Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2011, 14:40   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Belg wordt armer dan Griek

Om de overheidsfinanciën op termijn op de rails te houden, is een begrotingsinspanning van 35 miljard euro of 10,5 procent van het bbp nodig. Doen we niets, dan dreigt de staatsschuld op te lopen tot 716 procent van het bbp, blijkt uit nieuwe berekeningen van de KU Leuven.

http://trends.knack.be/economie/nieu...0020808305.htm
demonen is offline  
Oud 20 december 2011, 14:53   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Hoeveel is de staatsput momenteel?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 20 december 2011, 14:55   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoeveel is de staatsput momenteel?
1/3 van de Griekse
eno2 is offline  
Oud 20 december 2011, 15:33   #4
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Een Vlaamse baby mag in zijn leven (op basis van het beleid van 2010) gemiddeld 94.256 euro verwachten van de overheid, terwijl voor een baby in Wallonië dat bedrag oploopt tot 245.220 euro
Tja...

Jaja...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 16:00   #5
wesley84
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 september 2011
Berichten: 218
Standaard

Kan men legaal ervoor kiezen om de pensioenen af te toppen op een bepaald bedrag? (bvb 2500 euro maximum)
wesley84 is offline  
Oud 20 december 2011, 16:03   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Tja...

Jaja...
[quote]Maar als we deze sociaaleconomische verschillen wegfilteren, en we doen alsof Vlaanderen en Wallonië een identiek economisch profiel hebben, dan krijgt de Waalse baby nog maar 89.034 euro. Dat is dus minder dan een Vlaamse, wat erop wijst dat Wallonië iets betere demografische vooruitzichten heeft, en iets minder last van de vergrijzing zal hebben.” [:quote]
pajoske is offline  
Oud 20 december 2011, 16:10   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Kan men legaal ervoor kiezen om de pensioenen af te toppen op een bepaald bedrag? (bvb 2500 euro maximum)
Van de zelfstandigen hun kas weet ik niets, behalve dat ze er zelf weinig insteken, en er dus ook zeer weinig kunnen uithalen.

Van de werknemers en van de ambtenaren (die elk hun eigen aparte kas hebben) weet ik het wel: er is een aftopping.
(die van de ambtenaren is wel wat hoger dan 2500 €, maar die top van de ambtenaren zou dan ook voor iedereen mogen gelden. Wel vanzelfsprekend in een soort verhouding tot wat bij gedraagd werd ...
en de dikke merde is dat dit, in weerwil van onze hoogste belastingen, dit onbetaalbaar is. Zoek de fout in ons on-systeem ...)




Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 december 2011, 16:19   #8
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

[quote=pajoske;5875360]
Citaat:
Maar als we deze sociaaleconomische verschillen wegfilteren, en we doen alsof Vlaanderen en Wallonië een identiek economisch profiel hebben, dan krijgt de Waalse baby nog maar 89.034 euro. Dat is dus minder dan een Vlaamse, wat erop wijst dat Wallonië iets betere demografische vooruitzichten heeft, en iets minder last van de vergrijzing zal hebben.” [:quote]
Ja inderdaad, als we het ene wegfilteren, en we doen alsof iets dat er niet is er wel is...


Besef je zelf niet hoe pathetisch dit klinkt?

Neen, natuurlijk doe je dat niet, wat maak ik me nog illusies...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 16:29   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

[quote=Nierika;5875409]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja inderdaad, als we het ene wegfilteren, en we doen alsof iets dat er niet is er wel is...


Besef je zelf niet hoe pathetisch dit klinkt?

Neen, natuurlijk doe je dat niet, wat maak ik me nog illusies...
Dit klinkt eerder als: In de toekomst zal een onafhankelijk Vlaanderen veel meer last hebben van vergrijzing dan Wallonië.

Twee keren nadenken kan problemen voorkomen.
pajoske is offline  
Oud 20 december 2011, 16:29   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Nierika, we kunnen ook de werklozen, de armen, de moslims, de ouderen, de gehandicapten en de Joden "wegfilteren". Wedden dat de "Vlaming" (wat dat ook mag zijn) dan meer geld zal krijgen?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline  
Oud 20 december 2011, 16:46   #11
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

De Belgische demografische vooruitzichten:

Vlaanderen nu: 5.952.552
Vlaanderen 2060: 7.685.824

Waals Gewest nu: 3.346.457
Wallonië 2060: 4.392.271

blz. 16: http://economie.fgov.be/nl/binaries/...325-156976.pdf

M.a.w. in Wallonië stijgt de bevolking tegen dan met 31 procent, in Vlaanderen met 29.
Dit geeft natuurlijk een vals beeld, want 29 procent van een groter aantal dan 31 procent van een kleiner aantal maakt het verschil tussen beide groepen alleen maar groter:
1.733.272 Vlamingen bij tov 1.045.814 Walen bij, ofwel van een verschil van 2.606.095 naar een verschil van 3.293.553.


En dan krijg je een studie van een universiteit die immense verschillen aantoont, maar deze poogt te nuanceren (waarschijnlijk te hevig geschrokken door de resultaten) door enerszijds bestaande zaken eenvoudigweg weg te filteren en anderszijds op andere vlakken te doen alsof zaken die er niet zijn er dan maar wel zijn, komt men tot de verpletterende conclusie dat Wallonië betere demografische vooruitzichten heeft en minder last zal hebben van de vergrijzing.

Nu, van die vergrijzing zal dat wel kloppen, er zijn meer mensen dus ook meer bejaarden in Vlaanderen.
Maar omdat ik de laatste tijd te pas en te onpas omver geslagen word met studies waaruit blijkt dat die beter deomgrafische vooruitzichten voor Wallonië simpelweg niet bestaan, dus maar eens opgeocht, en inderdaad, duidelijk een mythe.

Kan ook moeilijk anders als je begint met te veronderstellen, zaken wegfiltert en uit begint te gaan van onbestaande toestanden...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 16:56   #12
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

[quote=pajoske;5875419]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pajoske Bekijk bericht
Dit klinkt eerder als: In de toekomst zal een onafhankelijk Vlaanderen veel meer last hebben van vergrijzing dan Wallonië.

Twee keren nadenken kan problemen voorkomen.
Zaken poneren als "dit lijkt er op te wijzen dat Wallonië iets betere demografische vooruitzichten heeft dan Vlaanderen", terwijl dit zo niet is, daar moet ik geen twee keer over nadenken waar de oorzaak ligt.

"Als we blabla wegfilteren en er van uit gaan dat de blabla gelijk is in beide landsdelen" dan komen we tot de conclusie dat..."

Zeveraars!

Wat ik dus onthou:

Een Vlaamse baby mag in zijn leven (op basis van het beleid van 2010) gemiddeld 94.256 euro verwachten van de overheid, terwijl voor een baby in Wallonië dat bedrag oploopt tot 245.220 euro.

Hetgeen er achter komt:

"Dat verschil is grotendeels te wijten aan de andere sociaaleconomische omstandigheden in Wallonië. De werkgelegenheid en het inkomen zijn er lager dan in Vlaanderen, waardoor een nieuwgeboren Waal gemiddeld minder belastingen zal betalen en meer uitkeringen zal ontvangen”, zegt André Decoster. “Maar als we deze sociaaleconomische verschillen wegfilteren, en we doen alsof Vlaanderen en Wallonië een identiek economisch profiel hebben, dan krijgt de Waalse baby nog maar 89.034 euro. Dat is dus minder dan een Vlaamse, wat erop wijst dat Wallonië iets betere demografische vooruitzichten heeft, en iets minder last van de vergrijzing zal hebben.”

is dus absolute bullshit.

Eerst de reden voor het verschil aangeven, en dan maar uitgaan van de utopische situatie dat de redenen voor het verschil er niet zijn om tot een conclusie te komen die jij nota bene als reactie geeft op het rode gedeelte om het rode gedeelte met de mantel der liefde te bedekken, daar is pas over nagedacht.

Bovendien is de conclusie dus pertinent onwaar, maar wie is daar nu verwonderd over al je ziet hoe ze zich in bochten wringen om tot die conclusie te komen?

Het verschil in bevolking in beide landsdelen wordt alleen maar groter volgens het cijferwerk van het Federaal Planbureau zelf.

En wat wou jij nu precies aantonen?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 16:56.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 16:59   #13
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nierika, we kunnen ook de werklozen, de armen, de moslims, de ouderen, de gehandicapten en de Joden "wegfilteren". Wedden dat de "Vlaming" (wat dat ook mag zijn) dan meer geld zal krijgen?
Je bedoelt dus dat we niks moeten wegfilteren, maar gewoon rekening moeten houden met de realiteit, beste Brabander?

Ik ben het voor één keer volmondig met je eens.

Dan komen we beiden tot een conclusie die blijft staan als een huis:

Een Vlaamse baby mag in zijn leven (op basis van het beleid van 2010) gemiddeld 94.256 euro verwachten van de overheid, terwijl voor een baby in Wallonië dat bedrag oploopt tot 245.220 euro.


Maar ik vermoed, dat dit nu nét niet de opzet van je opmerking was, niet?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 16:59.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 17:09   #14
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je bedoelt dus dat we niks moeten wegfilteren, maar gewoon rekening moeten houden met de realiteit, beste Brabander?

Ik ben het voor één keer volmondig met je eens.

Dan komen we beiden tot een conclusie die blijft staan als een huis:

Een Vlaamse baby mag in zijn leven (op basis van het beleid van 2010) gemiddeld 94.256 euro verwachten van de overheid, terwijl voor een baby in Wallonië dat bedrag oploopt tot 245.220 euro.


Maar ik vermoed, dat dit nu nét niet de opzet van je opmerking was, niet?
In feite hebben Brabander en Nierika dezelfde vijand: het huidige Belgische bestel.
Ik betaal belastingen aan die duizelingwekkende put in het zuiden van het land, jaar in jaar uit, decennia na decennia, zonder dat er enige aanzet tot verbetering of verandering zichtbaar is. Dat staat me niet aan.
Daarom wil ik die politici in het zuiden van het land daarvoor afstraffen, zodat er een andere politieke wind kan waaien in Wallonië.
Helaas kan ik dit niet in dit ondemocratische land waar de eenvoudige democratische regel "no tax without representation" met de voeten wordt getreden.
Dan kunnen we twee dingen doen:
Ofwel scharen we ons achter de BUB en eisen we een unitair België, en dus de afschaffing van alle voorrechten en privileges van de Franstaligen, waar Brabander een voorstander van is. We weten allemaal dat de Franstaligen dit nooit zullen willen.

Dan schiet er maar één optie meer over: NVA.
Het is momenteel het enige drukkingsmiddel om het huidige belgicistische establishment ongemakkelijk te laten heen en weer schuiven in het pluche van de macht.

Ge ziet wat een vreselijk anti-democratisch, fascistisch, egoïstisch stuk vreten die vlaamsnationalisten toch durven zijn...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 17:16   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

[quote=pajoske;5875419]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit klinkt eerder als: In de toekomst zal een onafhankelijk Vlaanderen veel meer last hebben van vergrijzing dan Wallonië.

Twee keren nadenken kan problemen voorkomen.
Een kind van het 6de studiejaar weet dat.
In de toekomst zal een Vlaanderen in een confederatie géén 12,7 miljard € JAARLIJKS moeten overhevelen naar Wallonie.
Met 12.700.000.000 € kun je al 't een 't ander doen hé !


Laatst gewijzigd door Boduo : 20 december 2011 om 17:20.
Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 17:18   #16
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een kind van het 6de studiejaar weet dat.
In de toekomst zal een Vlaanderen in een confederatie géén 12,7 miljard € JAARLIJKS moeten overhevelen naar Wallonie.
Met 12.000.000.000 € kun je al 't een 't ander doen hé !

Wie zegt dat?
Wie zegt dat Vlaanderen in de toekomst met een nog grotere bevolking en meer bejaarden niet nog meer zal moeten overdragen naar een groter Wallonië met meer bejaarden?

Alleszins die studie niet waarover het hier gaat...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 17:22   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wie zegt dat?
Wie zegt dat Vlaanderen in de toekomst met een nog grotere bevolking en meer bejaarden niet nog meer zal moeten overdragen naar een groter Wallonië met meer bejaarden?

Alleszins die studie niet waarover het hier gaat...
Wij gaan er alleszins van uit dat Belgie evolueert naar een CONFEDERATIE .

Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 17:24   #18
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nierika, we kunnen ook de werklozen, de armen, de moslims, de ouderen, de gehandicapten en de Joden "wegfilteren". Wedden dat de "Vlaming" (wat dat ook mag zijn) dan meer geld zal krijgen?
Overigens, beste negationist, de Vlaming waarover het hier gaat, dat is iedereen die op het grondgebied van Vlaanderen woont en er ook belastingen betaalt.
Mijn reactie op je kinderlijke opmerking is overigens geheel ingegeven door de onwil om kleuters zoals jij toe te staan dergelijke absurditeiten te plaatsen zonder je er op terecht te wijzen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 17:27   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoeveel is de staatsput momenteel?
Enkele getallen van juni:
Totale schuld: 333.292.042.280 €
Groei v.d.schuld, per SECONDE: 525 € ! ! !
Schuld per werkende Belg: 77.360 €
Begrotingstekort: 19.020.822.460 €
Totaalvermogen v.d. Belgen: 886.800.000.000 €
Dit laatste is officieel. Zonder rekening te houden met de miljardefraude...


Laatst gewijzigd door Boduo : 20 december 2011 om 17:29.
Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 17:27   #20
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij gaan er alleszins van uit dat Belgie evolueert naar een CONFEDERATIE .

Dat kan moeilijk anders, de grootste vijand van een unitaire democratische staat waar de meerderheid beslist is immers de Franstalige.

Ziedaar de contradictie in het paradigma van de BUB, die de NVA als de grootste bedreiging ziet voor het voortbestaan van België.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be