vlaag bestrijdingsmiddelen over hun tuin.

Only in Belgium. "Arme" mensen toch.

https://www.hln.be/wevelgem/nieuw-bo...uren~a317a9d9/
Als hun huizen daardoor gaan scheuren dan zegt dat veel over de “kwaliteit” van die huizen. Dan is er nog dat andere “pijnlijke” probleem, namelijk dat in de herfst de wind dode bladeren op hun gazon kan blazen. Erg hoor !
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 15:58   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Die mensen verdienen stampen. Weet ge wat, we maken van die akker een tentenkamp voor de opvang van mensen die een papierke " gelieve het land te verlaten" hebben. En we gebruiken alleen van die lage pop up tentjes, die niet hoger zijn dan het normale akkergewas in Vlaanderen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 16:13   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Ze gaan er wel een Natuurgebied van maken. Hopelijk breekt dat de omwonenden later niet zuur op.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 16:14   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik begrijp wel dat een mooi uitzicht over een vallei gewaardeerd kan worden.

Zou daar geen mouw aan aangepast kunnen worden?
Nu, uiteindelijk heb je geen absolute rechten over de eigendom van je buren. Dus dan moet het gemeenschapsbelang primeren.

Stel dat je een appartement gekocht hebt op langs een waterpartij. Als de gemeente dan plots beslist om bomen vlak voor je ramen te planten ... gedaan met naar de bootjes te kijken vanaf het botten van de bomen, tot aan het vallen van het blad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 14:49   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Ik woon in een buurgemeente en ken de situatie daar in Wevelgem(de hoofdgemeente van de fusie) ook vrij goed ,al is het maar omdat ik daar regelmatig wel wat fiets....

Deze extreem dichtbevolkte ,structureel nogal lineaire-,en bouw- en verkeerskundig grondig vernielde gemeente kan best wel wat extra openbaar groen gebruiken,en de nog overblijvende leiekanten zijn in de praktijk best wel logische plaatsen daarvoor....Het zou een mooie verder aanvulling zijn op de,nog steeds schitterende strook langsheen de Leie tussen Menen en Kortrijk.Want het uitzicht vanaf het Leiejaagpad naar de woonkakefonie trekt op niet veel.Passanten hebben ook "rechten"...

Verder is ook in Wevelgem al een deel Leiekant dicht beplant met industrie,met bijgaand verkeersinfarct.Maar dat is blijkbaar OK.

Kijk gewoon op de foto,het gaat om babyboom die alles "hun tijd" nog wil laten duren...

Laatst gewijzigd door kelt : 31 maart 2023 om 14:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2023, 20:29   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik heb enkele jaren een makakkenfamilie gehad als buren. Die hadden in hun tuin - hou U vast - plastieken gras gelegd, en een mooi tuinsalon.

Mijn tuin heeft veel hoge bomen die ettelijke tientallen jaren oud zijn, veel bamboe, kortom ik heb een klein oerwoud.

En die kopvod die maakte van haar neus als er, als het waaide, bladeren van mijn bomen op haar kunstgras vielen.

Ondertussen is die makakkenfamilie daar weg, en is er een sympathieke volk-van-hier familie gekomen, die het groen dat wij hebben kan apprecieren en we verstaan ons daar goed mee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2023 om 20:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 08:41   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb enkele jaren een makakkenfamilie gehad als buren. Die hadden in hun tuin - hou U vast - plastieken gras gelegd, en een mooi tuinsalon.

Mijn tuin heeft veel hoge bomen die ettelijke tientallen jaren oud zijn, veel bamboe, kortom ik heb een klein oerwoud.

En die kopvod die maakte van haar neus als er, als het waaide, bladeren van mijn bomen op haar kunstgras vielen.

Ondertussen is die makakkenfamilie daar weg, en is er een sympathieke volk-van-hier familie gekomen, die het groen dat wij hebben kan appreciëren en we verstaan ons daar goed mee.
Je hebt geluk dat je niet in Brugge bij de West-Vlaamse boertjes woont;

https://www.hln.be/brugge/moet-bomen....google.com%2F

Los daarvan hebben doorgaans laag opgeleide allochtonen inderdaad totaal geen affiniteit en respect voor natuur. Dat komt door een gebrek aan kennis en ook omdat ze gewoon een paar decennia achterlopen. Dat merk je ook bij de verkeersproblematiek in bepaalde Brusselse wijken waar men zelfs zijn eigen STOP beleid niet kan implementeren.

Bamboe is overigens absoluut te vermijden in een tuin daar het woekert en het zowat overal tussen groeit.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 08:43   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik woon in een buurgemeente en ken de situatie daar in Wevelgem(de hoofdgemeente van de fusie) ook vrij goed ,al is het maar omdat ik daar regelmatig wel wat fiets....

Deze extreem dichtbevolkte ,structureel nogal lineaire-,en bouw- en verkeerskundig grondig vernielde gemeente kan best wel wat extra openbaar groen gebruiken,en de nog overblijvende leiekanten zijn in de praktijk best wel logische plaatsen daarvoor....Het zou een mooie verder aanvulling zijn op de,nog steeds schitterende strook langsheen de Leie tussen Menen en Kortrijk.Want het uitzicht vanaf het Leiejaagpad naar de woonkakefonie trekt op niet veel.Passanten hebben ook "rechten"...

Verder is ook in Wevelgem al een deel Leiekant dicht beplant met industrie,met bijgaand verkeersinfarct.Maar dat is blijkbaar OK.

Kijk gewoon op de foto,het gaat om babyboom die alles "hun tijd" nog wil laten duren...
Aan dat laatste dacht ik ook. In feite is dat een mooie meerwaarde voor die woningen, als de aangrenzende grond een bestendig natuurgebied wordt.
Als ik ook zie hoe diep die percelen zijn, zie ik niet in hoe ze hinder zouden kunnen hebben van bomen die lang nog niet volgroeid zullen zijn als zij zelf reeds lang tot stof zijn vergaan.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 23:30   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En als ik 100%-ongehinderd 180° zicht wil hebben neem ik mijn stoelgerief 10 meter verder mee en zet me aan de bosrand, picknicken in je eigen bos of weide tussen de wilde bloemen.
Wel opletten voor vogelpoep die plots uit de lucht kan vallen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 14:34   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Je houdt het niet voor mogelijk, maar deze bewoners zijn blijkbaar tegen de komst van een bos dat grenst aan hun achtertuin. Want ze vrezen dan hun huizen gaan scheuren (?) en hun uitzicht weg is.

Ze hebben blijkbaar liever een paar keer per jaar een vlaag bestrijdingsmiddelen over hun tuin.

Only in Belgium. "Arme" mensen toch.

https://www.hln.be/wevelgem/nieuw-bo...uren~a317a9d9/
Wel zeg, als een eigenaar niet eens meer zijn mening mag hebben en zeggen over een wijziging in zijn buurt (ongeacht of hij nu gelijk heeft of niet), of hij zal als "arm (van geest)" betiteld worden ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 15:20   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Blijft met joender fikken van onze landbouw af!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be