Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2020, 17:12   #561
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Strategie: we vaccineren eerst de risicogroepen, maar eens dat gebeurd is moet de rest ook nog thuisblijven. De vraag is waarom? Dan kan het alvast niet meer zijn omdat de ziekenhuizen terug overspoeld zouden worden, want de risicogroepen zijn immers ingeent. Waarom dan wel?
't Is niet gezegd dat de rest moet thuis blijven.
't Is genoeg dat ze voorzichtig zijn en blijven. Vb. in restaurants nog altijd de anderhalve meter. Da's wel iets anders dan thuis blijven hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:13   #562
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als ze de festivalzomer opnieuw afschaffen dan zijn het nog grotere hufters dan ik al dacht.
Mijn dokter is zo'n grote hufter.
Ik brak mijn been.
Eerst moest ik zes weken in de gips. De hufter.
En daarna zegt hij dat ik nog eens twee weken geen zware sporten mag doen. De grote hufter.

Snapt ge het?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:14   #563
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zal de Nederlandse horeca in opstand komen ? Niets over gehoord of gelezen.
Trouwens, als klanten beboet worden blijven die weg. Gedaan opstand.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...open~b4d43104/
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:15   #564
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze zouden wel eens groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze. Foei, dat mag enkel bereikt worden dmv een duurbetaald vaccin !

Bereid je alvast maar voor op nog een festivalloze zomer...
Je beseft toch ook wat 'groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze" impliceert? Aanvaarden dat er nog veel meer slachtoffers vallen. Vooral dan onder de ouderen. Welke perfide en cynische redeneringen steken daar zoal achter? "Die moeten er binnen afzienbare tijd toch aan geloven", "zoveel gespaard op de ziekteverzekering", "zoveel gespaard op de pensioenen", "voor ons, de jongeren komt er uitzicht op leuke erfenissen" enz. enz....
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:15   #565
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Niet gratis, betaald door de hele bevolking.
Als jij betaalt voor mij, dan is het gratis voor mij maar niet voor jou.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:16   #566
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Die bucht komt er bij mij in ieder geval niet in!

Veel te korte testperiode met waarschijnlijk een veel te laag aantal testpersonen.

Misschien volgende keer, maar zeker niet deze keer. Veel te snel!
De ontwikkeling van het vaccin heeft prioriteit gekregen, wat een impact heeft op de ontwikkeling- en testperiode.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:19   #567
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De ontwikkeling van het vaccin heeft prioriteit gekregen, wat een impact heeft op de ontwikkeling- en testperiode.
Dat is zo, maar er is één zaak die je gewoonweg niet kan versnellen en dat is de tijd. Daardoor kan je ook onmogelijk zeker weten wat mogelijke lange termijn bijwerkingen kunnen zijn.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:29   #568
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Gelezen.
Ben eens benieuwd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:31   #569
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Griepvaccin is zowat elk jaar beperkt in aanbod.
Griepvaccin was elk jaar ongeveer in evenwicht qua vraag en aanbod.

Dit jaar is er een grotere vraag gegroeid.
En blijkbaar kan dat niet zomaar op korte tijd bij geproduceerd worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:33   #570
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dat is zo, maar er is één zaak die je gewoonweg niet kan versnellen en dat is de tijd. Daardoor kan je ook onmogelijk zeker weten wat mogelijke lange termijn bijwerkingen kunnen zijn.
Dat kan je maar weten als je het uitprobeert.
En registratie wordt van kapitaal belang.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:42   #571
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn dokter is zo'n grote hufter.
Ik brak mijn been.
Eerst moest ik zes weken in de gips. De hufter.
En daarna zegt hij dat ik nog eens twee weken geen zware sporten mag doen. De grote hufter.

Snapt ge het?
gij breekt uw been, en de dokter verplicht iedereen om 6 weken gips aan te doen...

snaptget een beetje?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:43   #572
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat kan je maar weten als je het uitprobeert.
En registratie wordt van kapitaal belang.
Normaal probeert men dat tijdens de ontwikkeling uit op een geselecteerde groep van vrijwilligers die van nabij worden opgevolgd.
Nu gebruikt men gewoon de bevolking als proefkonijn.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 18:25   #573
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn dokter is zo'n grote hufter.
Ik brak mijn been.
Eerst moest ik zes weken in de gips. De hufter.
En daarna zegt hij dat ik nog eens twee weken geen zware sporten mag doen. De grote hufter.

Snapt ge het?
Moet er dan iets gesnapt worden over uw van de pot gerukte vergelijking? Ze gaan geen festivals afgelasten omwille van uw gebroken poot hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 18:49   #574
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je beseft toch ook wat 'groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze" impliceert? Aanvaarden dat er nog veel meer slachtoffers vallen. Vooral dan onder de ouderen. Welke perfide en cynische redeneringen steken daar zoal achter? "Die moeten er binnen afzienbare tijd toch aan geloven", "zoveel gespaard op de ziekteverzekering", "zoveel gespaard op de pensioenen", "voor ons, de jongeren komt er uitzicht op leuke erfenissen" enz. enz....
Je vaccineert de hoog-risico groepen (ouderen en zorgpersoneel) en de rest laat je natuurlijk bijdragen aan die groepsumminiteit. Wat is hier zo vreemd aan? Dat is exact wat we doen bij griep.

Als de hoog-risico groepen niet meer in onze ziekenhuizen terecht komen dan hebben we voldoende capaciteit om dat deel van de gezonde bevolking dat toch nog zwaar ziek wordt door corona op te vangen. Perfect logische en verdedigbare strategie, maar blijkbaar geloven sommigen in een nul-risico maatschappij waar niemand nog ziek mag worden en waar dus hoegenaamd niet meer geleefd mag worden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 19:13   #575
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Opt nieuws zijn ze al aan het verkondigen dat we pas 2022 terug normaal kunnen gaan leven. Anders komt zogezegd de vaccinatiestrategie in gevaar.

Willen die wappen echt dat wij 2 jaar van ons leven weggooien??

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 4 december 2020 om 19:13.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:46   #576
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Alvast een ontwerp voor het vaccin ID

__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 4 december 2020 om 20:47.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:48   #577
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Opt nieuws zijn ze al aan het verkondigen dat we pas 2022 terug normaal kunnen gaan leven. Anders komt zogezegd de vaccinatiestrategie in gevaar.

Willen die wappen echt dat wij 2 jaar van ons leven weggooien??
Tja zolang het volk blijft slikken zal men steeds meer op de lepel leggen om door je strot te rammen. Vetganzen van politieke misleidingen.

Denk jij echt dat je terug naar “normaal” zal gaan in 2022? Het oude is weg en het nieuwe is niet zo gediend met teveel mensen nu alles automatiseerde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:53   #578
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan juist wel.
Jij toont geen bewijs, ik verkoop jou geen tiketje.
Citaat:
Ook uitbaters van restaurants en festivalorganisatoren kunnen bezoekers niet vragen om een bewijs van vaccinatie voor te leggen.

‘Als ze om zo’n bewijs zouden vragen, dan gaat het om een verwerking van gezondheidsgegevens’, klinkt ?het bij de Gegevens- beschermingsautoriteit. ‘Zo’n verwerking is verboden volgens de Algemene Verordening Gegevens- bescherming (ook bekend als GDPR)
Bron : DS

Dus in de sauna ga jij als gevaccineerde gewoon langs een niet-gevaccineerde moeten zitten...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:55   #579
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je beseft toch ook wat 'groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze" impliceert? Aanvaarden dat er nog veel meer slachtoffers vallen. Vooral dan onder de ouderen. Welke perfide en cynische redeneringen steken daar zoal achter? "Die moeten er binnen afzienbare tijd toch aan geloven", "zoveel gespaard op de ziekteverzekering", "zoveel gespaard op de pensioenen", "voor ons, de jongeren komt er uitzicht op leuke erfenissen" enz. enz....
Niet zo dramatisch doen, Q.

Die ouderen zijn net degenen die we wel gaan vaccineren. De rest is niet zinvol.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 21:26   #580
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik wist wel dat ik u kende vanuit Nana of Cowboy!

Maar ge kent dus niets van Pattaya, dat is wel duidelijk.

Ik moet naar Thailand reizen voor professionele doeleinden... dat kan mischien thuis wel pakken maar niet bij den deze! Ken hier ondertussen al meer dan genoeg van die professionelen die de bloemekes komen buiten zetten na hun professionele bezigheden.
Ik ging al naar Pattaya begin jaren zeventig toen gij waarschijnlijk nog niet geboren waart. Toen was het een paradijs nu is het een nachtmerrie. Daar ga ik dus al decennia niet meer. Bangkok is net zoals andere bestemmingen in Azië 2 a 3 keer per jaar (uitgenomen dit jaar natuurlijk). Dus dat zal nu al een pak over de honderd keren zijn. De kans dat ge me kent van Cowboy street of Patpong is nihil. Ik heb trouwens een hekel, zoals veel Thai's, aan zuipende en hoerenjagende Westerlingen die Thailand als één groot bordeel zien en alle Thaise vrouwen voor hoeren aanzien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be