Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2012, 09:02   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard ‘Wat in Syrië gebeurt, is gruwelijker dan de Tweede Wereldoorlog’

Een uitgebreid artikel over de Arabische Lente ( meer goed nieuws dan slecht nieuws, zo blijkt ) en over de gruwelijke toestand in Syrië ( meer slecht nieuws dan goed nieuws ).

Lees zelf: een interview met diplomaat Koert Debeuf: ‘Wat in Syrië gebeurt, is gruwelijker dan de Tweede Wereldoorlog’ - (Knack Focus)


.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 12:38   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Gruwelijker dan WO2? Onwaarschijnlijk.

Waarschijnlijk is dit soort van grootspraak bedoeld voor het geweten te sussen en steun te krijgen voor de opdrijving van de oorlog in Syrië door het westen. Voorspelbare manipulaties. Veroveringsoorlogen door het westen moeten voorgesteld worden als humanitaire interventies in haar media. Dat is de norm. Media die dit ontmaskeren worden meer en meer gemondsnoerd. Het westen zou beter naar de verontrustende aantasting van de persvrijheid in eigen rangen kijken.

En geen draad waard want er is al een draad over Syrië, waarin dit artikel perfect past. Als iedereen van het forum een propagandamachine voor zijn gedachtengoed zou willen maken zouden er evenveel draden als berichten zijn en zou het forum op die wijze kapot gemaakt worden. Beter is de discussie te willen aangaan in plaats van de krantekoppenstrategie van de media op dit forum te introduceren.

Of zal ik ook eens voor elk artikel dat ik interessant vind een nieuwe draad beginnen openen?

Respect voor het forum aub.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 oktober 2012 om 12:40.
Johan Bollen is offline  
Oud 26 oktober 2012, 13:41   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Gruwelijker dan WO2? Onwaarschijnlijk.

Waarschijnlijk is dit soort van grootspraak bedoeld voor het geweten te sussen en steun te krijgen voor de opdrijving van de oorlog in Syrië door het westen. Voorspelbare manipulaties. Veroveringsoorlogen door het westen moeten voorgesteld worden als humanitaire interventies in haar media. Dat is de norm. Media die dit ontmaskeren worden meer en meer gemondsnoerd. Het westen zou beter naar de verontrustende aantasting van de persvrijheid in eigen rangen kijken.

En geen draad waard want er is al een draad over Syrië, waarin dit artikel perfect past. Als iedereen van het forum een propagandamachine voor zijn gedachtengoed zou willen maken zouden er evenveel draden als berichten zijn en zou het forum op die wijze kapot gemaakt worden. Beter is de discussie te willen aangaan in plaats van de krantekoppenstrategie van de media op dit forum te introduceren.

Of zal ik ook eens voor elk artikel dat ik interessant vind een nieuwe draad beginnen openen?

Respect voor het forum aub.
Als u het artikel zou hebben gelezen, dan had u er ook op kunnen reageren en er een normale discussie over beginnen.
Maar u heeft noch het artikel gelezen, noch een discussie begonnen. Gewoon uw platte herkauwde westencomplot slagzinnen neergepend - totaal naast de kwestie overigens. Maar dat zou u pas geweten hebben mocht u het stukje gelezen hebben.

Een draad met voorbedachte rade kapotmaken en tegelijk de anderen vragen om respect te hebben voor het forum? Laat me niet lachen.

Ga uw getrol op uw eigen draden uitbraken. Laat die van anderen open voor een normale discussie.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2012 om 13:42.
Antoon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 13:58   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De andere forumleden zijn zoals altijd vrij om te reageren op de inhoud, uiteraard.

Ik raadt u in ieder geval aan om dit artikel te lezen, het loont de moeite.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:33   #5
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

@ Antoon:
"Als u het artikel zou hebben gelezen, dan had u er ook op kunnen reageren en er een normale discussie over beginnen."

Zonder twijfel heb jij dit artikel grondig gelezen en overdacht.
Wat let je om dan nu te beginnen met een normale discussie over wat jij daar gelezen hebt.

Jij komt met het artikel aan dus jij kan de eerste aanzet geven. Doen!
Mahalingam is offline  
Oud 26 oktober 2012, 16:02   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Het is een pijnlijke illustratie van wat mensen elkaar aandoen.

Wat ik in het artikel mis is de wens van nogal wat Europeanen (waaronder mezelf)om niet meer in "open ended"militaire avonturen in verre- en dichte buitenlanden te gaan.Het risico is er nu eenmaal dat je verstrikt raakt en op den duur met de verkeerde dingen bezig bent of,erger nog,bondgenootschappen aangaat met een s*n of a b*tch.....enfin....de recente koloniale- en postkoloniale geschiedenis zeg maar...

Wat ik in het artikel ook mis,en naar aanleiding van een concrete vraag om militaire interventie, is waarom de "Arabische wereld",kolossaal bewapend,niet zelf ingrijpt.
Het moeten niet steeds de "bleeksmoelen van het Noorden",en zeker niet de Yanks zijn die,weeral,eens hun hand in andermans wespennest moeten steken.

Ja,dode kindekes zijn erg.....maar het zijn de eigen ouders die zelf aan moeten pakken...
waarom was die "Arabische Lente" ook al weer?

Israel?
Zowel de bevolking als de landoppervlakte zijn amper terug te vinden op een kaart van de regio.....In het geval van die Arabische Lente,of van de Syrische kwestie,heeft Israel er nu eens niks mee te maken...

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2012 om 16:02.
kelt is offline  
Oud 26 oktober 2012, 22:31   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
@ Antoon:
"Als u het artikel zou hebben gelezen, dan had u er ook op kunnen reageren en er een normale discussie over beginnen."

Zonder twijfel heb jij dit artikel grondig gelezen en overdacht.
Wat let je om dan nu te beginnen met een normale discussie over wat jij daar gelezen hebt.

Jij komt met het artikel aan dus jij kan de eerste aanzet geven. Doen!
Juist. Dat vergat ik vanwege het getrol.


Hetgeen mij hoopvol maakt bij het lezen van het artikel is dat volgens de auteur ervan de omwenteling in de meeste landen, inclusief Egypte, minder islamisering brengt dan we hier in het Westen denken. Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Betreffende Syrie, het is een van de grootste drama's die zich in de regio heeft afgespeeld sinds lange tijd. Een onvoorspelbare gruwel, allemaal begonnen met Assad die besliste om zijn betogende bevolking te bombarderen en af te slachten. Ik zou echt niet meer weten hoe dat te stoppen, de wereld had die gruwelijke dictator al maanden geleden moeten hebben afgezet. Het zou nu te weinig en te laat zijn, maar het blijft een prioriteit.
__________________
Antoon is offline  
Oud 27 oktober 2012, 11:52   #8
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Juist. Dat vergat ik vanwege het getrol.


Hetgeen mij hoopvol maakt bij het lezen van het artikel is dat volgens de auteur ervan de omwenteling in de meeste landen, inclusief Egypte, minder islamisering brengt dan we hier in het Westen denken. Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Betreffende Syrie, het is een van de grootste drama's die zich in de regio heeft afgespeeld sinds lange tijd. Een onvoorspelbare gruwel, allemaal begonnen met Assad die besliste om zijn betogende bevolking te bombarderen en af te slachten. Ik zou echt niet meer weten hoe dat te stoppen, de wereld had die gruwelijke dictator al maanden geleden moeten hebben afgezet. Het zou nu te weinig en te laat zijn, maar het blijft een prioriteit.
Ghaddafi bombardeerde ook zijn eigen bevolking.
Het eerste vliegtuig dat de NAVO daar neerhaalde was er één van de rebellen...
Het zou mensen tot nadenken moeten stemmen.
Sommigen althans...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 oktober 2012 om 11:53.
Nierika is offline  
Oud 17 november 2012, 09:34   #9
Figueroasre
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 november 2012
Berichten: 3
Standaard

Wat let je om dan nu te beginnen met een normale discussie over wat jij daar gelezen hebt.
__________________
buy cheap dvds says hello to all of TV fans!
Figueroasre is offline  
Oud 26 december 2012, 01:22   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De massamoord van de burgers die op een stukje brood wachtten bij een bakkerij is het zoveelste bewijs dat deze titel niet eens overdreven is.
__________________
Antoon is offline  
Oud 5 januari 2013, 09:00   #11
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een uitgebreid artikel over de Arabische Lente ( meer goed nieuws dan slecht nieuws, zo blijkt ) en over de gruwelijke toestand in Syrië ( meer slecht nieuws dan goed nieuws ).

Lees zelf: een interview met diplomaat Koert Debeuf: ‘Wat in Syrië gebeurt, is gruwelijker dan de Tweede Wereldoorlog’ - (Knack Focus)
.
Als ze echte democratie kunnen invoeren dan kan het positief uitdraaien maar daar vrees ik voor, In Iran wordt er ook gestemd maar is daarvoor nog geen democratie en Egypte gaat duidelijk dezelfde weg op.

Syrië kan zeker dezelfde weg op gaan als in WO2, als de rebellen winnen zullen daar miljoenen mensen afgeslacht worden. Het beste is een lijn trekken en het land splitsen, de oplossing voor veel problemen blijkbaar.
BonBon is offline  
Oud 5 januari 2013, 10:44   #12
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een uitgebreid artikel over de Arabische Lente ( meer goed nieuws dan slecht nieuws, zo blijkt ) en over de gruwelijke toestand in Syrië ( meer slecht nieuws dan goed nieuws ).

Lees zelf: een interview met diplomaat Koert Debeuf: ‘Wat in Syrië gebeurt, is gruwelijker dan de Tweede Wereldoorlog’ - (Knack Focus)


.
Gruwelijker dan WO2? Dus dat van die holocaust was een leugen?
-Jo- is offline  
Oud 5 januari 2013, 10:50   #13
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Gruwelijker dan WO2? Dus dat van die holocaust was een leugen?
jo.... ik denk niet dat die diplomaat de holocaust ontkent... hij geeft gewoon evenveel waarde aan dode joden zoals hij dat doet aan kapotte fabrieksbanden (waar hij ook niet over spreekt)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 9 januari 2013, 00:57   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als ze echte democratie kunnen invoeren dan kan het positief uitdraaien maar daar vrees ik voor, In Iran wordt er ook gestemd maar is daarvoor nog geen democratie en Egypte gaat duidelijk dezelfde weg op.

Syrië kan zeker dezelfde weg op gaan als in WO2, als de rebellen winnen zullen daar miljoenen mensen afgeslacht worden. Het beste is een lijn trekken en het land splitsen, de oplossing voor veel problemen blijkbaar.
Democratie en moslimlanden, dat lukt nergens. Het land splitsen? Met aan de ene kant de gruweldictator Assad en aan de andere kant een tulbangek? En dan hoopt u op vrede of wat?
__________________
Antoon is offline  
Oud 9 januari 2013, 09:24   #15
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

@ Antoontje,

Wees eens duidelijk vent.
Eerstens vind u de Syrische gruwel,erger dan de gruwel uit WOII.
En nu geeft u zelf aan dat democratie onmogelijk is in die zandbakken.
Wat is nu eigenlijk uw punt?
WIE verwijt u WAT?
Als er getrold word,bent u bij de besten.

ZION.
ZION is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be