Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2017, 17:43   #621
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
PVV links noemen klopt niet gezien alle kiezers onderzoeken van de afgelopen jaren
De PVV kiezers komen al een aantal jaren terug vooral uit de VVD en CDA achterban en in minder mate uit de SP en PvdA.
U hebt gelijk, verschrijving. Bedoelde extreem rechts
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 18:24   #622
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ja, FvD gaat voor een zakenkabinet, geleid door een CDA'er die geen lijsttrekker was en ook geen premier wil worden.

De eindstand:
VVD-CDA-D66-?: 2 (VVD, CDA)
VVD-CDA-D66-GL: 4 (D66, PvdA, CU, Denk)
VVD-PVV-CDA-50+-SGP-FvD: 1 (PVV)
CDA-D66-SP-GL-PvdA-CU(-PvdD): 2 (GL, SP)
VVD-D66-GL-PvdA-CU: 1 (PvdD)
?: 3 (50+, SGP, FvD)

(Noot: de nummers zijn het aantal partijen, in aantal zetels zijn VVD+CDA de grootste groep.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 maart 2017 om 18:27.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 18:52   #623
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, FvD gaat voor een zakenkabinet, geleid door een CDA'er die geen lijsttrekker was en ook geen premier wil worden.

De eindstand:
VVD-CDA-D66-?: 2 (VVD, CDA)
VVD-CDA-D66-GL: 4 (D66, PvdA, CU, Denk)
VVD-PVV-CDA-50+-SGP-FvD: 1 (PVV)
CDA-D66-SP-GL-PvdA-CU(-PvdD): 2 (GL, SP)
VVD-D66-GL-PvdA-CU: 1 (PvdD)
?: 3 (50+, SGP, FvD)

(Noot: de nummers zijn het aantal partijen, in aantal zetels zijn VVD+CDA de grootste groep.)
Een zakenkabinet is complete onzin.
Het eerste kabinet Balkende ging vechtend te onder, omdat er politiek onervaren ministers in zaten.
Beaudet kan beter aan zijn zakje blijven reuken ,
dan voortdurend in de media kraaien als een haantje zonder kop.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:04   #624
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De slogan van Wilders was de beste die hij kon verzinnen: "Nederland moet een vrij land blijven"
De Nederlanders hebben naar hem geluisterd en gaven er gevolg aan
Weet je, elke poco-Nederlander zou met zijn/haar gezin eens 'n maandje of 2 in of grenzend aan 'n nogo-wijk - die sommige van jullie steden 'rijk' zijn - dienen te gaan wonen, kwestie van die 'vrijheid' persoonlijk eens aan den lijve te ondervinden.
Gemanipuleerde mediapraatjes versus beenharde praktijk, 't zou eens wat anders zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:15   #625
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weet je, elke poco-Nederlander zou met zijn/haar gezin eens 'n maandje of 2 in of grenzend aan 'n nogo-wijk - die sommige van jullie steden 'rijk' zijn - dienen te gaan wonen, kwestie van die 'vrijheid' persoonlijk eens aan den lijve te ondervinden.
Gemanipuleerde mediapraatjes versus beenharde praktijk, 't zou eens wat anders zijn.
Wat weet Wilders dan van die wijken?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:18   #626
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat weet Wilders dan van die wijken?
Wat weten de Nederlandse poco's van die wijken ?
Of vinden die dat ok ?
Btw, ben jij al eens (met je gezin) door zo'n wijk gestapt ?

Nog even dit: http://joostniemoller.nl/2016/08/zo-...nd-marokkanen/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 maart 2017 om 19:26.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:46   #627
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Weet je, elke poco-Nederlander zou met zijn/haar gezin eens 'n maandje of 2 in of grenzend aan 'n nogo-wijk - die sommige van jullie steden 'rijk' zijn - dienen te gaan wonen, kwestie van die 'vrijheid' persoonlijk eens aan den lijve te ondervinden.
Gemanipuleerde mediapraatjes versus beenharde praktijk, 't zou eens wat anders zijn.
Ik woon nu een jaar in Overvecht, een paar honderd meter van een salafistische moskee die het landelijk nieuws gehaald heeft omdat kinderen er leerden geen moslims aan te geven bij de politie. Daarvoor zat ik een jaar in Kanaleneiland. Dat is het soort wijk waar volwassen mannen omheen fietsen als ze aan de andere kant moeten zijn. In Nederland zijn hooguit de Schilderswijk en de Bijlmer beruchter. En weet je wat voor volk ik overal tegen kom? Hele normale mensen. Ik heb de Overvechtse kinderen nog geholpen met hun kapotte fietsjes. Een ervan begon daarna nog wel een ventiel van een kapotte fiets te jatten, daar heb ik hem op aangesproken, maar in zijn verdediging: dat was toen ik hier net woonde en die fiets staat een jaar later nog steeds op dezelfde plek even kapot te zijn, ik denk dat de eigenaar hier al jaren niet meer woont. Op een ander moment ben ik door buurtkindjes aangesproken dat ik vooral geen wilde bramen moest eten, want daar krijg je wormen van en bovendien zijn ze van de buurman (waar ze absoluut niet bij in de tuin stonden). Die kotertjes waren braver en afgeschermder opgevoed dan ik. Ik heb namelijk zeker een week lang dagelijks van die struik gesnoept. Het heeft voordelen, een wijk waar de overheid niet elk detail probeert strak te trekken.

Ja, er zijn problemen. Er was ergens in januari nog een flink ongeluk met een stel te hard rijders en een boom op de plaatselijke doorgaande weg, dat was een beetje een kwestie van wanneer. Iemand waarmee ik nog een dag gewerkt heb in de postbezorging zag zijn auto in vlammen opgaan bij hem voor de deur en ook ergens afgelopen jaar is er nog een getuige in een belangrijke rechtszaak geliquideerd hier, op klaarlichte dag. En er gebeuren vast nog veel meer dingen waar ik ze niet zie. Ik ga niet beweren dat het langlevedelolland is. Maar op een dag tot dag basis is het hier prima toeven. En ook hier staat gewoon een daklozenkrant verkoper bij de supermarkt, want ook hier zijn er mensen die een krantje kopen en een praatje maken. Het belangrijkste verschil in de supermarkten is waarschijnlijk dat die in de slechte buurten zichtbaar bewaakt worden door een grote kerel met een jasje en een glimmende penning, daar gaat meer preventieve werking vanuit dan van camera's.

Ik ben in november lid geworden van D66, omdat het eeuwige geschreeuw echt dingen kapot maakt ondertussen. Donald fucking Trump als presifuckingdent. Hoe naar de klote wil je het hebben? Als we hier nog een paar jaar ruk beleid gaan voeren zitten we straks ook met Emile Ratelband met een oranje pruik op. En waarom? We zijn verdeeld om het verdeeld zijn. Problemen zijn er om op te lossen, niet om over te schreeuwen terwijl je alleen symboolmaatregelen voorstelt.

En als ik dan toch uit de kast ben als iemand die pocoloco genoeg is om er wat mee te doen: Ik ben zowel in Kanaleneiland als in Overvecht langs de deuren geweest. Ook daarbij zag ik veel vriendelijke mensen, en heel veel mensen die gewoon goed over hun ideeën nagedacht hadden. Ik heb meer Christenunie stemmers gezien in die wijken dan Denkers of PVV'ers. (Wat vast niet exact op die manier klopt met de statistieken als je die opgraaft, maar dat is in ieder geval wat de mensen die ik sprak openlijk van zichzelf lieten zien.) En ja, D66 zit hier in het college en is samen met Groenlinks, VVD en SP heel hard aan deze wijken aan het werken. Vooral Kanaleneiland gaat zichtbaar vooruit dankzij bijvoorbeeld gemengde nieuwbouw initiatieven, het verkopen in plaats van verhuren van woningen en (hoe vervelend dat ook voor mijn persoonlijke portemonnee is) beperkingen op het aantal woningen dat in privaat beheer tot studentenhuis wordt opgebouwd.

En ja, ik begrijp dat ik het verrekte makkelijk heb als een volwassen blanke man met de bouw van een Poolse bouwvakker. Maar overdrijven is ook een vak. Ik beweer niet dat ik de Belgische situatie ken, maar in de Nederlandse context is de term nogo-wijk echt klinkklare onzin. Kom maar aan mijn huisgenotes vragen.

Echt, fuck dat gezeik.

Ik ga nu weer over op mijn gebruikelijke hoogopgeleide betweterige overgenuanceerde toon, maar dat moest er even uit.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 maart 2017 om 19:55.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:56   #628
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Uitslagen van de kieskringen in een tabel
- De PVV heeft alleen in de kieskring Maastricht kunnen scoren
- Daarentegen de kieskringen - Tilburg + Maastricht- verloor de PVV ook daar
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Uitslag kieskringen  PVV-VVD_19 mrt.jpg‎
Bekeken: 21
Grootte:  555,6 KB
ID: 105677  

Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 20:12   #629
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik woon nu een jaar in Overvecht, een paar honderd meter van een salafistische moskee die het landelijk nieuws gehaald heeft omdat kinderen er leerden geen moslims aan te geven bij de politie. Daarvoor zat ik een jaar in Kanaleneiland. Dat is het soort wijk waar volwassen mannen omheen fietsen als ze aan de andere kant moeten zijn. In Nederland zijn hooguit de Schilderswijk en de Bijlmer beruchter. En weet je wat voor volk ik overal tegen kom? Hele normale mensen. Ik heb de Overvechtse kinderen nog geholpen met hun kapotte fietsjes. Een ervan begon daarna nog wel een ventiel van een kapotte fiets te jatten, daar heb ik hem op aangesproken, maar in zijn verdediging: dat was toen ik hier net woonde en die fiets staat een jaar later nog steeds op dezelfde plek even kapot te zijn, ik denk dat de eigenaar hier al jaren niet meer woont. Op een ander moment ben ik door buurtkindjes aangesproken dat ik vooral geen wilde bramen moest eten, want daar krijg je wormen van en bovendien zijn ze van de buurman (waar ze absoluut niet bij in de tuin stonden). Die kotertjes waren braver en afgeschermder opgevoed dan ik. Ik heb namelijk zeker een week lang dagelijks van die struik gesnoept. Het heeft voordelen, een wijk waar de overheid niet elk detail probeert strak te trekken.

Ja, er zijn problemen. Er was ergens in januari nog een flink ongeluk met een stel te hard rijders en een boom op de plaatselijke doorgaande weg, dat was een beetje een kwestie van wanneer. Iemand waarmee ik nog een dag gewerkt heb in de postbezorging zag zijn auto in vlammen opgaan bij hem voor de deur en ook ergens afgelopen jaar is er nog een getuige in een belangrijke rechtszaak geliquideerd hier, op klaarlichte dag. En er gebeuren vast nog veel meer dingen waar ik ze niet zie. Ik ga niet beweren dat het langlevedelolland is. Maar op een dag tot dag basis is het hier prima toeven. En ook hier staat gewoon een daklozenkrant verkoper bij de supermarkt, want ook hier zijn er mensen die een krantje kopen en een praatje maken. Het belangrijkste verschil in de supermarkten is waarschijnlijk dat die in de slechte buurten zichtbaar bewaakt worden door een grote kerel met een jasje en een glimmende penning, daar gaat meer preventieve werking vanuit dan van camera's.

Ik ben in november lid geworden van D66, omdat het eeuwige geschreeuw echt dingen kapot maakt ondertussen. Donald fucking Trump als presifuckingdent. Hoe naar de klote wil je het hebben? Als we hier nog een paar jaar ruk beleid gaan voeren zitten we straks ook met Emile Ratelband met een oranje pruik op. En waarom? We zijn verdeeld om het verdeeld zijn. Problemen zijn er om op te lossen, niet om over te schreeuwen terwijl je alleen symboolmaatregelen voorstelt.

En als ik dan toch uit de kast ben als iemand die pocoloco genoeg is om er wat mee te doen: Ik ben zowel in Kanaleneiland als in Overvecht langs de deuren geweest. Ook daarbij zag ik veel vriendelijke mensen, en heel veel mensen die gewoon goed over hun ideeën nagedacht hadden. Ik heb meer Christenunie stemmers gezien in die wijken dan Denkers of PVV'ers. (Wat vast niet exact op die manier klopt met de statistieken als je die opgraaft, maar dat is in ieder geval wat de mensen die ik sprak openlijk van zichzelf lieten zien.) En ja, D66 zit hier in het college en is samen met Groenlinks, VVD en SP heel hard aan deze wijken aan het werken. Vooral Kanaleneiland gaat zichtbaar vooruit dankzij bijvoorbeeld gemengde nieuwbouw initiatieven, het verkopen in plaats van verhuren van woningen en (hoe vervelend dat ook voor mijn persoonlijke portemonnee is) beperkingen op het aantal woningen dat in privaat beheer tot studentenhuis wordt opgebouwd.

En ja, ik begrijp dat ik het verrekte makkelijk heb als een volwassen blanke man met de bouw van een Poolse bouwvakker. Maar overdrijven is ook een vak. Ik beweer niet dat ik de Belgische situatie ken, maar in de Nederlandse context is de term nogo-wijk echt klinkklare onzin. Kom maar aan mijn huisgenotes vragen.

Echt, fuck dat gezeik.

Ik ga nu weer over op mijn gebruikelijke hoogopgeleide betweterige overgenuanceerde toon, maar dat moest er even uit.
Met elkaar leven is de enigste manier, als wel leer anderen kennen dan vallen vooroordelen weg
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 20:20   #630
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik woon nu een jaar in Overvecht, een paar honderd meter van een salafistische moskee die het landelijk nieuws gehaald heeft omdat kinderen er leerden geen moslims aan te geven bij de politie. Daarvoor zat ik een jaar in Kanaleneiland. Dat is het soort wijk waar volwassen mannen omheen fietsen als ze aan de andere kant moeten zijn. In Nederland zijn hooguit de Schilderswijk en de Bijlmer beruchter. En weet je wat voor volk ik overal tegen kom? Hele normale mensen. Ik heb de Overvechtse kinderen nog geholpen met hun kapotte fietsjes. Een ervan begon daarna nog wel een ventiel van een kapotte fiets te jatten, daar heb ik hem op aangesproken, maar in zijn verdediging: dat was toen ik hier net woonde en die fiets staat een jaar later nog steeds op dezelfde plek even kapot te zijn, ik denk dat de eigenaar hier al jaren niet meer woont. Op een ander moment ben ik door buurtkindjes aangesproken dat ik vooral geen wilde bramen moest eten, want daar krijg je wormen van en bovendien zijn ze van de buurman (waar ze absoluut niet bij in de tuin stonden). Die kotertjes waren braver en afgeschermder opgevoed dan ik. Ik heb namelijk zeker een week lang dagelijks van die struik gesnoept. Het heeft voordelen, een wijk waar de overheid niet elk detail probeert strak te trekken.

Ja, er zijn problemen. Er was ergens in januari nog een flink ongeluk met een stel te hard rijders en een boom op de plaatselijke doorgaande weg, dat was een beetje een kwestie van wanneer. Iemand waarmee ik nog een dag gewerkt heb in de postbezorging zag zijn auto in vlammen opgaan bij hem voor de deur en ook ergens afgelopen jaar is er nog een getuige in een belangrijke rechtszaak geliquideerd hier, op klaarlichte dag. En er gebeuren vast nog veel meer dingen waar ik ze niet zie. Ik ga niet beweren dat het langlevedelolland is. Maar op een dag tot dag basis is het hier prima toeven. En ook hier staat gewoon een daklozenkrant verkoper bij de supermarkt, want ook hier zijn er mensen die een krantje kopen en een praatje maken. Het belangrijkste verschil in de supermarkten is waarschijnlijk dat die in de slechte buurten zichtbaar bewaakt worden door een grote kerel met een jasje en een glimmende penning, daar gaat meer preventieve werking vanuit dan van camera's.

Ik ben in november lid geworden van D66, omdat het eeuwige geschreeuw echt dingen kapot maakt ondertussen. Donald fucking Trump als presifuckingdent. Hoe naar de klote wil je het hebben? Als we hier nog een paar jaar ruk beleid gaan voeren zitten we straks ook met Emile Ratelband met een oranje pruik op. En waarom? We zijn verdeeld om het verdeeld zijn. Problemen zijn er om op te lossen, niet om over te schreeuwen terwijl je alleen symboolmaatregelen voorstelt.

En als ik dan toch uit de kast ben als iemand die pocoloco genoeg is om er wat mee te doen: Ik ben zowel in Kanaleneiland als in Overvecht langs de deuren geweest. Ook daarbij zag ik veel vriendelijke mensen, en heel veel mensen die gewoon goed over hun ideeën nagedacht hadden. Ik heb meer Christenunie stemmers gezien in die wijken dan Denkers of PVV'ers. (Wat vast niet exact op die manier klopt met de statistieken als je die opgraaft, maar dat is in ieder geval wat de mensen die ik sprak openlijk van zichzelf lieten zien.) En ja, D66 zit hier in het college en is samen met Groenlinks, VVD en SP heel hard aan deze wijken aan het werken. Vooral Kanaleneiland gaat zichtbaar vooruit dankzij bijvoorbeeld gemengde nieuwbouw initiatieven, het verkopen in plaats van verhuren van woningen en (hoe vervelend dat ook voor mijn persoonlijke portemonnee is) beperkingen op het aantal woningen dat in privaat beheer tot studentenhuis wordt opgebouwd.

En ja, ik begrijp dat ik het verrekte makkelijk heb als een volwassen blanke man met de bouw van een Poolse bouwvakker. Maar overdrijven is ook een vak. Ik beweer niet dat ik de Belgische situatie ken, maar in de Nederlandse context is de term nogo-wijk echt klinkklare onzin. Kom maar aan mijn huisgenotes vragen.

Echt, fuck dat gezeik.

Ik ga nu weer over op mijn gebruikelijke hoogopgeleide betweterige overgenuanceerde toon, maar dat moest er even uit.
Diego zweert nog altijd bij google, hij heeft een hekel aan echte verhalen, beleefd door echte mensen in de mensenwereld.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 maart 2017 om 20:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 21:07   #631
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat weten de Nederlandse poco's van die wijken ?
Of vinden die dat ok ?
Btw, ben jij al eens (met je gezin) door zo'n wijk gestapt ?

Nog even dit: http://joostniemoller.nl/2016/08/zo-...nd-marokkanen/
Ben onlangs nog in Den Haag geweest, Schilderswijk inbegrepen. Ik woon in Antwerpen, op 200 meter van Borgerhout. En ik werk in Sint-Joost-ten-Node, en mijn vriendin woont in Brussel.

Maar hang gerust verder de neerbuigende twat uit.

Laatst gewijzigd door dalibor : 20 maart 2017 om 21:07.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 21:23   #632
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik woon nu een jaar in Overvecht, een paar honderd meter van een salafistische moskee die het landelijk nieuws gehaald heeft omdat kinderen er leerden geen moslims aan te geven bij de politie. Daarvoor zat ik een jaar in Kanaleneiland. Dat is het soort wijk waar volwassen mannen omheen fietsen als ze aan de andere kant moeten zijn. In Nederland zijn hooguit de Schilderswijk en de Bijlmer beruchter. En weet je wat voor volk ik overal tegen kom? Hele normale mensen. Ik heb de Overvechtse kinderen nog geholpen met hun kapotte fietsjes. Een ervan begon daarna nog wel een ventiel van een kapotte fiets te jatten, daar heb ik hem op aangesproken, maar in zijn verdediging: dat was toen ik hier net woonde en die fiets staan een jaar later nog steeds op dezelfde plek even kapot te zijn, ik denk dat de eigenaar hier al jaren niet meer woont. Op een ander moment ben ik door buurtkindjes aangesproken dat ik vooral geen wilde bramen moest eten, want daar krijg je wormen van en bovendien zijn ze van de buurman (waar ze absoluut niet bij in de tuin stonden). Die kotertjes waren braver en afgeschermder opgevoed dan ik. Ik heb namelijk zeker een week lang dagelijks van die struik gesnoept. Het heeft voordelen, een wijk waar de overheid niet elk detail probeert strak te trekken.

Ja, er zijn problemen. Er was ergens in januari nog een flink ongeluk met een stel te hard rijders en een boom op de plaatselijke doorgaande weg, dat was een beetje een kwestie van wanneer. Iemand waarmee ik nog een dag gewerkt heb in de postbezorging zag zijn auto in vlammen opgaan bij hem voor de deur en ook ergens afgelopen jaar is er nog een getuige in een belangrijke rechtszaak geliquideerd hier, op klaarlichte dag. En er gebeuren vast nog veel meer dingen waar ik ze niet zie. Ik ga niet beweren dat het langlevedelolland is. Maar op een dag tot dag basis is het hier prima toeven. En ook hier staat gewoon een daklozenkrant bij de supermarkt, want ook hier zijn er mensen die een krantje kopen en een praatje maken. Het belangrijkste verschil in de supermarkten is waarschijnlijk dat die in de slechte buurten zichtbaar bewaakt worden door een grote kerel met een jasje en een glimmende penning, daar gaat meer preventieve werking vanuit dan van camera's.

Ik ben in november lid geworden van D66, omdat het eeuwige geschreeuw echt dingen kapot maakt ondertussen. Donald fucking Trump als presifuckingdent. Hoe naar de klote wil je het hebben? Als we hier nog een paar jaar ruk beleid gaan voeren zitten we straks ook met Emile Ratelband met een oranje pruik op. En waarom? We zijn verdeeld om het verdeeld zijn. Problemen zijn er om op te lossen, niet om over te schreeuwen terwijl je alleen symboolmaatregelen voorstelt.

En als ik dan toch uit de kast ben als iemand die pocoloco genoeg is om er wat mee te doen: Ik ben zowel in Kanaleneiland als in Overvecht langs de deuren geweest. Ook daarbij zag ik veel vriendelijke mensen, en heel veel mensen die gewoon goed over hun ideeën nagedacht hadden. Ik heb meer Christenunie stemmers gezien in die wijken dan Denkers of PVV'ers. (Wat vast niet exact op die manier klopt met de statistieken als je die opgraaft, maar dat is in ieder geval wat de mensen die ik sprak openlijk van zichzelf lieten zien.)

En ja, ik begrijp dat ik het verrekte makkelijk heb als een volwassen blanke man met de bouw van een Poolse bouwvakker. Maar overdrijven is ook een vak. Ik beweer niet dat ik de Belgische situatie ken, maar in de Nederlandse context is de term nogo-wijk echt klinkklare onzin. Kom maar aan mijn huisgenotes vragen.

Echt, fuck dat gezeik.

Ik ga nu weer over op mijn gebruikelijke hoogopgeleide betweterige overgenuanceerde toon, maar dat moest er even uit.
Dank voor je extended reply, heb er van genoten.

Halfweg jaren ’80 zat ik in de textiel – van vooral geprinte t-shirts en special accessoires– en heb toen goede zaken gedaan met Nederlandse groothandels en creatieve zeefdrukkers.
Op ’n dag ging ik voorraad inkopen bij een groothandel in een Rotterdamse autovrije winkelstraat (ben nu even de naam ervan kwijt) en elke 10-15 meter zag ik Surinamen/Antillianen staan in groepjes van 2 tot 3 personen vóór of net naast de ingang van winkels.

Toen ik dit fenomeen aankaartte bij m’n leverancier, wist ie me te melden dat er een politioneel samenscholingsverbod (voor meer dan 3 pers.) gold, omdat er al ’n hele tijd groepen van die kerels de winkeliers afpersten, door ostentatief potentiele klanten de ingang te blokkeren.
Pas als de winkeliers betaalden gingen ze weg.

Die handelaar liet (toen al) z’n wekelijkse omzet afhalen door ‘n beveiligingsfirma, gezien ie in het afgelopen jaar al 2 keer beroofd was toen ‘m z’n zaak verliet.
Uit gesprekken met andere R’dammers bleek er weinig optimisme te zijn, mbt de groeiende aanwezigheid van allochtonen en dito criminaliteit.

Nu goed, volgens recente rapporten blijkt er ondertussen veel verbeterd te zijn op dat vlak, al zijn er nog wel steeds probleemwijken, maar daar heeft elke grootstad mee te maken.
Wat echter wél in het oog springt is de etnische afkomst van criminelen die, hoewel in de minderheid, toch nog steeds de grootste misdaadhappen voor zich blijken te nemen:

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/16/nrc-...citeit-daders/

Tot slot, mijn fysiek voorkomen laat me ook toe om dag en nacht probleemloos door risicowijken te lopen, zonder agressief aangesproken/bejegend te worden, maar dat neemt het gevoel niet weg dat er veel misdaad en slachtofferleed zou kunnen voorkomen worden, door (dubbelpaspoortige) criminelen met een strafblad waarmee je je woonkamer zou kunnen behangen, uit te wijzen naar hun land van herkomst, desnoods met de hele familie erbij.
Dat zou alvast een boel wannabe-criminelen tot nadenken stemmen en tevens een fikse misdaaddaling met zich meebrengen.

Mocht jullie pocoregering d�*�*r nu eens serieus werk van maken, dan zou de PVV niet eens meer de kiesdrempel halen, idem hier met het VB of in andere Europese landen, zoals Frankrijk, Duitsland, Zweden enz, want ook daar is het van dattum, met een evenredige stijging van rechtse partijen.
Laat echter de huidige allochtonen/vluchtelingen-problematiek nog 10-15 jaar aangroeien zonder noemenswaardige aanpak, dan gaat het fenomeen ‘Wilders’ probleemloos een meerderheid halen, met alle maatschappelijke gevolgen vandien.

Die toekomstkeuze ligt dus bij de Nederlanders zelf, inbegrepen de probleemloze/fijne immigranten.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 21:26   #633
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

dubbel
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 maart 2017 om 21:37.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 07:25   #634
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dank voor je extended reply, heb er van genoten.

Halfweg jaren ’80 zat ik in de textiel... (zie hierboven)
Dank je terug, want dit soort reactie is nou wat je te weinig ziet bij bij partijen als de PVV en zelfs het CDA. Dit is problemen benoemen. Vervolgens stel je een (deel)oplossing voor waar ik me niet in kan vinden, namelijk om voor mensen die hier hun hele leven gewoond hebben maar ook een ander paspoort hebben verbanning weer als straf in te voeren, maar je voert wel een constructieve dialoog. En dat is nou juist wat ik zo vaak mis en wat het onderscheidt maakt tussen kritisch zijn en een blaasbalg met een pruik zijn.

En ja, dat komt aan de andere kant van het spectrum ook voor hoor, mensen die andere issues op die manier benaderen of die van dit issue simpelweg blijven ontkennen dat het bestaat (al zijn dat er best wel weinig tegenwoordig, misschien iets met de media aandacht...), maar als men het met groepen mensen doet zet het die mensen zo weg als echt een soort tweederangsburgers.

En om nog even terug te komen op dat uitzetten, ik denk dat we laatst een heel goed voorbeeld gezien hebben van hoe dat er dan uitziet:
http://www.metronieuws.nl/nieuws/bin...wordt-uitgezet
Deze man was al geen model burger, maar hij raakt hier alleen maar verder in de war en verder in de isolatie, en hij wordt zo veel afhankelijker van mensen, in dit geval verre familie en hulporganisaties, die er maar moeten zijn en zich maar moeten willen inzetten.

En als het gaat over zeg Noord-Afrikaanse gangsters die in de Syrische vluchtelingenstroom geïnfiltreerd zijn om hier eens lekker aan het drugshandelen te slaan, met als hobby hier en daar wat aanranden, ja, tuurlijk, die zet je zo snel mogelijk terug uit, liefst op eigen kosten. En als het even kan vraag je bij de politie in het thuisland of die mensen toevallig nog gezocht werden en of ze ze willen overnemen. Maar ik denk niet dat het een passende oplossing is voor alle mensen met danwel een migrantenachtergrond danwel een dubbel paspoort. Het levert waarschijnlijk in totaal meer criminaliteit op, als alle landen criminelen gaan lopen verschuiven, en het geeft mensen het terechte idee dat er met twee maten gemeten wordt en dat je als persoon van Nederlandse afkomst in Canada nooit zo zal meetellen als iemand wiens grootouders er al woonde.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:26   #635
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 maart 2017 om 10:28.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:26   #636
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Het zou welllicht kunnen helpen als we afraken van bestempelingen als migrantenafkomst, allochtoon, autochtoon
wanneer iemand de Nederlandse nationaliteit heeft aangenomen

Officieel geldt in Nederland de bloedlijn, ingevoerd eind 19e eeuw.
Een kind moet uit twee Nederlandse ouders geboren zijn: autochtoon
Eén van beide ouders niet Nederlands: allochtoon (tot in de 1e generatie)

Het huidige begrip is nationaliteit is overigens van recent. Langzaamaan in de 19 eeuw, mondiaal vanaf WOI
Daarvoor gold waar iemand geboren was bepaalde z'n nationaliteit
De Nederlandse overheid heeft een bikkelhard gevecht moeten voeren om erdoor te drukken
De burger begreep er geen zak van. Als wel de lagere overheden werkten de regering tegen
Het huidige begrip nationaliteit werd de burger opgedrongen.


Allochtoon wordt echter hoofdzakelijk toegeschreven, door de burger en door politici, aan met een niet westerse achtergrond
Terwijl dit voor iedereen geldt, onafhankelijk uit welk land afkomstig
Juridisch gezien geldt dit feitelijk als discriminatie

Wanneer een burger genationaliseerd tot Nederlander en deze heeft zich ingezet om als Nederlander trots op te kunnen
zijn - sport, politiek, kunst en literatuur - is allochtoon blijkbaar nauwelijks of niet meer van toepassing
Een goed voorbeeld Ayaan Hirsi Ali, als wel Koningin Maxima, sporters etc

De gewone Nederlandse burger met een migrantenachtergrond uit bijv Turkije of Marokko kan 40 jaar keihard gewerkt
hebben en daarmee een fiks aandeel gehad hebben in de opbouw van Nederland.
Deze wordt echter weggezet als 2e rangsburger en bestempeld als allochtoon

Bekende voorbeelden allochtone Nederlanders o.a.: Geert Wilders, autocoureur Verstappen, de kinderen van Koning Willem
Alexander en Koningin Maxima (dubbel paspoort), diverse sporters etc

Wilders wilde het begrip allochtoon uitbreiden tot in de 1e generatie tot in de 3e generatie.
Mocht hij kinderen gehad zou dit ook voor zijn kinderen hebben gegolden (zelf allochtoon, als wel gehuwd met een buitenlandse)
Het voorstel zou in dat geval dus ook gelden voor de nazaten van de Koninklijke familie
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:33   #637
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Wat is de tegenkant van het voorstel van Buma?
50% van de geëmigreerde Nederlanders keert uiteindelijk weer terug naar Nederland
Turkse en Marokkaanse Nederlanders die op oudere leeftijd weer terug willen gaan naar hun geboorteland wordt terugkeer belemmerd
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:51   #638
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Het voorstel zou in dat geval dus ook gelden voor de nazaten van de Koninklijke familie
Die vrouwen trouwen toch allemaal met een Duitser, dus die waren al zo allochtoon als wat.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 11:03   #639
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die vrouwen trouwen toch allemaal met een Duitser, dus die waren al zo allochtoon als wat.
Geen beter voorbeeld dan de Koninklijke familie als allochtonen
En we zijn blijkbaar uitermate trots op specifiek allochtonen als symbool van de natie ... Ben ik van Duitsen bloed
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 11:12   #640
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Geen beter voorbeeld dan de Koninklijke familie als allochtonen
En we zijn blijkbaar uitermate trots op specifiek allochtonen als symbool van de natie ... Ben ik van Duitsen bloed
Zou toch wel mooi zijn, als we prins Bernhard eruit hadden kunnen schoppen na dat steekpenningen schandaal met Lockheed. Met zijn hele familie erbij. Leve de republiek!

Oké, ik ben om, verbanningen mogen weer helemaal terug komen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be