Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2009, 03:45   #1
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard [BETOGING] Met 10.000 naar Brussel! Voor onafhankelijkheid!



MET 10.000 NAAR BRUSSEL! VOOR ZELFBESTUUR!

Op 7 maart 2009 komen duizenden Catalaanse betogers in Brussel vragen aan de Europese Unie om erkend te worden als onafhankelijke natie en lid van de EU! Stap mee die dag in Brussel en betuig uw solidariteit met de Catalanen en hun wens voor meer zelfbestuur!

Wil je meehelpen om van die betoging een succes te maken? Wil je zelf een handje toesteken met de Catalaanse manifestanten hier te ontvangen, teksten te vertalen en te schrijven, promotie te maken, slaapgelegenheid aan te bieden, voor drank en eten te zorgen, ... ? Geef een seintje! We proberen met andere mensen op dit forum een groep te maken van Vlamingen solidair met Catalonië!

En hou een plaatsje vrij in je agenda : zaterdag 7 maart 2009 !

Meer info over de betoging :
* hun website ruw vertaald vanuit het Catalaans naar het Nederlands via Google Translate
* de originele website in het Catalaans

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 2 januari 2009 om 03:59.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 12:34   #2
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
MET 10.000 NAAR BRUSSEL! VOOR ZELFBESTUUR!

Op 7 maart 2009 komen duizenden Catalaanse betogers in Brussel vragen aan de Europese Unie om erkend te worden als onafhankelijke natie en lid van de EU! Stap mee die dag in Brussel en betuig uw solidariteit met de Catalanen en hun wens voor meer zelfbestuur!
Volgens mij is de EU niet het aangewezen orgaan om Catalonië de onafhankelijkheid te verlenen. Ik heb dan ook vraagtekens bij het nut van zo'n betoging.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 2 januari 2009 om 12:35.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 12:40   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Volgens mij is de EU niet het aangewezen orgaan om Catalonië de onafhankelijkheid te verlenen. Ik heb dan ook vraagtekens bij het nut van zo'n betoging.
Die vraag moet je aan de Catalanen stellen
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 12:53   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het verheerlijken van de EU zint me ook niet. Maar ze komen wel naar hier om voor hun onafhankelijkheid te betogen (een contradictie weliswaar) dus dat kunnen we niet negeren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 16:23   #5
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Volgens mij is de EU niet het aangewezen orgaan om Catalonië de onafhankelijkheid te verlenen. Ik heb dan ook vraagtekens bij het nut van zo'n betoging.
De EU heeft nochtans wel al zeer recent het onafhankelijkheidsproces van één van de Europese regio's begeleidt. Maar ben effe de naam vergeten van de regio in kwestie. Ik denk één van de vroegere Joegoeslavische regio's misschien. De EU steunde toen de organisatie van een referendum over onafhankelijkheid en indien een duidelijke meerderheid voor de onafhankelijkheid zou stemmen het recht om lid te worden van de EU als ik mij niet vergis. Maar ik herinner mij niet meer om welke natie het ging. Dateert van een paar jaar (2of 3) geleden. Wie herinnert zich om welke regio/natie het gaat?
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 16:26   #6
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
De EU heeft nochtans wel al zeer recent het onafhankelijkheidsproces van één van de Europese regio's begeleidt. Maar ben effe de naam vergeten van de regio in kwestie. Ik denk één van de vroegere Joegoeslavische regio's misschien. De EU steunde toen de organisatie van een referendum over onafhankelijkheid en indien een duidelijke meerderheid voor de onafhankelijkheid zou stemmen het recht om lid te worden van de EU als ik mij niet vergis. Maar ik herinner mij niet meer om welke natie het ging. Dateert van een paar jaar (2of 3) geleden. Wie herinnert zich om welke regio/natie het gaat?
Montenegro.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 16:37   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
De EU heeft nochtans wel al zeer recent het onafhankelijkheidsproces van één van de Europese regio's begeleidt. Maar ben effe de naam vergeten van de regio in kwestie. Ik denk één van de vroegere Joegoeslavische regio's misschien. De EU steunde toen de organisatie van een referendum over onafhankelijkheid en indien een duidelijke meerderheid voor de onafhankelijkheid zou stemmen het recht om lid te worden van de EU als ik mij niet vergis. Maar ik herinner mij niet meer om welke natie het ging. Dateert van een paar jaar (2of 3) geleden. Wie herinnert zich om welke regio/natie het gaat?
Onafhankelijkheid is een inhoudsloos begrip binnen de EU. De enige reden waarom de Eurocratie Montenegro 'hielp' was omdat ze zo ook daar politieke voet aan de grond zou krijgen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 16:58   #8
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Volgens mij is de EU niet het aangewezen orgaan om Catalonië de onafhankelijkheid te verlenen.
Toch wel, op basis van een referendum (dat Spanje tot nu toe weigert te laten organiseren)! De Europese Commissie voor Democratie door Recht, ook Commissie van Venetië genoemd, is een adviesorgaan van de Raad van Europa gericht op het uitdragen van de geest van het constitutioneel recht van de Europese Unie en om advies te bieden op dit domein aan elke staat die zijn wetten en politieke instellingen wil hervormen. En deze Europese commissie heeft het onafhankelijkheidsproces van de gewezen Joegoeslavische regio Montenegro in 2006 begeleidt.

Montenegro onafhankelijk - 22/05/2006

PODGORICA - De referendumcommissie in Podgorica heeft vanochtend officieel de onafhankelijkheid van Montenegro bevestigd. Commissievoorzitter Frantisek Lipka deelde mee dat 55,4 procent van de kiezers voor de onafhankelijkheid van Montenegro heeft gekozen - 0,4 procent boven de minimumgrens voor goedkeuring.
44,6 procent van de kiezers stemde tegen een afscheuring van Servië. Volgens Lipka gaat het om voorlopige resultaten omdat ongeveer 25.000 stemmen nog moeten worden geanalyseerd. ,,Maar het definitieve resultaat zal dicht in de buurt van het huidige resultaat liggen'', aldus Lipka.

De opkomst bij het referendum van 86,3 procent is een record. ,,De Europese Unie zal het resultaat van het referendum in Montenegro respecteren, waar 55,4 procent van de kiezers zich voor een onafhankelijkheid heeft uitgesproken'', zei hoge vertegenwoordiger van de buitenlandse politiek van de EU Javier Solana. De Europese Unie bedong eerder dat minstens 55 procent van de Montenegrijnen voor afscheiding van het grote buurland Servië moest stemmen.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...mf21052006_006

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 2 januari 2009 om 17:03.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 08:39   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Op 7 maart 2009 komen duizenden Catalaanse betogers in Brussel vragen aan de Europese Unie om erkend te worden als onafhankelijke natie en lid van de EU! Stap mee die dag in Brussel en betuig uw solidariteit met de Catalanen en hun wens voor meer zelfbestuur!
Waarom zou de EU een onafhankelijke Catalaanse staat erkennen als er geen referendum geweest is? Waarom zou de EU zich überhaupt moeien met een interne aangelegenheid? Die "onafhankelijkheid" erkennen staat trouwens eigenlijk gelijk aan de Catalanen uit de EU zwieren, want om als nieuwe staat toegelaten te worden tot de EU is er een apart toetredingsverdrag nodig geratificeerd door alle lidstaten, inclusief Spanje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Onafhankelijkheid is een inhoudsloos begrip binnen de EU. De enige reden waarom de Eurocratie Montenegro 'hielp' was omdat ze zo ook daar politieke voet aan de grond zou krijgen.
Onafhankelijkheid is sowieso een inhoudsloos begrip in de eenentwintigste eeuw.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 10:41   #10
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard Met 10duizend naar Brussel op 7 Maart 2009!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarom zou de EU een onafhankelijke Catalaanse staat erkennen als er geen referendum geweest is?
De EU kan helpen met druk uit te oefenen op Spanje om alsnog een volksreferendum in Catalonië (en Baskenland) toe te laten. Aan de andere kant kan de EU misschien ook de nodige politieke context scheppen zodat Catalonia eenzijdig een referendum kan organiseren (zonder toestemming van Spanje). Als Europa bijvoorbeeld laat weten dat ze een onafhankelijk Catalonia zou aanvaarden als nieuwe lidstaat wanneer minstens 50% van de Catalanen zich in die zin zou uitspreken via een volksreferendum dan geeft ze ook nog eens een sterk signaal zowel aan Spanje als aan Catalonia.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarom zou de EU zich überhaupt moeien met een interne aangelegenheid?
Euh ... misschien omdat ze dat zowiezo al doet? En herinner je de begeleiding van het onafhankelijkheidsproces van Montenegro door de EU een paar jaar geleden. Daar had de EU op voorhand een aantal regels bedongen (zoals een duidelijke meerderheid van 55%) :

On the basis of a referendum held on 21 May 2006, Montenegro declared independence on 3 June. On 28 June 2006, it became the 192nd member state of the United Nations, and on 11 May 2007 the 47th member state of the Council of Europe. On 15 December 2008, Montenegro presented its official application to the European Union, with the hopes of gaining EU candidate status by 2009.
http://en.wikipedia.org/wiki/Montenegro

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Die "onafhankelijkheid" erkennen staat trouwens eigenlijk gelijk aan de Catalanen uit de EU zwieren, want om als nieuwe staat toegelaten te worden tot de EU is er een apart toetredingsverdrag nodig geratificeerd door alle lidstaten, inclusief Spanje.
Dat zullen we dan wel zien. Wat zou het voordeel zijn van Spanje om die eventuele toetreding tegen te houden via een veto? Ik zie er geen. Zo kortzichtig zijn de Spanjaarden nu ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onafhankelijkheid is sowieso een inhoudsloos begrip in de eenentwintigste eeuw.
Voor Catalonië zou het zeker een verschil maken moest ze volledig over haar bevoegdheden vrij kunnen beslissen en niet slechts gedeeltelijk zoals nu. Daar is niets inhoudsloos aan. Wie een beetje de politiek volgt, zowel Belgisch, Europees als internationaal, weet dat dit een zeer actueel debat is.

Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 11:08   #11
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

het zou me wel nogal verbazen indien Frankrijk, het VK of België het ooit tot een referendum laten komen over de onafhankelijkheid van gelijk welke West-Europese regio, zeker niet van een groot land als Spanje. Hou dan Schotland, Corsica, Baskenland of Wallonië () maar eens tegen.

De datum staat wel in mijn agenda. Mensen helpen opvangen kan ik jammer genoeg niet, geen plaats.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 11:51   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Voor Catalonië zou het zeker een verschil maken moest ze volledig over haar bevoegdheden vrij kunnen beslissen en niet slechts gedeeltelijk zoals nu.
In dat geval zou Catalonië geen lidstaat van de EU meer zijn, want 'volledig over haar bevoegdheden vrij kunnen beslissen' is tegengesteld aan EU lidmaatschap.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 00:32   #13
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
De EU kan helpen met druk uit te oefenen op Spanje om alsnog een volksreferendum in Catalonië (en Baskenland) toe te laten. Aan de andere kant kan de EU misschien ook de nodige politieke context scheppen zodat Catalonia eenzijdig een referendum kan organiseren (zonder toestemming van Spanje). Als Europa bijvoorbeeld laat weten dat ze een onafhankelijk Catalonia zou aanvaarden als nieuwe lidstaat wanneer minstens 50% van de Catalanen zich in die zin zou uitspreken via een volksreferendum dan geeft ze ook nog eens een sterk signaal zowel aan Spanje als aan Catalonia.
Hier zit je al met het eerste probleem: eer de EU een uitspraak kan doen over de eventuele toetreding van een nieuwe staat moeten alle 27 landen unaniem akkoord gaan. En dan kan je in feite even goed rechtstreeks aan de Spaanse regering vragen om een referendum toe te laten en de uitslag te aanvaarden, dat komt op hetzelfde neer. Dat is het grote probleem, Europa is wat dergelijke zaken betreft nog steeds slechts een intergouvernementele organisatie. Het kan eenvoudigweg niet zomaar laten weten dat het een referendum zou aanvaarden.

Citaat:
Euh ... misschien omdat ze dat zowiezo al doet? En herinner je de begeleiding van het onafhankelijkheidsproces van Montenegro door de EU een paar jaar geleden. Daar had de EU op voorhand een aantal regels bedongen (zoals een duidelijke meerderheid van 55%) :
Het verschil hier is natuurlijk dat Servië-Montenegro geen EU-lid was en dat Montenegro het grondwettelijke recht had zich af te scheiden.

Citaat:
Dat zullen we dan wel zien. Wat zou het voordeel zijn van Spanje om die eventuele toetreding tegen te houden via een veto? Ik zie er geen. Zo kortzichtig zijn de Spanjaarden nu ook niet.
Ik zie er ook geen, maar ik denk niet dat je nu al de Spaanse houding kan voorspellen.

Citaat:
Voor Catalonië zou het zeker een verschil maken moest ze volledig over haar bevoegdheden vrij kunnen beslissen en niet slechts gedeeltelijk zoals nu. Daar is niets inhoudsloos aan. Wie een beetje de politiek volgt, zowel Belgisch, Europees als internationaal, weet dat dit een zeer actueel debat is.
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het verlaten van Spanje voor Catalonië zo'n goede zaak zou zijn.

Maar goed, daar gaan wij het toch nooit eens over worden.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 januari 2009 om 00:33.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 23:22   #14
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het verlaten van Spanje voor Catalonië zo'n goede zaak zou zijn.

Maar goed, daar gaan wij het toch nooit eens over worden.
Dat kan nochtans, als ze Catalonië gewoon onafhankelijk zouden laten worden. Dan zal 1 van beide strekkingen toch een beetje zijn mening moeten gaan herzien na verloop van tijd. Of niet?

Voor Spanje zou het wel geen goede zaak zijn, vermoed ik. Die zullen wel niet willen achterblijven met alleen maar Extremadura en Andalusië.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:13   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Andalucia

zei

je?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:21   #16
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Ik ben voorstander van een onafhankelijk Catalonie, maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, doordat de centrale regering uit Madrid dat nooit zal accepteren. Tevens zijn de Catalanen zelf, veel meer nog dan de Vlamingen, verdeeld over de status van Catalonie en spreekt minimaal een derde van de Catalanen als eerste taal Castiliaans.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:51   #17
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Dat kan nochtans, als ze Catalonië gewoon onafhankelijk zouden laten worden. Dan zal 1 van beide strekkingen toch een beetje zijn mening moeten gaan herzien na verloop van tijd. Of niet?

Voor Spanje zou het wel geen goede zaak zijn, vermoed ik. Die zullen wel niet willen achterblijven met alleen maar Extremadura en Andalusië.
't Zou ook wel eens tof zijn om het effect te zien op de ruzies over water in die regio, maar om onafhankelijkheid als een experiment te bekijken gaat me toch iets te ver.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:53   #18
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
't Zou ook wel eens tof zijn om het effect te zien op de ruzies over water in die regio, maar om onafhankelijkheid als een experiment te bekijken gaat me toch iets te ver.
Ik bedoelde de onafhankelijkheid niet als experiment, ik stelde ze voor als mogelijkheid waardoor de mensen die nu tegengestelde meningen hebben, het ooit eens kunnen worden. Iets anders wilde ik niet zeggen.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:59   #19
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Interessant. Ik wist niet dat er NAVO-bases waren in Andaluc�*a.

Merci!
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 19:25   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Oh maar er is meer hoor, veel meer.

Aragon:
http://www.chobenalla.org/
http://www.chunta.com

Asturië:
www.andecha.org
www.ias.as
www.darreu.org

Canarische eilanden:
www.mpaiac.org
www.coalicioncanaria.org

Cantabrië:
www.adic-cantabria.org

Galicië:
http://www.frentepopulargalega.org


en jawel... Castillië.
www.izca.net
www.yesca.org
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be