Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: moeten deze politiemensen vrijgesproken worden in beroep?
ja ? 44 83,02%
neen ? 9 16,98%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2002, 12:18   #1
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

wanneer een anonieme brief genoeg is om een onderzoek te starten,wel dan gaan we terug naar de repressie,de andere politiemensen zullen nu nog maar met mondjesmaat tussenbeide komen als er allochtonen mee gemoeid zijn.wij zijn ons op alle manieren zelf de das aan het omdoen,
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 12:24   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
wanneer een anonieme brief genoeg is om een onderzoek te starten,wel dan gaan we terug naar de repressie,de andere politiemensen zullen nu nog maar met mondjesmaat tussenbeide komen als er allochtonen mee gemoeid zijn.wij zijn ons op alle manieren zelf de das aan het omdoen,
Zijn ze veroordeeld op basis van een anonieme brief, of is er naar aanleiding daarvan racisme bewezen?
Wees daar eens duidelijk in.
Of link even naar je bron.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 12:30   #3
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

naar aanleiding van deze anonieme brief is er een onderzoek gestart,of er racisme bewezen is,men heeft enkel de getuigenissen weerhouden van de allochtone getuigen.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 12:31   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
naar aanleiding van deze anonieme brief is er een onderzoek gestart,of er racisme bewezen is,men heeft enkel de getuigenissen weerhouden van de allochtone getuigen.
Is er een veroordeling zoals je in je titel beweert, of enkel een onderzoek?
Zeg dat eens klaar en duidelijk?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 13:02   #5
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

er is inderdaad een veroordeling van de commisaris en een hoofdinspecteur.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 13:04   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
er is inderdaad een veroordeling van de commisaris en een hoofdinspecteur.
Als dit voor bewezen feiten is, dan speelt de bron toch geen rol?
Anoniem wil hier misschien ook betekenen, dat de aangever in de media niet publiek gemaakt werd.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 16:11   #7
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

het was een niet ondertekende brief waarmee men het onderzoek gestart is.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 17:17   #8
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Weet je, racisme is een vreselijk ding. En dit op alle vlakken he, tgaat niet alleen om blanke vs. kleurling.
En ik vind dat de politie daar ook mag worden op aangesproken, bewezen feiten mogen worden veroordeeld.
Zeggen dat de politie er vrij van is, is larie en apekool. Ik ken zelf voorbeelden van agenten die duidelijk racistische uitspraken doen. Een geluk dat deze werken in een zo goed als allochtoonvrije omgeving.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 18:21   #9
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

In het bericht dat ik gelezen heb is er sprake van, en ik citeer "dat er moet geklopt worden op die bruin mannen"
Als zoiets door een commisaris tegen zijn ondergeschikten wordt verteld, moet er wel degelijk ingegrepen worden.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 18:54   #10
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
In het bericht dat ik gelezen heb is er sprake van, en ik citeer "dat er moet geklopt worden op die bruin mannen"
Als zoiets door een commisaris tegen zijn ondergeschikten wordt verteld, moet er wel degelijk ingegrepen worden.
In Temse(ik kom daar elke dag)is de sfeer totaal verziekt. Sinds de sluiting van de Boelwerf is daar een torenhoge werkloosheid en volop problemen met jonge Marokkanen: vandalisme,criminaliteit, nutsvoorzieningen gesaboteerd, schietpartijen you name it. Kom maar eens kijken!
Een aantal maanden geleden werden de banden van de privé-wagens van politieagenten doorgesneden, vezrschillende malen na elkaar zelfs.
Wat was nu de juiste toedracht? Niemand schijnt het te weten maar de knuffel-aanpak werkt daar toch niet hoor!
Een vermaning, ja akkoord, maar weet ge dat de gast die twee kinderen heeft doodgereden in Gent OOK 12 maanden voorwaardelijk heeft gekregen!?Dezelfde strafmaat dus als voor het op hun nummer zetten van straatschoelies!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 18:57   #11
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik ken zelf voorbeelden van agenten die duidelijk racistische uitspraken doen. Een geluk dat deze werken in een zo goed als allochtoonvrije omgeving.
Een geluk!?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:04   #12
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Aangezien er bijna geen zijn, zijn er ook geen (harde) confrontaties.
En worden ze ook niet afgerekend op hun houding.
Ik wilde er enkel op wijzen, dat "racisme" ondertussen bij vele mensen een vooroordeel is, zelfs wie zelden of nooit in contact komt met "vreemdelingen" ze bij voorbaat in een verkeerd daglicht plaats.
En ok, ik geef grif toe dat er soms problemen zijn, dat het niet altijd van een leien dakje loopt, maar of dit in eerste instantie door hun afkomst is?
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:07   #13
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Aangezien vreemdelingen hier als gast zijn, mag de politie tegen hen harder optreden dan tegen de Vlamingen, vind ik!
Het is tenandere een feit dat de vreemdelingen relatief gezien veel meer misdaden plegen dan wat ze in de ganse bevolking vertegenwoordigen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:14   #14
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Aangezien vreemdelingen hier als gast zijn, mag de politie tegen hen harder optreden dan tegen de Vlamingen, vind ik!
Het is tenandere een feit dat de vreemdelingen relatief gezien veel meer misdaden plegen dan wat ze in de ganse bevolking vertegenwoordigen.
Eerlijk:
de eerste zin vind ik je reinste onzin.
De tweede, die zal wel te staven zijn met cijfers. Misschien kunnen we de oorzaak daarvan eens gaan zoeken?
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:25   #15
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
[, die zal wel te staven zijn met cijfers. Misschien kunnen we de oorzaak daarvan eens gaan zoeken?
Die cijfers zijn er. Lees het rapport Van San maar eens.
De oorzaak daarvan opsporen is niet de taak van de politie. Die moet misdrijven voorkomen, opsporen en doorgeven aan het gerecht.
U bedrijft geen misdaden Merel? Wel ik ook niet en dus hebben we geen last van politie.Zo simpel is het.
En dat een politie-agent al 's iets zou zeggen over "bruine mannen"?! Komaan, zeg, dat wil nog niet zeggen dat hij die op straat gaat neerschieten hé.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:36   #16
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Als ik het heb over racistische uitlatingen, dan zijn ze racistisch en niet zomaar een grapje.
En heb ik ergens gezegd dat het de taak is van de politie der de oorzaak van te zoeken?
Ik heb "we" geschreven en aangezien ik geen agent ben, heb ik het niet over deze groep.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2002, 23:48   #17
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Als ik het heb over racistische uitlatingen, dan zijn ze racistisch en niet zomaar een grapje.
En heb ik ergens gezegd dat het de taak is van de politie der de oorzaak van te zoeken?
Ik heb "we" geschreven en aangezien ik geen agent ben, heb ik het niet over deze groep.
-Maar wat is een racistische uitspraak? Zijn Marokkanen dan niet bruin misschien? Dat is juist dezelfde semantische discussie als een neger, die later een gekleurde, nog later een kleurling, andersgekleurde werd enz...
Ik heb gehoord dat Pater Leman het woord vreemdeling zou willen schrappen...
-Misdrijven moeten voorkomen én bestraft worden wanneer ze zich voordoen. Als"we"20 jaar nodig hebben om oorzaken en remedies te vinden is dat maar een povere boodschap aan iemand die NU overvallen wordt.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 09:56   #18
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Iets hoger heb ik geschreven dat racisme wat mij betreft niks met kleur heeft te maken.
Ik ben efkes op zoek geweest, maar kan het niet terugvinden. Er ligt hier ergens een pracht van een gedicht over "de kleurling", zodra ik het vind, of volledig kan reconstruern, want ik herrinner me grote delen, dan zet ik het hier.
Dat misdrijven ogenblikkelijk moeten worden bestreden ontken ik niet, maar als deze misdrijven een symptoom zijn van iets dat veel dieper zit, dan moet men ook de oorzaak ervan gaan zoeken (en trachten op te lossen).
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 15:32   #19
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
[, die zal wel te staven zijn met cijfers. Misschien kunnen we de oorzaak daarvan eens gaan zoeken?
Die cijfers zijn er. Lees het rapport Van San maar eens.
De oorzaak daarvan opsporen is niet de taak van de politie. Die moet misdrijven voorkomen, opsporen en doorgeven aan het gerecht.
U bedrijft geen misdaden Merel? Wel ik ook niet en dus hebben we geen last van politie.Zo simpel is het.
En dat een politie-agent al 's iets zou zeggen over "bruine mannen"?! Komaan, zeg, dat wil nog niet zeggen dat hij die op straat gaat neerschieten hé.
Het ging wel degelijk niet alleen over "bruine mannen", maar over "KLOPPEN op die bruin mannen".
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 16:10   #20
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik ken zelf voorbeelden van agenten die duidelijk racistische uitspraken doen. Een geluk dat deze werken in een zo goed als allochtoonvrije omgeving.
Een geluk!?
Wilt gij a.u.b. eens vertellen waar er hier (in Vlaanderen) nog een allochtonenvrije omgeving is ? (Ik denk dat er direct enorm veel autochtonen zullen willen gaan wonen!)
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be