Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2010, 02:44   #221
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Als jij stopt en even nadenkt.

Vger 1 : +7OO KG
Venus Probe +500KG

Over hoeveel TONNEN radioactief afval wil jij in de ruimte schieten? En bekijk even de raketten nodig voor die luttele 500 kg.

Eerst van de planeet, pas dan naar de bestemming.
daar gaat het niet om. Jij beweert dat we nog niet op Venus zouden geraken.
Ge herpakt u wel mooi.
Maar U zei duidelijk dat we daarvoor brandstof nodig hebben om er te geraken. Wat niet het geval is, aangezien we eens in de ruimte mits genoeg snelheid geen brandstof meer nodig hebben; Dat katapulteren we.

Ge kunt gemakkelijk meer dan een ton de ruimte in knallen.
Een ton is iets meer dan een kubieke meter water he Cdude.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 06:40   #222
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Naar de zeebodem sturen dan?
Even achterlijk.

Edit: hoe lang is het geleden dat er nog een raket ontplofte? Ik spreek niet over landen dat er juist met bezig waren, want dat is onlangs nog gebeurd.
Maar Amerikanen gaan nu op en af naar de ruimte, zonder enige rampen. Het is een routine.
Dat er begin dit jaar nog één van ESA is ontploft en midden dit jaar de NASA juist optijd was om die van Rusland tegen te houden wegens ontploffingsgevaar.
En dat zijn nu niet direct spelers die je als beginners kan beschouwen.

Trouwens Nasa heeft alle lanceringen stil gelegd juist wegens dat gevaar met haar ruimteveren, 4 lanceringen geleden is er daar ook ééntje na 7 seconden in een vuurbal veranderd.

Laatst gewijzigd door Jantje : 29 december 2010 om 06:44.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 06:50   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Dus liever mensen laten doodgaan aan kanker en nooit meer deftig kunnen controleren of er iemand iets gebroken heeft.

Als ik de afweging maak dan vind ik een mensenleven toch belangrijker dan een beetje afval dat je moet bewaken, meernog ik denk dat mensen die gered kunnen worden door zo'n medische toepassingen graag betalen voor de bewaking van dat afval (hoe weinig het ook moge zijn)
Mag ik je er even op wijzen dat 90% van de radiologische onderzoeken gewoon overbodig zijn en dat 80% zelfs gewoon herhalingsonderzoeken zijn.

Daarnaast zijn een pak van die onderzoeken ook op een andere manier uitvoerbaar, waarbij er geen radioactief afval ontstaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 07:04   #224
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Laat die energie toch is los. Die fossiele brandstof is enkel nodig om ze in bepaalde snelheid rond de aarde te krijgen om ze zo verder te katapulteren. Denk jij nu werkelijk dat wij op dit moment met fossiele brandstof ergens verder geraken dan de maan?

Ze zijn zelfs niet met fossiele brandstof teruggeraakt. Ze moesten zich overgeven aan de omgeving door gebruik te maken van magnetische krachten.

Denk jij nu werkelijk dat al die foto's van voyager 1 en 2 tot ons zijn geraakt omdat ze ginder geraakte met onze huidig bronnen van energie? Think again.
Ze katapulteren die van planeet tot planeet.
De stuw raketten gebruiken zelfs geen fossiele brandstof, maar waterstof.
En dit tot op een hoogte van enkele honderden kilometers, daarna is elke stuwkracht zinloos, gewoon omdat er geen weerstand is van een luchtlaag.
En ja, de foto's van de ruimtetuigen zijn allemaal hier geraakt dankzij onze huidige energiebronnen en onze kennis over stralingen en radiogolven.
Het eigenaardige is dat daar geen enkele fossiele brandstof voor gebruikt word of eigenlijk juister gezegd voor nodig is.

Om los te komen van de aardse aantrekkingskracht gebruikt men waterstof, en daarna gebruikt men de draaisnelheid van de planeten om de snelheid van de ruimtetuigen te verhogen. Dit is trouwens de reden waarom men alle ruimtetuigen zo dicht mogelijk bij de evenaar lanceert en niet op de polen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 07:15   #225
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het in de ruimt schieten van kernafval is gewoon een waardeloos idee, zelfs al zouden we een foolproof raket hebben.

Je moet gewoon vergelijken hoeveel energie uit dat kernafval is gehaald, en hoeveel nodig is om dat maar enigzins uit de aardse omloop te krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 10:41   #226
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het in de ruimt schieten van kernafval is gewoon een waardeloos idee, zelfs al zouden we een foolproof raket hebben.

Je moet gewoon vergelijken hoeveel energie uit dat kernafval is gehaald, en hoeveel nodig is om dat maar enigzins uit de aardse omloop te krijgen
.
Toch nog iemand die nadenkt.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 19:46   #227
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Naar de zeebodem sturen dan?
Even achterlijk.

Edit: hoe lang is het geleden dat er nog een raket ontplofte? Ik spreek niet over landen dat er juist met bezig waren, want dat is onlangs nog gebeurd.
Maar Amerikanen gaan nu op en af naar de ruimte, zonder enige rampen. Het is een routine.
Ik zou toch maar niet inzetten op de Amerikanen. Wat voor een soep die er van gemaakt hebben met de Shuttles. In de jaren 70, ja toen konden ze nog naar de maan, maar ondertussen is de wetenschap er zodanig gedegenereerd dat ze op de Russen moeten vertrouwen om het ISS te bevoorraden. Goede oude betrouwbare Russische technologie dus
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 19:49   #228
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Maar de risico's zijn niet aanvaardbaar. Het zou een makkelijke oplossing zijn als we konden garanderen dat de raket niet zou ontploffen in de atmosfeer. Dat kunnen we niet, dus de oplossing is niet aanvaardbaar.
Weet jij hoeveel radio-actieve batterijen er naar de ruimte gaan? Dat zijn vele tonnen radio-actief materiaal. Zo nu en dan is er paniek als er eens zo'n satelliet neerkomt met een nucleaire batterij aan boord, maar grote catastrofes zijn daar nog niet uit voortgekomen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:38   #229
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Met welke energiebron geraakt Voyager 1 en 2 uit ons zonnestelsel? Daar uw antwoord.
De zwaartekracht.

Ik heb eens voor de fun uitgerekend hoe ik een kleine communicatiesateliet in omloop zou kunnen brengen door middel van een katrol en tegengewicht systeem.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je de mount everest moet gebruiken als schans, en een blok verarmd uranium van 100*100*50 meter als tegengewicht. Dit wel zonder verliezen in wrijving enzo. kan je de kabels voorstellen nodig? Mansdikke staalkabels die rollen over wielen met meters doorsnee, waarvan de laatste trap 11.3km/seconde aan omtreksnelheid moet halen. Gewone stalen schijven vliegen gewoon uit elkaar met zulke krachten.

De voyagers kunnen dit trukje doen omdat ze een beetje van de omwentelingssnelheid van de grote gasreuzen stelen. Kosmische slingers, met zwaartekracht als slinger.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2010 om 21:40.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:11   #230
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het in de ruimt schieten van kernafval is gewoon een waardeloos idee, zelfs al zouden we een foolproof raket hebben.

Je moet gewoon vergelijken hoeveel energie uit dat kernafval is gehaald, en hoeveel nodig is om dat maar enigzins uit de aardse omloop te krijgen.
Inderdaad
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 17:07   #231
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Liegt Greenpeace dan?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 18:15   #232
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.421
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WorldisADream Bekijk bericht
hmm heb even stukje gelezen van boekje van Patrick, maar beetje veel onzin he?

als je dezelfde of meer energie kan krijgen via overunity (vrije energie systemen)
waarom dan in godsnaam die kankerkernenergie gebruiken?

mijns insziens een vorm van idiotie!
Ik herhaal mijn aanbod, kom naar Huize Chaos, en we bouwen samen zo'n overunity generator. Da's de jouwe. Als die werkt, dan bouwen we er nog 2. Eentje voor Huize Chaos, en eentje als demonstratiemodel om de nobelprijs binnen te halen.

En als U geen kernenergie wil, awel, vind dan maar een truk uit om 53% van uw gebruikte electriciteit niet meer nodig te hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 18:17   #233
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WorldisADream Bekijk bericht
hmm heb even stukje gelezen van boekje van Patrick, maar beetje veel onzin he?

als je dezelfde of meer energie kan krijgen via overunity (vrije energie systemen)
waarom dan in godsnaam die kankerkernenergie gebruiken?

mijns insziens een vorm van idiotie!
We wachten al jaren op een demonstratie van jou van zo'n overunity systeem, zelfs een break-even draaiend systeem zou mijn verplaatsing al goedmaken.

Jij had toch een vriend met zo'n tuig in zijn garage?
Of was dat alweer een van jouw fantasien?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 21:37   #234
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

http://www.dailymail.co.uk/debate/ar...ind-blows.html


ten hoogste 1,5%...dat is de bijdrage die de kolossale hoeveelheden windturbines in- en om de Britse eilanden al geleverd hebben op sommige dagen,aan het veelgeplaagde Britse electriciteitsnet.
(ik verwijs ook naar de website van de Britse netregulator eerder in deze thread).
Tijdens de brutaal koude winterdagen,(waar het VK nu ongeveer uit klautert )was de bijdrage eerder...euh....NUL.

En in de bovenstaande link wordt beweerd (ik heb datn nog niet kunnen op een andere manier verifieren,want ik ben kompleet,en onaangenaam verrast hierdoor),dat men binnenin windmolens moet VERWARMEN om schade door de koude te vermijden.Dus zouden niet-draaiende windmolens energie OPNEMEN

Dat moet nu eens uitgevist worden zie,want er zullen nog vele tienduizenden van die dingen bijgeplaatst worden(valt te vrezen).De toekomst ziet er SCHITTEREND uit voor de Suez-en op deze planeet,ze krijgen nieuwe klanten 's winters,de windmolens....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 januari 2011 om 21:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 21:58   #235
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.dailymail.co.uk/debate/ar...ind-blows.html


ten hoogste 1,5%...dat is de bijdrage die de kolossale hoeveelheden windturbines in- en om de Britse eilanden al geleverd hebben op sommige dagen,aan het veelgeplaagde Britse electriciteitsnet.
(ik verwijs ook naar de website van de Britse netregulator eerder in deze thread).
Tijdens de brutaal koude winterdagen,(waar het VK nu ongeveer uit klautert )was de bijdrage eerder...euh....NUL.

En in de bovenstaande link wordt beweerd (ik heb datn nog niet kunnen op een andere manier verifieren,want ik ben kompleet,en onaangenaam verrast hierdoor),dat men binnenin windmolens moet VERWARMEN om schade door de koude te vermijden.Dus zouden niet-draaiende windmolens energie OPNEMEN

Dat moet nu eens uitgevist worden zie,want er zullen nog vele tienduizenden van die dingen bijgeplaatst worden(valt te vrezen).De toekomst ziet er SCHITTEREND uit voor de Suez-en op deze planeet,ze krijgen nieuwe klanten 's winters,de windmolens....
het verbruik zit volgens mij elders:

een windmolen moet je continu in de wind plaatsen,d us je hebt een motor nodig die de windmolen ronddraait.
en die wieken worden ook continu bijgeregeld om optimale prestaties te bekomen

netto als je op windarme periodes windmolens naar wind laat zoeken en de wieken continu bijstelt verbruiken ze meer dan ze opleveren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 22:06   #236
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

ik beeld mij gewoon het volgende scenario in

stel dat er 1000ton uranium is in de wereld
en we verbranden al die uranium...

hebben we dan de wereld niet opgekuist ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 22:23   #237
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik beeld mij gewoon het volgende scenario in

stel dat er 1000ton uranium is in de wereld
en we verbranden al die uranium...

hebben we dan de wereld niet opgekuist ?
Beter eerst maar eens een lesje nuclear fysics bij Homer gaan volgen?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 22:28   #238
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Beter eerst maar eens een lesje nuclear fysics bij Homer gaan volgen?
nee hoor, ik weet wat ik zeg.
als je 1000 ton uranium met een kweekreactor kunt verbranden voor 95%, heb je dan de wereld niet minder radioactief gemaakt ?

antwoord is gewoon ja.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 13:08   #239
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Naar de zeebodem sturen dan?
Even achterlijk.

Edit: hoe lang is het geleden dat er nog een raket ontplofte? Ik spreek niet over landen dat er juist met bezig waren, want dat is onlangs nog gebeurd.
Maar Amerikanen gaan nu op en af naar de ruimte, zonder enige rampen. Het is een routine.
Toch gaat het af en toe nog eens mis. In 2010 zijn bijvoorbeeld zowel een ESA als een Russische lancering mislukt. En die hebben toch ook al wel wat ervaring...

Maar waarom kernbrandstof waarvan het herbruiken nog niet economisch interessant is de ruimte in schieten?
Waarom niet gewoon opslaan, en als eenmaal echt alles er uit gehaald is het gewoon ergens diep onder de grond stoppen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 13:09   #240
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat , mijn beste, is een hoop stierenstront.

Als er nu nog mensen sterven door de straling van de atoombommen, dan moeten ze in die steden geweest zijn in de eerste jaren na de bommen.
En de mensen die Hiroshima overleefden zijn nu allemaal hoogbejaard. En hoogbejaarde mensen, die sterven nu eenmaal op een gegeven moment. Is niets bijzonders aan.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be