Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2011, 14:46   #7841
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar worden de verschillen toch niet uitgelegd :
Wat is het verschil tussen "Antwerpse basisonderwijs" en "basisonderwijs in Antwerpen"?
En wat is het verschil tussen "Antwerps basisonderwijs" uit de titel en "Antwerps stedelijk basisonderwijs" uit het artikel?
Daar worden de verschillen wel uitgelegd.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 14:51   #7842
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Daar worden de verschillen wel uitgelegd.
Neen. CC legt uit wat hoe we de termen zouden moeten begrijpen. M.a.w. ze legt uit welke draai zij er aan geeft. (Haar zever over miss universe buiten beschouwing gelaten)
En jij kan die verschillen ook niet uitleggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 14:56   #7843
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. CC legt uit wat hoe we de termen zouden moeten begrijpen. M.a.w. ze legt uit welke draai zij er aan geeft. (Haar zever over miss universe buiten beschouwing gelaten)
En jij kan die verschillen ook niet uitleggen.
Jawel, het wordt daar wel degelijk duidelijk uitgelegd. Dat jij dat vervolgens niet kunt of wilt begrijpen, is verder jouw zaak. Ik begrijp het wel en kan die uitstekende uitleg zelf niet anders doen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 14:59   #7844
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

't Moet alweer eens gaan over 'n paar woorden, over de interpretatie van die woorden, ?*lles om toch maar 't eigenlijke, feitelijke onderwerp te vermijden.


Waar is de bal eigenlijk gebleven?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 15:14   #7845
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vroeg om het onbepaald meervoud allochtonen te bepalen in "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen "
...
Minstens "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen bepaalde allochtonen".
En dan kunnen ze minstens de reden bepalen (het zou al een stapje vooruit zijn toch !? Ooit moeten ze toch kunnen beetje per beetje, stap per stap beginnen te redeneren... of niet?).

Het klinkt voor sommige "anti-allochtonen" misschien als een tip, maar het is een voorstel eigenlijk.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 juni 2011 om 15:37.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:20   #7846
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ah, juist. Dat betekent meer dan ik begrijp. Het zijn mijn woorden; terwijl ik je meer uitleg zou geven zou je het mij vragen. Maar dat doe je nu niet. Maar bon... Zoals ik zei; speel en sleep verder, illwill.

See you later and have a nice day, Mr. illwill!
Nee, ik zeg enkel dat de "nee" welke ik zelf plaatste, daar niet op sloeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:21   #7847
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel eindelijk zelf eens wat je bedoelt met onbepaald meervoud allochtonen.
Alle? Het merendeel? De criminele?

Wie is er moedig genoeg om er voor uit te komen wat hij/zij bedoelt met onbepaald meervoud allochtonen.
Neenee, geef nu eens eerst de personen wie dat zeggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:22   #7848
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik gebruikte "impliceert". Ik maak ook wel dt-fouten, maar niet systematisch.

Neem een verklarend Nederlands woordenboek en zoek "impliceren" op.
Feit blijft dat ze dat niet zeggen en dat jij overal iets anders van maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 16:40   #7849
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. CC legt uit wat hoe we de termen zouden moeten begrijpen. M.a.w. ze legt uit welke draai zij er aan geeft. (Haar zever over miss universe buiten beschouwing gelaten)
En jij kan die verschillen ook niet uitleggen.
omdat je het zo vriendelijk vraagt wil ik de moeite doen om nog een poging te ondernemen.

Waaruit bestaat het Basisonderwijs in Antwerpen?

Het basisonderwijs in Antwerpen bestaat uit verschillende netten, te weten:

- het vrije basisonderwijs (ook wel katholieke scholen genoemd)
- het Antwerpse basisonderwijs (ook wel stedelijk basisonderwijs genoemd - in Gent neem ik aan het dit het Gentse basisonderwijs zal heten)
- het basis gemeenschapsonderwijs.

De vraag die aan de antwerpse schepen van onderwijs gesteld werd, ging blijkbaar enkel over het Antwerpse basisonderwijs, NIET over het vrije basisonderwijs noch over het basis gemeenschapsonderwijs. Alle die behoren echter tot het basisonderwijs in (of van) Antwerpen.

Voor verdere bijlessen ga ik een uurloon aanrekenen.

Noteer: de titel van de desbetreffende topic die door mij werd geopend is fout. Nochtans had ik gewoon de krantenkop overgenomen, die ondertussen is bijgesteld. Hierin staat "lager onderwijs in Antwerpen" dat is dus niet correct, het gaat enkel over het Antwerps basisonderwijs.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 juni 2011 om 16:41.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:07   #7850
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Neenee, geef nu eens eerst de personen wie dat zeggen.
Neenee, je wil niet bepalen wat je bedoelt met onbepaald meervoud allochtonen?

De personen die wat zeggen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:11   #7851
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Feit blijft dat ze dat niet zeggen en dat jij overal iets anders van maakt.
De krant schrijft dat wel.
Dat staat er in de titel ""Helft van leerlingen Antwerps basisonderwijs is moslim."
In het artikel wordt dat dan "In het Antwerps stedelijk basisonderwijs is bijna de helft van de leerlingen moslim."
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7789
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:14   #7852
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Minstens "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen bepaalde allochtonen".
En dan kunnen ze minstens de reden bepalen (het zou al een stapje vooruit zijn toch !? Ooit moeten ze toch kunnen beetje per beetje, stap per stap beginnen te redeneren... of niet?).

Het klinkt voor sommige "anti-allochtonen" misschien als een tip, maar het is een voorstel eigenlijk.

Waarom er meer mensen iets krijgen tegen voornamelijk Marokkanen, Turken en moslims en niet tegen Aziaten en Zuid Amerikanen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:26   #7853
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Waarom er meer mensen iets krijgen tegen voornamelijk Marokkanen, Turken en moslims en niet tegen Aziaten en Zuid Amerikanen.
Of waarom er bepaalde mensen iets krijgen tegen voornamelijk bepaalde/alle Marokkanen, Turken en moslims en niet tegen bepaalde/alle Aziaten en Zuid Amerikanen of bepaalde allochtonen en autochtonen, en bepaalde mensen iets tegen criminelen in het algemeen, en bepaalde mensen niet?

Dat vraag je?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 juni 2011 om 17:43.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:32   #7854
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De krant schrijft dat wel.
Dat staat er in de titel ""Helft van leerlingen Antwerps basisonderwijs is moslim."
In het artikel wordt dat dan "In het Antwerps stedelijk basisonderwijs is bijna de helft van de leerlingen moslim."
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7789
In 7850 Wordt duidelijk toegelicht hoe dat misverstand over basisonderwijs en Stedelijk basisonderwijs ontstond, wat u niet belet te doen alsof dit er NIET staat!
Zo legt u graag discussies lam, kunt u nu eens eindelijk ingaan op het onderwerp zonder eindeloos gedram?
Of denkt u nu echt dat de situatie tussen netten onderling totaal verschillend zijn en zo ja, graag de bron waarop u die redenering baseert.
Anders dan nu graag uw reactie op de situatie binnen de Stedelijke basisscholen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:27   #7855
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Noteer: de titel van de desbetreffende topic die door mij werd geopend is fout. Nochtans had ik gewoon de krantenkop overgenomen, die ondertussen is bijgesteld. Hierin staat "lager onderwijs in Antwerpen" dat is dus niet correct, het gaat enkel over het Antwerps basisonderwijs.
Het gaat enkel over het Antwerps stedelijk basisonderwijs.

Ter vergelijking.
Inschrijvingssysteem Antwerps basisonderwijs
http://studiewijzer.antwerpen.be/eCa...80/49/171.html
Dit is een systeem voor alle basisscholen in Antwerpen, niet enkel de stedelijke basisscholen.
De lijst van Antwerpse kleuterscholen en lagere scholen .
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:35   #7856
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of denkt u nu echt dat de situatie tussen netten onderling totaal verschillend zijn en zo ja, graag de bron waarop u die redenering baseert.
Voor welke redenering wil jij bronnen van mij?
Geef ook waar (citaat + link) ik die redenering maak.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 19:26   #7857
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Inderdaad. Jij zou dat beter ook moeten doen. Want anders heb ik gelijk wanneer ik zeg, dat ze "jullie" effectief gebruiken (profiteren, uitbuiten) voor hun doeleinden en persoonlijke belangen. Ze weten dat "jullie" van bepaalde categorieën mensen bang zijn en zonder enige uitleg (omdat "jullie" het niet nodig hebben) provoceren ze "jullie" om meer te haten en te discrimineren (meer... meer ). En dat kun je niet weigeren, want, ik herhaal, de bovenvermelde (alsook de komende) "Waarom's" zullen altijd open blijven staan.

Terwijl zij zelf (FD, BDW, en dergelijke afkortingen) samen met hun "monsterlijke" collega's ergens op het eiland zitten, waar ze hammam nemen aan het strand, met een waterpijp in hun "mondachtige" opening en lachen met de domheid van hun kiezers en dagen "mij" uit ondertussen.
Waarom, waarom, waarom … net een zeurend kind!
Wie zijn “ze”? Wie zijn “jullie”?
Ja, vele autochtonen zijn bang geworden, vooral ouderen en zwakken. Nu vraag ik u : waarom??? Toen de eerste immigranten hier aankwamen, was er niemand bang van hen. Pas de laatste +/- 15 jaren sinds de steeds toenemende criminaliteit en bandeloosheid is er angst gekomen bij de mensen die hier eeuwen en eeuwen leefden en nu plots een horde over zich heen krijgt die zich aan niets stoort, met niets rekening houdt en voortdurend eisen stelt.
En lees nu nog eens even rustig deze post van u die ik hier beantwoord door. Misschien merkt u dan zelf eindelijk hoeveel haat tegen de autochtone bevolking er in schuilt. Misschien bent u er zich zelf niet van bewust maar uw posts druipen van woede. Ik heb dikwijls medelijden met u als ik merk hoe gefrustreerd u overkomt
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 20:17   #7858
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, vele autochtonen zijn bang geworden, vooral ouderen en zwakken. Nu vraag ik u : waarom??? Toen de eerste immigranten hier aankwamen, was er niemand bang van hen. Pas de laatste +/- 15 jaren sinds de steeds toenemende criminaliteit en bandeloosheid is er angst gekomen bij de mensen die hier eeuwen en eeuwen leefden en nu plots een horde over zich heen krijgt die zich aan niets stoort, met niets rekening houdt en voortdurend eisen stelt.
Jouw weergave van de geschiedenis en de feiten is niet correct.
Lees eens een boek over de immigratie in Belgie. Je zal veel bijleren.
Citaat:
En lees nu nog eens even rustig deze post van u die ik hier beantwoord door. Misschien merkt u dan zelf eindelijk hoeveel haat tegen de autochtone bevolking er in schuilt. Misschien bent u er zich zelf niet van bewust maar uw posts druipen van woede.
Afgezien van het al dan niet druipen van woede of andere emoties van die post, heeft die post ook een inhoud. Misschien kan je op die inhoud reageren.
Er wordt niet op autochtone bevolking afgegeven, maar wel op mensen zoals FDW en andere haatzaaiers. Je bent toch niet de mening toegedaan dat een FDW de autochtone bevolking vertegenwoordigt of zo.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 juni 2011 om 20:18.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 21:05   #7859
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom, waarom, waarom … net een zeurend kind!
Wie zijn “ze”? Wie zijn “jullie”?
Probeer te beantwoorden i.p.v. af te wijken en aan te vallen, Marie.

Citaat:
Ja, vele autochtonen zijn bang geworden, vooral ouderen en zwakken. Nu vraag ik u : waarom? Toen de eerste immigranten hier aankwamen, was er niemand bang van hen. Pas de laatste +/- 15 jaren sinds de steeds toenemende criminaliteit en bandeloosheid is er angst gekomen bij de mensen die hier eeuwen en eeuwen leefden en nu plots een horde over zich heen krijgt die zich aan niets stoort, met niets rekening houdt en voortdurend eisen stelt.
Moet men nu die ouderen en zwakken nog banger maken i.p.v. de werkelijkheid te vertellen? Waarom?

Citaat:
En lees nu nog eens even rustig deze post van u die ik hier beantwoord door. Misschien merkt u dan zelf eindelijk hoeveel haat tegen de autochtone bevolking er in schuilt. Misschien bent u er zich zelf niet van bewust maar uw posts druipen van woede. Ik heb dikwijls medelijden met u als ik merk hoe gefrustreerd u overkomt
De waarde van je antwoord = 0, gewoon een mening die van geen kanten klopt.
Geen haat in mijn post. Precies 0. => Geen haat tegen autochtonen in mijn post.
Maar ik vind het normaal dat je zo reageert, want je begrijpt niks van psychologie (blijkbaar). Je moet het eigenlijk ook niet.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 21:26   #7860
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor welke redenering wil jij bronnen van mij?
Geef ook waar (citaat + link) ik die redenering maak.
7852 haalt u een redenering aan die eerder duidelijk werd weerlegd en toegelicht, en ik wil graag een bron voor uw redenering dat het buiten het Stedelijk onderwijs anders zou zijn, vermits u een punt maakt van niet enkel basis maar enkel Stedelijk onderwijs.
En dan nu graag een antwoord op de vraag waarom u denkt dat dit zo zou zijn met bron.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be