Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 11:51   #1
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard 1 op 7 leerlingen spreekt thuis geen Vlaams.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...geenNederlands

Citaat:
De concentratie is het sterkst in steden zoals Antwerpen (46%), Gent (37%) en Mechelen (33%). Ook in de gemeenten in de rand rond Brussel neemt het aantal leerlingen dat thuis geen Nederlands spreekt toe. Dat komt volgens Vlaams parlementslid Vera Celis (N-VA) door de verzadigde scholen in de hoofdstad.

Heel wat ouders en leerkrachten maken zich zorgen over deze evolutie. Voor minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) is de stijging "geen probleem" maar "is het nu eenmaal een maatschappelijke realiteit". "We namen ook al maatregelen. Zo worden leerlingen in de toekomst twee keer gescreend op hun kennis van het Nederlands. Als ze 6 jaar zijn, bij de overgang van kleuter- naar lager onderwijs, en als ze 12 zijn, bij de stap naar het secundair. Wie bijkomende ondersteuning nodig heeft, wordt verplicht een taalbad te nemen. Zo remmen ze het niveau van een hele klas niet af."

Ook in het secundair onderwijs is er een stijging van het aantal kinderen dat thuis geen Nederlands spreekt: van 7,6 procent van de leerlingen in 2007 naar 9,5 procent in 2012.
Het ziet er sterk naar uit dat de notie ‘integratie’ in de komende jaren zal vervangen worden door de notie ‘diversiteit', integratie is niet meer vereist, ‘diversiteit’ is het nieuwe, modieuze ordewoord. Zeg tegen de allochtonen dat ze niet hoeven te integreren. Hou ze dom. Zo blijven de lucratieve jobjes in de multiculturele sector verzekerd. Intussen tikt de tijdbom verder. Het zijn de volgende generaties die de puinhopen van de multi(kul) en de heilige diversiteit zullen moeten opkuisen.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 12:13   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

voil�*

leer ze het woordje discriminatie en racisme en geef ze het telefoonnummer van Yusuf LeBlanc en klaar is kees.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 12:25   #3
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Voor Pascal Smet is er geen probleem, die bekijkt toch alles door een roze bril.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 12:37   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...geenNederlands



Het ziet er sterk naar uit dat de notie ‘integratie’ in de komende jaren zal vervangen worden door de notie ‘diversiteit', integratie is niet meer vereist, ‘diversiteit’ is het nieuwe, modieuze ordewoord. Zeg tegen de allochtonen dat ze niet hoeven te integreren. Hou ze dom. Zo blijven de lucratieve jobjes in de multiculturele sector verzekerd. Intussen tikt de tijdbom verder. Het zijn de volgende generaties die de puinhopen van de multi(kul) en de heilige diversiteit zullen moeten opkuisen.
Het één heeft in principe met het ander niks te maken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 12:38   #5
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het één heeft in principe met het ander niks te maken.
Hoezo?
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 12:57   #6
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

't Is hier naar de knoppen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:04   #7
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Vlaams is geen taal.

Terug naar school jij.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:08   #8
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Vlaams is geen taal.

Terug naar school jij.
Onder welke steen woon jij, je bent te veel met de bijbel en de pastoor bezig geweest 'vermoed ik'.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams

Vlaams is dus wel een taal, officieel of officieus... bij u de keuze.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:25   #9
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Ja en Vlaanderen is een land
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:26   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...geenNederlands



Het ziet er sterk naar uit dat de notie ‘integratie’ in de komende jaren zal vervangen worden door de notie ‘diversiteit', integratie is niet meer vereist, ‘diversiteit’ is het nieuwe, modieuze ordewoord. Zeg tegen de allochtonen dat ze niet hoeven te integreren. Hou ze dom. Zo blijven de lucratieve jobjes in de multiculturele sector verzekerd. Intussen tikt de tijdbom verder. Het zijn de volgende generaties die de puinhopen van de multi(kul) en de heilige diversiteit zullen moeten opkuisen.
Ik spreek ook geen Vlaams. Ik ben een Brabander.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:27   #11
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Ja en Vlaanderen is een land
Nog even geduld.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 13:32   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Ja en Vlaanderen is een land
en la belgique een onland met zero respect voor Vlamingen.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:01   #13
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Nog even geduld.

Dat staat op het graf van Karel Dillen dacht ik
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:25   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.786
Standaard

Citaat:
Het zijn de volgende generaties die de puinhopen van de multi(kul) en de heilige diversiteit zullen moeten opkuisen.
Gelooft u die zin zelf??

De volgende generatie zal niets opkuisen die doen er gewoon mee met de 'hoop'.

Laatst was ik nog even in Antwerpen stad en dat is daar een prachtig voorbeeld van de moslim tsunami.

De groendienst van Antwerpen, werkt daar eigenlijk nog 1 echte Antwerpenaar (ok, die zijn raar) al dan niet met of zonder enkelband?

Het ligt ook aan de meisjes/vrouwen die zich allemaal laten verleiden door de anders getinte medebewoner. Dramatisch dus voor de autochtone heren die dit alles met lede ogen moeten aanschouwen

Vroeger was ik geen fan van de opmerking: Het zal mijn tijd wel duren! Tegenwoordig wel hoor!!!

Alle gekheid op een stokje, wat die kinderen/leerlingen thuis spreken dat maakt mij eigenlijk niets uit. Wat die mensen thuis doen, kan ik mij niet echt aantrekken, willen ze op een tapijt naar mekka gaan liggen gillen, hun probleem niet het mijne. Als ze zich verder aanpassen naar de 'rules and regulations' die geldig zijn in ons land , no problem.

Ik heb geschreven, naam het bezigheidstherapie ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 augustus 2013 om 14:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:31   #15
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Er zijn duizenden niet-nederlandstaligen die wanhopig onze niet gemakkelijke taaal willen leren, helaas zijn er niet genoeg vrijwilligers om hen te steunen met één uurtje nederlandse conversatie per week. diegenen die zo ongerust zijn over het gebrek aan integratie van "nieuwkomers" : een dankbare taak wacht op U !

(geen woorden, maar daden !)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:37   #16
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Er zijn duizenden niet-nederlandstaligen die wanhopig onze niet gemakkelijke taaal willen leren, helaas zijn er niet genoeg vrijwilligers om hen te steunen met één uurtje nederlandse conversatie per week. diegenen die zo ongerust zijn over het gebrek aan integratie van "nieuwkomers" : een dankbare taak wacht op U !

(geen woorden, maar daden !)
bron?

Ik probeer Nederlands te praten met anderstaligen, het probleem is dat vaak de minste basis ontbreekt. En allochtonen uit Brussel vertoeven meestal bijna exclusief in eigen kring, waar ze natuurlijk geen Nederlands horen. Het probleem licht bij de politiek, de partijen die op België geilen moeten er onmiddellijk voor zorgen dat het Franstalig onderwijs in België van in de lagere school Nederlands aanleert, en dat moet op hetzelfde niveau als het Frans in het Nederlandstalig onderwijs. Uiteraard zal het België-minnend amalgaam PS-MR-CdH-FDF-Ecolo hier onmiddellijk mee akkoord gaan. Toch? Of anders schaffen ze Frans af in het Nederlandstalig onderwijs, mij ook goed.

Laatst gewijzigd door mvd : 28 augustus 2013 om 14:38.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:45   #17
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Er zijn duizenden niet-nederlandstaligen die wanhopig onze niet gemakkelijke taaal willen leren, helaas zijn er niet genoeg vrijwilligers om hen te steunen met één uurtje nederlandse conversatie per week. diegenen die zo ongerust zijn over het gebrek aan integratie van "nieuwkomers" : een dankbare taak wacht op U !

(geen woorden, maar daden !)
En verhuizen naar Antwerpen? Dank u beleefd voor deze 'eer', ze mogen best meer spreiden inplaats van samenklitten in ghetto's.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:46   #18
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
bron?

Ik probeer Nederlands te praten met anderstaligen, het probleem is dat vaak de minste basis ontbreekt. En allochtonen uit Brussel vertoeven meestal bijna exclusief in eigen kring, waar ze natuurlijk geen Nederlands horen. Het probleem licht bij de politiek, de partijen die op België geilen moeten er onmiddellijk voor zorgen dat het Franstalig onderwijs in België van in de lagere school Nederlands aanleert, en dat moet op hetzelfde niveau als het Frans in het Nederlandstalig onderwijs. Uiteraard zal het België-minnend amalgaam PS-MR-CdH-FDF-Ecolo hier onmiddellijk mee akkoord gaan. Toch? Of anders schaffen ze Frans af in het Nederlandstalig onderwijs, mij ook goed.
2

Dringend tijd hier iets aan te doen
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 15:17   #19
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Ja en Vlaanderen is een land
Inderdaad. Binnenkort.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 15:37   #20
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Hoezo?
De taal die ge thuis spreekt heeft geen uitstaans met het feit of ge integreert. De taal die ge elders (niet) spreekt daarentegen is wel van betekenis voor de integratie.

Het is geen probleem dat de thuistaal anders is dan de schooltaal. In mijn jeugd sprak 90% van de kinderen thuis een andere taal(Limburgs) dit was nooit een probleem voor de schoolprestaties. Mijn eigen kinderen spraken thuis ook de plaatselijke Limburgse streektaal. En alhoewel de meerderheid van leerkrachten en kennissen ons verweten dat onze kinderen achter zouden staan op hun leeftijdsgenoten die in het 'AN' werden opgevoed heeft de praktijk later uitgewezen dat dit helemaal niet correct was. In tegendeel zelfs. Hun contact met andere talen (ook via TV) op zeer jonge leeftijd zorgde er voor dat ze nu zeer gemakkelijk kunnen switchen tussen verschillende talen tijdens gesprekken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be