Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2020, 18:36   #41
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De overheid heeft dat recht wel, maar de ballen niet. Ze zijn simpelweg trekpopjes. Het enige wat Jan Modaal mag is werken, consumeren en vooral te lang genieten van een pensioen.
Dat begrijp ik niet; ze doen waar ze recht op hebben, namelijk al onze vrijheden afnemen, of ze doen het niet, want het zijn trekpopjes?

Wat is Uw standpunt nu eigenlijk?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:38   #42
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Stadsgenoten die in Italië of Frankrijk zaten liepen minder risico op besmetting dan wie in Antwerpen bleef.

Die gesloten grenzengedachte slaat nergens op eens het virus verspreid is.
Dus omdat je zelf in een rode zone zit wil dat zeggen dat je doodleuk anderen mag gaan besmetten?
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:38   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Stadsgenoten die in Italië of Frankrijk zaten liepen minder risico op besmetting dan wie in Antwerpen bleef.

Die gesloten grenzengedachte slaat nergens op eens het virus verspreid is.
De uitbraak in Antwerpen is er gekomen halfweg juli, dus nadat toeristische reizen doorheen Europa mogelijk waren.

Halfweg juni was er geen enkel probleem in Antwerpen, het is zo duidelijk dat het virus sinds begin juli geïmporteerd is geweest door feestende jongeren in Spanje, Portugal enzo...

Ook vreemdelingen konden vanuit Noord-Afrika ook weer gemakkelijk Europa binnenkomen en het virus meebrengen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 september 2020 om 18:39.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:39   #44
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Dus omdat je zelf in een rode zone zit wil dat zeggen dat je doodleuk anderen mag gaan besmetten?
sinds wanneer is "de natuur" verboden?
ik verbeter me; sinds maart is de natuurlijke situatie, waarin bacteriën, virussen en schimmels zich verspreiden, door inter-menselijk contact, verboden.
IHRE PAPIEREN BITTE!
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 september 2020 om 18:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:39   #45
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet; ze doen waar ze recht op hebben, namelijk al onze vrijheden afnemen, of ze doen het niet, want het zijn trekpopjes?

Wat is Uw standpunt nu eigenlijk?
Mijn standpunt? Uw gezond verstand gebruiken en rekening houden met uw medemens.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:41   #46
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
sinds wanneer is "de natuur" verboden?
Vraag dat eens aan zij die op skivakantie gingen dit voorjaar en de eerste golf mee tot stand brachten? Volgens De Blob was er geen reden om hen in quarantaine te plaatsen.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:41   #47
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Mijn standpunt? Uw gezond verstand gebruiken en rekening houden met uw medemens.
Dus, ik mag van u niet meer buiten komen, en dat betekent dat u rekening houdt met mij?

Zie ik de logica niet van in.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:42   #48
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Dus omdat je zelf in een rode zone zit wil dat zeggen dat je doodleuk anderen mag gaan besmetten?
We mochten binnen België ons ook verplaatsen. Truienaars trouwens ook toen het daar in maart uit de klauwen liep.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:42   #49
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Vraag dat eens aan zij die op skivakantie gingen dit voorjaar en de eerste golf mee tot stand brachten? Volgens De Blob was er geen reden om hen in quarantaine te plaatsen.
Geen antwoord op mijn vraag.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:43   #50
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Elk jaar begint in september het verkoudheidseizoen waarbij gewone virussen zich makkelijk kunnen verspreiden.

We zijn september begonnen met een veel te hoge besmettingsgraad van corona en het is dan ook heel logisch dat de boel nu explodeert.

Het ziet er echt niet goed uit voor de komende weken en voor één keer heeft Marc Van Ranst gelijk.

De schuld ligt niet alleen bij onze regeringen maar ook bij de Europese Unie. Ik herinner mij nog goed dat Merkel -wir schaffen das- in juni pleitte om alle grenzen open te gooien en dat ook gekregen heeft.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:43   #51
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We mochten binnen België ons ook verplaatsen. Truienaars trouwens ook toen het daar in maart uit de klauwen liep.
Inderdaad een goeie opmerking. Dat had men beter niet gedaan. Langs de andere kant kwamen de hoge besmettingen in die regio mede door mensen die hoognodig hun geboorteland wilden bezoeken.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:44   #52
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Elk jaar begint in september het verkoudheidseizoen waarbij gewone virussen zich makkelijk kunnen verspreiden.

We zijn september begonnen met een veel te hoge besmettingsgraad van corona en het is dan ook heel logisch dat de boel nu explodeert.

Het ziet er echt niet goed uit voor de komende weken en voor één keer heeft Marc Van Ranst gelijk.

De schuld ligt niet alleen bij onze regeringen maar ook bij de Europese Unie. Ik herinner mij nog goed dat Merkel -wir schaffen das- in juni pleitte om alle grenzen open te gooien en dat ook gekregen heeft.
Doodsangst?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:45   #53
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Elk jaar begint in september het verkoudheidseizoen waarbij gewone virussen zich makkelijk kunnen verspreiden.

We zijn september begonnen met een veel te hoge besmettingsgraad van corona en het is dan ook heel logisch dat de boel nu explodeert.

Het ziet er echt niet goed uit voor de komende weken en voor één keer heeft Marc Van Ranst gelijk.

De schuld ligt niet alleen bij onze regeringen maar ook bij de Europese Unie. Ik herinner mij nog goed dat Merkel -wir schaffen das- in juni pleitte om alle grenzen open te gooien en dat ook gekregen heeft.
Inderdaad. Iedereen met minstens 2 hersencellen zag dat ook al aankomen toen men de versoepelingen aankondigde eind Juni. Had ik er geld op kunnen verwedden, dan was ik nu steenrijk.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:46   #54
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Inderdaad. Iedereen met minstens 2 hersencellen zag dat ook al aankomen toen men de versoepelingen aankondigde eind Juni. Had ik er geld op kunnen verwedden, dan was ik nu steenrijk.
of dood door een blikseminslag. De kans dat je van deze ziekte dood zou gaan is vergelijkbaar.

Dus, vanaf nu reizen naar een streek waar men onweer verwacht; VERBOTEN!
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:48   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De uitbraak in Antwerpen is er gekomen halfweg juli, dus nadat toeristische reizen doorheen Europa mogelijk waren.

Halfweg juni was er geen enkel probleem in Antwerpen, het is zo duidelijk dat het virus sinds begin juli geïmporteerd is geweest door feestende jongeren in Spanje, Portugal enzo...

Ook vreemdelingen konden vanuit Noord-Afrika ook weer gemakkelijk Europa binnenkomen en het virus meebrengen.
Je moet dit eens lezen. Ik weet uiteraard niet of het allemaal waarheid is maar ik begin ernstige twijfels te hebben over alles.
Zouden we eigenlijk nog moeten aannemen dat dit een natuurlijk virus is ? Daar heb ik en meer en meer mensen ook onze twijfels over.

Deze meisjes hebben daar amper iets gedaan....wat gefietst .....en zich braafjes aan de regels gehouden.

Ik zie de halve voetbal ploeg van PSG positief testen en ikzie die 8 dagen later een potje vechten op het veld.

Het gaat echt allemaal mijn petje te boven

https://www.hln.be/in-de-buurt/wareg...eest~ae622049/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:50   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is ook schandalig dat zoveel onverantwoordelijke mensen meteen op reis geweest zijn naar het buitenland en zeker naar drukke toeristische bestemmingen. Iedereen had deze zomer gewoon in eigen streek moeten blijven en drukke plaatsen moeten vermijden.
Ja maar dan had je de ‘economisten’ over je heen gekregen. Het is hier altijd wat.
Voor de ene is het veel te streng.
Voor de andere moet het veel strenger.

Nederland heeft het trouwens ook vlaggen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200916_96133121
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:50   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Elk jaar begint in september het verkoudheidseizoen waarbij gewone virussen zich makkelijk kunnen verspreiden.

We zijn september begonnen met een veel te hoge besmettingsgraad van corona en het is dan ook heel logisch dat de boel nu explodeert.

Het ziet er echt niet goed uit voor de komende weken en voor één keer heeft Marc Van Ranst gelijk.

De schuld ligt niet alleen bij onze regeringen maar ook bij de Europese Unie. Ik herinner mij nog goed dat Merkel -wir schaffen das- in juni pleitte om alle grenzen open te gooien en dat ook gekregen heeft.
Ik begrijp waar u heen wil echter dat is een andere discussie.

Feit is dat wij Europeanen het een pak meer zitten hebben dan het Afrikaanse continent.

Het zijn eerder wij die de Afrikanen gaan besmetten als omgekeerd.

Een kat is een kat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2020 om 18:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:51   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat de inhoud betreft, ja, de waanzin is niet in te schatten. Ik weet dus niet wat ze nog gaan doen, maar nu zou toch duidelijk moeten zijn dat lockdowns niet werken. Als ze al iets doen is het een nieuwe golf voorbereiden he.
Ze kunnen moeilijk zeggen dat alles wat ze tot nbu gedaan hebben zinloos was

Citaat:
Maar goed, we hebben dat allemaal al gezien van de Spaanse griep. Het is een quasi-identieke herhaling (op besmettingsvlak).

Welke het echte niveau van groepsimmuniteit is die deze mop zal stoppen is niet gekend, het enige dat we weten is dat we dat vroeg of laat zullen bereiken.

De vraag blijft tenslotte wat het aantal besmettingen deed dalen in juni-juli, als er nog zoveel potentieel was.
Is het aantal besmettingen toen echt gedaald, of waren de manieren, de plaatsen en personen die toen getest werden bepalend voor de uitslag?

Als je weet dat in de periode eind mei, begin juni in de eerste plaats enkel risicogroepen werden getest.
Met andere woorden, de 95% overlevenden uit de WZC en hun verzorgend en verplegend personeel, mensen die dus al vanaf begin maart in de grootste besmettingshaarden verbleven, zonder enige bescherming.

Pas midden juli is men ook buiten de WZC actief beginnen testen.
Men is toen dus pas onder de bevolking gaan testen.
Dit terwijl men weet dat reeds vanaf de krokusvakantie het virus in het land is en zich onder de bevolking bevind.
Het mocht daar vrij rondzwerven tot midden juli.
Men had immers genoeg zwaar zieken en doden in maart, april en begin mei om te roepen dat de maatregelen gerechtvaardigd waren en zijn.
In juli jon men het gaan rechtvaardigen om massaal onder de bevolking te gaan testen, ook al waren er bijna geen ziekenhuisopnames en doden meer.
Men begon preventie te testen.
En daar komen de stijgingen in de besmettingsaantal van, niet van de testen wege ziekte of vertoon van syntomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:53   #59
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
of dood door een blikseminslag. De kans dat je van deze ziekte dood zou gaan is vergelijkbaar.

Dus, vanaf nu reizen naar een streek waar men onweer verwacht; VERBOTEN!

Ga dan naar een rode zone. Maar blijf daar dan AUB...
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2020, 18:53   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dan had je de ‘economisten’ over je heen gekregen. Het is hier altijd wat.
Voor de ene is het veel te streng.
Voor de andere moet het veel strenger.

Nederland heeft het trouwens ook vlaggen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200916_96133121
De meeste mensen hebben daar ook alleen maar in hun vakantiehuisje gezeten en wat gaan wandelen op de dijk en op een terras in open lucht een sangria gaan drinken.
Trouwens er waren in juli niet meer problemen in de meeste landen als hier op gebied van besmettingen ...integendeel Griekenland en vele delen van Italië en Frankrijk zelfs minder als hier.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2020 om 18:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be