Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2011, 16:49   #1
revoleto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 992
Standaard Geloof in de Engelen*************4

________________________________________
________________________________________
Van een reeks van pilaren van het geloof (het geloof in God en Zijn engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag, en veel goede en slechte)

deel IIII
Het werk van de engelen:
Van het werk van de engelen, dat zij bidden op de Profeet (Allah zei: {(56) Voorwaar, Allah verleent zegen over de Profeet en Zijn engelen [Hem vragen om dat te doen] O jullie die geloven, vraag [Allah te verlenen] zegen op hem. en vraag [Allah om hem te verlenen] rust een} [Ahzab: 56].
Angels bejaarde apostel van de vrede:
Hij zei: ((Om de Almachtige God engelen rond op aarde, vertel me van mijn vrede) [Ahmad].
En de engelen te bidden voor degenen die bidden op de Profeet (zoals vermeld in de hadith: (Send veel gebeden op vrijdag, dat wordt erkend, gezien van de engelen, maar niemand zal bidden tot alleen aangeboden zijn gebeden zelfs lege) [Ibn Maadjah].
Engelen roepen voor de gelovigen en bidden om vergeving voor hen:
Een van de functies van de engelen bidden voor de gelovigen, en vraagt vergiffenis voor hen, zegt hij: {(7) Deze [engelen] die de Troon dragen en zij die er omheen verheerlijken [Allah] met lof van hun Heer en geloven in Hem en vragen vergiffenis voor de gelovigen, [zei]: "Onze Heer, U hebt alle dingen omvat in genade en kennis, dus vergeef degenen die zich hebben bekeerd en opgevolgd Uw manier en hen te beschermen tegen de straf van Hellevuur (8) Onze Heer, en hen toelaten in tuinen van eeuwige woonplaats . die Je hebt ze beloofd en wie was deugdzamen onder hun ouders, hun echtgenoten en hun kinderen Inderdaad, het is U die is de Almachtige, de Alwijze en anorexia slechte daden en Tq slechte daden die dag barmhartigheid heeft en dat is een grote winst} vergevingsgezind.: 7-9].
Hij zei: {(43) Hij is het die verleent zegen voor u, en Zijn engelen [Hem vragen om dat te doen] opdat Hij u brengen van duisternissen naar het licht. En altijd is hij, de gelovigen, Barmhartige} [Ahzab: 43].
En bid tot God - de Almachtige - Mercy, en de engelen gebed en het zoeken naar

vergeving in de moderne:
(... En de engelen te bidden zo lang als een van u in de plaats waar hij gebeden dat het gebed, zeg je: O Allah, zegen hem, O barmhartige, tenzij het gebeurt, wat niet schadelijk is) [Bukhari]. In de moderne als ook: (geen dag waarop mensen alleen twee engelen naar beneden komen: Een van hen zegt: O Geef opvolger van de uitgaven en de ander zegt:. O, geef holding schade) [Overeengekomen].
Gelovige die geloofde in God de Heer, en de islam als mijn religie, en Mohammed (profeet en boodschapper en maakt zijn leven als verordend door Allah, dan moet hij zich houdt aan totdat hij ontmoet zijn Heer, de engelen die hem riep Hij zegt:. Degenen die zeggen dat God onze Heer en herstellen neerdalen op hen de engelen niet bang te zijn en niet . De droevige tijdingen van het Paradijs, die je beloofd Oliaakm we in dit leven en in het Hiernamaals, en waar je zelf wat je wilt en waar je wat je beweren herberg van Vergevensgezind, Genadevol. [gescheiden: 30-32].
Integriteit en omvatten de Eenheid van God niet te onttrekken, als het gaat om het vermijden van gehoorzaamheid aan God wat God het verbood. In de moderne (en niet Astakimoa Thsoa) [Ibn Majah, Ahmad en Malik.
Engelen wonen vrijdag gebeden:
Said: ((als vrijdag was op elk onderdeel van de moskee, de engelen schrijf de eerste, als de imam zat Tooa kranten en kwamen luisteren hierboven) [Bukhari].
Verzekering engelen in te luiden van het boek:
Net als in de hadith: (als de Imam zei: geen toorn, en die gaan niet op een dwaalspoor, zeggen:. Amen Er is overeengekomen zegt de woorden van engelen, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden) [Overeengekomen].
In de roman: (Als een van u zei: Amen De engelen in de hemel, Amen ik overeenstemming bereikt over het andere, zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden..) [Bukhari].
Hij zei ook: ((Als de Imam zei: God hoort mensen die lof Zeg op:. Praise naar u, o Heer, het is eens te zeggen de woorden van de engelen zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden) [Overeengekomen]..
De aanwezigheid van de engelen genoemde boards:
Maak God - de Almachtige - engelen zwerven door de straten, op zoek naar de Heilige Koran raden, besturen en raden van de wetenschap verheerlijkten en loofden Allah en juichen, boards en bidden om vergeving Faihdharunha.
Hij zei ook: ((Aan God engelen zwerven door de straten, op zoek naar de Scholar, en als ze vinden sommige mensen herinneren God Tnadoa: Kom naar uw behoefte Said: Faihvonhm Bojnanhm naar de hemel, zei hij, stijgen hun Heer - de Almachtige - en Hij zegt Ebadi. ? zegt: zegt:. Asobhonk en Akpronk en Ihamdonk en Amagdonk zei: zegt Heb je zag me zei: Zij zeggen: Nee, door God, wat Rok zei:. zegt: Hoe zit het als ze mij zagen zeiden: Zij zeggen: Als Rok waren de meest je aanbidding en hoe meer je lof en meer
Je lof.
Hij zegt: vraag me wat? Hij zei: Ze vragen je het Paradijs. Hij zegt: Heb je zag? Zei: Ze zeggen: Nee, Heer, God, wat ze zagen. Hij zei: Hij zegt: En wat als ze zag? Hij zei: Ze zeggen dat als ze zagen hen waren zij de meest voorzichtige en de meesten hebben de grootste vraag en verlangen. Hij zei wat zou Ataudhun? Zei: Ze zeggen: uit het vuur. Hij zegt: Heb je zag? Zei: Ze zeggen: Nee, Heer, God, wat ze zagen. Hij zegt: En wat als ze zag? Hij zei: Ze zeggen dat als ze zagen de meesten van hen te ontsnappen, en de meeste hebben een angst.
Hij zei: Hij zegt: Vohhdkm Ik heb ze vergeven. Hij zegt dat van de engelen: zo en zo niet ze op te nemen, maar kwam tot een behoefte, zei hij: ze kunnen houden niet Ishqy Geleshm)
[Overeengekomen].

Hij heeft de engelen van God voor Zijn dienaren, die onthouden:
Net als in de hadith dat de Boodschapper van Allah (op een episode van zijn metgezellen en zei. (Wat Ogelskm) Ze zeiden: We zaten noemen van God en Hem prijzen voor wat geleid heeft ons tot de islam, en door ons Hij zei:.?. (God, wat Ogelskm dan dat) Zij zeiden: Bij Allah, wat Maar het maakte ons zitten Hij zei: ((Omdat ik niet Osthalvkm in rekening brengen, maar Djibriel kwam naar me vertelde me dat God - de Almachtige - u aangeprezen Angels) [Muslim]..
Antiek engelen die reciteren het Boek van Allah:

Net als in de hadith: (... en mensen die elkaar op het huis van God, het reciteren van het Boek van God, en ze te bestuderen, maar ik heb ze stil, en viel flauw genade, en engelen, en degene die heeft gezegd God) [Muslim].
Hij was een man die lezen Surat Al-Kahf en zijn paard vastgebonden aan Bhablan Vngsth cloud die leidt naderen en naderen, en maakte zijn paard loopt weg. Toen hij naar de Profeet werd een (, noemde hij het hem .. Hij zei: (Tnazelt de rust van de koran) [Bukhari].
Engelen hun vleugels te maken aan een zoeker van kennis:
Angels het uitbreiden van hun vleugels voor de zoeker van kennis in zijn eer, en tevredenheid, met inbegrip van het, zei hij: ((wire pad verzoek de nota, door de manier waarop is een draad van de wegen van het paradijs, en engelen te leggen hun vleugels tevredenheid van de zoeker van kennis) [Abu Dawood].

Engelen bidden op goede mensen om te weten:
Vermelding van de Boodschapper van Allah (twee mannen:. Een Abed, en de andere wereld De Boodschapper van God (:. (Bij voorkeur wereld Abid Kvdila op Adnakm) En hij zei dat de Boodschapper van Allah (: (God en Zijn engelen en bewoners van de hemelen en de aarde, zelfs de mier in zijn hol, en zelfs de walvis, om te bidden op Docenten van de goede mensen) [Tirmidhi].
Zet de Koning op het gebed van de gelovige voor zijn broer:

Said: ((wie noemt zijn broer achterkant van de onzichtbare koning zei opdrachtgever Tags: Amen, en je wilt daarvan (dat wil zeggen: als je bad voor je broer)) [Muslim] In een ander interview:. (Als u het gekraai van hanen hoort, vraag Allah Zijn overvloed, zag ze een koning) [Overeengekomen].
Voor een moslim om te bidden gaan op het geschreeuw van de hoop dat hij gelooft in engelen op zijn smeekbede en bidden om vergeving voor hem, in de hoop te worden aanvaard en de engelen geloven in het gebed bij de patiënt en de stervende (uit de buurt van de dood), de boodschapper (: (als je komt van de patiënt of de Dode afscheid, de engelen geloven in wat je zegt) [Muslim].

Engelen dragen van de mens aan de gelovigen:
Zacharias was - vrede zij met hem - hoe meer inkomsten aan Maria, die werd bekroond door het aanbidden van God in, dan vond dat het eten in te voeren zonder dat een van hen, verwonderden zich, dat, zei hij: O Maria, waar je dit? Ze zei, is van God. God is levend en wie Hij wil zonder account. Zakaria God genoemd - de Almachtige - dat Hij zal hem rechtvaardig, de engelen naar beneden kwam de blijde boodschap, de Almachtige heeft gezegd: (39) En de engelen riepen hem terwijl hij stond in het gebed in de kamer, "Inderdaad, Allah geeft u goede boodschap van Johannes, het bevestigen van een woord van Allah en [die zullen worden] eervol, zich te onthouden [van vrouwen], en een profeet uit het midden van de rechtvaardigen. " } [Al-Imran: 39].

En heeft uitgevoerd de menselijke engelen aan Abraham en zijn vrouw. Hij zegt: {(69) En al helemaal Onze boodschappers komen naar Abraham met goede tijdingen, ze zeiden: "Vrede." Hij zei: "Vrede" en niet) vertraging in het brengen van [hen] een gebraden kalf} [Hud: 69].

Hersl hier zijn de engelen van God, en ik kwam tot Abraham - vrede zij met hem - het beeld van mannen en Bashrōh Isaak en Jakob, en hij zegt tegen zijn vrouw Sarah: {(71) en zijn vrouw stond, en ze glimlachte. En Wij) gaf haar goede tijding van Isaac en na Izaak, Jacob. } (Hud: 71].

The Herald Angels zijn niet apostelen en profeten, zoals vermeld in het gesprek in het evangelie van de koning, die een bezoek aan een broeder in God, zoals in de hadith van de Boodschapper van Allah (: (dat een man een broer bezocht in een ander dorp, Versd God moet Madrjtah (een of andere manier) het onroerend goed . Toen hij kwam, zei hij Waar wil je zei:. Ik wil een broer in dit dorp Hij zei Heeft u door de genade van Terbha het (dat wil zeggen: hebben, en te zoeken in de geldigheid) zei: Nee, maar ik hield van hem in God de Almachtige zei. : Ik ben de Boodschapper van Allah is voor u, dat God van je houden zoals ik vond het geweldig) [Muslim].

Engelen met hun vleugels resten van de martelaren:
Jabir bin Abdullah zei gewond mijn vader aan de ene, maakten zij onthullen het kledingstuk voor het gezicht en huilen en maakte Anhnni, en de Boodschapper van God (niet Anhana, zei hij, en maakte Fatima meisje leeftijd huilen, zei dat de Boodschapper van Allah (: (tranen of huilen (dwz of Cried het of niet), wat overblijft is onder de vleugels van de engelen, zelfs Rftamoh) [Muslim].

Net als de engelen van God houdt van:
Zoals vermeld in de Hadith: (Als een persoon hield God, genaamd Gabriel:.. God van hem houdt, zodat Vahbbh Djibriel van hem houdt, Jibril Dan roept een stem in de hemel, dat God van hem houdt, zodat van hem houden 'Dus de mensen van de hemel, en dan vindt acceptatie in de aarde) [Al-Bukhari en Moslim].

Van de engelen vervloeken hem:
Vloek van de engelen zei tegen zijn broer met een wapen bedoeld om verwonden, Chalskan en het zwaard en dergelijke, zei hij: ((van Bhdidh wees naar zijn broer, de engelen vervloeken) [Muslim].
De engelen vervloeken vrouwen tot afwijzing van haar man het bed, zei hij: ((Als een man zijn vrouw roept naar zijn bed en zij weigert ze boos, de engelen haar vervloeken tot) [Fath Al-Bari].
De engelen vervloeken de vrouw uit haar huis en haar man, hater, zei hij: ((, toen een vrouw kwam uit haar huis en haar man, haten het allemaal de koning in de hemel en alles wordt doorgegeven door de djinn en de mensheid tot de terugkeer) [Tabaraani].

De opkomst van Elm goede engelen en goede daden:
Ibn Mas'oed - moge Allah tevreden met hem zijn - zei hij: Als Haddtnakm speech Otinakm te geloven dat het Boek van God: dat als een persoon zei: (Sobhan Allah, lof zij God er is geen god dan Allah en Allah en de grootste en God zegene werden gearresteerd Koning Vdmhen onder zijn hoede, en steeg op hen niet gaat ze naar een bijeenkomst van engelen, maar om vergeving voor Qaúhin lees dan het vers:... {(10) Wie wenst eer [door de macht] - dan aan Allah behoort alle eer aan Hem stijgt goede toespraak, en rechtvaardig te werken verhoogt het Maar zij die plot slechte daden zullen een strenge straf, en het uitzetten van die - het zal vergaan} [creator: 10].
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be