Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2020, 16:05   #381
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hèhè mooi meegenomen zeg! Laat de anderen er maar voor zorgen dat ik minder risico loop, ik doe lekker niets..."
Dat is inderdaad het idee. Gelukkig zijn er veel mensen als jij die staan te springen om een onbetaalde testpersoon te worden.

Het is een winwin voor diegenen die wachten
Als mensen als jij niet doodgaan of ernstig ziek worden dan kan de rest zich indien dat vereist zou zijn toch later nog laten inenten. Maar dan zonder de onbekende risico's.

En als die mensen wel doodvallen dan zijn we meteen van de mensen die het probleem vormen af. Dan kunnen de normalen het leven gewoon verderzetten.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 16:13   #382
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat is inderdaad het idee. Gelukkig zijn er veel mensen als jij die staan te springen om een onbetaalde testpersoon te worden.

Het is een winwin voor diegenen die wachten
Als mensen als jij niet doodgaan of ernstig ziek worden dan kan de rest zich indien dat vereist zou zijn toch later nog laten inenten. Maar dan zonder de onbekende risico's.

En als die mensen wel doodvallen dan zijn we meteen van de mensen die het probleem vormen af. Dan kunnen de normalen het leven gewoon verderzetten.
Hmmmja... de "profiteurkes"-mentaliteit is bij sommigen duidelijk waarneembaar.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 16:15   #383
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hmmmja... de "profiteurkes"-mentaliteit is bij sommigen duidelijk waarneembaar.
Maak je geen zorgen, Q. Als 65+er heb je er alle belang bij je te laten vaccineren.

Allen wie jonger zijn daarentegen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:35   #384
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hmmmja... de "profiteurkes"-mentaliteit is bij sommigen duidelijk waarneembaar.
Wat is daar "profiteurkes" aan ?
Ik ben gewoon niet van plan een vaccin waarvan men geen idee heeft wat de lange termijn effecten kunnen zijn zomaar te nemen.
Dat u dat risico wel wil lopen, is uw probleem.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:46   #385
Incognito
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2020
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hmmmja... de "profiteurkes"-mentaliteit is bij sommigen duidelijk waarneembaar.

Als kritische denkers al direct als anti vaxxers worden weggeschreven kan ik alleen maar zoveel mogelijk leden van de Marc van Ranst fanclub aanmoedigen om zich te vaccineren.
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:13   #386
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wat is daar "profiteurkes" aan ?
Ik ben gewoon niet van plan een vaccin waarvan men geen idee heeft wat de lange termijn effecten kunnen zijn zomaar te nemen.
Dat u dat risico wel wil lopen, is uw probleem.
lange termijn effecten ?dit vaccin behoord tot dezelfde familie als andere griepvaccins, niemand heeft ooit tetanus, polio of andere vaccins afgewezen buiten enkele religieuze fanaten. En niemand heeft daar ooit langetermijn effecten van ondervonden.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:19   #387
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
lange termijn effecten ?dit vaccin behoord tot dezelfde familie als andere griepvaccins, niemand heeft ooit tetanus, polio of andere vaccins afgewezen buiten enkele religieuze fanaten. En niemand heeft daar ooit langetermijn effecten van ondervonden.
Die vaccins zijn dan ook niet op 12 maanden ontwikkeld net omdat men wilde weten wat lange termijn effecten konden zijn.
Als er dan waren, kon men het vaccin verder ontwikkelen tot men er zeker van was dat het ook op lange termijn effectief veilig was.
En dat is wat men nu net niet doet met het coronavaccin.

En ter uwer info : het coronavaccin behoort niet tot de familie van de griepvaccins omdat griep geen coronavirus is.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:20   #388
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hmmmja... de "profiteurkes"-mentaliteit is bij sommigen duidelijk waarneembaar.
U wil deelnemen aan een gevaarlijk experiment ongeacht de risico's. U kan dat, u mag mijn vaccin hebben.

Ik wil niet deelnemen aan dat experiment vooraleer ik de risico's ken. Ik wacht dus af tot ik zeker weet dat jij niet plots doodvalt.

U bent mijn kanarie in de koolmijn. Winwin.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:43   #389
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
U wil deelnemen aan een gevaarlijk experiment ongeacht de risico's. U kan dat, u mag mijn vaccin hebben.

Ik wil niet deelnemen aan dat experiment vooraleer ik de risico's ken. Ik wacht dus af tot ik zeker weet dat jij niet plots doodvalt.

U bent mijn kanarie in de koolmijn. Winwin.
Tegen dat het uw beurt is om een vaccin te krijgen zijn we al een jaar verder.
Tijd genoeg om de kat uit de boom te kijken, en te zien of er ondertussen oudjes van het vaccin sneuvelen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:45   #390
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tegen dat het uw beurt is om een vaccin te krijgen zijn we al een jaar verder.
Tijd genoeg om de kat uit de boom te kijken, en te zien of er ondertussen oudjes van het vaccin sneuvelen.
Tegen dan zitten we aan ons 10e nieuw vaccin, ik heb meer vertrouwen in een gewone herbesmetting.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:48   #391
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Tegen dan zitten we aan ons 10e nieuw vaccin, ik heb meer vertrouwen in een gewone herbesmetting.
Schrijf dat op een briefke, en geef het af aan het onthaal van het ziekenhuis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:53   #392
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
lange termijn effecten ?dit vaccin behoord tot dezelfde familie als andere griepvaccins, niemand heeft ooit tetanus, polio of andere vaccins afgewezen buiten enkele religieuze fanaten. En niemand heeft daar ooit langetermijn effecten van ondervonden.
Fout op alle punten. Dit vaccin heeft totaal niets te maken met griepvaccins, er zijn massa's mensen die niet ingeënt zijn tegen tetanus, griep, mazelen of noem maar op. Alleen polio is verplicht, voor alle andere ziekten is het slechts een minderheid die gevaccineerd is. En ja, er zijn verschillende voorbeelden van vaccins waar de gevaccineerden uiteindelijk meer gezondheidsrisico's liepen dan de niet-gevaccineerden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:59   #393
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tegen dat het uw beurt is om een vaccin te krijgen zijn we al een jaar verder.
Tijd genoeg om de kat uit de boom te kijken, en te zien of er ondertussen oudjes van het vaccin sneuvelen.
Eigenlijk zelfs niet. Want als je leest wat de vaccinatie-plannen zijn, dan is dat
1) het vaccin van Pfizer toedienen aan de eerste doelgroep
2) een ander vaccin toedienen aan de volgende doelgroep
3) nog een ander vaccin toedienen aan de volgende
...
Met andere woorden, als er na een paar maanden mensen ziek worden of sterven, ligt het antwoord al klaar: ja, maar dat vaccin gebruiken we ondertussen niet meer.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:03   #394
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Fout op alle punten. Dit vaccin heeft totaal niets te maken met griepvaccins, er zijn massa's mensen die niet ingeënt zijn tegen tetanus, griep, mazelen of noem maar op. Alleen polio is verplicht, voor alle andere ziekten is het slechts een minderheid die gevaccineerd is. En ja, er zijn verschillende voorbeelden van vaccins waar de gevaccineerden uiteindelijk meer gezondheidsrisico's liepen dan de niet-gevaccineerden.
Het griepvaccin is ook alle jaren anders.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:04   #395
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Over de vaccinatiestrategie :

https://www.hln.be/dossier-coronavir...ntie~ace5934b/



Droom ik, of staat dat daar echt?
Some animals are more equal than others...

Als je graag snel gevaccineerd wordt, is er ook 'goed' nieuws: je kunt er zelf voor zorgen dat je sneller aan de beurt komt. Gewoon lekker eten en drinken, stoppen met bewegen en alles was gezond is. En zodra je de status van heilige obese koe hebt bereikt, krijg je als beloning als risicopatiënt als eerste een gratis vaccin, bovenop alle andere gratis gezondheidszorg. Op onze kosten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:06   #396
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Some animals are more equal than others...

Als je graag snel gevaccineerd wordt, is er ook 'goed' nieuws: je kunt er zelf voor zorgen dat je sneller aan de beurt komt. Gewoon lekker eten en drinken, stoppen met bewegen en alles was gezond is. En zodra je de status van heilige obese koe hebt bereikt, krijg je als beloning als risicopatiënt als eerste een gratis vaccin, bovenop alle andere gratis gezondheidszorg. Op onze kosten.
Risicopatienten tussen 45 en 65 zitten in de tweede fase.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:07   #397
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het griepvaccin is ook alle jaren anders.
Nee, er wordt elk jaar een ander mengsel van een aantal stammen gemaakt, maar het is geen fundamenteel ander vaccin. Dat valt totaal niet te vergelijken met wat men nu doet.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:13   #398
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Risicopatienten tussen 45 en 65 zitten in de tweede fase.
Het is inderdaad lastiger om in fase 1A te geraken als je nu nog niet in die categorie zit. Maar als je tussen 45 en 65 bent, en geen risicopatiënt, kun je dus nog wel van fase 2 naar fase 1B opschuiven.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:13   #399
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Some animals are more equal than others...

Als je graag snel gevaccineerd wordt, is er ook 'goed' nieuws: je kunt er zelf voor zorgen dat je sneller aan de beurt komt. Gewoon lekker eten drinken, stoppen met bewegen en alles was gezond is. En zodra je de status van heilige obese koe hebt bereikt, krijg je als beloning als risicopatiënt als eerste een gratis vaccin, bovenop alle andere gratis gezondheidszorg. Op onze kosten.
Er zullen wel achterpoortjes zijn waar men in buitenland mits de nodige betaling zijn vaccinatie kan krijgen. Ik zie niet in dat sommigen die het zich kunnen permitteren nog maanden gaan wachten tot het hun toer is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 20:14   #400
Incognito
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 september 2020
Berichten: 37
Standaard

Van Damme: "De zwangeren gaan we in het begin niet vaccineren", zegt Van Damme daarover. Waarom niet? "Daar zijn geen gegevens over." Er moeten dus eerst studies komen met zwangere vrouwen, "en die zijn ook gepland".

Zo te zien zijn de voorafgaande studies grondig afgewerkt
Incognito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be