Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2002, 00:09   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Ongeveer 5 tot 6% van alle asielaanvragen worden uiteindelijk toegekend. Voor Guy Verhofstadt -en zijn paarse groenen-is dat kennelijk nog te veel. Dat Binnenlandse Zaken over die andere 94% véééle jaren moet nadenken is niet onze schuld (ook niet die van Verhofstadt... ook niet van Duquesne... ook niet mijn schuld.... ook niet van mijn buurman of de melkboer....ook mijn 'illegale' kat kan er niks aan doen....)

Maar de nieuwe voorwaarden tot het aanvragen van asiel breken dat Internationale Recht verder af.

Zoals het nu naar uit ziet, kunnen asielzoekers in de toekomst België best vermijden, en dat zal wellicht de bedoeling zijn geweest van dit kabinet van de verlichte mossels.

De asielzoeker die sinds 1 jan. 2002 in België asiel aanvraagt dient zich goed te dokumenteren om de Belgische bureaukratie te trotseren.

Hier het voorbeeld dan van Igor Djoegashvili, de enige waarachtige politieke dissident uit de Rep. Georgië, die den Belgiek wenst aan te doen.

PS: Ik heb het waarachtig gebeurde verhaal ( ) een beetje geromantiseerd om het jullie een beetje appetijtelijker te laten overkomen.

Vooreerst dient Igo D. zich aan te melden bij een van de tien kontroleposten (genummerd 'Charlie-One' tot 'Charlie Ten'). Van hem wordt vervolgens gevraagd om de VLUCHTroute te beschrijven die hij heeft ondernomen vanaf zijn thuisland tot zijn aankomst in 'Charlie One'.
Igor doet er goed aan om alle bus, tram- en treintikketjes goed te bewaren. Eventueel aan de trucker een bewijs vragen dat hij Igor bv via Warschau (Polen) in zijn truck heeft versmokkeld tot in Hannover (Duitsland). Komen ook later nog goed van pas: bonnetjes van wegrestaurants, Mc Donalds, fritkoten, PV's van arrestaties onderweg door de lokale politiediensten enz.... allemaal in viervoud fotocopiëren en afgeven aan de lokale Belgische VOPO van dienst. Ook bewijzen van afrossingen in de gevangenis van Tbilisi (hoofdstad van Georgië) en politieke affrontementen moeten aangetoond worden. Misschien dat de Georgische afrosser_van_dienst, hem graag dat attest zal verlenen, of anders de politie ? Tenslotte zal het Igor zijn die moet aantonen dat het land van herkomst (Rep. Georgië) een 'onveilig' land is. Geen makkelijke opgave want volgens de Georgische President Shevarnadze zijn er in Georgië géén politieke gevangenen. Alleen maar terroristen die het op de veiligheid van de staat hebben gemunt ('t wordt hogen tijd dat we't Blok achter de tralies zetten ).

Op het eerste gezicht heeft Igor al een slechte start genomen. Hij is namelijk eerst in Duitsland (Hannover) toegekomen en daar moet hij volgens Verhofstadt terug naar toe om asiel aan te vragen. Mislukt dus en Igor moet het anders aanpakken.

Igor heeft nu de keuze tussen enkele andere manieren om in België legaal toe te komen :

1) Via de lucht:
-de luchtballon, de Zeppelin, de Hindenburg !, een parachutesprong vanop 30 000 voet vanuit een boeing 727, een zelfgemaakte stevig uit de kluiten gewassen zeepbel, de Hoed van Nero, het Vliegend Tapijt, gezeten op een kanonskogel, als 'Flurk pakt de Schurk', per Roze Olifant, als vliegende hollandse gehaktbal,

2) Via het water (de Noordzee):
-een bootje, een rubberboot, een zelfgemaakt papieren bootje, al zwemmend, op een vlot, als door olievervuilde zeehond, als 'message in a bottle', als Christian Fletcher van The Bounty, de zwarte verzopen kater van The Titanic, als U-Boot, via de Queen Elisabeth I,

3) Via cyberspace:
- de teletijdmachine van Prof. Barabas (copyright De Standaard/W. Vandersteen), via een attachment aan een email, als computervirus, als aandeel van Lernhaut & Hauspie, als dinosaurus (velociraptor),

Igor heeft dan eindelijk toch nog een "zachte landing" gemaakt in België en al zijn bewijsjes van politiek en fysiek torturement overhandigd aan Super-Vopo Duquesne en krijgt bij de kok van dienst -Johan VandeLanotte- direkt een kom lauwe erwtensoep voorgeschoteld. De komende zes maanden zal dit zijn dagelijkse portie zijn, inclusief een homp brood (300 gram per dag) en een beker gerstebier, HET menu van de Antwerpse Sinjoor anno 1500. Onderdak vind hij in een van de tentenkampen die haastig werden opgericht naast de inkomhal van de VRT aan de de Reyerslaan in Brussel alwaar hem een uitgebreid interview staat te wachten. Allicht in het Nederlands want Igor volgt al vanaf de eerste dag Nederlandse taallessen: "dit is erwtensoep", "ich bin ein asielsucher" enz...

Na zes maanden erwtensoep, brood en Stella Artois, mag Igor blijven.

Niemand weet waarom, er wordt ook geen reden opgegeven, maar dat zijn nu eenmaal België's bureakratische ondoorgrondelijke wegen.
Een schop onder zijn ko.. en Igor belandt eindelijk weer op straat.

"This must be Belgium", mijmert Igor, en hoest zich de donkere klamme straatjes van de Brusselse Marollenwijk in....

einde van deze episode

Volgende keer: "De eerste dagen van Igor als vrije man in België"
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2002, 15:31   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waar zit de fout?


Als Igor als afgeroste uit de gevangenis rolt heeft ie geen cent te makken ,want al lang uitgekleed door de staat.
Hoe betaald Igor dan de vriendelijke lokale mensensmokkelaar?

Je maakt mij niet wijs dat de meesten die politiek asiel aanvragen hiernaartoe gekomen zijn door goodwil van mensen die er alleen maar op kunnen verliezen dan.

Of heeft onze occasinele vluchteling, (meestal samen met gezin) poen genoeg gehad om zijn vlucht te starten?

Alsof de echt armen of echte politieke vluchtelingen uit de gevaarlijke streken weg geraken.Die zijn al blij dat er een dag niet op hun geschoten of getrapt word.Of dat ze al niet weggerot zijn in een cel.
Of dat ze net niet genoeg idealisme/mogelijkheden hebben om de wapens op te nemen, want daar komt het meestal op neer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 15:47   #3
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Ondanks je poging dit verhaal te romantiseren ,zie ik het leuke er niet van in.
Het is nu eenmaal een uit de hand gelopen farçe,al het geen dat de vreemdelingen politiek aanbelangd.
Ze hebben het allemaal maar laten aanwaaien ,en nu komt de afrekening .
Ze hebben er geen zicht meer op,noch de oplossingen ervoor.(toch niet de huidige regering)
Er moet een enorm sterk vreemdelingenbeleid gevoerd worden en alle overtredingen streng bestraft.
Het is te hopen dat men dan dit land mijd als de pest.
En piano tussen haakjes ,heb je iets met me af te rekenen, zeg het tegen mij,en ga niet als een klein kindje klagen bij de moderators.
Het is niet omdat ik het nooit met je eens ben en dat jij me aanvalt en ik me niet laat doen dat je zo moet reageren nietwaar.
En dat telt voor iedereen trouwens!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be