Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2016, 09:46   #101
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Cynisch, maar wat PS nu flikt is onaanvaardbaar.
kom kom, niet proberen recupereren, Crombez was gisteren nog duidelijk, dit is niet de schuld van de PS of de bonden, dit is de schuld van de regering !

zich vragen stellen bij de naiviteit en onvermogen om dit te zien komen van de voorzitter is toegestaan voor Sp-a'ers me dunkt ... maar distanciëren kan je jezelf als Sp-a'er niet meer Panda.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:48   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
geen idee hoe dit zal uitpakken aan Franstalige kant.

Vergeet niet dat deze regering geen meerderheid heeft aan Franstalige kant, verre van zelf. Meer zelf, PS en een klein beetje CDH, hebben de totale macht in Wallonië, niet alleen politiek maar ook maatschappelijk (vakbonden, mutualiteiten, andere middengroepen,...).

Ze hebben dus alle hefbomen om een breed protest te organiseren tegen de MR, schoothondje van de N-VA. Dat België wel eens zou kunnen vallen, is blijkbaar collateral damage, nemen ze erbij.

Op zich gaat dit idd niet over taal maar over macht, maar ik zie dit in Vlaanderen toch niet gebeuren hoor.

Akkoord dat dit zuiver om macht gaat. Machiavellisme op zijn best.
Na 2 jaar moet PS concluderen dat zij er op vlak van federale oppositie niet teveel van terecht gebakken hebben. In hun regio vormen zij de regering, maar ze wilen Michel I destabiliseren en daarvoor zijn blijkbaar alle middelen toegelaten...
Roepen en tieren van Onckelinx heeft niets opgebracht
N-VA proberen van een laag bruine saus te voorzien heeft niets opgebracht
Inhoudelijk in het parlement spelen ze niet mee omdat MR een stevige trein heeft met een heel brede vlaamse meerderheid.
Rest dan nog de guerilla oorlog...

Dit zou je dan traditioneel in bv de NMBS of andere publieke dienstverlening verwachten. Maar gevangenen laten dabben in hun eigen vuil omwille van een puur politieke staking is er voor mij zeer ver over.

De pers springt erop, de publieke opinie zal volgen, PS gaat de bonen gevreten hebben. Het beste dat Michel I nu kan doen is kalm doorwerken en niet toegeven aan de chantage. Desnoods zet men de militairen in nog grotere aantallen in. En het is tijd om controle artsen naar die "zieke" cipiers te sturen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:50   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is braaf gesteld, nochtans zijn er hier mensen die al jaren schrijven dat het de PS zal zijn die de Belgische stekker er zal uittrekken zodra t geld op is, welnu, het is wel echt op hoor (en de controle begroting verhuisde naar de EU) ... ewel, het is zover, en zoals ook gezegd, de Franstaligen zullen erop voorbereid zijn, en de naieve Vlaamse politici zullen compleet verrast en onvoorbereid blijken. wie van de Vlaamse politici heeft er eigenlijk nog communautaire bagage ???
Dat is science fiction, dit is gewoon een crisis en men zal die oplossen, ofwel terug in de koelkast stoppen tot de volgende explosie. Naar aloude belgische gewoonte.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:58   #104
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is science fiction, dit is gewoon een crisis en men zal die oplossen, ofwel terug in de koelkast stoppen tot de volgende explosie. Naar aloude belgische gewoonte.
ja, dat is wat traditionele vlaamse politiekers elke keer weer herhalen als een mantra ... de reden waarom ze niet klaar zullen zijn.

vragen die zich nooit af waarom franstalige traditionele partijen er wel klaar voor zijn (en directe lijnen naar het dichte buitenland onderhouden) mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:02   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kom kom, niet proberen recupereren, Crombez was gisteren nog duidelijk, dit is niet de schuld van de PS of de bonden, dit is de schuld van de regering !

zich vragen stellen bij de naiviteit en onvermogen om dit te zien komen van de voorzitter is toegestaan voor Sp-a'ers me dunkt ... maar distanciëren kan je jezelf als Sp-a'er niet meer Panda.
Jij mag daar gerust zeker van zijn, dat stoort me niet.

Maar ik distantieer mij voor 100% van zulke domme uitspraken, van zulke domme standpunten. Ik zeg dat overigens als ex-lidkaarthouder van sp.a sinds 2012.

En ik zou het ook zeggen moest ik nog lid zijn. Dom is dom.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:03   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, dat is wat traditionele vlaamse politiekers elke keer weer herhalen als een mantra ... de reden waarom ze niet klaar zullen zijn.

vragen die zich nooit af waarom franstalige traditionele partijen er wel klaar voor zijn (en directe lijnen naar het dichte buitenland onderhouden) mss ?

OMG... we gaan toch niet weer het verhaal van "plan B" moeten aanhoren ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:09   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Akkoord dat dit zuiver om macht gaat. Machiavellisme op zijn best.
Na 2 jaar moet PS concluderen dat zij er op vlak van federale oppositie niet teveel van terecht gebakken hebben. In hun regio vormen zij de regering, maar ze wilen Michel I destabiliseren en daarvoor zijn blijkbaar alle middelen toegelaten...
Roepen en tieren van Onckelinx heeft niets opgebracht
N-VA proberen van een laag bruine saus te voorzien heeft niets opgebracht
Inhoudelijk in het parlement spelen ze niet mee omdat MR een stevige trein heeft met een heel brede vlaamse meerderheid.
Rest dan nog de guerilla oorlog...

Dit zou je dan traditioneel in bv de NMBS of andere publieke dienstverlening verwachten. Maar gevangenen laten dabben in hun eigen vuil omwille van een puur politieke staking is er voor mij zeer ver over.

De pers springt erop, de publieke opinie zal volgen, PS gaat de bonen gevreten hebben. Het beste dat Michel I nu kan doen is kalm doorwerken en niet toegeven aan de chantage. Desnoods zet men de militairen in nog grotere aantallen in. En het is tijd om controle artsen naar die "zieke" cipiers te sturen.
de pers is al niet unaniem. Le Vif gaat al in de verdediging van de PS, het is allemaal de fout van het neoliberaal beleid, uiteraard.

Ik heb wel totaal geen idee hoe het leeft bij de publieke opinie, voor de gewone Franstalige moet dit toch ook rampzalig zijn? Maar in welke mate kan je als individu afwijken van de meningen van de grootste partij die alles in handen heeft en een deel van de pers?

Michel moet nu wel het heft in handen nemen, het is aan de premier om dit op te lossen. Het is ook zijn beste kans om aan te tonen dat de PS echt van kwade wil is ofwel aan te tonen dat hij wel alle niveaus kan doen samenwerken. Maar hij zal zéér daadkrachtig moeten optreden...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:10   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is science fiction, dit is gewoon een crisis en men zal die oplossen, ofwel terug in de koelkast stoppen tot de volgende explosie. Naar aloude belgische gewoonte.
op een gegeven moment komt de explosie teveel hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:11   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OMG... we gaan toch niet weer het verhaal van "plan B" moeten aanhoren ?
hoe concreet dat het plan B is, weet ik niet, maar de PS steekt niet weg dat ze hierover al zeer hard nagedacht hebben.

Het is geen complot, gewoon goed vooruitdenken van de PS. Vergeet niet dat in Wallonië de vrees voor een splitsing van België véél groter is dan de hoop in Vlaanderen voor hetzelfde.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:15   #110
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OMG... we gaan toch niet weer het verhaal van "plan B" moeten aanhoren ?
je moet van mij niks aanhoren, maar t feit dat de PS op t Elisée het einde van BE als optie besproken heeft is een geschiedkundig feit.

welke traditionele (lees niet nationalistische) vlaamse politieke partij deed zoiets ? ze zijn niet voorbereid. da's alles. jij zegt dat dit niks betekent, ik vind het veelzeggend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:21   #111
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tien Bekijk bericht
Zeer vreemde manier om met die angst om te gaan vind ik. Het zijn net het soort acties als die van gisteren aan het kabinet van Geens, die de hoop in Vlaanderen doen vergroten.
toch logisch? Voor Wallonië is het duidelijk, België zal op een gegeven moment splitsen, dus we kunnen er beter op voorbereid zijn.

Voor Vlaanderen is het ook duidelijk, België blijft zeker nog meer dan 1.000.000 jaar bestaan, dus waarom iets voorbereiden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:27   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe concreet dat het plan B is, weet ik niet, maar de PS steekt niet weg dat ze hierover al zeer hard nagedacht hebben.

Het is geen complot, gewoon goed vooruitdenken van de PS. Vergeet niet dat in Wallonië de vrees voor een splitsing van België véél groter is dan de hoop in Vlaanderen voor hetzelfde.

Ik denk niet dat we daarover ooit gaan eens raken, ik geloof daar echt niet in.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:27   #113
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OMG... we gaan toch niet weer het verhaal van "plan B" moeten aanhoren ?
nee, ge hebt gelijk.

andere staten kunnen uiteenvallen en nieuwe staten ontstaan, overal ter wereld ook in Europa. België kan zoiets niet overkomen, gewoon omdat het België is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 13:24   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet proberen me zo te vangen, want dat pakt niet.

Recidivegevaar is één van de mogelijke elementen van een meer globale voorwaarde in de lijst van de wetgeving waarnaar ik linkte.

.
Recidive is de laatste uitvlucht die men kan gebruiken om mensen in voorarrest te houden.

Eerst is het, het onderzoek is nog bezig, groot Belgacom-onderzoek en blablabla.

De volgende maand is het, we moeten nog veel onderzoeken, groot Belgacom-onderzoek.

De derde maand is het, we gaan het dossier bijna afsluiten, groot Belgacom-onderzoek.


De vierde maand toont de advocaat aan dat er in het onderzoek al drie maand niets gebeurd is, terwijl de procureur ' recidive, groot Belgacom-onderzoek' roept.

De vijfde maand vindt zelfs de raadkamer het erover en stuurt iedereen naar huis.

Vijf jaar later komt het dan voor en vraagt de rechter aan de procureur, 'hebt u nog iets te zeggen over het Belgacom-onderzoek?'
'Het dossier spreekt voor zichzelf', zegt de procureur dan, waarop de rechter reageert, 'goed, dan zwijgen we daar verder over want er staat niets in'.

40.000 bladzijden telefoontap, en er staat niets in.

En daar heb je dan 4 maand voorarrest op gedaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 13:39   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Recidive is de laatste uitvlucht die men kan gebruiken om mensen in voorarrest te houden.

Eerst is het, het onderzoek is nog bezig, groot Belgacom-onderzoek en blablabla.

De volgende maand is het, we moeten nog veel onderzoeken, groot Belgacom-onderzoek.

De derde maand is het, we gaan het dossier bijna afsluiten, groot Belgacom-onderzoek.


De vierde maand toont de advocaat aan dat er in het onderzoek al drie maand niets gebeurd is, terwijl de procureur ' recidive, groot Belgacom-onderzoek' roept.

De vijfde maand vindt zelfs de raadkamer het erover en stuurt iedereen naar huis.

Vijf jaar later komt het dan voor en vraagt de rechter aan de procureur, 'hebt u nog iets te zeggen over het Belgacom-onderzoek?'
'Het dossier spreekt voor zichzelf', zegt de procureur dan, waarop de rechter reageert, 'goed, dan zwijgen we daar verder over want er staat niets in'.

40.000 bladzijden telefoontap, en er staat niets in.

En daar heb je dan 4 maand voorarrest op gedaan.

Als men eral niet in slaagt om aan gewone burgers uit te leggen dat de magistratuur hier een klucht maakt van het systeem, hoe groot is dan de kans dat de wetgever die stal uitkuist ?

Ik denk dat mijn 'oplossing' beter is : gevangenis met capaciteit van 400 man. Er zitten er nu effectief 400 binnen. Flikkenbusje stopt aan de poort met nog 4 nieuwe mensen in voorlopige hechtenis. Antwoord van de directeur : "sorry, wij zijn vol" "laat ze maar lopen"
Wedden dat de onderzoeksrechter en de procureur het volgende keer anders gaan aanpakken ?

Edit : recent heeft een burgemeester beslist om het zo aan te pakken. Vorst of Lantin ? Hij geeft de directeur van de gevangenis niet langer de toelating om de maximum capaciteit van de gevangenis te overschrijden wegens brandgevaar. Zo is die man ook administratief gedekt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 mei 2016 om 13:44.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:27   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

Mij lijkt er maar één goede oplossing:
wie de wet overtreedt op een wijze dat het parlement ervoor voorzien heeft dat je gevangenisstraf krijgt, die moet effectief in het gevang vliegen.

Daartoe hebben we een fatsoenlijk gerechtelijk apparaat nodig, van flik tot aan gevang.

En aangezien dat mankeert en blijft mankeren in b., moet dat dringend overgeheveld worden naar Vlaanderen. En naar Wallonië.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be