Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2018, 21:17   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat dat allemaal van die figuurtjes zijn die teveel film gekeken hebben.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift bijvoorbeeld.
Geef toe dat jij liever de low rider speelt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 06:30   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Nürburgring. Daar kan je met je statussymbooltje zo hard gaan rijden als je wil zonder andere mensen te hinderen dan de gelijkgestemde idioten.
Inderdaad, en op eigen risico zonder dat je andere weggebruikers in gevaar brengt en wetten overtreedt... Rij je je auto in frut dan sta jij in voor alle schade zowel voor het wegslepen als aan het circuit en meestal komt je verzekering er ook niet in tussen, dat is pas eerlijk.

Als daar genoeg vraag naar is dan moeten ze dit ook maar op het circuit van Zolder en of Spa-Francorchamps organiseren. Niemand zit te wachten op die dwazen die zichzelf en anderen op de openbare weg in gevaar brengen. Want zoveel is zeker: laat dit toe op een "verlaten" industrieterrein en je zal zien dat er op de weg naar dat industrieterrein ook geracet en onnozel gedaan wordt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:12   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De West-Europese/Vlaams/Westerse gemeenschap bekijkt de auto minder en minder als speelgoed.

Kom me niet vertellen dat je dat niet wist of aanvoelde, sedert jaren.
Wie interesseert zich hoe West-Europese/Vlaams/Westerse gemeenschap de auto bekijkt?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:19   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
***** dat is pas eerlijk.
Akkoord maar dat is niet voldoende. Eerlijk zijn moet ook haalbaar/betaalbaar zijn. En dat is een waarheid die opgaat op voor alle domeinen.

Zaken die op een eerlijke en/of betaalbare manier niet haalbaar zijn zullen dan op andere manieren worden bereikt.
En dat gaat van deugnietenstreken tot misdadige wetten.

Mensen blijven mensen, dat zal je nooit veranderen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 09:37   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wie interesseert zich hoe West-Europese/Vlaams/Westerse gemeenschap de auto bekijkt?
Vooral diegenen die zich ertegen verzetten, en dan met hun domme kop tegen de muur lopen.
Zo liepen de racers in Lommel tegen een betaalmuur, die de flikken voor hen opgezet hebben.
Dat maken ze op sociale media wat van hun gat, maar sito presto zal blijken dat de bevolking van Lommel achter hun (sossen- helaas) burgemeester en zijn flikken staat. Toch op dit vlak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 09:39   #26
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Politie onder vuur voor de controles?

Hou je dat voor mogelijk?

Ver gekomen tegenwoordig.
Alleen op vluchtelingen mag je schieten zeker.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 09:41   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen op vluchtelingen mag je schieten zeker.
Normaal mag dat uiteraard niet maar als het zo verder gaat met de invasie zal men niet anders kunnen of zie ik dat weer maar eens verkeerd?

p.s.

Ik had op forum dezes een draadje gepost, om even in te spelen op de link waar u naar verwees.

Citaat:
De eerste families van Boeren, nakomelingen van Nederlandse kolonisten in Zuid-Afrika, zouden weldra naar Rusland kunnen vertrekken om te ontsnappen aan het toenemend geweld tegen Boeren in Zuid-Afrika. Ongeveer 15.000 Boeren willen Zuid-Afrika verlaten en boer in Rusland worden.
Moeten we daar dan op zitten wachten tot we zelf moeten gaan vluchten en alles waar mensen zelf, hun ouders en grootouders voor gewerkt hebben allemaal maar achter te laten?

Ok, terug on topic dan maar.

'The Fast and the Furious’ op Belgische snelweg: hier vinden elke week levensgevaarlijke straatraces plaats
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2018 om 09:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:20   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vooral diegenen die zich ertegen verzetten, en dan met hun domme kop tegen de muur lopen.
Zo liepen de racers in Lommel tegen een betaalmuur, die de flikken voor hen opgezet hebben.
Ik weet niet dat dat de beste manier is. Dingen totaal verbieden of onmogelijk maken helpt nergens. Waar een wil is is een weg en als die weg verdwijnt of niet in goede banen kan worden geleid dan zoekt men een alternatief.

In mijn jeugd werd er met auto's of motoren menig veld omgeploegd nadat het graan was afgereden. Vervolgens kwam onze overheid met een verbod in de vorm van een verplichte aanvraag tot permanente omloop.
Gedaan met ervaring op te doen op twee of vier wielen. Mij lijkt het nog altijd beter om eens enkele keren op een akker tegen de grond te gaan dan ergens in het verkeer op asfalt. Maar bon, wie ben ik hé?

Ik weet één ding. Toen ik in Mollem mijn praktisch examen ging afleggen voor mijn rijbewijs met de wagen had ik nul kilometer met de wagen op de openbare weg afgelegd. Wel twee jaar aan met een bromfiets (toen 80 km/uur snel) aan het verkeer deelgenomen en de techniek van sturen en schakelen met een oude kever op de akkers van boer Charel.
Resultaat .. geslaagd en tot op heden ( op een wegmaai actie van een andere bestuurder na ) ongeval vrij.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:26   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.062
Standaard

Wat een grap.

Normaal zie je dergelijke straatraces enkel in films of series. In het Luikse Hoei is het echter wekelijkse kost op de E42. Elke week vinden er snelheidswedstrijden plaats met getunede wagens die in enkele seconden snelheden tot 350 km/u halen.

Kan je nog meer onzin lezen in twee zinnen?
Hier nog zo'n neergeschreven rommel..

"De politie is opgelucht: bij een doorsnee controle in België kon de snelste auto ter wereld in beslag genomen worden. De Toyota Supra met 1.600 pk (!) werd opgemerkt door de politie toen de bestuurder rondreed zonder nummerplaten. “Niet te geloven”, reageert de eigenaar van de wagen in La Capitale."

En daar bestaan ook echt mensen die alles geloven wat wordt neergeschreven!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:56   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.702
Standaard

Die auto van 1600 pk zonder nummerplaten betrof vermoedelijk een locomotief van de NMBS
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 11:05   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen op vluchtelingen mag je schieten zeker.
Ge bedoelt dat ge alleen op vluchtelingen NIET moogt schieten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 12:39   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge bedoelt dat ge alleen op vluchtelingen NIET moogt schieten.
Nee, ik ben van mening dat je grofweg alleen moet schieten op mensen die op jou schieten. Er zijn natuurlijk honderden specifieke scenario's te verzinnen waarin die regel niet letterlijk klopt, maar dat is het globale idee.

Beweren dat als iemand die tegengas geeft tegen een extreme mening automatisch de omgekeerde extreme mening moet hebben is niet slim. Het is vooral irritant.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 12:51   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, ik ben van mening dat je grofweg alleen moet schieten op mensen die op jou schieten. Er zijn natuurlijk honderden specifieke scenario's te verzinnen waarin die regel niet letterlijk klopt, maar dat is het globale idee.

Beweren dat als iemand die tegengas geeft tegen een extreme mening automatisch de omgekeerde extreme mening moet hebben is niet slim. Het is vooral irritant.
Juist ja.
Dus mag de politie niet schieten zolang ze alleen een beetje op ze inrijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 13:00   #34
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist ja.
Dus mag de politie niet schieten zolang ze alleen een beetje op ze inrijden.
En een volledig willekeurige mening verzinnen en die aan iemand toeschrijven is ook niet slim.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 13:20   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En een volledig willekeurige mening verzinnen en die aan iemand toeschrijven is ook niet slim.
Dat lijkt mij toch uw mening hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, ik ben van mening dat je grofweg alleen moet schieten op mensen die op jou schieten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:35   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geef toe dat jij liever de low rider speelt.
Dan liever 'The Nightrider'

Was dat er niet eentje uit een Mad Max film.

Om de één of andere niet aanwijsbare reden blijf ik enorm fan van dit filmpje.

Lambo Lilia
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juli 2018 om 21:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:44   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik weet niet dat dat de beste manier is. ...
Het is niet 'de beste' manier.
Het is de stroom van onze cultuur.

In het begin van de wijzigende of evoluerende stroom, kan je je nog wat verzetten.
Maar als de stroom zich finaal doorzet, dan heb je de keuze: plooien of verpletterd worden.

Ik vind zo ook een aantal zaken niet zo leuk evolueren. Zelfs niet ivm mijn eigen kinderen.
Dan wordt het: buigen, schoofken, buigen.
Of wil je eindigen zoals "... Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. ... "
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:47   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, ik ben van mening dat je grofweg alleen moet schieten op mensen die op jou schieten. Er zijn natuurlijk honderden specifieke scenario's te verzinnen waarin die regel niet letterlijk klopt, maar dat is het globale idee.

Beweren dat als iemand die tegengas geeft tegen een extreme mening automatisch de omgekeerde extreme mening moet hebben is niet slim. Het is vooral irritant.
2
En heel onnozel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 07:23   #39
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar als de stroom zich finaal doorzet, dan heb je de keuze: plooien of verpletterd worden.
Of even rondkijken waar 'de stroom' nog niet zover is geëvolueerd of zelfs nog niet gestart is. Vaak start het bij de invulling van het beginsel vrijheid.
Voor de ene overheid mag niets als het niet juist wettelijk is bepaald en/of omschreven , voor de andere overheid mag alles zolang het niet juist wettelijk is bepaald en er dus geen verbod van kracht kan zijn.

En nu even algemeen ... welk land het beste geschikt is om antwoorden te bieden aan de steeds sneller veranderende wereld?
Ik vrees dat diegenen die niet over de grenzen durven te kijken bedrogen gaan uitkomen.
Terug naar het topic, hoe kijkt men bijvoorbeeld in Duitsland naar , wat men hier idioten/snelheidsduivels/criminelen noemt ... chauffeurs die op de autosnelweg 260 km/uur rijden?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 juli 2018 om 07:24.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:25   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Ge moet niet over iets anders beginnen.
De auto (en andere vb. motorcross ...) wordt niet meer verdragen als speelgoed.

Lage emissiezones, zero emissiezones, ... ambetant doen bij het parkeren ...
daar wordt wat op gereuteld maar meer en meer mensen juichen die beperkingen net toe.

Of dat goed is of slecht, maakt niet uit. Het is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be