Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Moet katholiek onderwijs in Vlaanderen 'echt katholiek' zijn?
Mijn kinderen gaan naar katholieke school, maar ik vind van niet. 2 20,00%
Mijn kinderen gaan naar katholieke school, en het moet echt katholiek zijn. 5 50,00%
Mijn kinderen gaan naar staatsschool, maar katholiek moet katholiek zijn 0 0%
Mijn kinderen gaan naar staatsschool, maar katholieken moeten niet overdrijven. 3 30,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2014, 11:02   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moeten? Neen, mogen. Er is in dit land immers vrijheid van onderwijs en vrijheid van vereniging, twee basispeilers die ervoor zorgen dat de overheid geen monopolie heeft op het onderwijs. En dat is maar goed ook, daar dit aansluit op de vrijheid van godsdienst, geweten.

af en toe moet het eens gebeuren ...

Maar terzake,
nu heeft godsdienst (voor zover nog het katholiek onderwijs katholiek is natuurlijk, een vorm van monopolie op het onderwijs. Niet direct een garantie voor diverse grondwettelijk vrijheden die onze maatschappij ons daarmee zou willen waarborgen.

Afijn, de realiteit is, zo lijkt me:
- dat kalotenscholen hun katholieke greep verliezen door diverse factoren
- dat de maatschappij laïstischer wordt

tegenover
- het machtsorgaan 'de kerk' dit krampachtig wil tegengaan, door niet te opteren voor een kandidaat-"ceo" op basis van management of van pedagogie, maar wel van theologie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 11:07   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Katholieke scholen hebben toch nog een meerwaarde.
Tenzij je misschien zedenleer wat meer uitbreid naar normen en waarden, en niet gewoon een vrij uurtje.
Dan nog zou ik liever hebben dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan, kwestie dat ze daar geen halal-bbq door hun strot geramd zullen krijgen.
2

Die optie miste ik in de enquête.

Om ervoor te zorgen dat het niveau een beetje op peil blijft, er inderdaad geen halal-voer wordt verplicht aan de niet-moslims, en bovendien dat er toch nog wat westerse normen en waarden én verantwoordelijkheidsgevoel worden aangeleerd, zou ik als atheist zeker verkiezen dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan waar het katholieke gedachtengoed wordt doorgegeven en waar niet wordt aangeleerd dat het over dezelfde god gaat en de rest van al die poespas die ze er nu van maken. Als ik lees dat 60% van de Antwerpse kinderen ondertussen islam als optie kiezen, dan worden katholieke scholen nog de enige uitwijkmogelijkheid. Laat die dan aub ook niet verloederen.
Ik ken trouwens een seculier turks koppel dat hun kinderen specifiek naar een katholieke school sturen omdat hun kinderen op staatsscholen worden gepest door de marokkaanse klasgenootjes omdat ze niet meedoen aan het Allahkwelen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 januari 2014 om 11:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 11:09   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik mis de optie: Het interesseert me werkelijk niet !!
Die optie zou niet mogen bestaan op een politiek forum, in een land als Vlaanderen waar onderwijs op de ons gekende manier georganiseerd is.

sliep sliep ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 11:11   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die optie zou niet mogen bestaan op een politiek forum, in een land als Vlaanderen waar onderwijs op de ons gekende manier georganiseerd is.

sliep sliep ...

.
als iets me niet interesseert dan abonneer ik me niet op het onderwerp....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 11:13   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelovige burgers ... met hoeveel zouden die er nog zijn ?

Mocht de norm zijn voor een gelovige onderwijzende, dat hij 'echt' getrouwd moet zijn en niet gescheiden of samen wonen; mocht de norm zijn dat hij toch probeert om wekelijks op zijn knieën te gaan tussen de bejaarden van de parochiekerk;
hoeveel kaloten-klasjes zouden nog mogelijk zijn ?

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee. Ik zie wel dat ondanks dat alles er nog massaal veel ouders kiezen om hun kinderen toe te vertrouwen aan het katholiek onderwijs.
Dat jij daar geen idee (zelfs geen idee) van zou hebben, dat kan niet. Dat is gelogen.
Vertel ons eerlijk wat je vermoeden is: in de school waar jij lesgeeft, welk is het percentage onderwijzenden die voldoen aan de katholieke voorwaarden van getrouwd voor de kerk en niet gescheiden, en wekelijks de zondagse misgang ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 12:26   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

af en toe moet het eens gebeuren ...

Maar terzake,
nu heeft godsdienst (voor zover nog het katholiek onderwijs katholiek is natuurlijk, een vorm van monopolie op het onderwijs. Niet direct een garantie voor diverse grondwettelijk vrijheden die onze maatschappij ons daarmee zou willen waarborgen.

Afijn, de realiteit is, zo lijkt me:
- dat kalotenscholen hun katholieke greep verliezen door diverse factoren
- dat de maatschappij laïstischer wordt

tegenover
- het machtsorgaan 'de kerk' dit krampachtig wil tegengaan, door niet te opteren voor een kandidaat-"ceo" op basis van management of van pedagogie, maar wel van theologie.

.
Klopt. Maar dat zal altijd botsen op het argument dat iedereen vrij is om zelf onderwijs in te richten...

De schoolstrijd is lang geleden gestreden, en we hebben die verloren. De maatschappij evolueert echter en dat kan geen enkele kracht tegenhouden. Laicisering en ontkerkelijking, desinteresse, enz enz zijn gewoon een feit. We kunnen er dan ook niet naast kijken dat het katholiek onderwijs van vandaag totaal anders kleurt dan dat van 25 jaar geleden. Geen pastoors-leraars meer, nonnen zitten in het rust en verzorgingstehuis, een heel nieuwe generatie van jonge leraars loste de oude garde af en behalve wat formele lippendienst zoals de jaarlijkse eucharistie viering voor het schoolfeest waar alle leraars naartoe gaan uit realisme inzake jobbehoud en een stukje respect voor de traditie gaat het echt niet meer.
Waarom dan de revolutie opnieuw oppoken ? De huidige situatie is blijkbaar bevredigend zowel voor inrichtende macht als de betrokken leerkrachten en de ouders reclameren ook niet. De kinderen ondergaan hun uurtje godsdienst zoals ze naar de les muziek of turnen gaan : met gelatenheid. Een pure vlaamse deugd trouwens
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:44   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat jij daar geen idee (zelfs geen idee) van zou hebben, dat kan niet. Dat is gelogen.
Vertel ons eerlijk wat je vermoeden is: in de school waar jij lesgeeft, welk is het percentage onderwijzenden die voldoen aan de katholieke voorwaarden van getrouwd voor de kerk en niet gescheiden, en wekelijks de zondagse misgang ?

.
U vroeg naar de levensbeschouwelijke overtuiging van de ouders. Welnu, dat weet ik niet. Ik vraag aan geen enkele ouder of ze wekelijks, maandelijks of occasioneel naar de mis gaan, of ze christen zijn, of ze andersgelovig zijn of welke levensbeschouwelijke achtergrond ze hebben.

Natuurlijk weet ik uit ervaring dat het echt gelovig en/of praktizerend deel vele malen kleiner is dan weleer. Dat ligt in het verlengde met de maatschappelijke toestand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:46   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Klopt. Maar dat zal altijd botsen op het argument dat iedereen vrij is om zelf onderwijs in te richten...

De schoolstrijd is lang geleden gestreden, en we hebben die verloren. De maatschappij evolueert echter en dat kan geen enkele kracht tegenhouden. Laicisering en ontkerkelijking, desinteresse, enz enz zijn gewoon een feit. We kunnen er dan ook niet naast kijken dat het katholiek onderwijs van vandaag totaal anders kleurt dan dat van 25 jaar geleden. Geen pastoors-leraars meer, nonnen zitten in het rust en verzorgingstehuis, een heel nieuwe generatie van jonge leraars loste de oude garde af en behalve wat formele lippendienst zoals de jaarlijkse eucharistie viering voor het schoolfeest waar alle leraars naartoe gaan uit realisme inzake jobbehoud en een stukje respect voor de traditie gaat het echt niet meer.
In de meeste katholieke scholen is er al lang geen misviering meer voorzien. Wel bezinningen.

Als gelovige vind ik dat goed, ook al omdat het zinloos is mensen te betrekken in een sacramenteel gebeuren waarover ze zo goed als niets weten, er ook niet in geloven of het invullen niet-katholieke ideeën.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 15:31   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Mij niet gelaten als het bisdom of een andere katholieke club onderwijs wil geven met katholiek karakter.
Maar het ware wenselijk om hen te verplichten om bij inschrijving een schoolbrochure mee te geven met op de omslag een caveat voor de pedofiele neigingen van hun priesterlijk personeel, net zoals op de pakjes tabak een waarschuwing verplicht is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 januari 2014 om 15:31.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 15:50   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de meeste katholieke scholen is er al lang geen misviering meer voorzien. Wel bezinningen.

Als gelovige vind ik dat goed, ook al omdat het zinloos is mensen te betrekken in een sacramenteel gebeuren waarover ze zo goed als niets weten, er ook niet in geloven of het invullen niet-katholieke ideeën.
In mijn oud-college moet iedereen naar de mis, ook de (steeds groeiende) populatie van andere overtuiging of (religieuze) origine.

Dat die populatie wel degelijk groeit, toont meteen aan dat voor sommige ouders die religieuze belevenis van een ander geloof wordt aanzien als een verrijking of van ondergeschikte waarde aan de verder zeer goede scholing.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 15:51   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mij niet gelaten als het bisdom of een andere katholieke club onderwijs wil geven met katholiek karakter.
Maar het ware wenselijk om hen te verplichten om bij inschrijving een schoolbrochure mee te geven met op de omslag een caveat voor de pedofiele neigingen van hun priesterlijk personeel, net zoals op de pakjes tabak een waarschuwing verplicht is.
In mijn oud-college was er nog een priester die les gaf (wetenschappen). Nadien werd een andere priester directeur, en nu ook geeft nog een priester les (Latijn).

Die mensen vulden hun lessen niet anders in dan andere leerkrachten, van wie een groot deel gescheiden was of alleenstaand.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 16:23   #32
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Katholieke scholen hebben toch nog een meerwaarde.
Tenzij je misschien zedenleer wat meer uitbreid naar normen en waarden, en niet gewoon een vrij uurtje.
Dan nog zou ik liever hebben dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan, kwestie dat ze daar geen halal-bbq door hun strot geramd zullen krijgen.
Ik dacht nochtans dat normen en waarden een heel centrale plaats innamen in de cursus NCZ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 17:30   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vroeg naar de levensbeschouwelijke overtuiging van de ouders. Welnu, dat weet ik niet. Ik vraag aan geen enkele ouder of ze wekelijks, maandelijks of occasioneel naar de mis gaan, of ze christen zijn, of ze andersgelovig zijn of welke levensbeschouwelijke achtergrond ze hebben.

Natuurlijk weet ik uit ervaring dat het echt gelovig en/of praktizerend deel vele malen kleiner is dan weleer. Dat ligt in het verlengde met de maatschappelijke toestand.
Daar stond en staat wel degelijk "onderwijzende" ... maar soit.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:37   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar terzake,
nu heeft godsdienst (voor zover nog het katholiek onderwijs katholiek is natuurlijk, een vorm van monopolie op het onderwijs. Niet direct een garantie voor diverse grondwettelijk vrijheden die onze maatschappij ons daarmee zou willen waarborgen.
Totaal onwaar. Er is geen enkel monopolie. Naast het katholiek net hebben we in België ook het gemeenschapsoverwijs. Daarnaast bestaan er gesubsidieerde vormen van onderwijs die ook door de overheid erkend zijn als bepaalde methodescholen (Steiner, Freinet...). En ten slotte hebben we in België een hele reeks private scholen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:39   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
tegenover
- het machtsorgaan 'de kerk' dit krampachtig wil tegengaan, door niet te opteren voor een kandidaat-"ceo" op basis van management of van pedagogie, maar wel van theologie.

.
Een school is geen bedrijf (management). Een school leiden is nog wat anders dan leerlingen onderwijzen (pedagogie).

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een manager uit de bedrijfswereld of een professor pedagogie per definitie geschikt zou zijn om het katholiek net te coördineren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:40   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar stond en staat wel degelijk "onderwijzende" ... maar soit.

.
Kijk maar eens goed. Daar stond ook:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelovige burgers ... met hoeveel zouden die er nog zijn ?

.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:41   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In mijn oud-college was er nog een priester die les gaf (wetenschappen). Nadien werd een andere priester directeur, en nu ook geeft nog een priester les (Latijn).

Die mensen vulden hun lessen niet anders in dan andere leerkrachten, van wie een groot deel gescheiden was of alleenstaand.
In de eigenlijke kennisoverdracht zit dan ook niet de kern van de eigenheid van het katholiek onderwijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:42   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In mijn oud-college moet iedereen naar de mis, ook de (steeds groeiende) populatie van andere overtuiging of (religieuze) origine.
En over hoeveel jaar geleden spreken we dan? In mijn collegetijd moesten we ook nog allemaal naar de mis, maar die tijd dateert niet van gisteren, eergisteren maar wel een flinke tijd geleden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 21:50   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die optie zou niet mogen bestaan op een politiek forum, in een land als Vlaanderen waar onderwijs op de ons gekende manier georganiseerd is.

sliep sliep ...

.
En toch ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 23:43   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En over hoeveel jaar geleden spreken we dan? In mijn collegetijd moesten we ook nog allemaal naar de mis, maar die tijd dateert niet van gisteren, eergisteren maar wel een flinke tijd geleden...
We spreken van vandaag.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 11 januari 2014 om 23:43.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be