Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2004, 19:19   #21
Tinne Van der Straeten
Burger
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
hallo allemaal

ik ben het helemaal niet eens met de standpunten die in deze topic vertolkt worden over homo's, ze zijn ronduit beledingen en denigrerend voor holebi's. seksuele geaardheid staat voor mij nog altijd los van hoe je met relaties, ... omgaat. Ik vind dit Alexandra Colen uitspraken (alle homo's zijn promiscu). Leer leven met de realiteit dat sommige vrouwen vallen voor vrouwen, voor mannen, dat mannen vallen voor mannen of dat mensen gevoelens kunnen hebben voor beide geslachten. Daar is niets mis mee. Hoe je een relatie uitbouwt heeft niets te maken met je seksuele geaardheid.

seksueel risicogedrag staat ook los van geaardheid.

en voer de discussie eerlijk. de seropositieve cijfers bij homo's liggen in België hoger bij homo's, maar waar stijgen ze het sterkste? bij hetero's! Vrouwen hebben meer kans op besmetting dan mannen, besneden mannen lopen minder kans op besmetting dan niet besneden manne.

En los daarvan he, je moet je gewoon beschermen.

Ik heb echt problemen met de denigrerende en vernederende uitspraken tav homo's hier.
Tinne
Mijn punt is hierbij dus bewezen. Groen! houdt geen enkele rekening met wetenschappelijke cijfers, maar houdt vast aan emotionele argumenten die zeer betwistbaar zijn. De wetenschappers die de vaststellingen gedaan hebben, zijn dus allemaal "Alexandra Colen"-types.
Weer maar eens een ontluisterend voorbeeld van het niveau van Groen!

Het standpunt van Groen: "Iedereen moet bloed kunnen geven. Maar daarvoor moet iedereen wel een condoom aandoen als hij vrijt."
how how serieus blijven he!
ten eerste heb ik verwezen naar alexandra colen types naar alle homodenigrerende uitspraken die ik in deze topic gelezen ehb

niet iedereen moet bloed komen geven (ik mag denk ik geen bloed geven omdat ik in afrika gezeten heb!), alleen is het onzinnig een bepaalde groep van een bepaalde geaardheid te viseren.

maar als ik het goed heb zijn ze in de kamer ondertussen bezig met daarover te debatteren, dus laten we zien wat daar uit komt!
groet, Tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 21 maart 2004, 14:09   #22
Henry
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 augustus 2003
Berichten: 526
Standaard

Een geluk dus dat Groen! niet meer in de kamer zit.
Hopelijk haalt het verstand het van de emotie, en blijft het Belgische bloed van het veiligste ter wereld!
__________________
Quousque tandem abutere, politici Walloniae, patientia nostra?
Henry is offline  
Oud 21 maart 2004, 19:15   #23
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Ik vraag me af wat de homobeweging zelf hierover denkt.
Als de wetenschappelijke studie inderdaad heeft uitgewezen dat homo's veel meer risico lopen op een besmetting moet dat hun belangengroepen toch tot nadenken aanzetten.
Los daarvan kan ik nu perfect bloed gaan geven omdat ik hetero ben, terwijl ik misschien constant onveilig vrij, maar daarover gewoon lieg in de bevraging op voorhand, terwijl mijn vriend, die homoseksueel is en al heel zijn leven met dezelfde partner vrijt en zich al meerdere malen heeft laten testen op aids dat niet mag.
Dat is toch per definitie discriminatie en dat terwijl het Rode Kruis constant klaagt over een tekort aan donoren en aan bloed....

Allez, ik bedoel maar dat is toch niet echt serieus...
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 21 maart 2004, 20:10   #24
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Beste, laten we even de zaken niet domweg vrwarren:
1. Liegen kan iedereen: een verklaring op ere-woord is dus slechts een relatieve bescherming. Dat is natuurlijk wel nog steeds beter dan niets, én lijkt goed gerespekteerd te worden. M.a.w. het genre grootmoedige mensen dat bmloed geeft, heeft ook zoveel karakter en eerlijkheid om -statistisch genomen- slechts zéér weinig te liegen.
2. 'De homo-beweging' bestaat niet. Er bestaan ettelijke homo-verenigingen, van zeer militant, tot al even pragmatisch.
3. De homo's die ik ken -w.o. 2 die kortelings 'trouwen'- zijn allemaal akkoord met deze politiek van het RK.
4. Wat de zin is van de anekdotische speciale gevallen die u beschrijft ongtaat me.

MVg
Rudi


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Ik vraag me af wat de homobeweging zelf hierover denkt.
Als de wetenschappelijke studie inderdaad heeft uitgewezen dat homo's veel meer risico lopen op een besmetting moet dat hun belangengroepen toch tot nadenken aanzetten.
Los daarvan kan ik nu perfect bloed gaan geven omdat ik hetero ben, terwijl ik misschien constant onveilig vrij, maar daarover gewoon lieg in de bevraging op voorhand, terwijl mijn vriend, die homoseksueel is en al heel zijn leven met dezelfde partner vrijt en zich al meerdere malen heeft laten testen op aids dat niet mag.
Dat is toch per definitie discriminatie en dat terwijl het Rode Kruis constant klaagt over een tekort aan donoren en aan bloed....

Allez, ik bedoel maar dat is toch niet echt serieus...
Rudi Dierick is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be