Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2014, 21:53   #21
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die hun patiënten worden allemaal miraculeus genezen door anti-kapitalistische praat en prestaties die betaald worden aan de tarief van het remgeld.

.
Dus het probleem van GvhV is volgens jou niet acupunctuur, maar "antikapitalistische praat" en dergelijke?
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:25   #22
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
Dus het probleem van GvhV is volgens jou niet acupunctuur, maar "antikapitalistische praat" en dergelijke?
Heb jij ooit iemand weten dood gaan of zwaar ziek worden van accupunctuur?

Ooit gehoord dat mensen voor duizenden euro's werden opgelicht voor een accupunctuursessie?

Zo niet, wat is het probleem?
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:31   #23
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Heb jij ooit iemand weten dood gaan of zwaar ziek worden van accupunctuur?

Ooit gehoord dat mensen voor duizenden euro's werden opgelicht voor een accupunctuursessie?

Zo niet, wat is het probleem?
Dat er nog steeds geen sluitend bewijs is voor de effectiviteit ervan, en dat zulk bewijs er waarschijnlijk ook niet gaat komen.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:36   #24
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
Dat er nog steeds geen sluitend bewijs is voor de effectiviteit ervan, en dat zulk bewijs er waarschijnlijk ook niet gaat komen.
En: hoeveel klassieke medicijnen zijn er, denk je, de laatste vijftien jaar uit de handel genomen omdat ze:

- Na vele jaren bleek dat ze helemaal niet effectief bleken te zijn?
- Daarenboven gewoon verboden werden omwille van de gevaren op uw gezondheid?

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 3 februari 2014 om 23:38.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 23:46   #25
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
En: hoeveel klassieke medicijnen zijn er, denk je, de laatste vijftien jaar uit de handel genomen omdat ze:

- Na vele jaren bleek dat ze helemaal niet effectief bleken te zijn?
- Daarenboven gewoon verboden werden omwille van de gevaren op uw gezondheid?
Verre van genoeg. Dat is dan ook het sterke punt van geneeskunde*: een kritische blik en voortdurende innovatie. Ik zou me net zorgen maken als er niets veranderde.

*: Klassiek impliceert dat acupunctuur en homeopathie gewoonweg niet-klassieke geneeskunde zijn, en weldegelijk zouden werken, wat dus niet het geval is.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 13:17   #26
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
Heb je dan ook al het bijbehorende wetsvoorstel kunnen "goegelen"?
Waar is het wetsvoorstel van de nva?

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 4 februari 2014 om 13:17.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 13:46   #27
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waar is het wetsvoorstel van de nva?
In de conclusie van het gelinkte dossier wordt daar een aanzet naar gegeven, terwijl de medici van PvdA als gekken meegaan in de acupunctuurnonsens. D�*t en hun Palestinaobsessie maakt hen irrelevant, ondanks de sympathie die ik heb voor hun andere standpunten.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 16:11   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
In de conclusie van het gelinkte dossier wordt daar een aanzet naar gegeven
Sjah, zo is het gemakkelijk natuurlijk. Lees anders het boek en de standpunten van Van Duppen eens, dat is een iets grotere 'aanzet'.


Citaat:
terwijl de medici van PvdA als gekken meegaan in de acupunctuurnonsens.
Zelfde link, comment van de interviewer:

Citaat:
Acupunctuur.
Er verscheen een nieuwe studie over acupunctuur waarin duidelijk wordt aangegeven dat ook dat in de meeste gevallen niet niet beter werkt dan placebo, met die opmerking erbij dat het als pijnstillers soms wel (een beetje) blijkt te werken.
Ik begreep alvast dat er bij Geneeskunde Voor Het volk een discussie bezig of op komst is over hoe ze daar verder willen mee omgaan.

Citaat:
D�*t en hun Palestinaobsessie maakt hen irrelevant, ondanks de sympathie die ik heb voor hun andere standpunten.
Afhankelijk van hou nauw je je gezichtsveld instelt, heeft de nva evenzeer een 'palestinaobsessie'

het hangt er wel vanaf hoe de wind staat

Wat mij betreft heeft de nva ook een paar andere obsessies die hen irrelevant maken: meer reclame serveren aan jonge kinderen kan geen kwaad; grote criminelen mogen hun straf afkopen voor een fractie van de buit; het aanpakken van fraudeurs is een belastingverhoging. Zo kan ik bij elke partij wel wat gamebreakers verzinnen


Pfff, ik lijk wel een pvda'er
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 16:22   #29
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zelfde link, comment van de interviewer:
Citaat:
Ik begreep alvast dat er bij Geneeskunde Voor Het volk een discussie bezig of op komst is over hoe ze daar verder willen mee omgaan.
Dat maakt het alleen nog erger. Het probleem is dat ze ermee begonnen zijn, het nog steeds moeten doen, en er momenteel slechts "een discussie" over gaande zou zijn, in plaats van die onzin per direct buiten te stampen en de verantwoordelijken ervoor te ontslaan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Afhankelijk van hou nauw je je gezichtsveld instelt, heeft de nva evenzeer een 'palestinaobsessie'

het hangt er wel vanaf hoe de wind staat

Wat mij betreft heeft de nva ook een paar andere obsessies die hen irrelevant maken: meer reclame serveren aan jonge kinderen kan geen kwaad; grote criminelen mogen hun straf afkopen voor een fractie van de buit; het aanpakken van fraudeurs is een belastingverhoging.
En? Ik heb mij op mijn korte forumbestaan op dit éne punt na volledig negatief uitgesproken over N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zo kan ik bij elke partij wel wat gamebreakers verzinnen
Ik ook hoor. Alleen is het bij PvdA des te erger gezien de hoeveelheid aan zinnige standpunten die overschaduwd worden.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 16:31   #30
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Persoonlijk denk ik niet meteen 'acupunctuur!' als het over de pvda gaat, en de kans lijkt me ook eerder klein dat ze iedereen verplicht vol naalden gaan steken als ze ooit een zeteltje halen.

Volgens mij worden zulke idiotieën dus eerder overschaduwd door de zinnige standpunten dan andersom, zeker in vergelijking met de partijen die al bewezen hebben hun idiotieën gewoon in de praktijk te brengen wanneer ze aan de macht zijn.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 17:08   #31
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
In de conclusie van het gelinkte dossier wordt daar een aanzet naar gegeven, terwijl de medici van PvdA als gekken meegaan in de acupunctuurnonsens. D�*t en hun Palestinaobsessie maakt hen irrelevant, ondanks de sympathie die ik heb voor hun andere standpunten.
Hoe hard gaan ze mee met acupunctuuronzin?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 17:25   #32
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Hoe hard gaan ze mee met acupunctuuronzin?
In Deurne is dat hun advertentierubriek.

Het wordt in hun dossiers over homeopathie ook expliciet verdedigd.

Een Genks gemeenteraadslid en voormalig nationaal voorzitter voor GvhV omschrijft zich expliciet als acupuncturist. Hij is zelfs helemaal naar China getrokken om dit te leren.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 18:03   #33
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Misschien zal ik toch noodgedwongen voor N-VA stemmen. Er zitten daar namelijk een paar capabele heren medici, waaronder Louis Ide (die persoonlijk reageert op mails).

http://www.n-va.be/files/default/gen...neeswijzen.pdf

Hier is het volledige dossier omtrent alternatieve geneeswijzen (beter bekend als kwakzalverij, onwetenschappelijke geneeskunde of tovenarij).

Ik zal geen stukken eruitknippen want de lay out wordt hier vervormd. Wie dit dossier snel doorbladert zal zien dat het een scherpe kritiek uit op de wet Colle en op het aanvaarden van kwakzalverij als therapie, alsook een pleidooi voor het in eer herstellen van wetenschappelijke geneeskunde ofte evidence based medicine.

Zo te zien is N-VA de enige partij die zich met dit dringend en vergeten vraagstuk bezighoudt.
Lichamelijke gezondheid brengt niet noodzakelijk geestelijke gezondheid met zich mee.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 18:05   #34
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Er bestaan al maatregelen om homeopathie in te dijken, waarbij homeopathie enkel mag dienen ter aanvulling van het medische hoofdberoep (arts/tandarts).

Voor velen is homeopathie bovendien een goede oplossing omwille van het placebo-effect. En soms kunnen plantaardige middelen zelfs effectief werken. Mensen moeten zelf maar slim genoeg zijn om te beseffen dat je kanker niet geneest met wat verdund plantenextract.

Bovendien is N-VA niet de enige tegenstander van homeopathie (http://www.lachambre.be/FLWB/pdf/53/2644/53K2644003.pdf).
Juist.

Als iedereen die een griepje heeft nu massaal antibiotica neemt, worden de virussen en bacteries steeds sterker. Misschien is dat goed voor de farmaindustrie (en wie weet voor de partijkassen van de N-VA), maar niet voor de partiënten.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 18:07   #35
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator Bekijk bericht
Het wordt in hun dossiers over homeopathie ook expliciet verdedigd.
Als ik dat lees staan ze er zelfs kritischer tegenover

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvhv
Er is bewijs dat acupunctuur de pijn verlicht hoewel voor de meeste indicaties de klinische relevantie daarvan in vraag kan worden gesteld. Vooral voor lage rugpijn is er sterkere evidentie dat het effect op korte termijn klinisch relevant zou kunnen zijn. Het placebo-effect heeft inderdaad ook nut, onder meer omdat, voor indicaties zoals lage rugpijn en nekpijn, de conventionele geneeskunde alleen behandelingen voorstelt met een beperkte bewezen doeltreffendheid. Bijgevolg krijgen patiënten geen bevredigend antwoord. In dergelijke omstandigheden werd de kracht van het placeboeffect bewezen, vooral wanneer de persoon hoge verwachtingen heeft over de behandeling. Voor de meeste andere indicaties is
de evidentie uit de literatuur ofwel niet doorslaggevend, ofwel onbestaande, hetgeen niet in het minst te wijten is door de algemene slechte kwaliteit van het gepubliceerde onderzoek.”

dan de nva

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nva
Er zijn wel enkele wetenschappelijk correct opgebouwde proeven waaruit blijkt dat acupunctuur een middelmatig gunstige impact heeft (beter dan een placebo) op misselijkheid en pijn. Dit is ook het standpunt van de Cochrane Collaboration, de organisatie die zich zoals gezegd inspant om met methodologisch correcte proeven de werkbaarheid van behandelingen te falsifiëren. Zo zijn zij van mening dat er enige evidentie bestaat om te stellen dat, in het geval van lage rugpijn, een acupunctuurbehandeling beter kan zijn dan een niet-behandeling.

Bedankt voor het opzoekwerk. Six, je weet op wie je moet stemmen he

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 4 februari 2014 om 18:08.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 18:19   #36
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als ik dat lees staan ze er zelfs kritischer tegenover
dan de nva
Want de N-VA heeft ook een tegenhanger van GvhV?

Je knipt en plakt erg selectief. Dat is leugenachtig en intellectueel oneerlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Six, je weet op wie je moet stemmen he
Ik ben er zeker van dat Six bovenal weet kritisch te blijven t.o.v. je op voorhand bepaalde conclusie. Daarom ook dat ik links gaf, en géén zorgvuldig geselecteerde citaten.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 20:08   #37
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Azo, ik 'knip en plak selectief'?

Laat ons ze nog eens naast mekaar leggen he, sta me toe zelf samen te vatten.

nva - pagina 8 tem 10

Acupunctuur komt uit China en beweert te werken met energiemeridianen.
Wetenschappelijk is het enige dat we kunnen zeggen dat het grotendeels quatsj is, maar dat er wel een bewezen effect 'beter dan placebo' is voor misselijkheid en pijn, en 'beter dan geen behandeling' voor lage rugpijn.
Daarnaast zijn er ook heel wat zwevende kwakzalvers die met hun amateuristische behandelingen extra grote risico's met zich meebrengen, zoals infecties of aids.


gvhv

Heel dat gedoe met meridianen is zever.
Acupunctuur moet worden uitgevoerd door een arts.
Hoewel er veel beweerd wordt over acupunctuur, kan dit niet bewezen worden. Enkel voor lage rugpijn is er een 'sterkere evidentie'. Daarnaast is er ook nog het 'placebo effect' dat in sommige gevallen beter is dan 'geen behandeling'.


Als u deze teksten anders kan interpreteren hoor ik het graag...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 20:15   #38
Sebastokrator
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 februari 2014
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
sta me toe zelf samen te vatten.
Nee, dat sta ik niet toe. Je wou je al gewonnen laten verklaren door Six. Laat Six dan maar oordelen.

Laatst gewijzigd door Sebastokrator : 4 februari 2014 om 20:16.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 15:30   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ik laat iedereen vrij om de geneeswijze van zijn keuze te kiezen. Uiteraard moeten bepaalde wijzen niet terugbetaalbaar zijn door de sociale zekerheid als het bewezen is dat ze niet werken. Als jij planten wil eten om van kanker af te geraken dan mag dat van mij. Je moet echter niet verwachten dat die planten terugbetaalt worden. En als je dan zo achterlijk bent om planten te slikken, dan doet Darwin wel verder zijn werk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be