Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2018, 17:57   #2001
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie het eerder als een noodzaak. Als ze niet slagen, vrees ik dat een VW en Mercedes geen enkele incentieve meer hebben om te electrificeren. En dan blijft koning diesel nog tientallen jaren bestaan. Dan blijft die vuiligheid in onze dorpen rondrijden.

Daar draait het bij mij om.
Wel inderdaad,dat risico bestond tot vorig jaar...

Tegenwoordig echter is het Chinese "committment" in EV's alleen al zo groot dat het niet meer zal stoppen...

...met of zonder Tesla
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:59   #2002
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie het eerder als een noodzaak. Als ze niet slagen, vrees ik dat een VW en Mercedes geen enkele incentieve meer hebben om te electrificeren. En dan blijft koning diesel nog tientallen jaren bestaan. Dan blijft die vuiligheid in onze dorpen rondrijden.

Daar draait het bij mij om.
wel, dat is zo'n beetje de gelijkaardige discussie als die over bitcoin en blockchain hé. Ik ben er ook van overtuigd dat blockchain technologie een grote verandering zal teweeg brengen en belangrijke ontwikkelingen zijn. Alleen ga je mij daarom nog niet als een zot mijn geld in bitcoins zien steken

De elektrische auto is de toekomst. En ik mag, als ingenieur en techneut, Musk echt wel. Hij zet dingen in beweging en dat is top. Alleen mag je nooit voorbijgaan aan de realiteit van de financiele wereld. En daar heb je gelijk: ze moeten Musk het zwijgen opleggen. Musk denkt tien jaar vooruit, maar zijn financiers denken in kwartalen. Als er van die grote er een paar afhaken omdat het een geldverbrandfabriek blijft (en dat zal wel nog een tijd zo zijn, zelfs in het beste geval) dan is hij gezien hé.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:06   #2003
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wel, dat is zo'n beetje de gelijkaardige discussie als die over bitcoin en blockchain hé. Ik ben er ook van overtuigd dat blockchain technologie een grote verandering zal teweeg brengen en belangrijke ontwikkelingen zijn. Alleen ga je mij daarom nog niet als een zot mijn geld in bitcoins zien steken

De elektrische auto is de toekomst. En ik mag, als ingenieur en techneut, Musk echt wel. Hij zet dingen in beweging en dat is top. Alleen mag je nooit voorbijgaan aan de realiteit van de financiele wereld. En daar heb je gelijk: ze moeten Musk het zwijgen opleggen. Musk denkt tien jaar vooruit, maar zijn financiers denken in kwartalen. Als er van die grote er een paar afhaken omdat het een geldverbrandfabriek blijft (en dat zal wel nog een tijd zo zijn, zelfs in het beste geval) dan is hij gezien hé.
Goede samenvatting.

De man moet misschien naar genoegen nemen met voorzitter raad van bestuur en "chief designer" ofzo, en CEO, COO overlaten aan capabele detroit mannen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:18   #2004
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Goede samenvatting.

De man moet misschien naar genoegen nemen met voorzitter raad van bestuur en "chief designer" ofzo, en CEO, COO overlaten aan capabele detroit mannen.
zoals Steve Jobs ooit gedaan heeft hé: een tijd de boel overlaten aan een ander en ondertussen focussen op producten ontwikkelen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:20   #2005
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

De CFO zal met afstand de dikste maandwedde hebben.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 18:50   #2006
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel inderdaad,dat risico bestond tot vorig jaar...

Tegenwoordig echter is het Chinese "committment" in EV's alleen al zo groot dat het niet meer zal stoppen...

...met of zonder Tesla
De volgende Gigafactory van Tesla gaat in China komen, dixit Musk gisteren:
Citaat:
https://www.teslarati.com/elon-musk-...factory-china/

Speaking during the Q1 2018 earnings call, Elon Musk announced that Tesla’s next Gigafactory would be built in China. What’s more, Musk stated that all future Gigafactories would support the manufacture of the company’s vehicles.

Musk’s update on its factory plans in China came as a response to a question from CNBC’s Phil LeBeau, who asked for more details about Tesla’s plans regarding the Model Y, the Tesla Semi, and company’s future vehicles. Musk’s response to the question was direct, stating that the next Gigafactory will be established in China.

“It has to be later this year. Maybe next quarter, but not later than fourth quarter for Model Y. We also expect to announce the location of a Tesla Gigafactory in China soon. In the future, all Gigafactories will include vehicle production. So, right now, vehicle production and battery production, like battery production and motor and power electronics and charger production are at Giga, and then, we have our Fremont car factory. But future Gigafactories will all incorporate vehicle production.”

Musk also extended Tesla’s gratitude to the Chinese government over its decision to lift ownership restrictions for factories operated by foreign car manufacturers. When Chinese President Xi Jinping announced the country’s intention to reduce import tariffs and remove ownership restrictions for foreign-operated facilities, Musk stated on Twitter that China’s decision will “benefit all countries.”

“We’re very appreciative of the fact that the government of China has announced that they will be allowing full ownership of manufacturing facilities in China. We’d like to express our appreciation to the Chinese government in that regard.”

Even before Musk’s announcement of its next Gigafactory, expectations were high that the facility Tesla’s China facility would be tasked with the manufacture of the company’s two mass-market electric cars — the Model Y and the Model 3. During Tesla’s Q3 2017 earnings call last November, Musk stated that having a factory in China is “really the only way to make cars affordable” in the country. Musk also noted that the upcoming facility “won’t be making Model S and Model X, but probably Model 3, probably Model Y primarily for the local Chinese market.”

Musk’s update on Tesla’s next Gigafactory in China was in line with his statements back in February during the Q4 2017 earnings call. During the Q&A session, Musk teased that Tesla will begin investing in the Model Y sometime later this year.

“We are going to make some capital investments towards the end of this year related to Model Y. I don’t want to jump the gun on those, but I think we’ve got a good plan. I’m pretty excited about how we’re designing Model Y. It’s really taking a lot of lessons learned from Model 3 and saying how do we design something to be easy to manufacture instead of how to manufacture or difficult, really,” Musk said.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2018 om 18:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 19:32   #2007
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Gebakken lucht van Tesla.

Citaat:
Er gaan duidelijk een aantal dingen fout bij de constructeur van elektrische en autonome wagens.
??* De NTSB (National Transportation Safety Board) in de VS onderzoekt een nieuwe ongeluk met een Tesla die in 'autonome' toestand (Autopilot) aan het rijden was. Na de ongelukken met een Uber-autonome testwagen enkele dagen terug een tweede negatieve element voor autonome wagens. NVIDIA zet ondertussen zelfs het testen van autonome wagens op een publieke weg stop. Een autonome wagen voluit uitrollen tegen 2020 wordt dan ook moeilijk.
??* Moody's verlaagde de kredietrating voor Tesla tot B3. Het kredietbureau haalde de 'productieproblemen' met Model3 en de hoge negatieve cashflow aan als reden voor de verlaging. Afgelopen jaar verbrandde Tesla 3,4 mrd. USD en aan dit tempo zit de groep eind dit jaar zonder geld. Volgens Moody's zou Tesla beter snel 2 mrd. USD kapitaal ophalen.
??* de 455.000 reserveringen voor de Model3 zijn volgens een analist gebakken lucht. Elkeen die bestelde gaf 1000 USD voorschot, maar dit voorschot is terugbetaalbaar. 70% van de particulieren die aanvankelijk een auto reserveerden gaven volgens geruchten bij de eigenlijke bestelling niet meer thuis. Om iedereen terug te betalen staat er onvoldoende geld op de balans.
??* door de tijdelijke malaise in de technologiewereld is de perceptie van Tesla in de markt ronduit slecht geworden. Mocht de groep nu na het eerste kwartaal niet de beoogde productie van 2.500 wagens halen per week zullen investeerders niet erg happig zijn om in te tekenen en zal de koers verder dalen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2018 om 19:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 19:34   #2008
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik sta nog steeds in het groen.

Maar ik ga u niet ontkennen dat ik pissed ben.

Om 1 p.m. komt Q1 letter uit, beurs schiet omhoog. Nabeurs pingpong en ook stevige handel die goede koersen veroorzaken. Dingen zoals "we produceren 3000 batterijpacks per week, maar we hebben ook al op 5000 gedraaid" zijn bij mij bijzonder belangrijk: als dat niet was, probleem. Nu zijn de problemen beperkt tot de general assembly en de pain line: dingen waarvoor je consultants in kunt huren uit detroit. Batterijproductie is het moeilijkste van heel deze zaak, en die hebben ze onder de knie.

Maar dan:

Musk onderbreekt zijn financieel directeur en kraakt een analyst af als een boer. Musk moet begrijpen dat aandelenkoersen bepaald worden door vertrouwen. Dit soort gedrag werkt geen vertrouwen. De man is een goede ingenieur (SpaceX) maar moet een stap opzij doen als CEO in mijn ogen. Hij moet iemand de boel laten runnen die rust kan laten wederkeren, vrij droog en saai is, en gewoon werkt op de cijfers.

Laat hem maar Model Y'kes ontwerpen. Laat hem zorgen dat zijn producten revolutionair blijven zijn. Want dat kunnen zijn concurrenten niet. Laat een ander het bedrijf laten managen. Want dat kunnen zijn concurrenten wel.
Nu niet voor ambetant te zijn.
Maar musk ontwerpt helemaal niks zelf en heeft geen enkele inbreng in geen enkel technisch deel van gans die boel.

Het enige dat hij wel doet is her charismatisch uithangbord zijn.
Zoals in de politiek dat ook zo gedaan word.

En het werkt.
Want kijk ook jij stemt voor zijn schone ogen en denkt net als de rest dat zijn zuur gezichtje de reden van het zakken van het aandeel is.

Dat hij de slechtste cijfers van alle kwartalen had en de vragen wegkaatste omdat het feitelijk daar over ging in bedekte termen....dat komt zelfs in uw gedachten niet op.

En dat is de oorzaak van het zakken.
Niet zijn zuur smoeltje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:16   #2009
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gebakken lucht van Tesla.
Analist is verkeerd. Vertelt gebakken lucht.

Citaat:
http://fortune.com/2018/02/07/tesla-...ourth-quarter/
February 7, 2018

Customer Deposits

The company also has another unusual source for its reserves: customer deposits. It brings in money through customer deposits on future products, a tactic that many say is unsustainable.

Tesla took in $686 million in customer deposits in the third quarter. That figure grew to $853 million, likely thanks to the debut in November of the Tesla Semi and next-gen Roadster both of which have a reservations page. Roadster customers must drop $50,000 to make a deposit or if $250,000 if they want to reserve a founder’s series version.
En nog wat gegroeid naar $854 miljoen, 1 miljoen meer:
Citaat:
https://www.thestreet.com/investing/...uptcy-14573659
May 1, 2018

Tesla Inc. (TSLA - Get Report) has $854 million in customer deposits for its products, ranging from cars to solar panels to stuff it hasn't even built yet, and customers could lose every penny if the company lands in bankruptcy as CEO Elon Musk has joked about on Twitter.
Het grootste deel komt van de model 3 reserveringen en dat is maar $1000 per wagen. Als maar de helft van de $854 miljoen model 3-reserveringen zijn komen we al op 427.000 uit. en ook de andere helft zijn vooruitbetalingen. Of slaapwel analist. Wslk een shortguy die desinformatie blaast. LOL.

Natuurlijk verandert dat cijfer elke dag, er komen er bij en er vallen er af, maar het steeg toch maar fijntjens op amper een half jaar van $686 miljoen naar $854 miljoen.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2018 om 20:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:21   #2010
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu niet voor ambetant te zijn.
Maar musk ontwerpt helemaal niks zelf en heeft geen enkele inbreng in geen enkel technisch deel van gans die boel.

Het enige dat hij wel doet is her charismatisch uithangbord zijn.
Zoals in de politiek dat ook zo gedaan word.

En het werkt.
Want kijk ook jij stemt voor zijn schone ogen en denkt net als de rest dat zijn zuur gezichtje de reden van het zakken van het aandeel is.

Dat hij de slechtste cijfers van alle kwartalen had en de vragen wegkaatste omdat het feitelijk daar over ging in bedekte termen....dat komt zelfs in uw gedachten niet op.

En dat is de oorzaak van het zakken.
Niet zijn zuur smoeltje.
Neen, dat zie je verkeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=ZzcDY6I_RHk

Hij kent zijn fabriek. Hij kent zijn apparaten. Hij weet wat ze doen, waarvoor ze dienen, wat er speciaal aan is. Hij kent zijn stukken. Zijn processen. De terminologie die hij gebruikt zegt ook al veel over zijn kennisniveau.

Elon is een hardcore ingenieur. De man spreekt mijn taal.

Maar ik ben geen manager en ik vermoed dat hij om dezelfde reden dat ook niet is: als ingenieur zijn financien vaak "bijzaak" en zijn echte problemen enkel problemen die door de fysica worden veroorzaakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:34   #2011
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En dat is de oorzaak van het zakken.
Als je nog wat langer totale onwetendheid zit te zagen staat het aandeel terug $ 290. Van de - 8% is het momenteel nog -5%. En de beurs is nog een halfuur open. Lol

Citaat:
Why investors should look past the Tesla noise and buy the dip

Published: May 3, 2018

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2018 om 20:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:34   #2012
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, dat zie je verkeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=ZzcDY6I_RHk

Hij kent zijn fabriek. Hij kent zijn apparaten. Hij weet wat ze doen, waarvoor ze dienen, wat er speciaal aan is. Hij kent zijn stukken. Zijn processen. De terminologie die hij gebruikt zegt ook al veel over zijn kennisniveau.

Elon is een hardcore ingenieur. De man spreekt mijn taal.

Maar ik ben geen manager en ik vermoed dat hij om dezelfde reden dat ook niet is: als ingenieur zijn financien vaak "bijzaak" en zijn echte problemen enkel problemen die door de fysica worden veroorzaakt.
Dat zie jij verkeerd.
Hij kent het reilen en zeilen en zit bij iedere beslissing mee aan tafel.
Logisch dat hij alles kent.
Maar zelf ontwerpt of assembleert hij niks.
Hij tekent voor akkoord.

Enfin jij uw kijk op de wereld uiteraard.
Als jij dweept met ieder die ingenieur is dan is dat uw zaak.

Maar feiten blijven feiten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:38   #2013
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zie jij verkeerd.
Hij kent het reilen en zeilen en zit bij iedere beslissing mee aan tafel.
Logisch dat hij alles kent.
Maar zelf ontwerpt of assembleert hij niks.
Hij tekent voor akkoord.

Enfin jij uw kijk op de wereld uiteraard.
Als jij dweept met ieder die ingenieur is dan is dat uw zaak.

Maar feiten blijven feiten.
Kijk stukjes uit de film.

De man is een rasingenieur.

Maar daarom vind ik net dat hij best een stap opzij kan zetten als CEO. Want zijn vertoning gisteren is een CEO onwaardig.

Basta.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:39   #2014
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je nog wat langer totale onwetendheid zit te zagen staat het aandeel terug $ 290. Van de - 8% is het momenteel nog -5%. En de beurs is nog een halfuur open. Lol
Dat steek je me nu al door sinds hij 380 stond.

Snap je het dan nooit?
Het is bergaf.

Je staat er bij en je kijkt er naar.
En toch zo averechts blijven?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:41   #2015
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zie jij verkeerd.
Hij kent het reilen en zeilen en zit bij iedere beslissing mee aan tafel.
Logisch dat hij alles kent.
Maar zelf ontwerpt of assembleert hij niks.
Hij tekent voor akkoord.

Enfin jij uw kijk op de wereld uiteraard.
Als jij dweept met ieder die ingenieur is dan is dat uw zaak.

Maar feiten blijven feiten.
En de financiële chef van Tesla, de CFO, die ontwerpt en produceert ook niets want hij drukt het geld niet zelf.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:43   #2016
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk stukjes uit de film.

De man is een rasingenieur.

Maar daarom vind ik net dat hij best een stap opzij kan zetten als CEO. Want zijn vertoning gisteren is een CEO onwaardig.

Basta.

Ik zie hem alleen wat rondlopen en wijzen.

Beetje gelijk die dikke van zijn keukens. Die doet dat ook.
Ben zijn naam nu kwijt.

Ik weet niet wat jij ziet.
Duidelijk iets anders blijkbaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:44   #2017
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat steek je me nu al door sinds hij 380 stond.

Snap je het dan nooit?
Het is bergaf.

Je staat er bij en je kijkt er naar.
En toch zo averechts blijven?
De dag is nog niet voorbij, Tesla stond 8 dagen geleden minder dan 280, 286 is dus bergop. LOL.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:49   #2018
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De dag is nog niet voorbij, Tesla stond 8 dagen geleden minder dan 280, 286 is dus bergop. LOL.
Iedere cent is een cent.

Koop er maar rap wat bij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:51   #2019
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mambo heeft gelijk.

20 dollar er af puur omdat hij moest schelden

Micele jij kan het proberen goed te spreken: ik vind het onverantwoord gedrag.

In een normaal bedrijf werd hij nu de laan uitgestuurd of ergens anders gezet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 20:54   #2020
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedere cent is een cent.

Koop er maar rap wat bij.
Inderdaad, langzaamaan wordt er terug bijgekocht het zal bij een eendaags dipje blijven. (omdat Muskie zijn gewone kalmte niet bewaarde bij die zeikers, zoals in het verleden)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be