Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2014, 14:27   #881
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Slecht nieuws voor vriend dedecker.

Nu staat officiël vast dat er geen fraude is, zal nog pijn gaan doen
En jij staat dit waarschijnlijk toe te juichen?

het volk wordt uitgelachen in zijn gezicht. Denk jij nu echt dat het ACW hiermee wegkomt?

Ik ken persoonlijk een paar harde ACWers die hun boel daar hebben gesmeten. En ik vrees dat zij niet de enigen zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 14:30   #882
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Liefje, ik begrijp dat al dat juridisch gedoe wat moeilijk is.
Maar het gaat over laster.

Een beetje te moeilijk?
Dat jij de kar trekt van een bende criminelen, die het establishment vertegenwoordigen, is niet moeilijk om te begrijpen neen.

Het ACW heeft zijn eigen graf gedolven, veroordeeld of niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 14:50   #883
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Opvallend hoe weinig aandacht dit feit in de nationale media krijgt.
Op de radio wordt het eerder terloops tijdens het middagnieuws vermeld en buiten "De Tijd" verscheen er niets in de geschreven media.
Ook op internet was het maar magertjes.
Op HLN is het snel weggezakt tussen de varia en moet men het zoeken.
De groep "De Standaard" verbergt het feitelijk nieuws onder de titel :
"Dedecker (N-VA): 'ACW moet open kaart spelen".

Benieuwd of de beeldmedia vanavond er meer aandacht aan schenken.

Is dit toeval of werden de redactiekamers tot discretie aangemaand.

Men mag ervan uitgaan dit niet voor dit forum het geval is.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 15:02   #884
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

http://www.acv-online.be/Actualiteit...014/agenda.asp

Bij de vakbondsafdeling ACV is er volgende maand een studiedag omtrent rechtvaardige fiscaliteit.
("rechtvaardig" bedoeld als morele afweging,en niet als fiscale- of juridische afweging neem ik aan)

In ieder geval hebben zij een prachtige casus vanuit de eigen beweging.


Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2014 om 15:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 16:45   #885
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Er zou een radicaal verbod moeten komen om tegelijkertijd én mandataris van een vakbond én mandataris van een politieke partij te zijn. "ACW-ministers" of "ABVV-ministers" is werkelijk een nefast begrip. Een vakbond hoort geen vingers in de pap van een regering te hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 17:50   #886
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er zou een radicaal verbod moeten komen om tegelijkertijd én mandataris van een vakbond én mandataris van een politieke partij te zijn. "ACW-ministers" of "ABVV-ministers" is werkelijk een nefast begrip. Een vakbond hoort geen vingers in de pap van een regering te hebben.
Iedereen is vrij aan politiek te doen.
Gelijk van welke service club hij lid is.
Het is niet omdat er een organisatie criminele feiten op zijn geweten heeft, dat we fascistische technieken moeten toepassen.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 februari 2014 om 17:50.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 19:44   #887
SXSWBLD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 23
Standaard

Tja waar zijn de bewijzen? Straffe kost wel dat NVA zonder bewijzen organisaties beschuldigt van fraude :s. stel het u maar eens voor dat uw buurman u beschuldigt van fraude zonder bewijs:s. Erg laag niveau in dit dossier van de NVA.
SXSWBLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 19:47   #888
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SXSWBLD Bekijk bericht
Tja waar zijn de bewijzen? Straffe kost wel dat NVA zonder bewijzen organisaties beschuldigt van fraude :s. stel het u maar eens voor dat uw buurman u beschuldigt van fraude zonder bewijs:s. Erg laag niveau in dit dossier van de NVA.
-lol-

Wie zijn dubbelnick is dit hier weer?

Laatst gewijzigd door giserke : 1 februari 2014 om 19:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 19:54   #889
SXSWBLD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
-lol-

Wie zijn dubbelnick is dit hier weer?
Niemand zijn dubbelnick giserke. Ik wil die bewijzen op tafel zien.
Ten eerste ik ben lid van ACV en ook zet ik mij in voor organisaties binnen het ACW.

Vandaar dat ik dat niet pik.
SXSWBLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:00   #890
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Iedereen is vrij aan politiek te doen.
Gelijk van welke service club hij lid is.
Het is niet omdat er een organisatie criminele feiten op zijn geweten heeft, dat we fascistische technieken moeten toepassen.
Juist, als individu, ja. Maar niet een mammoetorganisatie die haar tentakels in alle geledingen van de maatschappij geperst heeft. Een minister hoort verantwoordelijk te zijn t.a.v. het parlement en t.a.v. zijn/haar collega-ministers en daar regelmatig verslag uit te brengen. Maar ik vind het niet meer normaal dat diezelfde persoon ook nog eens (op regelmatige basis) verslag gaat uitbrengen bij de top van de vakbondsbonzen omdat die de betrokken persoon als hun minister beschouwen. Het kiezerspubliek bestaat uit individuen, uit natuurlijke personen en niet uit organisaties die het zelfs systematisch vertikken om de rechtspersoonlijkheid aan te nemen (in la Belgique, dit in tegenstelling tot gelijkaardige organisaties in andere landen die wél de rechtspersoonlijkheid hebben).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:14   #891
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SXSWBLD Bekijk bericht
Niemand zijn dubbelnick giserke. Ik wil die bewijzen op tafel zien.
Ten eerste ik ben lid van ACV en ook zet ik mij in voor organisaties binnen het ACW.

Vandaar dat ik dat niet pik.
Daarom dat ze zo spartelen en die procedurefouten gebruiken om verder onderzoek te laten stoppen ? Of is de boete die ze voor die 3 jaar krijgen maar voor een vergissing die ze toevallig enkel in die 3 jaar hebben gemaakt ?
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:18   #892
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist, als individu, ja. Maar niet een mammoetorganisatie die haar tentakels in alle geledingen van de maatschappij geperst heeft. Een minister hoort verantwoordelijk te zijn t.a.v. het parlement en t.a.v. zijn/haar collega-ministers en daar regelmatig verslag uit te brengen. Maar ik vind het niet meer normaal dat diezelfde persoon ook nog eens (op regelmatige basis) verslag gaat uitbrengen bij de top van de vakbondsbonzen omdat die de betrokken persoon als hun minister beschouwen. Het kiezerspubliek bestaat uit individuen, uit natuurlijke personen en niet uit organisaties die het zelfs systematisch vertikken om de rechtspersoonlijkheid aan te nemen (in la Belgique, dit in tegenstelling tot gelijkaardige organisaties in andere landen die wél de rechtspersoonlijkheid hebben).
Dat zijn allemaal geen argumenten, om niet het recht te hebben aan politiek te doen.
Als iedereen die voor een belangengroep werkt geen politiek meer mag doen, schiet niemand nog over.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:22   #893
SXSWBLD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Daarom dat ze zo spartelen en die procedurefouten gebruiken om verder onderzoek te laten stoppen ? Of is de boete die ze voor die 3 jaar krijgen maar voor een vergissing die ze toevallig enkel in die 3 jaar hebben gemaakt ?
Klojo,
het is reeds ontkend door ACW dat er procedurefouten waren en hou ook in gedachten dat mainstream media op sensatie zijn belust. Daardoor moet u toch zeeer voorzichtig zijn met wat in de krant verschijnt. ik blijf trouwens bij mijn mening procedures zijn gebaseerd op rechtsprincipes, hopelijk gelden die principes ook voor u als u in de penarie zit.
SXSWBLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:25   #894
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Het ACW mag ontkennen wat ze wil, de BBI heeft hen een minnelijke schikking voorgesteld aan het ACW opmdat ze schuldig zijn (een onderzoek die ze via lange armen zelf mee hebben gesaboteerd), en ze hebben het aanvaard om verder kwaad te voorkomen.
Dat en alleen dat is de waarheid.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 20:32   #895
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat zijn allemaal geen argumenten, om niet het recht te hebben aan politiek te doen.
Als iedereen die voor een belangengroep werkt geen politiek meer mag doen, schiet niemand nog over.
ACW- en ABVV-leden mogen stemmen als individuen, zoals iedereen. Da's nogal evident. Maar het komt een organisatie (dan nog niet eens met rechtspersoonlijkheid) niet toe om van uit een machtspositie mannetjes aan te duiden die minister mogen zijn. En dit heeft hoegenaamd niets te maken met het recht van het individu om aan politiek te mogen doen. Jij hebt er ook het handje van weg om opzettelijk de zaken verkeerd voor te stellen.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 februari 2014 om 20:33.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 21:05   #896
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Politieke partijen duiden toch ook hun mannetjes aan?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 21:09   #897
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Politieke partijen duiden toch ook hun mannetjes aan?
Klopt, maar tegenover een politieke partij heeft het individu toch nog om de vijf jaar een beetje macht. Tegenover een vakbond: nada.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 21:24   #898
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Klopt, maar tegenover een politieke partij heeft het individu toch nog om de vijf jaar een beetje macht. Tegenover een vakbond: nada.
Wat is dan het verschil tussen de werking en machtsstructuur van een partij intern en een vakbond of andere belangenorganisatie?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 21:38   #899
Steffo78
Vreemdeling
 
Steffo78's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Zutphen
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SXSWBLD Bekijk bericht
Klojo,
het is reeds ontkend door ACW dat er procedurefouten waren en hou ook in gedachten dat mainstream media op sensatie zijn belust. Daardoor moet u toch zeeer voorzichtig zijn met wat in de krant verschijnt. ik blijf trouwens bij mijn mening procedures zijn gebaseerd op rechtsprincipes, hopelijk gelden die principes ook voor u als u in de penarie zit.
Ze hebben niet ontkend dat er procedurefouten waren, wel dat deze niet gelinkt waren aan de mogelijke fraude die hierdoor vervallen was.

Wel heel bizar als je weet dat ACW al in maart 2013 een schikking had getroffen met het BBI om 46 000 000 euro te betalen en dat na de procedurefouten daar slechts 9 500 000 van overblijft.

Bekijk ook even dit:




Steffo78 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 21:50   #900
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Iedereen is vrij aan politiek te doen.
Gelijk van welke service club hij lid is.
Het is niet omdat er een organisatie criminele feiten op zijn geweten heeft, dat we fascistische technieken moeten toepassen.
Dit klopt niet.
Scheiding van kerk en staat weet je wel.
Maar vakbond en werkgeversorganisaties horen totaal niet te wegen in de besluitvorming van de regering aangezien die organisaties ook geen deel uitmaken van de democratie en zeker niet het algemeen belang nastreven.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be