Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2016, 18:11   #38361
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet veranderen. Bijstellen. Maar goed, ooit zult u wel het een en het ander van België begrijpen. De ene heeft wat meer tijd nodig dan de andere. Zeker als men Hollander is. Zij zijn vrij traag van begrip op dit vlak.
Nee je verandert je post: het zijn zelfs twee totaal verschillende opmerkingen. En je paternalistische geneuzel slaat ook als een tang op een varken. Ik gaf mijn visie over een Beneluxstaat.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:14   #38362
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nee je verandert je post: het zijn zelfs twee totaal verschillende opmerkingen. En je paternalistische geneuzel slaat ook als een tang op een varken. Ik gaf mijn visie over een Beneluxstaat.
Jaja, leg het maar uit. Ieder land heeft zo zijn problemen. Zo ook Nederland in de Benelux. Ze kunnen bij u in Nederland nauwelijks nog een werkbare parlementaire meerderheid vormen. En zo ongeveer om de twee jaar valt bij u de regering. En dus, zoals ik zei, ieder land in de Benelux heeft zo zijn problemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2016 om 18:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:22   #38363
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja, leg het maar uit. Ieder land heeft zo zijn problemen. Zo ook Nederland in de Benelux. Ze kunnen bij u in Nederland nauwelijks nog een werkbare parlementaire meerderheid vormen.
Zo, en in la Belgique daarentegen is dat "a walk in the parc"?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:24   #38364
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo, en in la Belgique daarentegen is dat "a walk in the parc"?
Onze regering zijn stabieler. Ze duren langer. Hoeveel regeringen zijn er in Nederland al geweest sinds Balkenende? Een hoop. Nederland gidsland? Vergeet het. Geen gids op politiek vlak. Nooit geweest trouwens. Veel blabla en eigendunk. Een veel meer valt er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2016 om 18:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:27   #38365
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja, leg het maar uit. Ieder land heeft zo zijn problemen. Zo ook Nederland in de Benelux. Ze kunnen bij u in Nederland nauwelijks nog een werkbare parlementaire meerderheid vormen. En zo ongeveer om de twee jaar valt bij u de regering. En dus, zoals ik zei, ieder land in de Benelux heeft zo zijn problemen.
België heeft het wereldrecord regeringsvormen op zijn naam staan, dus jij hebt Nederland ook hier geen lessen te lezen, System.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:34   #38366
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Onze regering zijn stabieler. Ze duren langer. Hoeveel regeringen zijn er in Nederland al geweest sinds Balkenende? Een hoop. Nederland gidsland? Vergeet het. Geen gids op politiek vlak. Nooit geweest trouwens. Veel blabla en eigendunk. Een veel meer valt er niet over te zeggen.
Dat jij zulke onzin opschrijft zegt weer alles. Bovendien reageer je compleet naast de kwestie. Ik gaf mijn visie over een mogelijke Beneluxstaat. Jij komt vervolgens met paternalistische prietpraat en je gebruikelijke vastgeroeste Nederlandhaat-plaat.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:34   #38367
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
België heeft het wereldrecord regeringsvormen op zijn naam staan

Nederland is een land dat zichzelf de hele tijd de hemel in prijst, maar er zelf niet veel van bakt. Werkloosheid hoog, torenhoge hypotheekschuld, een groot budgetair deficit, slechte en peperdure geneeskundige verzorging, en ga zo maar door. Kortom, we hebben niets van Nederland te leren. Integendeel, Nederland heeft het een het ander van België te leren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2016 om 18:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:42   #38368
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nederland is een land dat zichzelf de hele tijd de hemel in prijst, maar er zelf niet veel van bakt. Werkloosheid hoog, torenhoge hypotheekschuld, een groot budgetair deficit, slechte en peperdure geneeskundige verzorging, en ga zo maar door. Kortom, we hebben niets van Nederland te leren. Integendeel, Nederland heeft het een het ander van België te leren.
Jij weet zoals gewoonlijk niet waar je over praat. De werkeloosheid in België is hoger dan in Nederland, de staatsschuld in België is hoger en de gezondheidszorg in Nederland behoort tot de beste ter wereld.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 16 maart 2016 om 18:42.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:42   #38369
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat jij zulke onzin opschrijft zegt weer alles. Bovendien reageer je compleet naast de kwestie. Ik gaf mijn visie over een mogelijke Beneluxstaat. Jij komt vervolgens met paternalistische prietpraat en je gebruikelijke vastgeroeste Nederlandhaat-plaat.
Neen, u stelt dat in een BENELUX het 'probleem' België blijft bestaan. Of de problemen in België blijven bestaan. U insinueert weer en probeert België in een slecht daglicht te stellen. Welnu dan zeg ik: Nederland heeft ook zijn problemen. En die blijven ook bestaan in een Benelux-context.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2016 om 18:43.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 18:51   #38370
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij weet zoals gewoonlijk niet waar je over praat. De werkeloosheid in België is hoger dan in Nederland, de staatsschuld in België is hoger en de gezondheidszorg in Nederland behoort tot de beste ter wereld.

Dat zal wel zijn. De patiënten in Nederland denken er nochtans anders over...

'De helft van de Nederlanders is niet tevreden over de gezondheidszorg. Meer dan de helft (57 procent) vindt dat deze over te weinig geld beschikt'.
(Ned. NU- 2016)

'Merendeel patiënten ontevreden over gezondheidszorg'.
(NU- 2015)

Slechte geneeskundige zorg in Nederland. Maar dat wisten we reeds. Blijkbaar weet u het niet. En waarom verwondert me dat nu niet? Wel, omdat u toch inderdaad niet alles goed begrijpt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2016 om 18:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:02   #38371
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze kunnen bij u in Nederland nauwelijks nog een werkbare parlementaire meerderheid vormen.
Voorlopig zitten ze er al weer drie jaar en polderen zit in ons bloed.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:05   #38372
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel zijn. De patiënten in Nederland denken er nochtans anders over...

'De helft van de Nederlanders is niet tevreden over de gezondheidszorg. Meer dan de helft (57 procent) vindt dat deze over te weinig geld beschikt'.
(Ned. NU- 2016)

'Merendeel patiënten ontevreden over gezondheidszorg'.
(NU- 2015)

Slechte geneeskundige zorg in Nederland. Maar dat wisten we reeds. Blijkbaar weet u het niet. En waarom verwondert me dat nu niet? Wel, omdat u toch inderdaad niet alles goed begrijpt.
Staat niet in dat de zorg slecht is, de mensen moeten alleen meer zelf betalen en dat is vervelend.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:12   #38373
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nederland is een land dat zichzelf de hele tijd de hemel in prijst, maar er zelf niet veel van bakt. Werkloosheid hoog, torenhoge hypotheekschuld, een groot budgetair deficit, slechte en peperdure geneeskundige verzorging, en ga zo maar door. Kortom, we hebben niets van Nederland te leren. Integendeel, Nederland heeft het een het ander van België te leren.
Dat van die schulden is maar relatief. En zichzelf de hemel in prijzen? Nee, u doet dat stilzwijgend door een ander tot "zelf - in - den- hemel-prijzer" te verklaren. Door een ander neer te halen hemelt u zichzelf in feite op, of zie ik het verkeerd, zo in de trent van : wij zitten best wel goed hier...Wees nu eens eerlijk in uw berichtgeving....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:18   #38374
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bestond er niet zoiets als een vereniging ter bevordering van Groot Nederland?

Ik ken niet veel uitgesproken Nederlandse Groot Nederlanders. De enige "belangrijke" die ik mij herinner in feite is "De Koning van Katoren" Jan Terlouw...
link : http://baarlewerkgroep.org/
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:20   #38375
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat van die schulden is maar relatief. En zichzelf de hemel in prijzen? Nee, u doet dat stilzwijgend door een ander tot "zelf - in - den- hemel-prijzer" te verklaren. Door een ander neer te halen hemelt u zichzelf in feite op, of zie ik het verkeerd, zo in de trent van : wij zitten best wel goed hier...Wees nu eens eerlijk in uw berichtgeving....
In België leven de mensen ook goed. Minstens zo goed als in Nederland. Dus, waar spreken we dan nog over. Het wordt eens tijd dat u Nederlanders dit beseft.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:28   #38376
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Weinig inhoud precies. Link naar "plan N" werkt niet. Ken je nog andere?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:31   #38377
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nederland is een land dat zichzelf de hele tijd de hemel in prijst, maar er zelf niet veel van bakt. Werkloosheid hoog, torenhoge hypotheekschuld, een groot budgetair deficit, slechte en peperdure geneeskundige verzorging, en ga zo maar door. Kortom, we hebben niets van Nederland te leren. Integendeel, Nederland heeft het een het ander van België te leren.
Wat is dat toch met Nederland? Ik heb ze als vroegere model welvaartsstaat de laatste decennia alleen maar zien deterioreren...De ravages van het neoliberalisme?

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2016 om 19:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:35   #38378
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Staat niet in dat de zorg slecht is, de mensen moeten alleen meer zelf betalen en dat is vervelend.
De twee zijn nauw gelinkt. Optimale zorg voor bemiddelden is niet bepaald een goede gezondheidszorg over de hele lijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:36   #38379
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, u stelt dat in een BENELUX het 'probleem' België blijft bestaan. Of de problemen in België blijven bestaan. U insinueert weer en probeert België in een slecht daglicht te stellen. Welnu dan zeg ik: Nederland heeft ook zijn problemen. En die blijven ook bestaan in een Benelux-context.
Ach Benelux...pffff
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 19:41   #38380
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel zijn. De patiënten in Nederland denken er nochtans anders over...

'De helft van de Nederlanders is niet tevreden over de gezondheidszorg. Meer dan de helft (57 procent) vindt dat deze over te weinig geld beschikt'.
(Ned. NU- 2016)

'Merendeel patiënten ontevreden over gezondheidszorg'.
(NU- 2015)

Slechte geneeskundige zorg in Nederland. Maar dat wisten we reeds. Blijkbaar weet u het niet. En waarom verwondert me dat nu niet? Wel, omdat u toch inderdaad niet alles goed begrijpt.
Dan heb je nog de werkloosheid en de staatsschuld. De gezondheidszorg in België lijkt me ook van zeer hoge kwaliteit, en bovendien ook nog toegankelijker. Zie Verhoogde Tegemoetkoming en Maximumfactuur. Ik ben wel eens benieuwd of de kleine verdieners in Nederland ook medisch zo in de watten gelegd worden...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be