Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet men dit soort ingrepen uitvoeren?
Ja 6 50,00%
Neen! 6 50,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2008, 02:43   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Moet de wetenschap dan een halt worden toegeroepen omdat er wel eens iemand misbruik zou kunnen maken van de kennis die men vergaart?
De wetenschap(per) is gemiddeld eerder geneigd tot hobbyisme dan tot criminaliteit, maar maffia bestaat overal. Evengoed ben ik niet dol op dat frankensteiniaans geknutsel.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:22   #42
anneke32
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 1
Standaard baarmoedertransplantatie

zou een baarmoedertransplantatie in belgie ook gedaan worden !!!
Ik ben al reeds een mama van 3 schatten van kids maar toen ik zwanger was van de kleinste nu bijna 9 jaar geleden is bij mij het ergste gebeurd ben ik klinish dood geweest en hebben ze mijn baarmoeder verwijderd en dit door de schuld van artsen ik was toen 27 jaar en dit heb ik tot op de dag van vandaag nog altijd niet verwerkt dat heeft mijn hele leven kapot gemaakt ik ben gescheiden en zo. mijn droom is altijd geweest om nog een kindje te kunnen hebben draagmoeder wil ik niet wil zo graag en dat is mijn grootste wens terug zwanger zijn het gevoel terug hebben alles zodat ik eindelijk terug gelukkig kan worden samen met mijn toekomstige man en mijn kindjes.
anneke32 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:55   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anneke32 Bekijk bericht
zou een baarmoedertransplantatie in belgie ook gedaan worden !!!
Ik ben al reeds een mama van 3 schatten van kids maar toen ik zwanger was van de kleinste nu bijna 9 jaar geleden is bij mij het ergste gebeurd ben ik klinish dood geweest en hebben ze mijn baarmoeder verwijderd en dit door de schuld van artsen ik was toen 27 jaar en dit heb ik tot op de dag van vandaag nog altijd niet verwerkt dat heeft mijn hele leven kapot gemaakt ik ben gescheiden en zo. mijn droom is altijd geweest om nog een kindje te kunnen hebben draagmoeder wil ik niet wil zo graag en dat is mijn grootste wens terug zwanger zijn het gevoel terug hebben alles zodat ik eindelijk terug gelukkig kan worden samen met mijn toekomstige man en mijn kindjes.
Indiscrete vraag misschien, maar waarom door schuld van de artsen ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 15:21   #44
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Mevrouw,

Het lijkt me afschuwelijk wat u heeft meegemaakt.
Ik denk dat u dan best contact kan opnemen met uw huisarts of gynaecoloog die meer kennis van zaken hebben over uw specifieke situatie en de eventuele opties.
Ik denk niet dat iemand op dit forum bevoegd is om u daar informatie op maat over te geven.

Het beste!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 15:29   #45
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat is net mijn punt, het kind komt uit haar vagina, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Ze kon beter haar zus draagmoeder laten spelen dan heel die nutteloze, dure, ingewikkelde, en vooral gevaarlijke ingreep te ondergaan. (in feite in tweevoud, want ook zusje heeft een gevaarlijke ingreep ondergaan bij het weghalen van de baarmoeder.)
heb jij de uitleg van de biekes en de bijkes al gekregen?
Het is de eicel die ervoor zorgt dat het kind genetisch van de moeder is.

Als je je eicel inplant bij een draagmoeder is het kind nog steeds genetisch van de eicel-moeder.
Als je de baarmoeder transplanteert en je plant daarin een vreemde eicel, dan is het kind genetisch niet van de zwangere moeder. In dat geval zou ik de baarmoeder dan ook niet transplanteren.

Daarom ben ik ook totaal anti bij die zestigjarigen die perse "mijn" kind willen hebben: het enige wat er gebeurt is dat ze een vreemde (bevruchte) eicel ingeplant krijgen, zich vol moeten stampen met hormonen om zo de vrucht te kunnen uitdragen. Maar het is helemaal niet hùn genetisch kind. dikke BS dus.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 15:30   #46
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Draagmoederschap gaat vaak gepaard met veel problemen. Kijk maar naar baby Donna.
bij baby Donna is het gewoon misdadig wat die draagmoeder heeft uitgespookt. Ik wacht nog steeds op een veroordeling van deze bedriegster zonder enig ethisch gevoel.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 15:38   #47
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anneke32 Bekijk bericht
zou een baarmoedertransplantatie in belgie ook gedaan worden !!!
Ik ben al reeds een mama van 3 schatten van kids maar toen ik zwanger was van de kleinste nu bijna 9 jaar geleden is bij mij het ergste gebeurd ben ik klinish dood geweest en hebben ze mijn baarmoeder verwijderd en dit door de schuld van artsen ik was toen 27 jaar en dit heb ik tot op de dag van vandaag nog altijd niet verwerkt dat heeft mijn hele leven kapot gemaakt ik ben gescheiden en zo. mijn droom is altijd geweest om nog een kindje te kunnen hebben draagmoeder wil ik niet wil zo graag en dat is mijn grootste wens terug zwanger zijn het gevoel terug hebben alles zodat ik eindelijk terug gelukkig kan worden samen met mijn toekomstige man en mijn kindjes.
Ik heb pas laat bemerkt dat deze topic al drie jaar oud is.

Misschien doet men zo'n transplantatie ondertussen al veel vlotter, maar gezien U reeds 3 kinderen hebt vrees ik dat er aan uw vraag geen prioriteit zal gegeven worden. 36 is nu ook al geen superleeftijd meer: tegen dat u een donor heeft gevonden, de operatie uitgevoerd en volledig hersteld, kunnen er al een paar jaar overgaan. De kans op zwangerschap wordt dan ook steeds kleiner.
Maar U kan die vraag steeds aan uw gynaecoloog stellen denk ik.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 21:03   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Geen enorme bijdrage maar ik denk hier hetzelfde over als C.C. als we specifieker worden.

Er lijkt me niet veel kans dat dit kan gebeuren op kosten van de overheid gezien er vermoedelijk ook jongere mensen met een onvervulde kinderwens (ik bedoel: nooit kinderen gehad) op zo'n eventuele wachtlijst zullen staan.
In een privé-ziekenhuis maakt u misschien meer kans ... doch doet dat ook ethische vragen rijzen dus ik denk dat je dan al bijna iemand moet hebben die haar baarmoeder aan jou wil afstaan... Doch ik weet dat het ene fertiliteitscentra anders omspringt met ethische normen dan een ander centra met gelijkaardige activiteiten.

Nu ontsnapt me de verjaringstermijn, maar mocht u echt overtuigd zijn van eventuele medische fouten kan u het misschien eens aankaarten bij de ombuds van het ziekenhuis waar u destijds bent geweest of bij het ziekenfonds. Misschien kan er daar nog iets worden ondernomen of kan er in ieder geval voorkomen worden dat er in de toekomst een dergelijke fout zich herhaalt.
Indien alle wegen afgesloten zijn kan men u misschien ook altijd doorverwijzen naar begeleiding, al zijn het bv. praatgroepen met vrouwen in een gelijkaardige situatie.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 september 2011 om 21:04.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be