Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 21 mei 2007, 19:29   #1
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard Ervaringen

Geachte Heer Goyvaert,
Beste Hagen,

Graag had ik U een vraag willen stellen die ik aan alle VB-mandatarissen stel.
In uw geval vind ik deze vraag zelfs een beetje speciaal omdat U uit mijn kiesdistrikt komt.
Hoe heeft U eventuele veranderingen en verhardingen ervaren in uw omgeving ivm haat, antidemocratische cordonitis en dergelijke tav uw persoon naargelang U in uw carrière evolueerde als succesvol mandataris van het VB?

Hou Zee!

Fieseler
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 21 mei 2007, 23:35   #2
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Als de verkiezingsperiode er aan komt, is inderdaad de vriendschap vanuit de andere politieke partijen wel over. Zij beseffen dan plots dat VB een potentiele concurrent is en bijgevolg mag er met "die honden" niet meer gesproken worden, laat staan dat er nog een hand gegeven wordt. Vnl. Sp.a (met Bruno Tobback op kop) en Groen! (juist die twee partijen die door het cordon sanitair politiek kunnen overleven) hebben daar last van. Zij begrijpen niet dat Vlaams Belangers mensen van vlees en bloed zijn zoals eenieder en een beetje beleefheid en opvoeding zou niet misplaatst zijn. Maar goed, dat zegt meer over hun houding dan over die van mij. Ik heb nog nooit iemand uitgescholden of verwijten naar het hoofd geslingerd. Ik probeer mijn politieke argumenten naar voor te schuiven, zij die van hen. Zo komt men tot een debat. Maar met een VB-er debatteren is er volgens sommigen niet bij. Arm Vlaanderen zeg ik soms wel.
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 22 mei 2007, 00:21   #3
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Als de verkiezingsperiode er aan komt, is inderdaad de vriendschap vanuit de andere politieke partijen wel over. Zij beseffen dan plots dat VB een potentiele concurrent is en bijgevolg mag er met "die honden" niet meer gesproken worden, laat staan dat er nog een hand gegeven wordt. Vnl. Sp.a (met Bruno Tobback op kop) en Groen! (juist die twee partijen die door het cordon sanitair politiek kunnen overleven) hebben daar last van. Zij begrijpen niet dat Vlaams Belangers mensen van vlees en bloed zijn zoals eenieder en een beetje beleefheid en opvoeding zou niet misplaatst zijn. Maar goed, dat zegt meer over hun houding dan over die van mij. Ik heb nog nooit iemand uitgescholden of verwijten naar het hoofd geslingerd. Ik probeer mijn politieke argumenten naar voor te schuiven, zij die van hen. Zo komt men tot een debat. Maar met een VB-er debatteren is er volgens sommigen niet bij. Arm Vlaanderen zeg ik soms wel.
Arme VB'ers, geen vriendschap meer van de andere politieke partijen ('de bende van 4', 'grote kuis')
Arme VB'ers, mensen van vlees en bloed die houden van een beetje beleefdheid en opvoeding ('islamieten parasieten', 'waalse ratten, rolt uw matten')
Arme VB'ers, die nooit iemand uitschelden of verwijten naar het hoofd slingeren ('plat op de buik voor de franstaligen', 'de multikullies', 'Verhofstadt liegt')

Ik heb geen problemen met onbeleefdheid, scheldpartijen of verwijten.
Daarom noem ik u een hypocriet.
Stratcat is offline  
Oud 22 mei 2007, 06:12   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We spreken hier wel over een zetelende politicus.

verbaasd het U?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 22 mei 2007, 10:06   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Arme VB'ers, geen vriendschap meer van de andere politieke partijen ('de bende van 4', 'grote kuis')
Arme VB'ers, mensen van vlees en bloed die houden van een beetje beleefdheid en opvoeding ('islamieten parasieten', 'waalse ratten, rolt uw matten')
Arme VB'ers, die nooit iemand uitschelden of verwijten naar het hoofd slingeren ('plat op de buik voor de franstaligen', 'de multikullies', 'Verhofstadt liegt')

Ik heb geen problemen met onbeleefdheid, scheldpartijen of verwijten.
Daarom noem ik u een hypocriet.
Als jullie toch zo fijngevoelig zijn...waarom dan niet in debat treden om dit aan te klagen?

BTW: als jij een probleem hebt met "islamieten parasieten" waarom
A/ bewijs je niet het tegendeel? (kunnen de tienduizenden politiek benoemden niet eens een halfuurtje vrijmaken om deze vermeende hoax met cijfers te ontkrachten?)
B/ zegt bijvoorbeeld een Tobback dan dat ze net meeuwen zijn die zich op een stort storten?
C/ zegt een Verhofstadt dat de islam niet compatibel is met onze waarden en normen?
D/ spreekt de opperpriester van de linkse kerk dan over "kutmarrokanen"?

A propos...ik zou die uitdrukking zelf nooit gebruiken wegens te provocerend...

Hetgeen iedereen ziet en waar een meerderheid van de bevolking het niet mee eens is is de mediageregisseerde haat tegenover VB mandatarissen...

Het is een evidentie dat deze haat tav een kwart van de eigen bevolking ,en die vandaag de dag onze democratie onder een ondraaglijke druk zet, vroeg of laat zal leiden tot ongelukken...ik hou mijn hart vast...

Tot slot: als het VB nu zelfs al uitdrukkingen zoals "plat op de buik voor de franstaligen", "multikullies" en "verhofstadt liegt" niet meer mag gebruiken dan vraag ik mij ernstig af hoe jij in een normale democratie het werk en de woordenschat van een oppositie ziet. Misschien wil jij, net zoals de machtspartijen, de oppositie door de rechtbank laten verbieden net omdat ze succesvol oppositie voert?
Welnu: dit is al meerdere malen in het verleden uitgeprobeerd...met het gekende gevolg...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 22 mei 2007, 20:48   #6
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als jullie toch zo fijngevoelig zijn...waarom dan niet in debat treden om dit aan te klagen?

BTW: als jij een probleem hebt met "islamieten parasieten" waarom
A/ bewijs je niet het tegendeel? (kunnen de tienduizenden politiek benoemden niet eens een halfuurtje vrijmaken om deze vermeende hoax met cijfers te ontkrachten?)
B/ zegt bijvoorbeeld een Tobback dan dat ze net meeuwen zijn die zich op een stort storten?
C/ zegt een Verhofstadt dat de islam niet compatibel is met onze waarden en normen?
D/ spreekt de opperpriester van de linkse kerk dan over "kutmarrokanen"?

A propos...ik zou die uitdrukking zelf nooit gebruiken wegens te provocerend...

Hetgeen iedereen ziet en waar een meerderheid van de bevolking het niet mee eens is is de mediageregisseerde haat tegenover VB mandatarissen...

Het is een evidentie dat deze haat tav een kwart van de eigen bevolking ,en die vandaag de dag onze democratie onder een ondraaglijke druk zet, vroeg of laat zal leiden tot ongelukken...ik hou mijn hart vast...

Tot slot: als het VB nu zelfs al uitdrukkingen zoals "plat op de buik voor de franstaligen", "multikullies" en "verhofstadt liegt" niet meer mag gebruiken dan vraag ik mij ernstig af hoe jij in een normale democratie het werk en de woordenschat van een oppositie ziet. Misschien wil jij, net zoals de machtspartijen, de oppositie door de rechtbank laten verbieden net omdat ze succesvol oppositie voert?
Welnu: dit is al meerdere malen in het verleden uitgeprobeerd...met het gekende gevolg...
Nog even herhalen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DAB
Ik heb geen problemen met onbeleefdheid, scheldpartijen of verwijten.
Daarom noem ik u een hypocriet.
Stratcat is offline  
Oud 22 mei 2007, 21:06   #7
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

In leuven mogen de VB-leden en mandatarissen al niet meer in sommige horeca-zaken.

Of mogen horecauitbaters niets verhuren aan het Vlaams Belang van Keizer-Dictator Tobback.
Vorenus is offline  
Oud 22 mei 2007, 21:12   #8
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
In leuven mogen de VB-leden en mandatarissen al niet meer in sommige horeca-zaken.

Of mogen horecauitbaters niets verhuren aan het Vlaams Belang van Keizer-Dictator Tobback.
Als die horecazaken dat zelf beslissen is het OK, anders niet.
Stratcat is offline  
Oud 23 mei 2007, 18:54   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met onbeleefdheid, scheldpartijen of verwijten.
Daarom noem ik u een hypocriet.
nog even herhalen...


Citaat:
Hetgeen iedereen ziet en waar een meerderheid van de bevolking het niet mee eens is is de mediageregisseerde haat tegenover VB mandatarissen...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 23 mei 2007, 22:40   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Als die horecazaken dat zelf beslissen is het OK, anders niet.
Maar als die zelfde horecazaken beslissen geen allochtonen toe te laten is het niet OK?

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 mei 2007 om 22:41.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2007, 22:48   #11
Thin White Duke
Vreemdeling
 
Thin White Duke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als jullie toch zo fijngevoelig zijn...waarom dan niet in debat treden om dit aan te klagen?

BTW: als jij een probleem hebt met "islamieten parasieten" waarom
A/ bewijs je niet het tegendeel? (kunnen de tienduizenden politiek benoemden niet eens een halfuurtje vrijmaken om deze vermeende hoax met cijfers te ontkrachten?)
B/ zegt bijvoorbeeld een Tobback dan dat ze net meeuwen zijn die zich op een stort storten?
C/ zegt een Verhofstadt dat de islam niet compatibel is met onze waarden en normen?
D/ spreekt de opperpriester van de linkse kerk dan over "kutmarrokanen"?
Ik vind het 'zij doen het toch ook'-argument zeer belachelijk (het wordt jammer genoeg wel veel toegepast hier heb ik al gemerkt) en het maakt de oorspronkelijke stelling van 'de anarchistische bankier' niet minder hard.

Ik zou graag eens de verklaring voor die hypocrisie horen van onze vriend van het Vlaams Belang. En niet van de vb-sympathisanten op dit forum.
Thin White Duke is offline  
Oud 24 mei 2007, 02:49   #12
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar als die zelfde horecazaken beslissen geen allochtonen toe te laten is het niet OK?
Dat is voor mij ook ok.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 24 mei 2007, 02:52   #13
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
nog even herhalen...
Citaat:
Hetgeen iedereen ziet en waar een meerderheid van de bevolking het niet mee eens is is de mediageregisseerde haat tegenover VB mandatarissen...
Iedereen ziet het?
Ik dus ook?
De meerderheid van de bevolking is het er niet mee eens?
Hoe weet je dat?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 24 mei 2007, 10:37   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Iedereen ziet het?
Ik dus ook?
De meerderheid van de bevolking is het er niet mee eens?
Hoe weet je dat?
Uiteraard zie jij dat ook.
Maar of je het er ook nog mee eens bent is een andere vraag.

De meerderheid van de bevolking is het inderdaad niet mee eens met mediageregisseerde hatespeech tav van een democratische minderheid.
De meerderheid van de bevolking is het voorlopig trouwens niet eens met de visie van diezelfde democratische minderheid.
De meerderheid van de bevolking is het trouwens ook niet eens met de armoede in de derde wereld.
De meerderheid van de bevolking is het niet eens met diefstal, moord, verkrachting, brandstichting, pedofilie en vreemdelingenstemrecht...
Hoe zou het toch komen dat ik dat, samen met de meerderheid van de bevolking, allemaal weet?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 mei 2007 om 10:43.
Fieseler is offline  
Oud 24 mei 2007, 10:42   #15
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Ik vind het 'zij doen het toch ook'-argument zeer belachelijk (het wordt jammer genoeg wel veel toegepast hier heb ik al gemerkt) en het maakt de oorspronkelijke stelling van 'de anarchistische bankier' niet minder hard.

Ik zou graag eens de verklaring voor die hypocrisie horen van onze vriend van het Vlaams Belang. En niet van de vb-sympathisanten op dit forum.
Goed...ik ben blij dat jij tenminste geïnteresseerd bent in het debateren met een mandataris van het VB.
In de media is dat, behoudens grote uitzonderingen, niet het geval.
Het is nu net dat wat ik, als radikaal democraat, aanklaag als zijnde antidemocratisch en onethisch.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 24 mei 2007, 10:50   #16
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Uiteraard zie jij dat ook.
Maar of je het er ook nog mee eens bent is een andere vraag.

De meerderheid van de bevolking is het inderdaad niet mee eens met mediageregisseerde hatespeech tav van een democratische minderheid.
De meerderheid van de bevolking is het voorlopig trouwens niet eens met de visie van diezelfde democratische minderheid.
De meerderheid van de bevolking is het trouwens ook niet eens met de armoede in de derde wereld.
De meerderheid van de bevolking is het niet eens met diefstal, moord, verkrachting, brandstichting, pedofilie en vreemdelingenstemrecht...
Hoe zou het toch komen dat ik dat, samen met de meerderheid van de bevolking, allemaal weet?
Omdat u denkt in naam van de meerderheid van de bevolking te spreken?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 24 mei 2007, 10:59   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Omdat u denkt in naam van de meerderheid van de bevolking te spreken?
In naam van?...you give me to much credit bro...jij laat mij blozen...
Ik heb voorlopig nog de gewoonte om voor mezelf te spreken...en als de meerderheid dan toevallig hetzelfde denkt is dat lekker meegenomen...

BTW: als U, in tegenstelling tot de meerderheid van het volk, wel voor haat, brand, moord en verkrachting bent dan mag U dat in uw eigen naam gerust verkondigen onder het banier van "free speech"...maar spreekt U dan "in naam van" de minderheid?...I don't think so
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 mei 2007 om 11:00.
Fieseler is offline  
Oud 24 mei 2007, 11:05   #18
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In naam van?...you give me to much credit bro...jij laat mij blozen...
Ik heb voorlopig nog de gewoonte om voor mezelf te spreken...en als de meerderheid dan toevallig hetzelfde denkt is dat lekker meegenomen...

BTW: als U, in tegenstelling tot de meerderheid van het volk, wel voor haat, brand, moord en verkrachting bent dan mag U dat in uw eigen naam gerust verkondigen onder het banier van "free speech"...maar spreekt U dan "in naam van" de minderheid?...I don't think so
U wijkt af.

Mijn vraag was niet of de meerderheid van de bevolking tegen moord is.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 24 mei 2007, 22:05   #19
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Dat is voor mij ook ok.
Waarom?

Oh ja, ik heb er natuurlijk voor gekozen om allochtoon te zijn. Ik was even vergeten dat mensen als Vlaams Belanger worden geboren.
Uh-Huh is offline  
Oud 26 mei 2007, 04:45   #20
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom?

Oh ja, ik heb er natuurlijk voor gekozen om allochtoon te zijn. Ik was even vergeten dat mensen als Vlaams Belanger worden geboren.
Wat ik OK vind is dat de overheid zich niet moeit met wie een horecazaak al dan niet toelaat, ongeacht wat de motivatie is van de horeca-exploitant. Waarmee ik niet zeg dat ik die motivatie dan ook OK vind. De kans dat ik binnen ga in een café waarvan ik weet dat allochtonen er geweigerd worden is quasi nihil.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be