Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 2 december 2004, 13:05   #1
julienperrez
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2004
Berichten: 5
Standaard Geeft Vlaanderen het VB gelijk?

Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
julienperrez is offline  
Oud 2 december 2004, 13:09   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Er zijn wel grotere dreigingen dan een partij die braaf achter een schutkring wordt gehouden. Zo heb je bijvoorbeeld andere partijen die fascistische methodes hanteren om die ene partij klein te krijgen. Misschien moet de prins "van alle Belgen" daar maar eens tegen reageren.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 13:09   #3
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Het ergste is dat een prins, jammer genoeg met beperkte intellectuele capaciteiten, zijn rol waarvoor hij reeds 22 jaar in stage is, nog steeds niet kent.
En stel je vor dat de prins zegt dat de PS maffiosi zijn. Hoe zou je dan reageren? Misschien zoals na de oorlog met Leopold 3 weg te stemmen?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 13:12   #4
julienperrez
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2004
Berichten: 5
Standaard

Ik weet wel dat jullie problemen hebben met de PS. Ik heb ook niks voor ze en ze zijn zeker maffiosi (tenminste geweest)
julienperrez is offline  
Oud 2 december 2004, 13:14   #5
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Maar neen, ik geef de prins gelijk. Hij heeft gezegd dat het VB België wil afschaffen. Er is niemand die het tegendeel zal beweren.
De kritiek die hij krijgt is omdat hij een 'politieke' uitspraak doet. Het is weeral een storm in een glas water. Volgende week is dat alweer vergeten. Voor mij mag de prins zeggen wat hij wil. Hij vernietigt gewoon zichzelf. Wie ben ik om hem dat te verbieden ?
Jampie is offline  
Oud 2 december 2004, 13:18   #6
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Wij geven het VB geen gelijk. Maar Filip ook niet, want die moet zijn bek houden als het over politiek gaat. Het koningshuis is verplicht onpartijdig te zijn.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 13:23   #7
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Dus als het VB morgen zegt dat pedofilie foei is, moeten we met z'n allen achter de klein' mannen aan, omdat we die malloten anders gelijk geven? Als je 'mij vraagt, zit de paranoia eerder bezuiden de taalgrens, maar dan ten opzichte van het VB...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 2 december 2004, 13:23   #8
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Voor de zoveelste keer, en Jampie jij moet echt eens leren lezen:

De prins zei ook nog:
Citaat:
Welnu, ik kan u verzekeren dat ze dan met mij te maken zullen krijgen. En vergis u niet: als het moet, ben ik een taaie. Ik laat niet zomaar over me heen wandelen.
En hij richtte zich niet alleen tot het VB, maar ook tot andere mensen en partijen die tegen België zijn.

Ik schaar me helemaal niet achter het VB, maar er zijn grotere bedreigingen in dit land dan die lawaaimakers. Een kroonprins die denkt dat hij het recht heeft om in te grijpen mochten de Vlamingen zich willen afscheiden houdt er ondemocratische gedachten op na.
instromaniac is offline  
Oud 2 december 2004, 13:35   #9
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Voor de zoveelste keer, en Jampie jij moet echt eens leren lezen:

De prins zei ook nog:


En hij richtte zich niet alleen tot het VB, maar ook tot andere mensen en partijen die tegen België zijn.

Ik schaar me helemaal niet achter het VB, maar er zijn grotere bedreigingen in dit land dan die lawaaimakers. Een kroonprins die denkt dat hij het recht heeft om in te grijpen mochten de Vlamingen zich willen afscheiden houdt er ondemocratische gedachten op na.
En waar zegt hij iets dat niet waar is ? Nergens. Het is waar. Alleen is het dom van hem om dat te zeggen. Het is een politieke uitspraak, maar wel waar.
Jampie is offline  
Oud 2 december 2004, 13:38   #10
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

de helft van de Vlamingen is het met Prins Filip zijn uitspraken eens, blijkt uit een Enquete van het Laatste Nieuws.
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 2 december 2004, 14:09   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
de helft van de Vlamingen is het met Prins Filip zijn uitspraken eens, blijkt uit een Enquete van het Laatste Nieuws.
Meer dan de helft van de Vlamingen vindt dat Filip geen politieke uitspraken mag doen, aldus een poll bij VTM. Idem voor de helft van de Vlamingen bij de VRT.

Conclusie: zo'n enquete zegt niks over wat "de Vlamingen" denken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 14:17   #12
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Meer dan de helft van de Vlamingen vindt dat Filip geen politieke uitspraken mag doen, aldus een poll bij VTM. Idem voor de helft van de Vlamingen bij de VRT.

Conclusie: zo'n enquete zegt niks over wat "de Vlamingen" denken.
bij mijn weten bestaat er zekerheid over het feit dat die enquete op de websites van de VRT en VTM géén wetenschappelijk onderbouwde peilingen waren.

Er bestaat géénszins zekerheid over het feit dat die enquete van het Laatste nieuws niet wetenschappelijk werd aangepakt. Tenzij ik me vergis kon men in tegenstelling tot bij de twee andere peilingen niet zelf meedoen aan de peiling..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 2 december 2004, 14:20   #13
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Angsthaas...8)

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 2 december 2004 om 14:21.
Agitator is offline  
Oud 2 december 2004, 14:47   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
de helft van de Vlamingen is het met Prins Filip zijn uitspraken eens, blijkt uit een Enquete van het Laatste Nieuws.
En de andere helft niet.

So?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 december 2004, 14:50   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
bij mijn weten bestaat er zekerheid over het feit dat die enquete op de websites van de VRT en VTM géén wetenschappelijk onderbouwde peilingen waren.

Er bestaat géénszins zekerheid over het feit dat die enquete van het Laatste nieuws niet wetenschappelijk werd aangepakt. Tenzij ik me vergis kon men in tegenstelling tot bij de twee andere peilingen niet zelf meedoen aan de peiling..
Er bestaat maar 1 echt representatieve peiling.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 14:59   #16
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Er bestaat maar 1 echt representatieve peiling.
dat is dan uw mening... Mijn mening is :elke peiling die volgens de principes van het wetenschappelijk onderzoekt wordt aangepakt is een correcte weergave van de mening van de hele populatie .
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 2 december 2004, 15:01   #17
julienperrez
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2004
Berichten: 5
Standaard

Misschien hebben wij in het zuiden een paranoia-probleem met het VB, maar het gaat toch wel om een racistische en fascistische partij waarvoor 1/3 van de Vlamingen stemmen. Als dat niet zorgwekkend genoeg is, dan weet ik geen raad...
julienperrez is offline  
Oud 2 december 2004, 15:06   #18
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En de andere helft niet.

So?
het was een reactie op de initiele post van JulienPerez die bijna de gehele Vlaams bevolking op een hoop gooide.. Mijn reactie was gerechtvaardigd dacht ik, maar als je er anders over denkt, laat het maar weten..


Julien, het gaat er trouwens niet om of de Prins gelijk heeft (dat heeft hij ongetwijfeld) maar of hij dat mocht zeggen in zijn rol van troonpretendent.. Ik vind dat hij had moeten zwijgen, of tenminste in algemene termen had moeten praten (uitvaren tegen racisme bijvoorbeeld ) .

Ik deel trouwens je zorg over 1/4 (niet 1/3!) van het Vlaams kiesvolk
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 2 december 2004, 16:15   #19
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
Misschien hebben wij in het zuiden een paranoia-probleem met het VB, maar het gaat toch wel om een racistische en fascistische partij waarvoor 1/3 van de Vlamingen stemmen. Als dat niet zorgwekkend genoeg is, dan weet ik geen raad...
En hoeveel Walen stemmen op de maffiapartij PS? 37%? Moeten wij ons daar geen zorgen over maken? Als er iemand zich druk moet maken over het VB dan zijn het de Vlamingen zelf en daar moet niemand anders zich mee bemoeien en zeker geen prinskes en geen Walen. Trouwens als het VB aan de macht komt, dan zullen jullie zich helemaal geen zorgen meer moeten maken, want dan zal Vlaanderen buitenland zijn voor jullie. Schoenmaker houd uw dus bij uw leest!

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 2 december 2004 om 16:16.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 16:25   #20
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

een ondervraging die gevoerd word met 500 personen is van nul en generlei waarde.
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be