Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2021, 14:19   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard Wat het probleem is met de antivaxxers.

Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 14:32   #2
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.

De ongevaccineerden eisen helemaal geen recht op om hun in dezelfde ruimtes te mogen begeven als de gevaccineerden. Die willen gewoon, zoals in de afgelopen duizend jaar, hun in de openbare ruimte mogen begeven zonder vaccinatievoorwaarden. Als ik op café ga maakt de vaccinatiestatus van de andere bezoekers mij niks uit. Het zijn de gevaccineerden die er een probleem van maken. En zoals Patrick zegt is de reden nogal belachelijk, namelijk geen vertrouwen in de werking van hun eigen vaccin maar wel in dat van een ander.

Het zijn de gevaccineerden die het recht claimen om hun niet in dezelfde ruimte te willen begeven als niet gevaccineerden. Dan is de oplossing gewoon simpel: blijf thuis en je zal geen last hebben van niet gevaccineerden.

Das hetzelfde als zeggen dat ik het recht heb om mij in ruimtes te begeven zonder oude mensen en om mij dat recht te garanderen moeten ze de ouw mensen maar de toegang tot die ruimtes ontzeggen. Ik zal het tegen de volgende cafébaas zeggen: "gelieve mijn rechten te eerbiedigen en alle ouw mensen niet binnen te laten".
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 14:39   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.

De ongevaccineerden eisen helemaal geen recht op om hun in dezelfde ruimtes te mogen begeven als de gevaccineerden. Die willen gewoon, zoals in de afgelopen duizend jaar, hun in de openbare ruimte mogen begeven zonder vaccinatievoorwaarden. Als ik op café ga maakt de vaccinatiestatus van de andere bezoekers mij niks uit. Het zijn de gevaccineerden die er een probleem van maken. En zoals Patrick zegt is de reden nogal belachelijk, namelijk geen vertrouwen in de werking van hun eigen vaccin maar wel in dat van een ander.

Het zijn de gevaccineerden die het recht claimen om hun niet in dezelfde ruimte te willen begeven als niet gevaccineerden. Dan is de oplossing gewoon simpel: blijf thuis en je zal geen last hebben van niet gevaccineerden.

Das hetzelfde als zeggen dat ik het recht heb om mij in ruimtes te begeven zonder oude mensen en om mij dat recht te garanderen moeten ze de ouw mensen maar de toegang tot die ruimtes ontzeggen. Ik zal het tegen de volgende cafébaas zeggen: "gelieve mijn rechten te eerbiedigen en alle ouw mensen niet binnen te laten".
Omdat Covid maar een griepje is?

Dat is juist wat ik bedoel. Dergelijke mensen zorgen ervoor dat de horeca nog langer in de shit gaat zitten.

De vaccinaties en de komende coronapas zorgen ervoor dat de horeca en evenementen vroeger dan normaal zonder beperkingen kunnen opengaan.

En wil je je absoluut niet laten vaccineren dan kan je je altijd laten testen en dan mag je er ook bij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 14:49   #4
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Omdat Covid maar een griepje is?

Dat is juist wat ik bedoel. Dergelijke mensen zorgen ervoor dat de horeca nog langer in de shit gaat zitten.

De vaccinaties en de komende coronapas zorgen ervoor dat de horeca en evenementen vroeger dan normaal zonder beperkingen kunnen opengaan.

En wil je je absoluut niet laten vaccineren dan kan je je altijd laten testen en dan mag je er ook bij.
Vorige zomer was de horeca ook open zonder één gevaccineerde.

Nu plots gaat die nooit meer kunnen open gaan zolang er niet-gevaccineerden binnen mogen.

Eigenlijk is het hetzelfde als de Vlaams Belang-tactiek dat iedereen schrik moet hebben van allochtonen. Het is gewoon Goebbels op zijn best, bepaalde groepen voorstellen als paria's die een gevaar vormen voor de maatschappij en waar we ons tegen moeten afzetten.

Dadeemelee mag dan wel misschien dankzij zijn spuitje immuun zijn tegen corona, maar helaas niet tegen propagandapraat. Als het een troost mag wezen, machtshebbers zouden willen dat iedereen was zoals jij.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 16:02   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Als het vaccin werkt zie ik het probleem niet, gevaccineerden verspreiden ook nog virus en meer risico op een dodelijker variant.

Laat anders elke winkel of evenement zelf beslissen wie ze willen aantrekken als klant, de vaxxer of antivaxxer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 16:17   #6
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte heren

De draadschepper poogt wederom verdeeldheid en haat te zaaien tegenover mensen die onnodig geneesmiddelgebruik weren. Zijn berichtgeving wordt met de dag zorgwekkender. Er beginnen overeenkomsten te ontstaan met hetgeen er in Duitsland gebeurde tijdens de jaren dertig.

Een gezond leven bestaat echter uit niet roken, geen overvloedig drankgebruik, gezonde voeding en leefomgeving, lichaamsbeweging, geen drukte of aanhoudende schrik, enz.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 16:25   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Lockdownie Dadeemelee in de bocht.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 16:50   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Vermits het EMA schrijft dat de cijfers van doden exploderen sinds maart bij de GEVACCINEERDEN met het hoogste record ter wereld....zit je heus beter bij antivaxxers dan nu bij de gevaccineerden.


Think about it.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:07   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.

De ongevaccineerden eisen helemaal geen recht op om hun in dezelfde ruimtes te mogen begeven als de gevaccineerden. Die willen gewoon, zoals in de afgelopen duizend jaar, hun in de openbare ruimte mogen begeven zonder vaccinatievoorwaarden. Als ik op café ga maakt de vaccinatiestatus van de andere bezoekers mij niks uit. Het zijn de gevaccineerden die er een probleem van maken. En zoals Patrick zegt is de reden nogal belachelijk, namelijk geen vertrouwen in de werking van hun eigen vaccin maar wel in dat van een ander.

Het zijn de gevaccineerden die het recht claimen om hun niet in dezelfde ruimte te willen begeven als niet gevaccineerden. Dan is de oplossing gewoon simpel: blijf thuis en je zal geen last hebben van niet gevaccineerden.

Das hetzelfde als zeggen dat ik het recht heb om mij in ruimtes te begeven zonder oude mensen en om mij dat recht te garanderen moeten ze de ouw mensen maar de toegang tot die ruimtes ontzeggen. Ik zal het tegen de volgende cafébaas zeggen: "gelieve mijn rechten te eerbiedigen en alle ouw mensen niet binnen te laten".
Antivaxxers behoren tot het type mensen die het best omschreven kunnen worden met een term uit het wielrennen: wieltjeszuigers. Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Velen onder ons zullen wel reeds met dergelijk soort figuren te maken gehad hebben. Niet zo prettig om daarmee geconfronteerd te worden. De regering had van in het begin de vaccinatieplicht moeten moeten invoeren en handhaven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:13   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Dus u vertrouwt uw eigen vaccin niet?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:15   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.880
Standaard

Dat lijkt allemaal een beetje op "Wat het probleem is met de ongelovigen"...


Ik zal me laten vaccineren maar eis geen enkele speciale "tegemoetkoming" van enigerlei medeburger,en al zeker niet om dergelijke non-reden....vrije mensen in een vrije maatschappij ...

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2021 om 17:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:40   #12
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Neen. Ik wil liever zo ver mogelijk van die met chemische troep geïnjecteerde idioten wegblijven.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:46   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen. Ik wil liever zo ver mogelijk van die met chemische troep geïnjecteerde idioten wegblijven.
Inderdaad...

Misschien laat ik straks wel vieze scheten of zo...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:00   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Antivaxxers behoren tot het type mensen die het best omschreven kunnen worden met een term uit het wielrennen: wieltjeszuigers. Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Velen onder ons zullen wel reeds met dergelijk soort figuren te maken gehad hebben. Niet zo prettig om daarmee geconfronteerd te worden. De regering had van in het begin de vaccinatieplicht moeten moeten invoeren en handhaven.
't Zijn allemaal wieltjeszuigers en ze vullen de rekken niet bij..!



Waarschijnlijk loopt ge u al jaren te ergeren aan mensen die zich niet laten vaccineren tegen griep??
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:11   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
't Zijn allemaal wieltjeszuigers en ze vullen de rekken niet bij..!



Waarschijnlijk loopt ge u al jaren te ergeren aan mensen die zich niet laten vaccineren tegen griep??
Ik ergerde/erger mij daar nooit aan. De griep is ook veel minder gevaarlijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:21   #16
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ergerde/erger mij daar nooit aan. De griep is ook veel minder gevaarlijk.
Veel minder gevaarlijk voor wie..? Voor jongeren? Voor een samenleving die deels beschermd is tegen griep..?

Want zou griep ook veel minder dodelijk zijn in vergelijking met covid, als mensen zich niet lieten vaccineren tegen griep? Of wat vergelijk je nu..? Cijfers van griepdoden terwijl een deel van de bevolking ingeënt is tegen griep tegenover cijfers van covid-doden op een moment dat er nog geen vaccins tegen bestonden..? En als de risico-patiënten hun covid-spuit gekregen hebben, hoe gevaarlijk is covid dan nog..?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:23   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ergerde/erger mij daar nooit aan. De griep is ook veel minder gevaarlijk.
Niet tot 45 en voor kleine kinderen is de griep en enkele verkoudheden een stuk dodelijker.

Zonder lockdown wordt een virus ook minder dodelijk over tijd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:26   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Veel minder gevaarlijk voor wie..? Voor jongeren? Voor een samenleving die deels beschermd is tegen griep..?

Want zou griep ook veel minder dodelijk zijn in vergelijking met covid, als mensen zich niet lieten vaccineren tegen griep? Of wat vergelijk je nu..? Cijfers van griepdoden terwijl een deel van de bevolking ingeënt is tegen griep tegenover cijfers van covid-doden op een moment dat er nog geen vaccins tegen bestonden..? En als de risico-patiënten hun covid-spuit gekregen hebben, hoe gevaarlijk is covid dan nog..?
Griep is heel vergelijkbaar met Covid19. Enkel veel en veel minder gevaarlijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:40   #19
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Griep is heel vergelijkbaar met Covid19. Enkel veel en veel minder gevaarlijk.
Dat las ik al ja..
Maar ik zou 'griep' niet willen onderschatten.. feit is wel dat we ermee hebben leren leven en we (als samenleving) ons er tegen kunnen beschermen.. zowel met vaccins als met geneesmiddelen..

Dus: als de risico-patiënten hun covid-spuit gekregen hebben, hoe gevaarlijk is covid dan nog..?

Gaat het bevolkingsaantal zienderogend achteruit zoals men beloofde..? Ik denk van niet.

Bijkomend: stel dat we 't volgende kunnen simuleren: na deze vaccinatie-ronde hebben we een aantal jaar leren leven met covid, waarbij we telkens -net zoals met griep- de risico-gevallen inenten.. hoe gevaarlijk zou covid dan nog zijn..? 't is een simulatie natuurlijk. Nu, het meest voor de hand liggend zou zijn dat een corona-virus in de loop der tijd verzwakt, zo kennen we ze.. tenzij je gelijk een kieken zonder kop maatregelen gaat nemen die het virus sterker kunnen maken, maar in deze simulatie laten we dat even buiten beschouwing.. dus.. hoe 'gevaarlijk' zou het dan zijn..? Ik denk niet erg gevaarlijk. Maar ik zal eens mailen met Ferguson, die is naar 't schijnt nogal sterk in dat soort materie.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:45   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat las ik al ja..
Maar ik zou 'griep' niet willen onderschatten.. feit is wel dat we ermee hebben leren leven en we (als samenleving) ons er tegen kunnen beschermen.. zowel met vaccins als met geneesmiddelen..

Dus: als de risico-patiënten hun covid-spuit gekregen hebben, hoe gevaarlijk is covid dan nog..?

Gaat het bevolkingsaantal zienderogend achteruit zoals men beloofde..? Ik denk van niet.

Bijkomend: stel dat we 't volgende kunnen simuleren: na deze vaccinatie-ronde hebben we een aantal jaar leren leven met covid, waarbij we telkens -net zoals met griep- de risico-gevallen inenten.. hoe gevaarlijk zou covid dan nog zijn..? 't is een simulatie natuurlijk. Nu, het meest voor de hand liggend zou zijn dat een corona-virus in de loop der tijd verzwakt, zo kennen we ze.. tenzij je gelijk een kieken zonder kop maatregelen gaat nemen die het virus sterker kunnen maken, maar in deze simulatie laten we dat even buiten beschouwing.. dus.. hoe 'gevaarlijk' zou het dan zijn..? Ik denk niet erg gevaarlijk. Maar ik zal eens mailen met Ferguson, die is naar 't schijnt nogal sterk in dat soort materie.
Griep wordt niet onderschat. Jaarlijks worden er ongeveer 3 miljoen mensen (hoofdzakelijk 65+) gevaccineerd. En dat voor iets dat stukken minder gevaarlijk is dan Covid19.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 mei 2021 om 18:51.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be