Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2020, 20:04   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard Nieuwe Lockdown komt dichterbij

Zou het dan toch ? Dat wordt een echte ramp.

https://www.demorgen.be/nieuws/weten...r-na~b9d328a9/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 20:42   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Artikel van DM zit achter betaalmuur.
Nogmaals.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 20:46   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Artikel van DM zit achter betaalmuur.
Nogmaals.

Hier het voornaamste uit het artikel:

Dwingt het virus ons straks in een nieuwe lockdown? “Spanje nadert dat punt al”, zegt Molenberghs. “Ook de Fransen hebben de draaiboeken klaar. Als wij de curves niet onder controle krijgen, kan een tijdelijke lockdown ook hier de enige mogelijkheid zijn.”
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 20:49   #4
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Okè...

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 21:29   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Israel gaat opnieuw in lockdown
Als gevolg van het stijgend aantal coronabesmettingen wordt in Israël vanaf vrijdag opnieuw een lockdownregime van kracht.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 21:34   #6
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier het voornaamste uit het artikel:

Dwingt het virus ons straks in een nieuwe lockdown? “Spanje nadert dat punt al”, zegt Molenberghs. “Ook de Fransen hebben de draaiboeken klaar. Als wij de curves niet onder controle krijgen, kan een tijdelijke lockdown ook hier de enige mogelijkheid zijn.”
Geachte heer Vanhove

Hierbij wordt u vriendelijk gevraagd om deze Engelstalige rommel niet meer ruchtbaar te maken. het Vlaams Gewest zet jammer genoeg zijn deuren voor gelukszoekers wagenwijd open. Ondertussen leven hier meer dan "vier russen" en bovendien ook heel wat snollen uit het Oostblok (kurva).

Ernstig: het word voor u hoogtijd om andere bezigheden te zoeken. De Kroonziekte beheerst op ziekelijke wijze uw leven. Dit is allesbehalve gezond! Het hele opgeklopte Kroonverhaal hangt ons de keel uit. We zijn het spuugzat! Hou op met onrust te zaaien. Dit is nergens voor nodig. Wij willen verder met ons leven. Ben je ziekjes, wat goed mogelijk is want er bestaan duizenden verschillende ziekten, blijf dan thuis. Geniet vervolgens in de mate van het mogelijke van een dagje, weekje of twee weken ziekteverlof. Er zijn mensen die wel ernstig ziek geworden zijn (bv. uitgezaaide kreeftziekte ofte kanker) doordat zij niet tijdig de gewenste verzorging kregen omwille van deze dwaze afgrendeltoestand.
De vernederingen, belachelijke verplichtingen en de ontnomen vrijheden om de zogezegde Kroonziekte te vermijden zijn zinloos gebleken en hebben onwaarschijnlijk veel menselijk leed en landhuishoudkundige schade veroorzaakt. De schuldigen (roverheid, blauw gevaar, MVR en PVD) hiervoor dienen zwaar beboet te worden, de gevangenis ingestoken te worden of nog veel beter het land uitgezet te worden.
Het Turkmeense beleid inzake deze ziekte uit het bedorven Midden Koninkrijk (= Sina, China) is het gewenste beleid. In dit land is het verboden om ten eerste hierover te praten of te berichten en ten tweede mondvodden in het openbaar te dragen. Leve de Turkmenen!

Met mondvodwerende groet
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 21:42   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

18 september schuift men als datum al van in juli naar voren.
We zullen zien rondom die datum.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 22:57   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
18 september schuift men als datum al van in juli naar voren.
We zullen zien rondom die datum.
In Israël is het al van datte

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...down~af4df19b/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 23:17   #9
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

zeg fredje, zou je niet eens stoppen met het aanmaken van steedsdezelfde idiote threads? uw vorige waarin je een nieuwe lockdown aankondigt is nog maar 2 weken inactief.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=254677
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 23:27   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
zeg fredje, zou je niet eens stoppen met het aanmaken van steedsdezelfde idiote threads? uw vorige waarin je een nieuwe lockdown aankondigt is nog maar 2 weken inactief.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=254677
Ge moet U niet kwaad maken op Fredje wanneer wetenschappers iets aankondigen dat je niet aanstaat.

De bedoeling van een forum is om te reageren en eventueel uw mening te delen omtrent die mededeling aankondiging of beslissing. Maar bij gebrek aan argumenten gaan sommigen hier dan maar op de man spelen. Dit gezegd zijnde heeft Fredje geen invloed op wat er in de media verschijnt.

En ter verduidelijking het is niet Fredje die een nieuwe lockdown aankondigt mocht je dat nog niet hebben begrepen dan wel biostatisticus Geert Molenberghs.

Mocht ik van U zijn ik stuurde een mail naar die biostatisticus met de vraag te stoppen met idiote mededelingen te verkondigen.

Het staat u trouwens vrij om niet te reageren op een thread die in uw ogen idioot is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2020 om 23:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 23:38   #11
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het staat u trouwens vrij om niet te reageren op een thread die in uw ogen idioot is.
het staat mij ook vrij om u te vragen te stoppen met dit soort spam. je hebt je eigen corona doemthread al, jij en niemand anders heeft nood aan een 2e.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 23:41   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
het staat mij ook vrij om u te vragen te stoppen met dit soort spam. je hebt je eigen corona doemthread al, jij en niemand anders heeft nood aan een 2e.
Spam ?? Tot mijn spijt ga ik niet ingaan op uw vraag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 september 2020 om 23:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 03:40   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Artikel van DM zit achter betaalmuur.
Nogmaals.
Ik heb gemerkt dat als je javascript uitschakelt, je door die muur heen kan.
Ik gebruik NoScript plugin in firefox, maar er zijn andere middelen ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 03:52   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Wat de inhoud betreft, ja, de waanzin is niet in te schatten. Ik weet dus niet wat ze nog gaan doen, maar nu zou toch duidelijk moeten zijn dat lockdowns niet werken. Als ze al iets doen is het een nieuwe golf voorbereiden he.

Maar goed, we hebben dat allemaal al gezien van de Spaanse griep. Het is een quasi-identieke herhaling (op besmettingsvlak).

Welke het echte niveau van groepsimmuniteit is die deze mop zal stoppen is niet gekend, het enige dat we weten is dat we dat vroeg of laat zullen bereiken.

De vraag blijft tenslotte wat het aantal besmettingen deed dalen in juni-juli, als er nog zoveel potentieel was.

Ik begrijp die zotten niet in dat artikel: wat zouden ze hopen te bekomen met een nieuwe lockdown ? Of zouden ze er een willen tot de zomer van volgend jaar ?

Ik zou wel een korte lockdown kunnen begrijpen als men voorspelt dat de ziekenhuizen uitpuilen binnen 3 weken, omdat ze al aan 50% van hun capaciteit zitten of zo. Maar dat zou dan toch de enige reden zijn. Op "besmettingen" kan je je niet baseren tenzij je een heel duidelijke relatie "ziekenhuisbelasting/besmettingen" hebt die zodanig goed gekend is, dat je de besmettingen als een zekere voorspeller kan gebruiken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2020 om 03:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 07:19   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat de inhoud betreft, ja, de waanzin is niet in te schatten. Ik weet dus niet wat ze nog gaan doen, maar nu zou toch duidelijk moeten zijn dat lockdowns niet werken. Als ze al iets doen is het een nieuwe golf voorbereiden he.

Maar goed, we hebben dat allemaal al gezien van de Spaanse griep. Het is een quasi-identieke herhaling (op besmettingsvlak).

Welke het echte niveau van groepsimmuniteit is die deze mop zal stoppen is niet gekend, het enige dat we weten is dat we dat vroeg of laat zullen bereiken.

De vraag blijft tenslotte wat het aantal besmettingen deed dalen in juni-juli, als er nog zoveel potentieel was.

Ik begrijp die zotten niet in dat artikel: wat zouden ze hopen te bekomen met een nieuwe lockdown ? Of zouden ze er een willen tot de zomer van volgend jaar ?

Ik zou wel een korte lockdown kunnen begrijpen als men voorspelt dat de ziekenhuizen uitpuilen binnen 3 weken, omdat ze al aan 50% van hun capaciteit zitten of zo. Maar dat zou dan toch de enige reden zijn. Op "besmettingen" kan je je niet baseren tenzij je een heel duidelijke relatie "ziekenhuisbelasting/besmettingen" hebt die zodanig goed gekend is, dat je de besmettingen als een zekere voorspeller kan gebruiken.
Dat is de indruk die ook ik krijg. Ik begin meer en meer jouw mening te delen zijnde dat er eigenlijk niet veel aan tegen te houden valt. Sluit iedereen op en van wanneer je loslaat herbegin je van nul.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:08   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is de indruk die ook ik krijg. Ik begin meer en meer jouw mening te delen zijnde dat er eigenlijk niet veel aan tegen te houden valt. Sluit iedereen op en van wanneer je loslaat herbegin je van nul.
Voila. Het punt is dat dat wiskundig reeds aangegeven was van in 't begin, exact door diezelfde modellen die ze gebruikten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:38   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Het zou me wel goed uitkomen. Ik heb nog heel veel werk in de tuin...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:43   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

https://l.facebook.com/l.php?u=https...O60apiV6PVm1ms
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:47   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
"Volgens het nieuwe regime mogen in vrije lucht tot twintig mensen bijeenkomen. Binnenskamers zijn bijeenkomsten met maximaal tien mensen toegestaan."


'lockdown'...

Op die manier zijn we hier in België zelfs nooit uit lockdown geweest.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:55   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat de inhoud betreft, ja, de waanzin is niet in te schatten. Ik weet dus niet wat ze nog gaan doen, maar nu zou toch duidelijk moeten zijn dat lockdowns niet werken. Als ze al iets doen is het een nieuwe golf voorbereiden he.

Maar goed, we hebben dat allemaal al gezien van de Spaanse griep. Het is een quasi-identieke herhaling (op besmettingsvlak).

Welke het echte niveau van groepsimmuniteit is die deze mop zal stoppen is niet gekend, het enige dat we weten is dat we dat vroeg of laat zullen bereiken.

De vraag blijft tenslotte wat het aantal besmettingen deed dalen in juni-juli, als er nog zoveel potentieel was.

Ik begrijp die zotten niet in dat artikel: wat zouden ze hopen te bekomen met een nieuwe lockdown ? Of zouden ze er een willen tot de zomer van volgend jaar ?

Ik zou wel een korte lockdown kunnen begrijpen als men voorspelt dat de ziekenhuizen uitpuilen binnen 3 weken, omdat ze al aan 50% van hun capaciteit zitten of zo. Maar dat zou dan toch de enige reden zijn. Op "besmettingen" kan je je niet baseren tenzij je een heel duidelijke relatie "ziekenhuisbelasting/besmettingen" hebt die zodanig goed gekend is, dat je de besmettingen als een zekere voorspeller kan gebruiken.
hier spreek je jezelf toch tegen? een lockdown helpt om de ziekenhuizen niet te laten uitpuilen, dat zeg jij toch in je laatste paragraaf?

Vraag is dan toch gewoon wanneer je die lockdown laat ingaan en hoe lang?

Ik ga er vanuit dat we niet naar een nieuwe lockdown zullen gaan, toch niet zoals we er al 1 gehad hebben maar dat alles terug strenger zal worden. Geen publiek meer bij sportevenementen, terug over telewerken verplicht, terug alleen winkelen (alhoewel dat dit onzin is), strenger optreden tegen feestjes die nu overal aan de gang zijn.

Maar als ultiem wapen, als het terug dreigt te ontsporen, een korte lockdown kan verhelpen dat er mensen in of buiten de ziekenhuizen sterven omdat die ziekenhuizen de toevloed niet aankunnen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be