Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2003, 17:26   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Toch maar even lezen.
Warm aanbevolen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 17:35   #42
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Dat het Vlaams Blok racistisch is, dat wisten we al. Maar dat ze zo DOM zij om het zo hard te laten merken...

Heb jij eigenlijk al eens iets zinnigs verteld op dit forum? Je herhaalt voortdurend dezelfde dwaze praat! Ik weet het, we moeten medelijden hebben met jullie sukkelaars van prolet-ariërs, maar doe ook eens een inspanning... Of is een inspanning leveren ook al "kapitalistische uitbuiting"?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 17:36   #43
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Wat willen jullie dan in plaats van een knuffelbeleid? Een deportatiebeleid?
JA!!!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 17:42   #44
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Marxisme in 60 seconden? Dat kan niet zo moeilijk zijn hoor. Ik kan het zelfs in minder


Waarom verwondert het mij niet dat het mogelijk is om het "marxisme" zo snel en kort uit te leggen????

Marxisme = Een verouderde, 19de eeuwse ideologie die via verschillende praktijk-toepassingen verantwoordelijk is voor minstens 80 miljoen doden, met wetenschappelijke pretenties die volledig weerlegd werden en die de maatschappij algemeen naar beneden nivelleert, uitgaande van een dogmatische en foute gelijkheidsgedachte.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 18:03   #45
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

...ideologie die de maatschappij naar beneden nivelleert, uitgaande van een dogmatische en foute indoctrinatie van de brede laag van de bevolking... Zo zie je, met een kleine aanpassing is dit perfect van toepassing voor het Blok. Het doden van tegenstanders, dat is voor ze eenmaal aan de macht zijn. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 18:06   #46
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaanderenLeefbaar&Veilig
...ideologie die de maatschappij naar beneden nivelleert, uitgaande van een dogmatische en foute indoctrinatie van de brede laag van de bevolking... Zo zie je, met een kleine aanpassing is dit perfect van toepassing voor het Blok. Het doden van tegenstanders, dat is voor ze eenmaal aan de macht zijn. 8)
Nogmaals, er bestaat professionele psychiatrische hulp om je van jouw frustraties en Blok-obsessie af te helpen Luciano!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 18:14   #47
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

[quote="Guderian

Nogmaals, er bestaat professionele psychiatrische hulp om je van jouw frustraties en Blok-obsessie af te helpen Luciano![/quote]

Overbodig Guderian, ik gaf in het verleden zelf psychiatrische hulp aan personen in nood, vraag het maar aan uw 'vriend' Alain. En indien u dit ook van doen hebt, steeds tot uw dienst...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 18:17   #48
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaanderenLeefbaar&Veilig
Overbodig Guderian, ik gaf in het verleden zelf psychiatrische hulp aan personen in nood, vraag het maar aan uw 'vriend' Alain.
Wie is "alain"??????

Citaat:
En indien u dit ook van doen hebt, steeds tot uw dienst...
Projecteer uw problemen niet op een ander Luciano!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 22:51   #49
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

thePiano:
Citaat:
Als de overheid inderdaad de dingen doet die jij opnoemt denk ik niet dat er nog een probleem zal overblijven. Tenzij de werkgevers ook selectief (op basis van etnie, religie of origine) arbeidskrachten blijven aannemen, dat moeten we dan ook via de overheid bijsturen.
Ik heb me een beetje onduidelijk uitgesproken.
Ik bedoel dat de overheid moet zorgen dat er voldoende werkgelegenheid is om nationaliteitsaanvragen toe te laten. In geval van hoge werkloosheid is het natuurlijk onverantwoord om migranten aan te trekken.
Wat betreft de werkgevers, ik geloof niet dat, wanneer de vraag naar arbeidskrachten het aanbod overschrijd, zij daar moeilijk gaan over doen.
In de jaren 60, periode van hoogconjuctuur, waren het de werkgevers die bij de regering aandrongen om vreemde werkkrachten aan te trekken. Natuurlijk werd er niets voorzien voor de opvang van die mensen, laat staan een duidelijk werkcontract. Trouwens, het enige adres dat de meesten onder hen op zak hadden als ze bij ons arriveerden was dat van het ABVV en de Soc. ziekenkas. De meeste onder hen kwamen uit agrarische gebieden, laag of niet geschoold en spraken alleen hun moedertaal.

Tijdens die periode hadden we voor gans Belgie amper 100.000 werklozen. Toch konden die geen werk vinden omdat hun syndicaten eisten dat ze minstens een evenredige job als hun vorig werk moesten krijgen met ditto loon, terwijl een zeker percentage als "beroepsdoppers" mochten beschouwd worden.
De werkgevers hadden overvolle orderboekjes, met na te leven leveringstermijnen. De syndikaten speelden daar handig op in door om de haverklap stakingen te organiseren en soms absurde eisen te stellen zoals bvb de betaling van de syndikale premie door de werkgevers.
Zoals u ziet, de syndikaten hebben ook goed bijgedragen tot de situaties die we nu meemaken.
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 23:17   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Wat betreft de werkgevers, ik geloof niet dat, wanneer de vraag naar arbeidskrachten het aanbod overschrijd, zij daar moeilijk gaan over doen.
In de jaren 60, periode van hoogconjuctuur, waren het de werkgevers die bij de regering aandrongen om vreemde werkkrachten aan te trekken.
Ondertussen is de toestand wel gewijzigd. Laat ons zeggen dat de werkgever op dat vlak meer mogelijkheden gekregen heeft, en ook wel zal geleerd hebben uit het verleden. Waarom arbeidskrachten aantrekken, die hij duur moet betalen. Het is veel eenvoudiger van zijn fabriek naar de arbeiders te verplaatsen, waar de lonen een flink stuk goedkoper zijn, en waar de arbeidsprestaties niet slechter zijn.
Dit is gewoonweg de realiteit. Het wemelt hier van ongeschoolde arbeidskrachten, en toch maken de werkgevers hier geen gebruik van. Doodeenvoudig omdat ze er geen brood in zien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2003, 23:27   #51
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muuske
Wat betreft de werkgevers, ik geloof niet dat, wanneer de vraag naar arbeidskrachten het aanbod overschrijd, zij daar moeilijk gaan over doen.
In de jaren 60, periode van hoogconjuctuur, waren het de werkgevers die bij de regering aandrongen om vreemde werkkrachten aan te trekken.
Ondertussen is de toestand wel gewijzigd. Laat ons zeggen dat de werkgever op dat vlak meer mogelijkheden gekregen heeft, en ook wel zal geleerd hebben uit het verleden. Waarom arbeidskrachten aantrekken, die hij duur moet betalen. Het is veel eenvoudiger van zijn fabriek naar de arbeiders te verplaatsen, waar de lonen een flink stuk goedkoper zijn, en waar de arbeidsprestaties niet slechter zijn.
Dit is gewoonweg de realiteit. Het wemelt hier van ongeschoolde arbeidskrachten, en toch maken de werkgevers hier geen gebruik van. Doodeenvoudig omdat ze er geen brood in zien.
Ja jong, en daar is weinig tegen te doen.
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 23:34   #52
vanbekeken
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 oktober 2003
Berichten: 8
Standaard

Dat hij "in plaats van slachtafval van schapen liever Turken in de afvalcontainer zou gooien" is nog iets straffer dan wat Timmers volgens andere bronnen uitkraamde . Wat hij zich liet ontvallen was eerder: "wanneer het Vlaams Blok zakken had gegooid aan het containerpark, er geen slachtafval maar wel Turken in zouden gezeten hebben".

De waarheid lichtjes geweld aandoen is steeds het proberen waard.
Het eerste citaat is als uiting van een mening effenaf schandelijk, het tweede - uitgesproken door een Vlaams Blokker over zijn eigen partij - is oerdom. Hoe dan ook, waarom valt er nergens te lezen in welke kontekst een van voorgaande citaten werd vermeld. Het zou een antwoord geweest zijn op de bemerking van SP.a-raadslid Mustafa Aytardeze . Deze zou eerst schimpend geopperd hebben dat het sluikstorten van zakken met slachtafval wel door een Vlaams blokker zou kunnen gebeuren. Wellicht was de repliek van Timmers dan eerder sarkastisch-grappig. Timmers had beter moeten weten , als men barbertje wil hangen is elke koord lang genoeg .
Maar het is reeds fascistisch-pervers te durven denken dat Timmers de grapjas wou uithangen. Immers hoogstwaarschijnlijk koestert de man een enorme haat tegen iedereen die niet uit zijn dorp komt, met zekerheid heeft hij een gasinstallatie, hoeveel vreemde passanten bezorgde hij al geen geslachtziekte, eet hij varkensvlees, drinkt hij bier , spreekt Nederlands, Blokker ? Hij verkeerde nog in de vermetele gedachte dat voor hem het vrije woord nog een recht was. Enfin hij hoort in een strafkamp, gecastreerd, heropgevoed, ausradiert .
Maar ons al te milde gerecht veroordeelt hem tot tot ampertjes twee maanden cel en een boete van amper 1.000 euro. En dat nog gedeeltelijk met uitstel! Alsof Timmers geringer misdadig ware dan een ordinaire kleine crimineel. Een ondraaglijk lakse staat. Wraak,wraak,wraak!
vanbekeken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 15:48   #53
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hij liet zich toen ontvallen dat hij "in plaats van slachtafval van schapen liever Turken in de afvalcontainer zou gooien". Dat gebeurde tijdens een discussie over het slachtafval bij het islamitisch offerfeest.
Die mening is nu nie van de zuiverste, maar ik vraag me af wat daar nu racistisch aan is? Dat is hetzelfde als men de blokkers mestkevers noemt, of dat men zegt dat men de blokkers gaat 'uitroeien' .. ik zie daar geen verschil in maarja, het eerste noemt men racistisch, het tweede politiek correct
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 16:02   #54
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hij liet zich toen ontvallen dat hij "in plaats van slachtafval van schapen liever Turken in de afvalcontainer zou gooien". Dat gebeurde tijdens een discussie over het slachtafval bij het islamitisch offerfeest.
Die mening is nu nie van de zuiverste, maar ik vraag me af wat daar nu racistisch aan is? Dat is hetzelfde als men de blokkers mestkevers noemt, of dat men zegt dat men de blokkers gaat 'uitroeien' .. ik zie daar geen verschil in maarja, het eerste noemt men racistisch, het tweede politiek correct
Tiens, welke politicus heeft ooit gezegd dat blokkers moesten 'uitgeroeid' worden?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 17:11   #55
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hij liet zich toen ontvallen dat hij "in plaats van slachtafval van schapen liever Turken in de afvalcontainer zou gooien". Dat gebeurde tijdens een discussie over het slachtafval bij het islamitisch offerfeest.
Die mening is nu nie van de zuiverste, maar ik vraag me af wat daar nu racistisch aan is? Dat is hetzelfde als men de blokkers mestkevers noemt, of dat men zegt dat men de blokkers gaat 'uitroeien' .. ik zie daar geen verschil in maarja, het eerste noemt men racistisch, het tweede politiek correct
Tiens, welke politicus heeft ooit gezegd dat blokkers moesten 'uitgeroeid' worden?
Mark Eyskens, Vic Anciaux, ..
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be