Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2014, 21:24   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Telenet gaat zijn tarieven verhogen.
Er zijn al heel wat negatieve reacties gekomen op deze geplande prijsverhoging.
Ondertussen hebben al een 30.000 mensen een petitie getekend tegen de geplande prijsverhoging.
Reactie Telenet: de prijsverhoging gaat sowieso door!
Een beetje arrogant, vinden jullie ook niet?
Zijn er in Vlaanderen waardige alternatieven voor Telenet? Aan welke providers denken jullie dan?
De dividenden gaan naar Amerika, het beleid zit in Amerika. Proficiat, Vlaamse Regering. Proficiat ook, klanten van Telenet. Strategisch sterk. Ongetwijfeld het resultaat van honderden jaren ontvoogdingsstrijd.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 21:31   #22
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Telenet is duur, maar ik vind ook wel dat je kwalitatief daarvoor meer krijgt dan bij de concurrentie. De internetsnelheid is bij Telenet doorsnee veel beter, het TV-product is op zeer veel vlakken beter dan Proximus TV, TV Vlaanderen en andere alternatieven en hun gsm-aanbod is voor een aanzienlijk doelpubliek ook interessant. Uit ervaring (ik help nogal wat familieleden en kennissen met deze zaken) weet ik ook dat je bij de Telenet klantendienst relatief korte wachttijden hebt t.o.v. de concurrentie. Als er een reparateur moet komen is dat ook altijd zeer snel. Ik zou persoonlijk nooit overschakelen op Proximus omdat het prijsverschil niet zo groot is (maximaal 3 euro per maand of zo) en het kwaliteitsverschil op vele vlakken wel.

Qua internetproducten heb ik ook wel zeer goede ervaringen met EDP-net. Die hebben volgens mij ook een heel goede deal met belgacom/Proximus ivm VDSL want die zijn wel snel als het gaat over herstellen en zo. Ik lees hier namelijk dat Proximus vaak andere firma's hun klanten behandeld als 2e rangsklanten, maar dat is dan ook alleen maar mogelijk omdat ze dat mogen en er dus vermoedelijk een zo goedkoop mogelijk leasingcontract voor VDSL mee gemoeid is.

Voor mij is het dus simpel, ja Telenet is duur, maar kwalitatief zodanig superieur aan de rest dat ik het toch het beste vind. Je moet er dus niet bij gaan voor de laagste prijs. Het hangt er dus ook vanaf waar uw prioriteiten liggen.
Telenet is inderdaad kwalitatief wel goed, maar daar gaat het hier in feite niet om. Het probleem is dat Telenet nog steeds een quasi monopolie op de kabel heeft, daarvoor al veroordeeld is door verschillende instanties, maar de richtlijnen voor openstelling van de kabel nog steeds naast zich neerlegt. Bijgevolg is er hier in feite geen open concurrentie, waardoor Telenet zijn prijzen kunstmatig hoog kan houden, de prijs nog kan opdrijven en de protesten van zijn klanten daartegen in feite naast zich neer kan leggen. Wat Telenet hier doet is bijna 'communistisch' te noemen, als het ware een 'overheidsmonopolie' in handen hebben en elke vorm van inspraak en eerlijke mededinging flagrant naast zich neerleggen. Het doet dus momenteel in feite wat het wil met zijn netwerk / klantenrelaties.

Trouwens, de factuur van Proximus / Belgacom en Telenet verschilt wel meer dan de genoemde drie euro. Ik heb vergeleken en voor een totaalpakket (internet, digitale tv en vaste telefoon) is het verschil wel 15 ?* 20 euro per maand. Klanten van 'derde' maatschappijen via de VDSL-lijn zouden overigens nooit als 'tweederangsklant' behandeld mogen worden, dat hun low cost provider een inferieur contract met Proximus/Belgacom heeft afgesloten is niet de zaak van die particulier klant !

Met volledige open, eerlijke vrije markt concurrentie en zonder het bestaande duopolie van kabel (Telenet) en VDSL (Belgacom) zouden we voor een totaalpakket niet meer dan 50 euro per maand mogen betalen, terwijl bij Telenet een totaalpakket nu al richting de 75 euro gaat (voor een whoppa), dit nog zonder extra's als Rex en Rio of uitgebreidere telefoonopties. Vergelijk de prijzen eens met pakketen in Frankrijk, Nederland of Duitsland en je zal begrijpen wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door freespirit : 4 december 2014 om 21:32.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 21:45   #23
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Iedereen doet wat die wil , ik blijf aan de wok
http://www.lyngsat.com
http://www.lyngsat.com/freetv/Europe.html
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 22:45   #24
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Telenet is duur, maar ik vind ook wel dat je kwalitatief daarvoor meer krijgt dan bij de concurrentie. De internetsnelheid is bij Telenet doorsnee veel beter, het TV-product is op zeer veel vlakken beter dan Proximus TV, TV Vlaanderen en andere alternatieven en hun gsm-aanbod is voor een aanzienlijk doelpubliek ook interessant. Uit ervaring (ik help nogal wat familieleden en kennissen met deze zaken) weet ik ook dat je bij de Telenet klantendienst relatief korte wachttijden hebt t.o.v. de concurrentie. Als er een reparateur moet komen is dat ook altijd zeer snel. Ik zou persoonlijk nooit overschakelen op Proximus omdat het prijsverschil niet zo groot is (maximaal 3 euro per maand of zo) en het kwaliteitsverschil op vele vlakken wel.

Qua internetproducten heb ik ook wel zeer goede ervaringen met EDP-net. Die hebben volgens mij ook een heel goede deal met belgacom/Proximus ivm VDSL want die zijn wel snel als het gaat over herstellen en zo. Ik lees hier namelijk dat Proximus vaak andere firma's hun klanten behandeld als 2e rangsklanten, maar dat is dan ook alleen maar mogelijk omdat ze dat mogen en er dus vermoedelijk een zo goedkoop mogelijk leasingcontract voor VDSL mee gemoeid is.

Voor mij is het dus simpel, ja Telenet is duur, maar kwalitatief zodanig superieur aan de rest dat ik het toch het beste vind. Je moet er dus niet bij gaan voor de laagste prijs. Het hangt er dus ook vanaf waar uw prioriteiten liggen.
Que? Telenet goeie TV?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:02   #25
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb vergeleken en voor een totaalpakket (internet, digitale tv en vaste telefoon) is het verschil wel 15 ?* 20 euro per maand.
bvb (al zou ik naar de officiële sites kunnen verwijzen)
http://nl.astel.be/Vergelijk-en-best...n-Telenet_3855

in de triple play packs scheelt het nog geen euro, bij duopacks is telenet tientallen euro's duurder
al moet je hier zien dat Telenet incl gsm abbo aanbiedt, tel dat bij BGC/trek bij telenet af en dan komen ze opnieuw heel netjes in mekaars buurt uit

dan hebben we het nog niet over installatiekost, al dan niet btw bijgeteld, huur van allerlei bakjes,... die de prijs nog eens fors omhoog trekken
service die op niets trekt, facturen die altijd verkeerd berekend zijn, uren bij hen aan de lijn hangen,...
ik heb 2j geleden alles buitengegooid, Bgc had 4 maanden nodig om de factuur correct te berekenen (25 euro basic) en mij correct te factureren.
daarvoor had ik een triple play, ik wil niet weten hoeveel ik doorheen de jaren te veel betaald heb. en doe geen moeite, in die mannen hun factuur vindt zelfs een kat haar jongen niet

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 december 2014 om 10:02.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:38   #26
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Telenet is inderdaad kwalitatief wel goed, maar daar gaat het hier in feite niet om. Het probleem is dat Telenet nog steeds een quasi monopolie op de kabel heeft, daarvoor al veroordeeld is door verschillende instanties, maar de richtlijnen voor openstelling van de kabel nog steeds naast zich neerlegt. Bijgevolg is er hier in feite geen open concurrentie, waardoor Telenet zijn prijzen kunstmatig hoog kan houden, de prijs nog kan opdrijven en de protesten van zijn klanten daartegen in feite naast zich neer kan leggen. Wat Telenet hier doet is bijna 'communistisch' te noemen, als het ware een 'overheidsmonopolie' in handen hebben en elke vorm van inspraak en eerlijke mededinging flagrant naast zich neerleggen. Het doet dus momenteel in feite wat het wil met zijn netwerk / klantenrelaties.
Die veroordeling is, als ik het juist heb, nog steeds in behandeling omdat Telenet (logisch vanuit hun standpunt) in beroep gegaan zijn tegen die beslissingen. Een definitieve uitspraak in dit dossier is er volgens mij dus nog helemaal niet.

Het is trouwens ook wel interessant om te kijken hoe deze 'monopoly op de kabel'-toestand ontstaan is. Simpel gezegd is het Van den Brande indertijd geweest die Telenet het toen aftandse coaxnetwerk verkocht heeft met enerzijds de belofte van exclusiviteit op dat netwerk (monopoly dus) en aan de andere kant de belofte dat Telenet het netwerk zou opwaarderen, een terugwegpad zou voorzien en glasvezel zou aanleggen. Zonder die exclusiviteitsbbelofte had er nooit iemand dat netwerk indertijd overgenomen, dat is wel duidelijk.



Citaat:
Trouwens, de factuur van Proximus / Belgacom en Telenet verschilt wel meer dan de genoemde drie euro. Ik heb vergeleken en voor een totaalpakket (internet, digitale tv en vaste telefoon) is het verschil wel 15 ?* 20 euro per maand. Klanten van 'derde' maatschappijen via de VDSL-lijn zouden overigens nooit als 'tweederangsklant' behandeld mogen worden, dat hun low cost provider een inferieur contract met Proximus/Belgacom heeft afgesloten is niet de zaak van die particulier klant !
Als ik de prijzen nakijk op de respectievelijke sites zie ik andere dingen:
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whop
http://www.proximus.be/nl/id_cr_pack...nnementen.html

Een Whop-pakket kost bij Telenet 62,5 euro per maand (inclusief kabel lees ik). Eenzelfde pakket met comfort internet (lagere specificaties dan het internet in een Whop-pakket) bij Proximus kost 62,95 euro.

Hier lijkt Telenet me dus zelfs goedkoper, en dat met een internetproduct met betere specificaties. Waar Telenet dus 15 of 20 euro duurder zou zijn mag je mij wel eens aantonen.

Wat betreft je opmerking over de povere contracten van bepaalde afnemers van VDSL, je kan beweren dat dat niet de zaak is van de klant, maar dat is wel letterlijk heel goedkoop. Het feit dat bepaalde aanbbieders hun diensten heel goedkoop (proberen) aan te bieden reflecteert zich vaak ook op de kwaliteit en dat zouden klanten ook moeten beseffen. Wie het goedkoopste van het goedkoopste wil zal zelden dezelfde kwaliteit hebben dan duurdere alternatieven (gaat niet altijd, maar meestal wel op, zeker in deze markt). Dat 'goedkoop' komt van ergens, dat kan een klant ook perfect inzien. Dat is ook waarom ik zeg, ik vind Telenet duur, maar ik merk ook wel wat daarvoor in return komt en dan heb ik liever duur en goed dan goedkoop en regelmatig miserie met brakke service. Ieder zijn keuze.

Citaat:
Met volledige open, eerlijke vrije markt concurrentie en zonder het bestaande duopolie van kabel (Telenet) en VDSL (Belgacom) zouden we voor een totaalpakket niet meer dan 50 euro per maand mogen betalen, terwijl bij Telenet een totaalpakket nu al richting de 75 euro gaat (voor een whoppa), dit nog zonder extra's als Rex en Rio of uitgebreidere telefoonopties. Vergelijk de prijzen eens met pakketen in Frankrijk, Nederland of Duitsland en je zal begrijpen wat ik bedoel.
Vergelijk daarbij natuurlijk ook de serviceafspraken, extra vooorwaarden, contractduur, kwaliteit, loonkost e.d. in die landen. Ikzelf hebb ook in de telecom in Nederland gewerkt. Een geliefkoosd voorbeeld van vele mensen die telecom in ons land (niet geheel onterecht hoor) duur vinden. Maar alleen naar de prijzen gaan kijken op websites is erg misleidend. Neem het van mij aan, voer de Nederlandse 'service' qua telecom hier in in België en diezelfde mensen staan oop de eerste rij om te klagen dat ze amper nog ondersteuning krijgen op hun diensten. Dat de installateur toch wel heel duur was, enz.

Zeer gevaarlijk om zuiver wat prijzen te vergelijken, zoals ik al zei, als iets goedkoop is moet dat altijd ergens gehaald worden. Dat geldt ook in Nederland en andere landen.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:39   #27
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Que? Telenet goeie TV?
In mijn ervaring het beste TV-product op de Belgische markt voor de doorsnee gebruiker ja. Rekening houdend met alle parameters die een doorsnee gebruiker belangrijk vindt.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 11:37   #28
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
In mijn ervaring het beste TV-product op de Belgische markt voor de doorsnee gebruiker ja. Rekening houdend met alle parameters die een doorsnee gebruiker belangrijk vindt.
Bof, vooral een verouderd TV-product vind ik dan.
Die digicorder/box/hoe ze hem nu ook noemen, is een archaïsch stukje hardware. Traag, energievretend en vooral weinig flexibel. Ze zijn nu wel gestart met wat mogelijkheden voor TV's met smartcards, maar dat sluiten ze dan weer zo hard af, dat het ook idioot is. Interactiviteit, daar maalt geen hond om, maar opname mogelijkheden worden ook geblocked, terwijl het een eitje is om dat te enablen zonder daarom alle copyrights te schenden. Over het hele gezever over doorspoelen van reclame en de gevolgen die dat wellicht gaat hebben, wil ik dan nog niet eens beginnen. En om over te stappen naar iets ?* la Rex/Rio en daarmee full on demand te gaan, daarvoor is de kost totaal niet in verhouding. (niet in het minst omdat je bij die pakketten de hele rimram die je nooit ofte nimmer nodig hebt/bekijkt ook mee moet financieren.

Als je het mij vraagt trachten ze wel enigszins om de TV-providers, die nog steeds vast zitten in een compleet achterhaald business model, ietwat te pushen om te moderniseren, maar heel veel effect hebben ze niet, en heel flexibel zijn ze evenmin.

Enfin, Netflix is begonnen, dus let's see wat dat brengt. Hier kijken we al langer Netflix en HBO, en meer moet dat niet meer zijn.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 11:51   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
In mijn ervaring het beste TV-product op de markt voor de doorsnee gebruiker ja. Rekening houdend met alle parameters die een doorsnee gebruiker belangrijk vindt.
Kiezen tussen pest en cholera maw
het is slecht, duur en in een echte vrije markt zijn ze allebei in geen tijd failliet
de echte miserie is dat beide bedrijven eigendom zijn vd hardware en het respectievelijk netwerk.
bgc heeft op papier concurrentie maar dat is schijn.
mobistar probeert al jaren te concurreren maar door de wurggreep, bvb betalen aan bgc, zijn ze in de echte werkelijk wereld geen alternatief.
een huisvrouw is geen informaticus die een eigen thuisnetwerk kan onderhouden of in geval van problemen heeldere weken congé kan pakken om nog maar iemand van mobistar aan de lijn te krijgen.

en heeft telenet beter internet?
ze dwepen alleen met snelheid en verder?

Telenet kan geen onbeperkt internet aanbieden omdat hun verouderd systeem het niet aankan, als monopoliehouder hebben ze natuurlijk nauwelijks belang bij een up to date 21e eeuws netwerk.
ze hebben gewoon fair use policy uitgevonden om de klanten te beknotten zodat ze niet klantvriendelijk hoeven te zijn of moeten investeren (en dan heb ik het niet over oplapwerk links en rechts)

200mbs snelheid klinkt leuk maar heeft totaal geen zin als ge na 100 GB of na 3U vollen bak tijdens de avonduren op smalband gegooid wordt.
mijn basicinternet bgc abbo is meer dan snel genoeg maar ook enkel omdat ik in een stad woon en in niet in een dorp op adsl zit.
op een dorp mag ik aan bgc een vdsl abbo betalen terwijl ze adsl leveren en zich ergens achter kleine lettertjes verstoppen, is natuurlijk ook gewoon ordinair monopolistenbedrog.

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 december 2014 om 11:54.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:04   #30
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Bof, vooral een verouderd TV-product vind ik dan.
Die digicorder/box/hoe ze hem nu ook noemen, is een archaïsch stukje hardware. Traag, energievretend en vooral weinig flexibel. Ze zijn nu wel gestart met wat mogelijkheden voor TV's met smartcards, maar dat sluiten ze dan weer zo hard af, dat het ook idioot is. Interactiviteit, daar maalt geen hond om, maar opname mogelijkheden worden ook geblocked, terwijl het een eitje is om dat te enablen zonder daarom alle copyrights te schenden. Over het hele gezever over doorspoelen van reclame en de gevolgen die dat wellicht gaat hebben, wil ik dan nog niet eens beginnen. En om over te stappen naar iets ?* la Rex/Rio en daarmee full on demand te gaan, daarvoor is de kost totaal niet in verhouding. (niet in het minst omdat je bij die pakketten de hele rimram die je nooit ofte nimmer nodig hebt/bekijkt ook mee moet financieren.

Als je het mij vraagt trachten ze wel enigszins om de TV-providers, die nog steeds vast zitten in een compleet achterhaald business model, ietwat te pushen om te moderniseren, maar heel veel effect hebben ze niet, en heel flexibel zijn ze evenmin.

Enfin, Netflix is begonnen, dus let's see wat dat brengt. Hier kijken we al langer Netflix en HBO, en meer moet dat niet meer zijn.
Natuurlijk zijn er modernere alternatieven, ik spreek echter over het huidige aanbod voor de doorsnee gebruiker. Ikzelf werk graag met TV Vlaanderen en eigen hardware, maar ik ken er dan ook zelf genoeg van als er iets misloopt. Daarbij besef ik echter dat ik daarin zeker niet de standaard ben.

De technologie die Telenet trouwens aanwendt wordt ook even goed gebruikt in Nederland, Duitsland, Frankrijk enz. Letterlijk dezelfde decoders uit hetzelfde fabriek met dezelfde beperkingen en ook daar zijn ze zeer veel verkocht. Simpelweg omdat een meerderheid van het klantenpotentieel toch alleen maar de basics gebruikt van een product, geen complexe netwerken en sharing opzet en zelf niets kan oplossen.

Technisch gezien is zo'n decoder van Telenet inderdaad ver van wat er al mogelijk is, maar dat onding sluit wel meer aan bij de behoeften van een meerderheid van de mensen dan de geweldige apparaten die er op de makrt zijn. De dag dat een provider eigen hardware toelaat en daarbbovenop er ondersteuning op zou geven, dat zou wat zijn, maar uit de praktijk weet ik dat dat onbetaalbaar is want dat is snijden aan de inkomstenkant (verhuur decoders) en extra uitgeven aan de uitgavekant (klantendienst).
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 5 december 2014 om 12:12.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:41   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Technisch gezien is zo'n decoder van Telenet inderdaad ver van wat er al mogelijk is, maar dat onding sluit wel meer aan bij de behoeften van een meerderheid van de mensen.
onzin
die dingen beknotten opzettelijk de behoeften en wensen vd klanten

de klanten willen kijken zoals in het integantijdperk met de digitale voordelen.
technishc is dit perfect mogelijk maar 20j manipulatie zorgt ervoor dat vele mensen content zijn met hun gehandicapt gerief en denken dat ze goed af zijn want hun bakje kost "maar 4 per maand ipv 6", 30% korting noemen ze dat dan.

gewoon het hele concept bakje is al zever in pakjes, telenet heeft het warmwater uitgevonden genaamd smartcard, bestaat al 20j in het buitenland en is, technisch gezien, enkel klankenbeknotting.

Telenet kan perfect het digitale signaal met alle interactieve voordelen (servers staan in mechelen) doorsturen en de klanten vrije hardware keuze geven (hardeschijven al dan niet ingebouwd) zodat de klant kan kijken zoals ten tijde van integan met HD kwaliteit, opnemen, reclame doorspoelen, interactieve diensten, geïndividualiseerde zenders (jef wil porno, charel wil voetbal).

het is gewoon een kwestie van monopolistenonwil en culexcuses.
als ze zaken in hun monopolistennadeel decennialang juridisch kunnen rekken kunnen ze perfect klantvriendelijke zaken (wat zenders miss niet leuk vinden zoals reclame doorspeolen) ook decennialang rekken

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 december 2014 om 12:45.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 13:40   #32
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
het TV-product is op zeer veel vlakken beter dan Proximus TV, TV Vlaanderen
Met Proximus kan ik niet vergelijken maar op welk vlak is het beter dan TV Vlaanderen? Naar mijn mening is het net andersom, en dan nog met grote voorsprong:

-veel meer zenders
-meer zenders in HD
-automatisch reclame uit opnames knippen
-opnames automatisch beschikbaar over ftp
-mogelijkheid om zelf betere hardware te gebruiken
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 13:48   #33
Stoute Jos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Met Proximus kan ik niet vergelijken maar op welk vlak is het beter dan TV Vlaanderen? Naar mijn mening is het net andersom, en dan nog met grote voorsprong:

-veel meer zenders
-meer zenders in HD
-automatisch reclame uit opnames knippen
-opnames automatisch beschikbaar over ftp
-mogelijkheid om zelf betere hardware te gebruiken
TV Vlaanderen heeft de beste HD kwaliteit en aanbod.
Echter zit je met het probleem dat je VDSL moet nemen voor internet.
De snelheid van VDSL stelt niks voor in vergelijking met Telenet.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 13:53   #34
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
De snelheid van VDSL stelt niks voor in vergelijking met Telenet.
snelste heeft geen zin als ge van die snelheden niet kunt profiteren (smalband, donwloadlimieten, fair use policy en andere onzin) . snelheid impliceert hoger verbruik en telenet morrelt aan dat hoger verbruik.

Laatst gewijzigd door 1207 : 5 december 2014 om 13:54.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 13:58   #35
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er modernere alternatieven, ik spreek echter over het huidige aanbod voor de doorsnee gebruiker. Ikzelf werk graag met TV Vlaanderen en eigen hardware, maar ik ken er dan ook zelf genoeg van als er iets misloopt. Daarbij besef ik echter dat ik daarin zeker niet de standaard ben.

De technologie die Telenet trouwens aanwendt wordt ook even goed gebruikt in Nederland, Duitsland, Frankrijk enz. Letterlijk dezelfde decoders uit hetzelfde fabriek met dezelfde beperkingen en ook daar zijn ze zeer veel verkocht. Simpelweg omdat een meerderheid van het klantenpotentieel toch alleen maar de basics gebruikt van een product, geen complexe netwerken en sharing opzet en zelf niets kan oplossen.

Technisch gezien is zo'n decoder van Telenet inderdaad ver van wat er al mogelijk is, maar dat onding sluit wel meer aan bij de behoeften van een meerderheid van de mensen dan de geweldige apparaten die er op de makrt zijn. De dag dat een provider eigen hardware toelaat en daarbbovenop er ondersteuning op zou geven, dat zou wat zijn, maar uit de praktijk weet ik dat dat onbetaalbaar is want dat is snijden aan de inkomstenkant (verhuur decoders) en extra uitgeven aan de uitgavekant (klantendienst).
Lijkt me dat de meeste mensen gewoon tv willen zien, kunnen opnemen en de tv-gids raadplegen. Die basics realiseren met een kaartje in te pluggen (moeten ze vandaag ook doen in die decoder, of dat moest tenminste toch in het verleden) en een HD via een USB-poort aansluiten, is nu niet bepaald geavanceerde stuff, niet?

De facto is dat ding van Telenet genoeg voor de doorsnee gebruiker, maar er zijn even handige en eenvoudige zaken op de markt die net dezelfde functionaliteit bieden en die kwalitatief beter zijn zonder daarom technisch te complex te zijn. Het is echter wel, zoals je zelf aanhaalt: een bron van inkomsten. Voor Telenet is het een manier zoals een ander om extra geld aan te rekenen, en om dat te vermommen achter een "technisch gezien kan het niet anders"-kaartje.

Enfin; niet dat er verder veel op dat kaske te zien is op de doorsnee BE/NL/UK/DE/FR zenders. Tot voor we Telenet TV in het algemeen hebben buiten geknikkerd, waren de Nat GEO en Discovery kanalen zowat het enige dat nog enigsinds bekeken werd.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 14:07   #36
Stoute Jos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 595
Standaard

Ik moet zeggen feitelijk met internet alleen heb ik genoeg.
je kan gelijk welk programma zien wat je wil.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:56   #37
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht




Als ik de prijzen nakijk op de respectievelijke sites zie ik andere dingen:
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whop
http://www.proximus.be/nl/id_cr_pack...nnementen.html

Een Whop-pakket kost bij Telenet 62,5 euro per maand (inclusief kabel lees ik). Eenzelfde pakket met comfort internet (lagere specificaties dan het internet in een Whop-pakket) bij Proximus kost 62,95 euro.

Hier lijkt Telenet me dus zelfs goedkoper, en dat met een internetproduct met betere specificaties. Waar Telenet dus 15 of 20 euro duurder zou zijn mag je mij wel eens aantonen.
Ik vergelijk wel met het betere 'whoppa' pakket, dat gaat voortaan tegen de 76 euro kosten.

Ik vind het principieel niet kunnen dat men enkele euro's gaat opslaan in tijden waarin de inflatie bijna onbestaande is en wij onze index een keer moeten inleveren !

Met meer open concurrentie zou Telenet zijn prijzen wel moeten verlagen of tenminste niet verhogen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 20:09   #38
Stoute Jos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 595
Standaard

Wil je de prijs verlagen? Kom overeen met je buur en maak 1 aansluiting. Gaatje door de muur, kabeltje er door en klaar is kees.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 20:20   #39
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Wil je de prijs verlagen? Kom overeen met je buur en maak 1 aansluiting. Gaatje door de muur, kabeltje er door en klaar is kees.
Ken al mensen die dat zo doen ! Als de mensen zich massaal organiseren en solidair zijn, dan kunnen we de winsthonger van de grote nutsfirma's pas echt pijn doen ! Misschien geen goed vergelijk, maar doet me denken aan die Griekse groep elektriciens die tegen hun eigen werkgever (de elektriciteitsmaatschappij) in, de arme mensen terug gratis aansluitingen geven.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 20:27   #40
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht


Als ik de prijzen nakijk op de respectievelijke sites zie ik andere dingen:
http://telenet.be/nl/alles-in-een/whop
http://www.proximus.be/nl/id_cr_pack...nnementen.html

Een Whop-pakket kost bij Telenet 62,5 euro per maand (inclusief kabel lees ik). Eenzelfde pakket met comfort internet (lagere specificaties dan het internet in een Whop-pakket) bij Proximus kost 62,95 euro.

Hier lijkt Telenet me dus zelfs goedkoper, en dat met een internetproduct met betere specificaties. Waar Telenet dus 15 of 20 euro duurder zou zijn mag je mij wel eens aantonen.

Wat betreft je opmerking over de povere contracten van bepaalde afnemers van VDSL, je kan beweren dat dat niet de zaak is van de klant, maar dat is wel letterlijk heel goedkoop. Het feit dat bepaalde aanbbieders hun diensten heel goedkoop (proberen) aan te bieden reflecteert zich vaak ook op de kwaliteit en dat zouden klanten ook moeten beseffen. Wie het goedkoopste van het goedkoopste wil zal zelden dezelfde kwaliteit hebben dan duurdere alternatieven (gaat niet altijd, maar meestal wel op, zeker in deze markt). Dat 'goedkoop' komt van ergens, dat kan een klant ook perfect inzien. Dat is ook waarom ik zeg, ik vind Telenet duur, maar ik merk ook wel wat daarvoor in return komt en dan heb ik liever duur en goed dan goedkoop en regelmatig miserie met brakke service. Ieder zijn keuze.



Vergelijk daarbij natuurlijk ook de serviceafspraken, extra vooorwaarden, contractduur, kwaliteit, loonkost e.d. in die landen. Ikzelf hebb ook in de telecom in Nederland gewerkt. Een geliefkoosd voorbeeld van vele mensen die telecom in ons land (niet geheel onterecht hoor) duur vinden. Maar alleen naar de prijzen gaan kijken op websites is erg misleidend. Neem het van mij aan, voer de Nederlandse 'service' qua telecom hier in in België en diezelfde mensen staan oop de eerste rij om te klagen dat ze amper nog ondersteuning krijgen op hun diensten. Dat de installateur toch wel heel duur was, enz.

Zeer gevaarlijk om zuiver wat prijzen te vergelijken, zoals ik al zei, als iets goedkoop is moet dat altijd ergens gehaald worden. Dat geldt ook in Nederland en andere landen.
Correct vergelijken.

Proximus comfort internet is even snel als Whop. Het enige verschil is dat Whop een downloadlimiet heeft maar tv-kijken geen invloed heeft op de internetsnelheid en bij Comfort Internet het onbeperkt surfen is mar wel een invloed heeft op de internetsnelheid.

Echter gaat whop 2.99 euro duurder worden. Tevens is internetsnelheid de nieuwe megapixelidiotisme. Met 40 of 60 Mbps is mailen en facebooken praktisch gezien even snel met een 160 Mbps. Het verschil is nauwelijks zichtbaar. Uploaden is iets anders.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be