Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2021, 08:52   #41
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geldt voor alle verkeersdeelnemers, ook die kinderen
ik blijf toch zitten met de ouders van die 2 kinderen. een 9 jarige met een 1,5j op pad sturen inu de spits?

maar alleen al zoiets durven schrijven zal waarschijnlijk walgelijke pervers zijn en betekent dat ik alle schuld afschuif op die kinderen.

.
er zijn nu al geneog kruispunten waar ge aan elke kant 3 of 4 verschillende lichten hebt staan
koppel daar nog eens aan dat heel vele kruispunten een andere logica hanteren voor wie wanneer groen krijgt (op nog geen 500m van mijn deur heb ik 3 kruispunten die allen een andere logica hanteren).

ken je het is het ok, ken je het niet is dat niet meer zo veilig.
Die wonen daar. En ze waren onderweg naar de crèche, met hun moeder, die weliswaar enkele tientallen meters achter hen liep.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:23   #42
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die wonen daar. En ze waren onderweg naar de crèche, met hun moeder, die weliswaar enkele tientallen meters achter hen liep.
Heel spijtig wat er gebeurt is maar, de schuld ligt niet bij het verkeer de schuld is te zoeken bij de mama en dat is niet woke ik weet het maar gewoon de waarheid. Ik las dat de mama het ongeval niet zien gebeuren heeft omdat ze nog achter de hoek was, tja. Sorry.
Er was toch nog zo eens een bekende pipo die met zijn kind van vijf op het spitsuur door Antwerpen ging fietsen met fatale afloop.
Ik vind dat heel erg voor ouders kinderen en andere nabestaanden geloof me maar, maar het is nu eenmaal zo dat een bepaalde soort mensen geen gevaar kunnen onderscheiden.
In plaats van op het drukke verkeer in een stad te focussen en alle straten autoluw proberen te maken omdat er meer charletangs op velokes zouden kunnen heer en meester spelen in die straten, zou men beter een fietsverbod voor kinderen tijdens de spits kunnen overwegen.
Linkse idioten zet die joeng dan tenminste in jullie bakfiets (kan niet geloven dat ik dit zeg ) nogmaals gebleken het is levensgevaarlijk kinderen aan het drukke stadsverkeer te laten deelnemen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 augustus 2021 om 09:29.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:26   #43
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heel spijtig wat er gebeurt is maar, de schuld ligt niet bij het verkeer de schuld is te zoeken bij de mama en dat is niet woke ik weet het maar gewoon de waarheid. Ik las dat de mama het ongeval niet zien gebeuren heeft omdat ze nog achter de hoek was, tja. Sorry.
Er was toch nog zo eens een bekende pipo die met zijn kind van vijf op het spitsuur door Antwerpen ging fietsen met fatale afloop.
Ik vind dat heel erg voor ouders kinderen en andere nabestaanden geloof me maar, maar het is nu eenmaal zo dat een bepaalde soort mensen geen gevaar kunnen onderscheiden.
In plaats van op het drukke verkeer in een stad te focussen en alle straten autoluw proberen te maken omdat er meer charletangs op velokes zouden kunnen heer en meester spelen in die straten, zou men beter een fietsverbod voor kinderen tijdens de spits kunnen overwegen.
Linkse idioten zet die joeng dan tenminste in jullie bakfiets (kan niet geloven dat ik dit zeg ) nogmaals gebleken het is levensgevaarlijk kinderen tussen het drukke stadsverkeer te mengen.
Hierin is Scandinavië dan ineens niet de maatstaf, maar Rome en Marseille?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:40   #44
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heel spijtig wat er gebeurt is maar, de schuld ligt niet bij het verkeer de schuld is te zoeken bij de mama en dat is niet woke ik weet het maar gewoon de waarheid. Ik las dat de mama het ongeval niet zien gebeuren heeft omdat ze nog achter de hoek was, tja. Sorry.
Er was toch nog zo eens een bekende pipo die met zijn kind van vijf op het spitsuur door Antwerpen ging fietsen met fatale afloop.
Ik vind dat heel erg voor ouders kinderen en andere nabestaanden geloof me maar, maar het is nu eenmaal zo dat een bepaalde soort mensen geen gevaar kunnen onderscheiden.
In plaats van op het drukke verkeer in een stad te focussen en alle straten autoluw proberen te maken omdat er meer charletangs op velokes zouden kunnen heer en meester spelen in die straten, zou men beter een fietsverbod voor kinderen tijdens de spits kunnen overwegen.
Linkse idioten zet die joeng dan tenminste in jullie bakfiets (kan niet geloven dat ik dit zeg ) nogmaals gebleken het is levensgevaarlijk kinderen aan het drukke stadsverkeer te laten deelnemen.
Bedoel je vrachtwagenchauffeurs die links afslaan en geen rekening houden met voetgangers die bij groen licht de straat oversteken?
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:44   #45
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Bedoel je vrachtwagenchauffeurs die links afslaan en geen rekening houden met voetgangers die bij groen licht de straat oversteken?
Nope, ik bedoel idioten die hun 1.5 jarig kind laten deelnemen aan het drukke stadsverkeer en het kind zelfs niet kort bij hun houden. Kinderen kunnen geen verkeer inschatten en het is algemeen bekent onder rechtse mensen dat vrachtwagen nu eenmaal dode hoeken hebben en dat je zeker uw kinderen niet met hun trottinetteke tussen moet laten rijden.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:49   #46
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nope, ik bedoel idioten die hun 1.5 jarig kind laten deelnemen aan het drukke stadsverkeer en het kind zelfs niet kort bij hun houden. Kinderen kunnen geen verkeer inschatten en het is algemeen bekent onder rechtse mensen dat vrachtwagen nu eenmaal dode hoeken hebben en dat je zeker uw kinderen niet met hun trottinetteke tussen moet laten rijden.
Het kind reed niet op een trottinetteke, en er was hier geen dode hoek.
Vanop het kruispunt heeft de chauffeur een perfect zicht op het zebrapad aan zijn linker kant.

Ik ben wellicht veel te woke voor jou, we laten dus de onverdachte WYSIWYG wat uitleg geven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wie op Google earth naar de situatie gaat kijken, zal zien dat de chauffeur een heel goed zicht op de situatie had daar op de hoek van de Sint-Vincentiusstraat en de Lange Leemstraat aan zijn linkerkant de hoek volledig vrij is (brede afgeronde stoep met zelfs fietsenstalling) en vanuit een vrachtwagen heel overzichtelijk. De man moet afgeleid zijn op het moment dat hij het kruispunt opdraaide. Zeker als hij eerst stilgestaan had voor het verkeerslicht.

Laatst gewijzigd door Knuts : 26 augustus 2021 om 09:58.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 09:59   #47
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Het kind reed niet op een trottinetteke, en er was hier geen dode hoek.
Vanuit het kruispunt heeft de chauffeur een perfect zicht op het zebrapad aan zijn linker kant.

Ik ben wellicht veel te woke voor jou, we laten dus de onverdachte WYSIWYG wat uitleg geven:
Ok jij wint, stuur uw kleuters het verkeer in tussen de vrachtwagen. Goed zo?
Dat die vrachtwagenchauffeur afgeleid was door knuts in minirok of niet doet niets ter zake er stond daar peuter zo goed als onbegeleid tussen het zware verkeer. En weet je, rechtsdenkende mensen weten dat peuters het verkeer en afstand niet kunnen inschatten.
PS. Ik schrijf hier over onverantwoorde ouders.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:19   #48
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die wonen daar. En ze waren onderweg naar de crèche, met hun moeder, die weliswaar enkele tientallen meters achter hen liep.
geen toezicht maw

voor mij is het belangrijker dat men voor alle kruispunten dezelfde logica hanteert en door dat niet te doen creëert men zelf gevaarlijke situaties

hier krijgt alles in 1 richting groen maar een kruispunt verder niet meer.
als je je dan als voetganger of chauffeur of fietser vergist, op het verkeerde groen afgaat, heb je dus heel rap prijs

ach ja, en als je op een kruispunt elke categorie zijn eigen groen krijgt dan sta je uren te wachten en kunnen, hier om de hoek, maximaal 2 wagens altijd afslaan.
dan vlammen wagen 3 en 4 uiteraard nog rap mee door oranje om neit nog eens 10 minuten te verschijten (ook onnodig gevaarlijk)

uiteraard ook ngo de "zwakke" weggebruiker die tegen 45/u door de stad vliegt

Laatst gewijzigd door 1207 : 26 augustus 2021 om 10:27.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:22   #49
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ok jij wint, stuur uw kleuters het verkeer in tussen de vrachtwagen. Goed zo?
Dat die vrachtwagenchauffeur afgeleid was door knuts in minirok of niet doet niets ter zake er stond daar peuter zo goed als onbegeleid tussen het zware verkeer. En weet je, rechtsdenkende mensen weten dat peuters het verkeer en afstand niet kunnen inschatten.
PS. Ik schrijf hier over onverantwoorde ouders.
Waarom zou ik mijn kleuters (we rekenen dan wel een tiental jaren terug) tussen de vrachtwagens sturen? Dat zei of bepleitte ik nergens.

In dit ongeval was dat echter niet de oorzaak. De kinderen (9 en 1.5 jaar oud) deden niets verkeerd, de vrachtwagen wel.
Niet moeilijk, toch.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:24   #50
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geen toezicht maw

voor mij is het belangrijker dat men voor alle kruispunten dezelfde logica hanteert en door dat niet te doen creëert men zelf gevaarlijke situaties

hier krijgt alles in 1 richting groen maar een kruispunt verder niet meer.
als je je dan als voetganger of chauffeur of fietser vergist, op het verkeerde groen afgaat, heb je dus heel rap prijs

ach ja, en als je op een kruispunt elke categorie zijn eigen groen krijgt dan sta je uren te wachten en kunnen, hier om de hoek, maximaal 2 wagens altijd afslaan.
dan vlammen wagen 3 en 4 uiteraard nog rap mee door oranje om neit nog eens 10 minuten te verschijten (ook onnodig gevaarlijk)
Als de moeder er wel bij was geweest waren ze met z'n drieën platgereden. Het lijkt er maar niet in te gaan dat ze met groen licht een zebrapad overstaken. Dan heb je geen kans als een afslaande vrachtwagen niet stopt tot je bent overgestoken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:28   #51
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als de moeder er wel bij was geweest waren ze met z'n drieën platgereden..
de kans dat de moeder de vrachtwagen ziet en het gevaar beter kan inschatten lijkt me vrij realistisch
of hoor jij tot de categorie:" ik ben in mijn recht, ook als ik dood ben"
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:40   #52
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de kans dat de moeder de vrachtwagen ziet en het gevaar beter kan inschatten lijkt me vrij realistisch
of hoor jij tot de categorie:" ik ben in mijn recht, ook als ik dood ben"
Van welk boerengat kom jij? Als je als voetganger groen hebt en toch nog het afslaand verkeer gaat voor laten, geraak je gewoon nooit aan de overkant.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:44   #53
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als de moeder er wel bij was geweest waren ze met z'n drieën platgereden. Het lijkt er maar niet in te gaan dat ze met groen licht een zebrapad overstaken. Dan heb je geen kans als een afslaande vrachtwagen niet stopt tot je bent overgestoken.
Jullie hebben duidelijk nog nooit met een vrachtwagen gereden of zelfs maar meegereden. Je ziet tot anderhalve meter voor en naast je cabine niets. Moeder had dat ongeval zeker kunnen voorkomen had ze da kinderen bij de hand gehad.
Als een volwassene een vrachtwagen voor zijn neus ziet afslagen en merkt dat die hun niet gezien heeft gaat die echt niet doorlopen tenzij misschien als hij twee minuten daarvoor zijn vrouw betrapt heeft met zijn beste vriend.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:47   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Van welk boerengat kom jij? Als je als voetganger groen hebt en toch nog het afslaand verkeer gaat voor laten, geraak je gewoon nooit aan de overkant.
Je hoeft dat verkeer niet voor te laten, maar als jij zo idioot bent voor een vrachtwagen die u niet gezien heeft te gaan oversteken tja. Je maakt oogcontact man, zodat je weet dat je gezien bent. Kan jij de vrachtwagenchauffeur niet zien wel dan heb ik nieuws voor u, hij kan u ook niet zien dan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:47   #55
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jullie hebben duidelijk nog nooit met een vrachtwagen gereden of zelfs maar meegereden. Je ziet tot anderhalve meter voor en naast je cabine niets. Moeder had dat ongeval zeker kunnen voorkomen had ze da kinderen bij de hand gehad.
Als een volwassene een vrachtwagen voor zijn neus ziet afslagen en merkt dat die hun niet gezien heeft gaat die echt niet doorlopen tenzij misschien als hij twee minuten daarvoor zijn vrouw betrapt heeft met zijn beste vriend.
Het is echt wel meer dan anderhalve meter in dit geval, maar soit.

Het is allemaal niet zwart of wit.

De kans dat de moeder het ongeval op het nippertje had kunnen voorkomen mocht ze met haar kinderen hebben gestapt, is wellicht niet 0.
Hoe groot? Daarvoor moet je de precieze omstandigheden kennen.

De vrachtwagenchauffeur ging hoe dan ook in de fout, om welke reden dan ook.

Laatst gewijzigd door Knuts : 26 augustus 2021 om 10:50.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:48   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als je als voetganger groen hebt en toch nog het afslaand verkeer gaat voor laten, geraak je gewoon nooit aan de overkant.
A'pen
ik ken hier zo geen kruispunten hoor
de norm anno 2021 is nu om voor de volle 100% de vrachtwagenchauffeur te verketteren, I know
zoals gezegd, geen idee wat hier gebeurd is maar een 9 jarige en haar 1,5j oud zusje/broertje zonder toezicht laten oversteken in de spits?
gevaarlijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:52   #57
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Het is echt wel meer dan anderhalve meter in dit geval, maar soit.

Het is allemaal niet zwart of wit.

De kans dat de moeder het ongeval op het nippertje had kunnen vermijden mocht ze met haar kinderen hebben gestapt, is wellicht niet 0.
Hoe groot? Daarvoor moet je de precieze omstandigheden kennen.

De vrachtwagenchauffeur ging hoe dan ook in de fout, voor welke reden dan ook.
Ik zeg altijd, ik het verkeer ben je met twee, uzelf en de tegenligger zal ik het maar noemen. Maakt één van de twee een fout dan is het aan de andere om daar op in te spelen. Maar hier zijn het kinderen en zelfs een peuter van 1.5 jaar, die kinderen kunnen niet inspelen op de fout van de chauffeur, de moeder die haar kroost maar liet lopen (een kind van 1.5 in Godsnaam) zou dat wel gekund hebben. Alhoewel wat is het IQ van iemand die zijn kind van anderhalf uit het oog laat in een drukke stad.
En dat is mijn punt.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 augustus 2021 om 10:53.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 10:58   #58
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik zeg altijd, ik het verkeer ben je met twee, uzelf en de tegenligger zal ik het maar noemen. Maakt één van de twee een fout dan is het aan de andere om daar op in te spelen. Maar hier zijn het kinderen en zelfs een peuter van 1.5 jaar, die kinderen kunnen niet inspelen op de fout van de chauffeur, de moeder die haar kroost maar liet lopen (een kind van 1.5 in Godsnaam) zou dat wel gekunnen hebben. Alhoewel wat is het IQ van iemand die zijn kind van anderhalf uit het oog laat in een drukke stad.
En dat is mijn punt.
Dat weet je niet.
Dat poneer je om de schuld van de chauffeur af te wentelen op de slachtoffers.

Nogmaals, het is niet zwart-wit, en ik liet mijn toenmalige peuters niet alléén oversteken.
Hier lag de fout echter in eerste instantie bij de chauffeur. Het spijt me dat ik zoiets woke schrijf, maar zo is het nu eenmaal.

Laatst gewijzigd door Knuts : 26 augustus 2021 om 10:58.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 11:03   #59
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Dat weet je niet.
Dat poneer je om de schuld van de chauffeur af te wentelen op de slachtoffers.

Nogmaals, het is niet zwart-wit, en ik liet mijn toenmalige peuters niet alléén oversteken.
Hier lag de fout echter in eerste instantie bij de chauffeur. Het spijt me dat ik zoiets woke schrijf, maar zo is het nu eenmaal.
Bij een ongeluk is er eigenlijk geen schuldvraag het is een ongeluk en niet is met opzet gedaan. Maar men kan zoeken naar de aanleiding en dan kom ik tot 2 conclusies. Een onvoorzichtige chauffeur en een onbekwame moeder.
Voila. Het weze zo den Hoomer heeft dit weer fijn opgelost.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 11:06   #60
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik zeg altijd, ik het verkeer ben je met twee, uzelf en de tegenligger zal ik het maar noemen. Maakt één van de twee een fout dan is het aan de andere om daar op in te spelen. Maar hier zijn het kinderen en zelfs een peuter van 1.5 jaar, die kinderen kunnen niet inspelen op de fout van de chauffeur, de moeder die haar kroost maar liet lopen (een kind van 1.5 in Godsnaam) zou dat wel gekund hebben. Alhoewel wat is het IQ van iemand die zijn kind van anderhalf uit het oog laat in een drukke stad.
En dat is mijn punt.
Mijn punt is dat als je met een gevaarte van meerdere tonnen in een drukke stad rijdt, je maximale aandacht moet hebben in het verkeer.

En zoals door anderen al met foto's aangetoond betreft het een ruim en zeer overzichtelijk kruispunt. Elke verwijzing naar dode hoeksituatie is hier niet aan de orde. Dat is trouwens al door het parket aangegeven.

Citaat:
Uit de eerste vaststellingen blijkt dat de vrachtwagenchauffeur uit de Sint-Vincentiusstraat kwam en linksaf de Lange Leemstraat in wilde draaien. Vermoedelijk had hij groen licht om af te draaien, net zoals de voetgangers aan het zebrapad. Het ging dus niet om een dodehoekongeval.
Verwoede redenaties die dat omkeren veranderen daar niets aan.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be